Knack 2 teszt

2017. szeptember 20.
69.4071
iPet profilja, adatai
iPet
Négy év rettenetesen sok idő. Felhozhatnék mindenféle fura példát, de a legbeszédesebb talán az, hogy majdnem hónapra pontosan ekkor rajtolt el a jelen konzolgeneráció, pontosabban a PlayStation 4, melynek nyitó címei között ott volt egy kedves platformer stuff, a Knack. Nagyon messze volt a tökéletestől, de hiánypótló alkotásként üdvözítettük. Most, a 2017-es év utolsó negyedévére kanyarodva megérkezett a folytatás, amit őszintén szólva eléggé vártunk.
 


Mondhatni egészen lelkesen ültem neki a tesztelésnek, egyrészt azért, mert nagyon kedveltem már az elődöt is, másrészt pedig végre olyan játékmenetet kínál valami, ami egy picit visszahozza a kreatívabb időket. Sajnos mostanában trend lett például mindenhez nyitott világot kreálni.

Nem azt mondom, hogy ez feltétlenül baj, de egyszerűen már telítődtem azzal, hogy kilóra mérik a másodlagos feladatokat, órákat kell bolyongani valami gányul összetákolt térképen azért, hogy egy lehetetlenül unalmas objektívát teljesítsünk. Vannak természetesen kivételek, de én egy akció-platform hibridnél például hanyagolnám. Szóval ezért örültem nagyon, amiért nem hazudtolta meg magát a Knack 2.

Most akkó beszállunk?

Most akkó beszállunk?


Ahogy már a bevezetőben is utaltam rá, messze volt a tökéletestől az előd. Történetünk főszereplője, Knack lehetetlenül édes és jófej, de őt leszámítva szinte értékelhetetlen volt a sztori, külcsín tekintetében sem voltunk a topon - oké, ez valamennyire megbocsájtható, hiszen nyitó cím volt egy új generációban, ráadásul a mechanika is sokszor hibádzott a jó ötletek ellenére.

Négy évvel később örömmel mondhatom, hogy sok dolgon javítottak, piros színű főszereplőnket sokkal nagyobb élmény terelgetni, van értékelhető elbeszélés, de meglepő módon új, nem várt hibák is bekúsztak homokszemként a gépezetbe. Aki esetleg még nem hallott fura képességekkel megáldott héroszunkról, következzen egy kis gyorstalpaló, hogy mitől is döglött a lény 2014 végén.

Elődünk egy mezei platform stuff volt kibővítve akció szekvenciákkal. Eddig közepesen érdekes, viszont Knack elcipelte az egészet széles vállain. Alaphelyzetben egy derékig érő lényről van szó, aki mintha valamilyen totemoszlop/barnamedve szerelemgyereke lenne. Különleges képességének köszönhetően azonban magába tud szívni egy csomó mindent, amitől szépen elkezd nőni.

Egészen toronyház méreteket is képes felvenni, aminek köszönhetően nyilván megnő minden fizikális paramétere: sokkal nagyobbat üt, jobban bírja a sebződést. Ezen kívül meg tudta változtatni összetételét a megfelelő kristályok segítségével, így válhatott jégszoborrá, metál félistenné meg egy csomó mássá.

Kéne öntözni a növényeket

Kéne öntözni a növényeket


Szóval, most, hogy már mindenki tudja kicsoda Ő, lássuk, hogyan kezdődik a második kaland. Meglehetősen intenzíven, ugyanis holmi óriás robotok megtámadják szeretett városunkat. Nekünk nyilván meg kell védeni, miközben némi tutorial keretén belül megismerteti velünk a rendszer az alapokat.

Ugrunk jó pár hónapot vissza az időben: az elődben megismert kicsiny csapat épp felfedező körúton van, miközben megnövekedett goblin tevékenységre figyelnek fel. Megpróbálják kideríteni, mi is történik, mitől lettek ennyire izgágák ezek a rosszindulatú nyamnyamok. A nyomozás egészen a régmúlt harcmezőire vezet, ahol meg a múltból itt maradt agresszív robotok kelnek életre és próbálnak elpusztítani bennünket.

Kicsit karcsúnak tűnik, de higgyétek el, nem olyan vészes, mert később lesz árulás, főgonosz, nagy beszélgetések, szórakoztató megjegyzések, szóval minden olyan, aminek egy ilyen típusú stuffban benne kell lennie. Ezen nem mutat túl, de legalább kapunk egy értékelhető valamit, szóval mondhatni, javították ezt a részt. Cserébe minimális nyelvtudással is érthető, élvezhető, ami sokat nyom a latban, kicsiny országunkban pláne. Ha már az ingerszegény grafikát megszóltam az elődben, folytassuk talán ezzel.

A szituáció sokkal jobb, főleg ami a változatosságot illeti. Nem azt mondom, hogy lemászik az egész a képernyőről, annyira fotó realisztikus, de tény, hogy az élénk színek, változatos lokációk végre egy kis életet csempészek a dologba. Kalandozunk erdőben, pusztaságban, robotok által megszállt városkában, ostrom alatt lévő faluban, high-tech épületekben, egy igazi angolszász birtokon, romok között - nehéz felsorolni az összes helyszínt, annyit sikerült belepasszírozni játékunkba.

Nincs cigim, tesa.

Nincs cigim, tesa.


Ezzel együtt viszont csak kilóra fest jól, sajnos meglehetősen unalmasak és ingerszegények lettek a fejezetek. A legtöbb rész pontosan ugyanarra a mechanikára épül, ugyanazokkal a feladatokkal, amik rövidebb távon szórakoztatóak, nagyobb léptékben viszont rettentően unalmassá válnak. Ez már az előzménynél is hiba volt, bosszantó, hogy itt sem sikerült túlzottan változatosra a dolog.

A kétarcú külcsín mellé ott van a játékidő is. A kevesebb néha több, szokták volt mondani az okos emberek. Ez itt megállja a helyét, mert hiába van 16 fejezet, amik egyenként négy pályával rendelkeznek, ha már a felénél az erünk elharapásán gondolkodunk. Nagyjából 15 órányi szórakozást garantál játékunk, ami olyan hattal több, mint aminek lennie kellett volna.

Az egészet megmenti amúgy Knack és a hozzá köthető dolgok. Finoman szólva sincs túlbonyolítva a harcrendszer, alig pár mozgást ismerünk. Ezt mondjuk jópofa módon az egyik átvezetőben ki is figurázza az egyik szereplő. Tudunk ütni és rúgni, meg ezekkel kombózni. Idővel megtanulunk nagyot ütni és rúgni, magunkhoz rántani ellenlábasainkat, valamint pár speciális mozgást, amiket csak bizonyos szituációkban tudunk előhívni.

A legyakott lények után kék gömböket kapunk, aztán ha elérünk egy bizonyos mennyiséget, egy négy részre osztott cikkelyen erősíthetjük meglévő skilljeinket. Nem nagy varázslat, na. A stuff elején viszont mégis működik a formula: gyengébb kiadásban néha meglepően sokat fogunk szívni, mire meg tudunk oldani pár küzdelmet.

Sötétben minden szebb. Vagy nem.

Sötétben minden szebb. Vagy nem.


Itt gyorsan meg is említenék még egy negatívumot, a kihívás teljes hiányát. Értem, hogy ez főként a fiatal korosztálynak készült, viszont a túlzottan megbocsájtó checkpoint rendszer teljesen hazavágja azt, mivel ha elhalálozunk, egy pillanattal később szinte ugyanott folytatjuk. Az ugrabugra részek amúgy egészen jók, nincsenek túltolva, de minimális sikerélményt átélhetünk utánuk.

Helyet kaptak még menekülős részek, ezek sajnos rém idegesítőek a kamerakezelésnek köszönhetően. Egészen pontosan annak hiánya miatt, ugyanis a jobb analóg kar itt kitérésre való, a nézet mindig fix, így kénytelenek vagyunk a rendszerre bízni magunkat.

Ez amúgy az esetek nagyobbik felében meglepően jól működik, viszont amikor nem, akkor hihetetlen frusztrációba és anyázásba tud átcsapni a könnyed kaland. Nem látjuk, hova kell ugrani, a hátunk mögül, lehetetlen szögben benyelünk egy találatot, esetleg egy rejtőzködő szakadékba zúgunk bele - ez mind a velejárója lesz ennek. Na, eleget bántottuk szegény játékot, nézzük meg azt, amitől viszont mégis ajánlhatóvá válik. Az alfa és omega most is Knack szerepeltetése, ami tényleg feldobja az egészet, sőt, még az ismétlődést és állandóságot is hajlandóak leszünk elviselni miatta.

Így érezheti magát egy ellenőr az 1-es villamoson

Így érezheti magát egy ellenőr az 1-es villamoson


A legtöbb feladat a méretéhez köthető: újfent magába tud szippantani mindent, amivel folyamatosan növekedni fog. A fejlesztők kategóriákkal jobban használták ki az ebben rejlő lehetőségeket, ugyanis sokszor kell játszanunk fizikális nagyságunkkal. Egy gombnyomásra össze tudunk zsugorodni, ezáltal elérhetetlen helyekre juthatunk el. Csapdákat tudunk így kikerülni, sőt, harcban szintén elkerülhetünk csapásokat, ha a megfelelő időben alkalmazzuk.

Fel tudjuk ruházni különféle elementális hatásokkal, amik ad hoc képességeket adnak. Jeges formában például le tudunk fagyasztani mindenkit. Ha fémből vagyunk, áramot vezethetünk, míg az átlátszó kristályok segítségével kvázi láthatatlanná tudunk válni a szenzorok számára.

Dicséret illeti továbbá a lelkesedést, hogy kvázi logikai feladatokat is belepakoltak játékunkba, viszont ezek inkább megmosolyogtatóak, mintsem kihívással teliek. A gyűjtögetnivalót nem vitték túlzásba, cserébe fontos szerepet töltenek be. Különféle támogató bigyókat eszkábálhatunk össze a megtalált darabok alapján, amik jótékony hatással lesznek a játékmenetre.

Bromance level 1000

Bromance level 1000


Láthatjuk például ellenfeleink életerejét, visszateleportálhatjuk magunkat egy rontott ugrás után, satöbbi. Ha végeztünk a kalanddal, természetesen visszatérhetünk egy komolyabb nehézségen a szintekre, felkutatni a hiányzó eszközöket. Plusz kapunk egy Time Attack módot, aminek sok értelmét nem látom, de azért elfér.

Megemlíteném a nagyon beharangozott multiplayer módot, ami kicsit a Lego játékokhoz hasonlítható. In and out szisztémában működik, azaz bárki bármikor csatlakozhat hozzánk, de bevallom, csak nagyon rövid ideig próbáltam, mert nem ad annyival több élményt, mint ahogy derék fejlesztőink szerették volna. Ahhoz egy hangyányit kreatívabb pályadesign kellene.

Kicsit talán lehangoló lett a teszt, pedig egyáltalán nem vészes a helyzet, sőt, ha nincsenek nagy elvárásaink, kifejezetten kellemes időtöltés válhat a Knack 2-ből. Egy sallangmentes ugrabugra aranyos sztorival, néha látványos harccal, változatos helyszínekkel. A hosszúságot abszolút túltolták, hamar önismétlődésbe fullad a játékmenet, plusz nem nagyon hiszem, hogy valaki újra elő fogja venni. Ezzel együtt az árát megéri, így én is könnyebb szívvel kerekítek a végső pontszámon.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Knack 2 (PS4)10.770 Ft

Knack 2 teszt / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Ügyességi
  • Megjelenés: 2017. szeptember 06.
  • Ár: 10.770 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Aranyos sztori
  • Knack képességeit jól ki lehet használni
  • Helyenként egészen látványos
  • Túlhúzott kampány
  • Megbocsájtó checkpoint rendszer
  • Hamar unalomba fullad
  • Hang
    7
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    7
7
7 hozzászólás

totyak

1 hónapja, 3 napja

DNS írta:
Elnézést, hogy közbekotyogok, de ez sokkal inkább tekinthető húszas pontrendszernek, mivel fél pontok is használatosak. Másrészt pedig létezik kerekítés is, ami 0,5-re kerekítve adja meg a végső pontértéket, miáltal az abból adódó eltérés sosem lesz nagyobb 0,2-nél, azaz mindössze kettő tizednél.

Így nézve azért már jóval pontosabb ez a rendszer, mint ahogy te leírtad És reálisan nézve azért valljuk be, a százalék alapú pontozás már annyira elaprózott lenne, hogy igazából semmi értelme sincsen... Hiszen az, hogy valami 72 vagy 73 pontot kap, igazából édesmindegy, az az 1% már tényleg nem számít - még akkor sem, ha az egyiket 7-re, a másikat pedig 7,5-re kerekíti a jelenlegi rendszer.
Semmi gond, sőt, igazad van, mert én elfeledkeztem a tizedes pontokról, én balga. Ahogy így olvastam a hozzászólásod és láttam benne a szót, hogy fél pont, belém is nyilalt rögtön, hogy te jó ég, hát a GC-n vannak fél pontok is. De aztán most megnéztem gyorsan pár tesztet, tizedesek vannak, nem csak 0,5. Eddig is így volt, csak ennyire nem figyeltem a pontokat? Pedig sok tesztet elolvastam már. De te is kerekítésről írsz, szóval szerintem neked is csak az rémlett, hogy vagy egész pont, vagy X,5. Pont rosszkor nyitottam ki a számat, egy olyan tesztnél, ahol egész pontot kapott a tesztalany Jelen esetben a Knack 2 7 pontja, az bizony konkrétan 70%-ot takar.

(Valójában egyébként lehet nagyobb az eltérés 0,2-nél, ha fél pontokra kerekítünk éppen a kerekítés miatt, hiszen, ha valami 7,5 pontot kap, akkor a kerekítésnek köszönhetően nem tudhatod, hogy az valójában 7,3, vagy 7,7, tehát igazából 0,4-es eltérés lehetséges maximum.)

válasz erre

DNS

1 hónapja, 3 napja

totyak írta:
Igazából a 7 az átlagon felüli valamivel, de még nem igazán jó. Viszont játékélményt biztosan ad. Ha mondjuk csak 6-ot kapott volna, akkor már én is paráznék kicsit. Ez a tízes pontrendszer nem a legjobb, hogy megmutassa a tesztelő milyen is a játék szerinte. 100-as rendszerben sokkal jobb lenne, ott ez a 7-es lehet 71, vagy 79, ami nagyon nem mindegy. Nem emlékszem az első rész pontozására, de az rémlik, hogy azt sem magasztalták az egekig.
Elnézést, hogy közbekotyogok, de ez sokkal inkább tekinthető húszas pontrendszernek, mivel fél pontok is használatosak. Másrészt pedig létezik kerekítés is, ami 0,5-re kerekítve adja meg a végső pontértéket, miáltal az abból adódó eltérés sosem lesz nagyobb 0,2-nél, azaz mindössze kettő tizednél.

Így nézve azért már jóval pontosabb ez a rendszer, mint ahogy te leírtad És reálisan nézve azért valljuk be, a százalék alapú pontozás már annyira elaprózott lenne, hogy igazából semmi értelme sincsen... Hiszen az, hogy valami 72 vagy 73 pontot kap, igazából édesmindegy, az az 1% már tényleg nem számít - még akkor sem, ha az egyiket 7-re, a másikat pedig 7,5-re kerekíti a jelenlegi rendszer.

válasz erre

Ronalddo

1 hónapja, 3 napja

Megrendeltem, ennyiért nekem jó lesz.

válasz erre

VaPe

1 hónapja, 4 napja

Nekem ez meg fog érni egy próbát de előtte végig tolom az elsőt.

válasz erre

totyak

1 hónapja, 4 napja

Patrik94 írta:
7 pont nem olyan sok....
Igazából a 7 az átlagon felüli valamivel, de még nem igazán jó. Viszont játékélményt biztosan ad. Ha mondjuk csak 6-ot kapott volna, akkor már én is paráznék kicsit. Ez a tízes pontrendszer nem a legjobb, hogy megmutassa a tesztelő milyen is a játék szerinte. 100-as rendszerben sokkal jobb lenne, ott ez a 7-es lehet 71, vagy 79, ami nagyon nem mindegy. Nem emlékszem az első rész pontozására, de az rémlik, hogy azt sem magasztalták az egekig.

válasz erre

Patrik94

1 hónapja, 4 napja

7 pont nem olyan sok....

válasz erre

Tommy

1 hónapja, 4 napja

Nagyon bejövős lett. Veszem.

válasz erre
Knack 2
10.770 Ft-tól
kövesd a játékot!

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

drift3r91 profiljaturatur profiljaMarduk profiljaManiac profiljagery1113 profiljaLaci721 profiljaiPet profiljamiertkellettaregbevezetes profiljaVictorHUN profiljamarco profilja