Judgment teszt

2019. június 20.
78.9871
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Ha kedveled a különleges történeteket, plusz érdekel valamennyire az ázsiai gondolkodás és kultúra, akkor egészen biztos vagyok benne, hogy valahol, valamilyen formában találkoztál már a Yakuza (Ryu ga Gotoku) sorozattal. Ez a sokáig PS exkluzív cím mentőöv nélkül dobott be minket a japán alvilág életébe, ahol Kiryu Kazuma segítségével kellett a felszínen maradnunk. Több iteráció után azonban úgy döntöttek a fejlesztők, hogy hasonló alapokra építkezve, ugyanakkor extra elemekkel kibővítve bemutatják Kamurocho egy másik arcát is.
Advertisement


Ebből az elgondolásból kerekedett ki jelen tesztünk alanya, a beszédes nevű Judgment. Miután én bevallottan hatalmas Yakuza rajongó vagyok, ezért várakozás szempontjából a tűkön ülve kifejezés még csak a valóság tizedét sem fedi le. Egyszerűen az utolsó hetekben majdhogynem naponta bombáztam szerencsétlen Marcot, hogy mikor ér ide a tesztpéldány, megérkezett-e már, átvehető-e. Most, hogy nagyjából hetven órát töltöttem el a játékkal, végre megnyugodtam, mert ugyan nem lett tökéletes az alkotás (sőt, némely aspektusban simán elmarad a stúdió másik címétől), viszont sok esetben annyira izgalmas és ötletes, hogy szinte letehetetlen.

Igényes az arcszőrzetem

Igényes az arcszőrzetem


Hősünk, Takayuki Yagami nem semmi fickó. A viszonylag hányatott gyermekkora ellenére nagyon simán elérte, hogy az egyik legfelkapottabb ügyvédi iroda sztárja legyen. Köszönhette ezt annak, hogy egy olyan ügyben vezette győzelemre a védelmet, amiről szinte mindenki azt gondolta, hogy egyszerű papírforma az egész. Egy ártatlan embert sikerült felmentenie súlyos vádak alól, köszönhetően a kitartásának, eszének és főnöke támogatásának. Sajnos azonban meglehetősen rövid távon (és eléggé véresen) kiderült, hogy hatalmasat hibázott, ugyanis az alak, akit védelmezett, szabadulását követően nem sokkal brutálisan meggyilkolta barátnőjét, pontot téve ezzel Yagami ügyvédi karrierjére.

Itt ugrunk három évet az időben, a helyszín pedig a jól ismert Kamurocho. Mint kiderült, hősünk nem adta fel a dolgokat, ugyanis saját detektív irodát nyitott. Egy akció közben vesszük át fölötte az irányítást, ahol a Tojo Klán egy családjának, a Matsugane-nak teljesít behajtásos megbízást. Miután sikerrel teljesítettük a feladatot, eléggé váratlanul segítségünket kérik egy sorozatgyilkosságos ügyben. Elsőre nem tűnik olyan izgalmasnak, hiszen egy másik városból érkező klán három emberét gyilkolták meg - mindenki azt hiszi, hogy egyszerű bandák közötti ellenségeskedésekről van szó. A dolog ott kezd érdekessé válni, amikor kiderül, hogy mindhárom halott yakuzát pontosan ugyanúgy tették el láb alól (kivájták a szemüket) és a Matsugane család kapitányát, Hamurát tartóztatják le miattuk.

A hölgy már sejt valamit szerintem

A hölgy már sejt valamit szerintem


Így indul tehát az egész kaland, aminek történetéről nem is szeretnék többet beszélni, pedig bőven lenne miről, ugyanis ahogy azt megszoktuk, egy végtelenül csavaros, mély és nagyon eredeti elbeszélést kapunk. Remekül felépített az egész szituáció, kidolgozottak a főbb szereplők. Én Yagami segítőjét, az ex-yakuza Kaito-t bírtam nagyon, de szerintem mindenki megtalálja azt a karaktert, akivel azonosulni tud. Mindenképpen pozitívum, hogy sokkal lendületesebben kezdődik az egész, mint a Yakuza széria bármelyik tagja, ahol azért az első pár órát meg kellett szenvedni sok esetben. Szintén az extrák közé sorolandó, hogy teljes angol szinkront is kapott a stuff (természetesen az eredeti japán hangsáv is megtalálható), ami ráadásul egészen jól sikerült, leszámítva a hangkeverést, mert az egy picit gyengébb, mint az ázsiaié.

Játszóterünk tehát újfent Kamurocho lesz, amit szinte egy az egyben emeltek át a Kiwami 2-ből, vagy a Yakuza 6-ból. Pontosan ugyanazok az üzletek, vendéglátóipari egységek, kioszkok és kifőzdék várnak minket, mint az említett két címben. Ez mondjuk lehet jó és rossz is, bár valószínűleg inkább a kontinuitás miatt döntöttek így a fejlesztők, hiszen többször is lenyilatkozták, hogy egy "univerzumban" játszódik a két franchise, csak más időben, más körülmények között. Pontosan ezért külcsín tekintetében olyan túl sok eltérést nem is találunk, hiszen a Judgment is azt a Dragon Engine-t használja, ami a stúdió többi címe alatt duruzsol. A karakterek kidolgozottsága egészen pazar (főleg az átvezetők alatt), de a bejárható terep is mutatós. Főleg este szerettem közlekedni, hiszen a neonfényektől és pachinko szalonoktól terhes levegőt megtörik a kifőzdékből felszálló zsíros felhők, illetve mindenki indul bulizni, piálni.

Kabátom bőr, nadrágom blőr, alatta nincsen szőr. Yeee.

Kabátom bőr, nadrágom blőr, alatta nincsen szőr. Yeee.


Ettől viszont még sajnos valamiért azt érzem, hogy a Yakuza címek esetében egy kicsit szebb az összkép. Lehet, hogy a teltebb színek miatt, esetleg azért, mert ott másik negyedet is felfedezhetünk. Ami érdekes, hogy jelen tesztünk alanya ugyanakkor sokkal kevesebb belső helyszínnel operál, mint társa, ami egyáltalán nem baj, mert azok botrányosan gyengén sikerültek már ott is. A technikai háttér egy picit problémásabb, mert átlógások és apróbb bugok sajnos előfordulnak, ugyanakkor a tesztpéldányt nagyon hamar megkaptuk, így a launch idejére szerintem ezeket bőven ki tudják javítani (meg tényleg nem Ubisoft jellegű bogarakról van szó). Nem ragoznám túl, bőven rendben van az összkép.

Ahogy Kiryu, úgy Yagami is meglehetősen jártas a harcművészetekben, így a sztori mellett természetesen a harc kapott kiemelt figyelmet. Semmilyen formában sincs túlgondolva, hiszen a négyzet és háromszög nyomkodásával tudunk kombózni, illetve a kör segítségével meg tudjuk még ragadni ellenfeleinket és slussz. A bal felső sarokban lesz egy úgynevezett Ex csíkunk, ami a különleges támadások végrehajtásához nyújt elengedhetetlen segítséget. Ilyenkor egy látványos (és sokszor eléggé fájdalmas) kombót viszünk be, ami rettenet nagyot sebez - megtehetjük mindezt a puszta öklünk segítségével, de természetesen a földről felvehetünk elejtett tárgyakat (biciklit, vascsövet, kólásdobozt, féltéglát, golfütőt, satöbbi), amikkel aztán igazán nagy maflásokat oszthatunk ki.

Hogy mondtad? Nem szereted a macskákat?

Hogy mondtad? Nem szereted a macskákat?


Ez eddig amúgy nem nagy truváj, hiszen pontosan ilyen mechanika vár minket a Yakuzák esetében is. Kettő nagyobb eltérés azért akad: az egyik, hogy Yagami fel tud futni a falra/át tudja ugrani az opponensét, hogy aztán megahalál támadást hajtson végre rajta. A másik pedig az Ex Boost lenne. Ilyenkor egy fénylő aura keletkezik hősünk körül, aminek pozitív hozadéka, hogy nem lassítják le a bekapott ütések, lényegesen kevesebbet sebződik, illetve elkerüli a maradandó életerő károsodást is a nagyobb gengsztereknél. Talán egy kicsit kevesebbet kell verekednünk, mint a másik címben (főleg a játék elején), ami egyáltalán nem baj, mivel a harcrendszer az, ami miatt több pontot kellett levonnom a végső értékelés miatt.

Kezdjük ott, hogy az animációk néha egészen csapnivalóak. Iszonyúan bosszantó az is, hogy sokszor a levegőt csépeljük, mert a kombózást egyszerűen nem lehet abbahagyni, akkor is végrehajtja a kiadott parancsot emberünk, ha a falat kell rugdosnia. Ráadásul néha még lagot is észre lehet venni gombnyomkodás közben, mintha nem azonnal reagálna hősünk, hiába védekeznénk, vagy éppen kitérnénk egy bejövő nagyobb csapás elől. Remek, hogy két stílus között tudunk váltogatni (daru és tigris), amiből az egyik kifejezetten nagyobb tömegek ritkítására van, míg a másik inkább az 1vs1 dolgokban lenne erős. Ehhez képest egy kezemen meg tudom számolni, hányszor váltottam. Mindezt úgy, hogy Normal fokozaton kezdtem a kalandot és egyszersem haltam meg közben.

Egész jól alakul az este

Egész jól alakul az este


Szóval ezen mindenképp dolgozni kellett volna még, mert sajnos nyomába sem érhet a Yakuza fluiditásának, cserébe kevesebbszer is kell bunyóznunk. Minden egyes végrehajtott tevékenységért kapunk SP-t, amivel Yagamit tudjuk fejleszteni, több lépcsőben. Három nagyobb kategóriára vannak bontva képességei és teljesen ránk van bízva, hogy a szociális skillekre megyünk rá, esetleg először a fizikai paramétereket buffoljuk, vagy meg akarunk szerezni minden harci dolgot. A sztori, valamint a küzdelem mellett a harmadik pillér az természetesen maga Kamurocho lesz, ahol újfent egészen elképesztő mennyiségű mellékes tevékenységet kapunk, ha esetleg a fő sztori mellett mással is foglalkoznánk.

Kapunk másodlagosan megoldható ügyeket, ahol sokszor teljesen eszement ügyfelek keresnek fel minket a megoldandó problámáikkal. Összehaverkodhatunk sok boltossal, újságíróval, kereskedővel, így megemelvén a reputációs szintünket - ez azért fontos, mert sok mellékes esemény egy bizonyos szinthez van kötve. Ezek mellett természetesen minijátékok garmadája vár minket. Játszhatunk eredeti Sega játékokkal a különféle bűnbarlangokban, de ha olyanunk van, akkor dartsozhatunk, illetve kipróbálhatjuk a House of the Dead egy helyi változatát is. Természetesen a drónozás sem maradhatott ki, olyannyira nem, hogy egy egész szegmenst áldoztak ennek a tevékenységnek. Itt különféle ligákban indulhatunk, illetve fejleszteni is tudjuk repülő masinánkat a városban található elszórt alkatrészekből.

Felezzük meg Vágó úr!

Felezzük meg Vágó úr!


Itt még mindig nincs vége, ugyanis helyet kapott egy virtuális társasjáték, ami egészen durván szórakoztatóra sikeredett. Nyilván a csajozós rész is maradt, viszont ez komolyabban össze lett rakva, mint mondjuk a Yakuzában, ami jó. Cserébe búcsút inthetünk a videóknak, illetve a különféle erotikus tevékenységeknek, ami meg rossz. Valamit biztosan kihagytam a felsorolásból, de üresjáratra ne nagyon számítsunk, mindig szórakoztathatjuk magunkat valamivel. Igen, kicsit ezekbe is bele lehet fásulni, hiszen sokszor előkerül a futószalag effektus, de ettől még a legtöbb tevékenység szórakoztató.

Mivel Yagami detektív, ezért sokszor kell használnunk megfigyelő kézségét. Ilyenkor átkapcsolunk belső nézetre, és egy adott területen ki kell szúrnunk az anomáliákat (meg persze a macskákat). Lesznek üldözéses szekvenciák, amikor egy rablót/szemtanút/menekülő rosszarcút kell utolérnünk, ahol figyelnünk kell, mert a megfelelő időben QTE szekvenciákat dob elénk a gép. A legérdekesebb opció mégis valakinek a követése lesz. Ilyenkor megfelelő távolságot hagyva sunnyogunk a delikvens után, aki teljesen random módon megfordul - na, ekkor villámgyorsan bele kell olvadnunk a környezetünkbe, különben kiszúrnak minket és kezdhetjük előröl a dolgot.

Ablakot kéne nyitni, nem?

Ablakot kéne nyitni, nem?


Sokat lehetne még beszélni a Judgmentről, de lassan ideje konklúziót vonni. A pénzünkért cserébe kapunk egy zseniális történettel megtámogatott játékot, ami próbál alanyi jogon identitást szerezni magának a Yakuza univerzumában. Ez hellyel-közzel sikerül neki, mert a másodlagos ügyek, a nyomozós szekvenciák illetve a jó értelemben vett fura minijátékok elősegítik, hogy ne egy egyszerű koppintásként gondoljunk rá. Ugyanakkor a bitre pontosan megegyező térkép, az apróbb bugok, valamint a meglehetősen vérszegény bunyó pedig sokat el is tudnak venni ebből az illúzióból. Ettől függetlenül nyugodt szívvel tudom ajánlani mindenkinek, aki kedveli az ilyesfajta nyomozós-alvilági programokat!

Judgment / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2019. június 25.
  • Ár: 17.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Nagyszerű, felnőtt történet
  • Elképesztő mennyiségű tartalom
  • Angol szinkron
  • A harcon még kellett volna dolgozni
  • Apróbb bugok
  • Néha kicsit monotonná válik
  • Hang
    9
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
8
8 hozzászólás

[Tiltott felhasználó!]

5 éve, 1 hónapja és 22 napja

[Tiltott felhasználó!]

iPet

5 éve, 1 hónapja és 23 napja

totyak írta:
Őszintén szólva nem értem a 8 pontot. Mielőtt még belekezdenék a mondókámba, azt le kell szögeznem, hogy egyik játékkal sem játszottam, nem is akarok, véleményt csak a látottak alapján és ezen teszt alapján írok. És azt is hozzátenném, hogy nem a játékot akarom lehúzni, a leírtakhoz és látottakhoz mérten a pontozást nem értem.

Kezdjük ott, amit a teszt is szépen levezet, illetve a végén is összefoglal. Ez egy Yakuza szerű játék a Yakuza alkotóitól, ami pontosan abban a városban játszódik, mint a Yakuza és mit ad Isten, nem vacakoltak új skinekkel a városnak, az melós lenne, átemelték az egészet a Yakuza-ból és még a verekedési mechanika is totál Yakuza. De akkor ez miért is egy új játék, vagy miért nem nevezik Yakuza-nak?

A másik oldal, grafika és technikai hibák. Szerintem egyszerűen nem szép a játék, a Yakuza-k sem szépek. Lehet, hogy korábban némileg túloztam, amikor PS3 grafikához hasonlítottam, de szerintem alig jobb annál. Persze szubjektív a dolog, de az egész játék olyan mesterségesnek, műanyagnak tűnik, nem érzem, hogy élne a város. A karakter mozgása is olyan szerencsétlen. Másrészt meg ezek szerint vannak kisebb bugok is a játékban. Belógások, lagok, béna animációk, stb.

Én megértem, hogy nagy rajongóként nem tudtál kevesebb pontot adni, de én, mint kívülálló, csak állok széttárt karokkal. Más játéknál ennyi leírt negatívummal a földbe lenne taposva a cím, de minimum egy copy-paste játéknak lenne titulálva.
Nehéz úgy érdemben válaszolni, hogy egyetlen részt sem próbáltál, de azért megpróbálok. Mivel a Judgment hivatalosan is a Yakuza univerzumában játszódó spin-off, ezért az elég evidens volt, hogy itt is Kamurocho lesz a központ. Ha a designt nézzük, akkor valóban nem változott sok, de ez csak a bejárható területre igaz. A sztori sokkal komolyabb ebben és teljesen más vonulata van, emiatt az egész városrésznek totál más a hangulata. A harc tényleg copypaste, ráadásul nem is lett túl jó az animációknak köszönhetően, de került bele annyi újdonság a nyomozós részek miatt ettől függetlenül, hogy ne egy sima másolásról legyen szó.

A grafika bizonyos téren valóban nem szép, de azért az elég erős kijelentés, hogy alig szebb mint egy PS3-as cucc. Az, hogy mennyire rajongok valamiért, egy tesztben jó esetben nem mutatkozik meg, nem fordulhat át soha szubjektív dologba. Nyolc pont, igen, simán ér annyit - ha megnézed a külföldi értékeléseket, akkor én még szőrösszívű is voltam vele. Lehet, hogy nem értesz egyet a képek alapján azzal, amit írtam, de ha elindítanád a játékot, egyből leesne hogy miről beszélek mosolygó smiley

válasz erre

totyak

5 éve, 1 hónapja és 24 napja

Őszintén szólva nem értem a 8 pontot. Mielőtt még belekezdenék a mondókámba, azt le kell szögeznem, hogy egyik játékkal sem játszottam, nem is akarok, véleményt csak a látottak alapján és ezen teszt alapján írok. És azt is hozzátenném, hogy nem a játékot akarom lehúzni, a leírtakhoz és látottakhoz mérten a pontozást nem értem.

Kezdjük ott, amit a teszt is szépen levezet, illetve a végén is összefoglal. Ez egy Yakuza szerű játék a Yakuza alkotóitól, ami pontosan abban a városban játszódik, mint a Yakuza és mit ad Isten, nem vacakoltak új skinekkel a városnak, az melós lenne, átemelték az egészet a Yakuza-ból és még a verekedési mechanika is totál Yakuza. De akkor ez miért is egy új játék, vagy miért nem nevezik Yakuza-nak?

A másik oldal, grafika és technikai hibák. Szerintem egyszerűen nem szép a játék, a Yakuza-k sem szépek. Lehet, hogy korábban némileg túloztam, amikor PS3 grafikához hasonlítottam, de szerintem alig jobb annál. Persze szubjektív a dolog, de az egész játék olyan mesterségesnek, műanyagnak tűnik, nem érzem, hogy élne a város. A karakter mozgása is olyan szerencsétlen. Másrészt meg ezek szerint vannak kisebb bugok is a játékban. Belógások, lagok, béna animációk, stb.

Én megértem, hogy nagy rajongóként nem tudtál kevesebb pontot adni, de én, mint kívülálló, csak állok széttárt karokkal. Más játéknál ennyi leírt negatívummal a földbe lenne taposva a cím, de minimum egy copy-paste játéknak lenne titulálva.

válasz erre

VaPe

5 éve, 1 hónapja és 24 napja

Én azért megvárok vele egy kis akciózást mert ez digitális cuccért rohadt sok. De hogy kelleni fog, az biztos.

válasz erre

Patrik94

5 éve, 1 hónapja és 24 napja

Maximálisan egyet kell értenem a teszttel, iszonyat jó game. Haverommal játszottunk, eddig négy órát, de iszonyat király!

válasz erre

Direktor

5 éve, 1 hónapja és 25 napja

Bakker itt egy Yakuza játék, amihez nem kell ismerni a sorozatot sem, és ilyen jó pontot kapott - én meg nem rendeltem elő! wtf smiley Miért nem kapható nálatok egyébként?

válasz erre

muki

5 éve, 1 hónapja és 25 napja

8 pont az igen, nagyon komoly! mosolygó smiley

válasz erre

Tommy

5 éve, 1 hónapja és 25 napja

Na ebből igazán ****a játék lett. Erre nem számítottam! meglepett smiley

válasz erre
Judgment
17.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaKorpácsi pierre  profilja