Az eredeti Kingdom Hearts még Ps2-n kezdte a térhódítást a meglehetősen szokatlan felütésével: Disney hősöket kevert össze Final Fantasy-ból származó legendás alakokkal, aztán ezt az egész turmixot egy akció-rpg műfajban tákolták össze. A végeredmény szerintem nagyon jó lett, de itt egy kicsit el is gurult a fejlesztők gyógyszere és ember legyen a talpán, aki a rettentően idegesítő nevű, térben és időben össze-vissza ugráló kiadványokat pontosan fel tudja idézni.
Ami a lényeg: ha most ismerkedsz a KH univerzumával, akkor semmiféleképp se ezzel a darabbal kezdj, mivel itt nagyjából az idővonal közepe környékén csöppenünk az eseményekbe. Egészen pontosan három terméket préseltek a lemezre. A legnagyobb részt a 3DS-re megjelent Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance teszi ki, ami az eredeti változat feljavított portja.
Ezt követi egy teljesen új fejezet, ami a KH 0.2: Birth By Sleep - A Fragmentary Passage nevet kapta. Ez a BbS kvázi közvetlen folytatása, egészen pontosan egy másik hős, Aqua szemszögéből meséli el a sztorit. A gyűjtemény utolsó része igazából egy 80 perces, összevágott film, ami a Kingdom Hearts X mögötti tartalmat mondja el. Ha még tudjátok követni a dolgokat, akkor térünk is rá a részletekre, mivel érezni lehet a melót bennük attól függetlenül, hogy hibák is akadnak tisztességgel.
A HD port legérdekesebb darabja kétség kívül Aqua meséje. Unreal Engine 4 támogatást kapott, emiatt egészen elképesztően fest (a többi epizódhoz képest, ofkorsz). Gyönyörű színek, tűéles táj, realisztikus víz effektek jellemzik, ráadásul teszi mindezt úgy, hogy semmit sem vesz el a stuff képregényes stílusából. Ez már csak azért is örömteli mivel gyaníthatóan a KH 3 is valami hasonlóan fog kinézni, szóval ez a szegmens gyaníthatóan eléggé rendben lesz.
Üröm az örömben a mindösszesen nettó három órás játékidő, ami nem túl sok. Ezt a nyúlfarknyi szösszenetet igyekeztek megtölteni óvatos puzzle feladványokkal, dinamikus harcokkal valamint különféle kihívásokkal, amik segítségével például extra ruhákat és kiegészítőket nyithatunk meg. Minden kétséget kizáróan a leggyengébb darab ebben a gyűjteményben a már emlegetett 80 perces filmecske.
Ez nem interaktív, semmit sem tudunk csinálni benne, leülünk szépen és végig nézzük a matinét. Evezzünk át pozitívabb vizekre, mert szerencsére itt van még a Dream Drop Distance is, ami az eredeti 3DS-re kiadott verzió átdolgozott változata. Mindig ódzkodom amúgy az ilyen handheld-ről megcsináljuk nagytv-re való átállástól, mert ami jól fest az apró kijelzőn egyáltalán nem valószínű, hogy működik 100 centin, lásd Final Fantasy Type-0.
Szerencsére itt figyeltek arra, hogy ne legyen vállalhatatlan a külcsín, sőt, meglepően pofásan néz ki az eredetihez képest. Persze senki se számítson effekt parádéra, de még olyanra se, mint a korong egy másik játéka, ezt nem UE 4-el valósították meg. Valamit kezdhettek volna a világgal, mondjuk egy kicsit több szereplővel benépesítve, mert nagyon sokat szinte teljesen üres helyszín van.
A flowmotion harcrendszer viszont példásan működik: pontosan olyan folyékonyan kombózunk és ugrálunk, mint a kistesó esetében, extraként a Dream Eatereket is egyetlen analóg karnyi pöccintéssel érhetjük el. A felsoroltakon kívül van még egy idegesítő hiba, ami nem más, mint maga a drop rendszer. Sora és Riku sztorija ugye párhuzamosan zajlik, viszont csak addig tudjuk őket irányítani, amíg egy stamina csík el nem fogy.
Amint ez megtörténik, már át s vált nekünk a rendszer a másik szereplőre. Ez teljesen jól működött egy hordozható stuff esetében, viszont irgalmatlanul megtöri a tv előtt való folyamatos játszadozást, sokkal inkább fárasztóvá válva ezzel.
Gondolom feltűnt nektek, hogy keveset írtam például a videó történetéről, illetve az FP eseményeiről. Ez azért van, mert tényleg nem túl hosszúak, így nem szeretném lelőni azt a kevés poént sem, amit megtalálható bennük, bár tény, hogy a CGI filmecskében kissé túl sokat politizálnak ahelyett, hogy a KH világát mélyítenék tovább.
Mindent összevetve azonban egy teljesen korrekt gyűjtemény lett (le nem írom a nevét még egyszer) a stuff. Ahogy már a bevezetőben említettem, ha most ismerkednél a Kingdom Hearts univerzumával, akkor várj még egy kicsit, mert semmit sem fogsz érteni az egészből, amennyiben az itt látható események lennének az elsők életedben.
Március környékén érkezik a többi epizódot összefogó port, addig kell csak kibírni. Természetesen ha rajongó vagy, akkor nyugodtan nevezz be erre, mert tényleg korrekt munkát végeztek a fejlesztők. A 3D egészen pofás egy átirathoz képest, a Fragmentary Passage kiválóan sikeredett, sőt, még a filmecske is élvezhető.
Ennek ellenére nem tudok több pontot adni neki a felsorolt hibák miatt, de azok ne rettentsenek el, mert Goofy-val még mindig szórakoztató bunyózni.
Kingdom Hearts HD 2.8: Final Chapter Prologue / Tesztplatform: PlayStation 4
jó lesz ez!- Stílus: RPG
- Megjelenés: 2017. január 24.
- Ár: 16.990 Ft-tól
- Multiplayer: nincs
- Aqua meséje nagyon egyben van
- Viszonylag korrektül felújított 3D
- Sajnos az új fejezet nagyon rövid
- A Dream Drop Distance még mindig handheld átirat
- Drop rendszer
- Az előzmények ismerete nélkül nem ajánlott