A játékkal eltöltött nem kevés óra után viszont ki kell jelentenem, hogy a sokszor lesajnált Vízlegény az egyik legkirályabb karakter a játékban, de ne rohanjunk ennyire előre. A Netherrealm Studios bizony elég nagyot dörrentett a piacra lépésük alkalmával, ugyanis a nevükhöz fűződik az atomkirály Mortal Kombat reboot, ami baráti társaságom egyik legkedveltebb verekedős játéka. Sokszor fog amúgy előrekerülni a párhuzam az új MK és az Injustice között, mivel azért a fejlesztők és a tulaj, Ed Boon, nem tudott kibújni a saját bőréből, de szerencsére nem is egy szimplán újraskinezett MK részről van szó. Azt már ugye a különböző trailerekből, kiszivárgott infókból és a konkrét játékmenetet bemutató videókból tudni lehetett, hogy a Gods Among Us egy, a DC univerzum karaktereit felvonultató bunyós stuff lesz.
Lehet, hogy ez a tény vette el a kedvem előre a dologtól, mivel felrémlett egy bizonyos Mortal Kombat vs DC Universe játék, ami nagyon finoman és nőiesen szólva se lett jó. Sőt, akár úgy is fogalmazhattam volna, hogy a Top 3 listában előkelő helyet foglal el, mint elkerülendő árkád játék. Viszont itt már a kezdőképernyő kilóra megvett, ugyanis az valami olyan észvesztően és megdöbbentően látványos, hogy felhuhogtam örömömben. Amúgy nagy felbontású pillanatképek ezek egy-egy küzdelemről, de valami olyan minőségben megalkotva, hogy szem nem marad szárazon. Nem viccelek, volt, amikor 5 percig nem is nyúltam a doboz kontrolleréhez, csak hogy gyönyörködni tudjak ezekben. Már itt sejtettem, hogy ezúttal nem kell félnem semmitől, ez nem egy fércmű lesz, ami bizony már az első harcok alkalmával be is bizonyosodott, de lássuk inkább a további rizsa helyett a részleteket!
Első utunk mindenképpen a gyakorló részhez vezessen, valamint a Tutorialt is becsületesen csináljuk végig, mert korrekt módon végig vezet minket az anyag az újdonságokon, amiből bizony nem kevés lesz, de ezekre majd kitérek a konkrét harcot bemutató részben. Ha megnézzük a főbb menüpontokat, akkor azért elsőre is láthatjuk, hogy nem kevés lehetőségünk lesz. Az Archives rész takarja például a hihetetlen mennyiségű, két külön kódkártyával nyitható extra tartalmakat, amik lehetnek a megszokott concept artok, zenék, új ruhák. A harcok után kapunk amúgy Xp-t, amivel szinteket lépegetünk és így kapjuk meg ezeket a kártyákat. A Battles opció, ezen belül a Classic Battle, takarja a jól megszokott, tíz kecseget leverünk és kapunk egy ending videó ? lehetőséget. Itt amúgy még egy szűrőt is beállíthatunk, hogy a jókkal, a gonoszokkal, vagy mindkét frakcióval meg akarunk-e küzdeni, választott szereplőnktől függetlenül.
Ezt a részt normál esetben el is intéznénk ennyivel, azonban itt erről jóval többről van szó, ugyanis legalább 20 féle lehetőséget még elő tudunk hozni! Például játszhatunk úgy, hogy folyamatosan csökken az életerőnk, vagy esetleg survival rendszerben, idő alapon, estébé. Ezeket az új lehetőségeket szintén az Archives alatt tudjuk megnyitni, úgyhogy lesz miért gyűjtögetnünk! A következő nagy szegmens az a Story lesz. Természetesen ne képzeljünk ide Final Fantasy vagy Metal Gear ? féle mélységet és magasságot, viszont a többi ilyen típusú játékhoz képest bőven kimagasló. Mindenféle spoiler nélkül csak annyit mondanék, hogy az alapkoncepció szerint Superman totálisan megőrül (érthető okok miatt), és leigázza egész Metropolist, sőt, ennél jóval messzebbre mutató tervei is vannak. Egy maroknyi hősön múlik, hogy sikerül-e mindent a helyére rántanunk, vagy pedig beköszönt az örök sötétség.
Maga az elbeszélés pontosan úgy zajlik, mint a legutolsó Mortal Kombatban, azaz marad a játék motorjával készült átvezető ? bunyó felosztás, annyival kiegészülve, hogy néha egy ? két egész ötletes QTE fogja megszakítani azt. Itt azért ne gondoljunk túl nagy dolgokra, de tényleg jópofák. Egyébként én mindenképpen üdvözlöm ezt a megoldást, hogy a verekedős cuccok is egy korrekt story-t kaptak, szóval remélem a többi kiadófejlesztő is oda fog figyelni erre. Van még egy single mód, amiről nem beszéltem, ez pedig nem más, mint a S.T.A.R Labs, azaz egészen pontosan az Mk-ból is ismert Challange Tower helyi megfelelője. Itt mindegyik szereplő kap egy 10 pályára osztott mini-történetet (összesen 240 ilyen feladat lesz), ahol annyi élvezetes baromságot kell csinálnunk, hogy ihaj! Az alap dolgokon kívül, úgy, mint a fordított irányítás, mérgezés, akadályok megsemmisítése, túszok megvédésén felül lesz majd Pong, oldalnézetes repkedés és hasonlók.
Ha ez nem lenne elég, akkor mindegyik pályán összesen három csillagot kaphatunk bizonyos elvégzett kritériumok után, és így nyithatjuk meg az újabb pályákat. Az biztos, hogy ennek a maxolása elég kemény feladat lesz! Oké, elég szó esett a körítésről, nézzük a konkrétumokat, azaz a szereplőket és magát a bunyót. Ahogy fentebb említettem, összesen 24 szereplő közül tudunk választani (plusz majd jönnek a DLC-k, meg a game of the year edition is, ofkorsz), 12 ? 12 arányban a jók és a rosszak közül. A teljesség igénye nélkül, itt lesz Flash, Batman, Superman, Joker, Green Arrow, Green Lantern, Aquaman, Black Adam, Sinestro, Doomsday, Harley és még sorolhatnám, de ahogy látjátok, nagyjából minden hősnek itt van az anti változata. Ha kiválasztottuk a szívünknek kedves szereplőnket, akkor több mindent is észrevehetünk a pályákon. Az első, hogy eléggé jól néznek ki! Akármelyik helyszínt is választjuk, mindig interaktív a háttér, folyamatosan zajlanak az események.
Az első újdonság a jobb felső ravasz használata lesz, ezzel ugyanis néhány tereptárggyal tehetünk kárt ellenfelünkben. Batman pályáján például a számítógépbe rúghatjuk a másikat, hogy visszapattanván folytassuk egy juggle kombóval. De indíthatunk rakétát is a másikra, vízzel áraszthatjuk el a tüdejét, egy csövet letépve le is fagyaszthatjuk, különböző bútordarabokat vághatunk hozzájuk, szóval a változatosság gyönyörködtet. Ráadásul ez még szereplőnként is eltérő, mert a Macskanő nem tudja letépni az antik csillárt, hanem inkább menekülésre használja, míg Superman gond nélkül kiszakítja a falból és a másik orcájába vágja. Szintén érdekes, jópofa és viszonylag új dolog, hogy a képernyő szélén állva átverhetjük a másikat egy nagyon durván látványos animációval egy másik helyiségbe is, ezt érdemes kipróbálni, rendkívül szórakoztató! Maga a harc amúgy nem rejt nagy meglepetéseket, hasonlítani fog a Mortalra, pár különbséggel.
Először is, a védekezés Street Fighter ?es megoldást kapott, azaz a támadással ellenkező irányba kell húzni a kart. Ez először biztos fura lesz a szilikon gyerekeknek, de meg lehet szokni, bele kell rázódni. Minden szereplő kapott egy egyéni speckó tulajdonságot is, ezt a Kör ? B gombbal lehet előhívni. Superman egy rövidebb ideig sokkal erősebb lesz, Batmant kis denevérek fogják körbevenni, az Íjász különböző típusú nyilak közül válogathat ? érdemes tehát élni a lehetőséggel, csak arra figyeljünk, hogy kell nagyjából nyolc másodperc, amíg újra tudjuk használni. A harmadik, totálisan fanservice jellegű dolog az úgynevezett Wager. A képernyő alján lesz egy négy részre osztott speckó csíkunk, ami természetesen folyamatosan töltődik harc közben. A Wager ? t egy meccs alatt egyszer tudjuk alkalmazni: ha benyomjuk a kombinációt, akkor megáll a kamera, a két hős pedig baromi látványos módon egymásnak rohan, egy botrányosan nagy robbanással zárva le a tevékenységet.
Nekünk itt azt kell eldöntenünk, hogy a speckó csíkunkból hány egységet áldozunk fel. Ha többet, mint az ellenfelünk, akkor mi nyerünk és visszatöltődik 20-30%-ot az életerőnk. Ha veszítünk, akkor az ellenfélnél történik ugyanez. Érdemes már csak a poén kedvéért is kísérletezni ezzel, tényleg iszonyatosan király! Az utolsó dolgot pedig akkor tudjuk előhívni, ha teljesen betöltődött ez a spec csík. Ilyenkor olyan pusztítást tudunk véghezvinni, hogy be fogunk könnyezni, azt garantálom! Flash átrohanja a fél világot egy pofonért, Superman az űrből üti vissza ellenfelét, hogy csak két példát említsek. A harc amúgy nagyon dinamikus, részint az előbb felsoroltak miatt, részint pedig annak köszönhetően, hogy nincsenek menetek. Ezt úgy oldották meg, hogy mindenkinek két szeletre vágták az életerejét, aztán hadd szóljon! Ha jól gondolom, akkor a grafikus motor amúgy az MK9 továbbfejlesztett változata és ennek köszönhetően nagyon pofásan fest!
A helyszínek roppant mód elevenek, a karakterek animációja is nagyon helyén van, a különleges támadásokat meg látnotok kell, igazi eyecandy. Persze nem az Injustice lesz az etalon külcsín tekintetében, de azért ott van a szeren. Az irányítással sem lesz sok gondunk, mert ugyan eléggé szerteágazóak a képességek, egy kis gyakorlással könnyen bele tudunk rázódni. A Multiplayert nem véletlenül hagytam a cikk végére, mert szerintem messze ez lett a stuff leggyengébb pontja. Az hagyján, hogy eleve kevés lehetőség van, viszont néhány alap dolgot totálisan elfelejtettek, így például nincs szűrő a meccsek előtt, szóval gond nélkül benyelhetünk egy 200-2 aránnyal rendelkező profit is. Szintén ide tartozik, hogy nálam rettenetesen tagolt a játék, valamint az eredményeket is sokszor rosszul mentette el. Erre biztos jön majd valami patch, de addig maradok a single tartalomnál illetőleg a barátaim halomra verésénél.
Ha már a hibáknál tartunk, mindenképp meg kell említenem azt is, hogy néhány karakteren még balanszírozhatnának egy keveset, mert néhányan láthatóan sokkal erősebbek a másiknál.Az Injustice: Gods Among Us tehát az idei év egyik legkellemesebb meglepetése számomra. Sokáig azt hihettük volna, hogy egy sima Mortal Kombat klón lesz új skinekkel, de szerencsére tévedtünk. Végre nem szúrták el a képregényes témát! A harcrendszerben pont annyi újdonság van, hogy mindenki megtalálja benne a számítását, a szereplők ugye ismertek, ráadásul a körítés is első osztályú lett, olyan tartalommal, ami garantáltan hetekre oda fog szögezni minket a monitor elé. Én mindenkinek csak ajánlani tudom!