Injustice 2 teszt

2017. május 24.
70.1231
iPet profilja, adatai
iPet
A verekedős játékok szerelmesei elég korrekt kis időszaknak néznek elébe. Megérkezett jelen tesztünk alanya, az Injustice 2, ami elképesztően jól sikerült. A Street Fighter-hez folyamatosan érkeznek ingyenes tartalmak, és ha ez nem lenne elég, akkor itt dübörög a zsáner egykori koronázatlan királya, a Tekken legújabb epizódja is. Szóval azt hiszem, ezt hívják előre hozott Karácsonynak, csak győzzük pénzmaggal.
 


Mint ahogyan szuperhős szereplői, úgy az Injustice 2 is kivételes adottságokkal rendelkezik. A Gods Among Us-hoz képest alaposat finomítottak a harcrendszeren, illetve olyan minőségű és mennyiségű tartalommal pakolták tele, köszönhetően az új Multiverse módnak, hogy tulajdonképpen ha akarjuk, hónapokig nem kell más anyaghoz nyúlnunk.

A DC univerzum gonoszai és hősei szinte lemásznak a képernyőről, még akkor is, amikor az egyszemélyes kampány kissé unalmas "mi lenne ha" eseményeit játsszuk végig. A kontentnél fontos kiemelni, hogy alapvetően a single szegmenst tápolták fel olyan durva szintre, amit nem láttam még verekedős játéknál. Mindezt megfejelik egy elképesztően egyedi kombó rendszerrel, amit ha kellően jól elsajátítunk, zokogni fogunk örömünkben, annyira látványos.

Szemeid kereszttüzében égek

Szemeid kereszttüzében égek


Hála a magasságosnak, hogy a játékok esetében nem áll fenn az a szindróma a folytatások esetén, mint a filmeknél. Alapjában véve meghagyták azokat a dolgokat, amik jól működtek az Injustice első részében, viszont ahol kellett, ott bátran belenyúltak akár a bunyóba, akár egyéb dologba. Így például visszatértek a mocsok látványos interakciók környezetünkkel, ahol tulajdonképp mindent egymás fejéhez vághatunk egy autótól kezdve a plüss krokodilon keresztül a növényzetig bezárólag.

Információ a teszthez:

A teszt Xbox One-on készült, de szegény, szerencsétlen Microsoft még mindig képtelen megoldani hogy a konzolon screenshotok készüljenek, így a netről vadásztunk mindenféle általános fotót hozzá.

Talán egyszer sikerül felvennie a cégnek néhány fejlesztőt aki programozni is tud. Állítólag már keresik ezeket, de sajnos egyelőre mind a Sonynál melózik...

A nagyon kidolgozott pályák természetesen újfent több részből állnak, amik között látványos animációk kíséretében tudunk röpködni. Aztán ott vannak a méltán megénekelt Super Move-ok. Itt tényleg teljesen elgurult a fejlesztők gyógyszere (jó értelemben), így ha olyanunk van, bárkit elgázolhatunk a Batmobile-al, esetleg visszamehetünk az időben, hogy egy pofon kíséretében lerugdossuk valami dinoszaurusz hátáról.

Az újdonságok is érdekesek: erőnk egy részét feláldozhatjuk arra, hogy mozgás közben sebezhetetlenné váljunk, ami különösen az állandóan lövöldöző opponensek esetében jön jól, meg persze akkor, ha szeretnénk kivédeni valami megahalál, pályáról felkapott elemet, amit Superman vág hozzánk. Ezen kívül mozgásunk sebességét is növelhetjük ilyenkor, ami pedig alaposan felpörgeti a tempót, üdítő változást hozván ezzel az előd kissé bumfordi, lassabb meneteihez képest.

Természetesen védekeznünk is kell, az új lehetőségekkel kiegészítve pedig tényleg csak rajtunk, valamint a reflexeinken múlik egy-egy csata kimenetele. Ahogy már a bevezetőben is említettem, a megváltoztatott kombó szisztéma lesz az a pont, ami a szokottnál is sokkal élvezetesebbé teszi a mechanikát.

Na fiúk, ki akar játszani?

Na fiúk, ki akar játszani?


Bevallom, én imádom a gyakorló bábút megalázni, meg azzal szórakozni sokszor órákon át, hogy milyen eszelős sorozatokat tudok bevinni neki. Ellenfelünket vissza tudjuk pattintani a padlóról vagy falról, hogy aztán felrúgjuk az égbe, így folytatván a juggle kombókat. Ha ehhez még használjuk a szuper métert is, akkor máris új lehetőségek garmadájával találkozunk.

Például Joker BANG dolga normál esetben annyit csinál, hogy a bohóc elővesz egy revolvert és lő vele egyet. Amennyiben alkalmazzuk a Meter Burn-t, akkor a töltény levegőbe löki opponensünket, mi pedig kedvünkre folytathatjuk bedarálását. Minden egyes karakternek teljesen egyedi ilyen jellegű képességei vannak, plusz ehhez még jönnek a környezeti támadások meg helyezkedésünk is a pályán, ugye.

Muszáj külön kitérnem a horrorisztikus mennyiségű, főleg a remete playereknek kedvező tartalomra. Szerencsére derék fejlesztőink gondoltak azon játékosokra, akik marhára nem élvezik az online küzdelmeket, ugyanakkor ennek fordítottja is igaz, amit különféle mérföldkövekhez kötött loot-tal értek el, de erről egy kicsit később. Sajnos itt kell megemlítenem az első, igazi negatívumot, ami maga a sztori kampány. Már az elődnél is kicsit vontatottnak éreztem Superman megőrülését, de itt ez még sokkal rosszabb.

#koverxPedig technikai értelemben abszolút a fotórealizmus határát súrolják hőseink (főleg PS Pro-n), de azt hiszem a mélységet egy kicsit túltolták a szkript írói. Borzasztóan ellenszenvesnek vannak ábrázolva, ugyanis már a kifejezetten jó karakterek is azon agonizálnak, hogy bizony csak el kellett volna vágni ennek meg annak a torkát a múltban. Mindegy, a történetet nem nagyon boncolgatnám, de nálam sajnos nagyon mellé lőttek vele.

Iderántalak sztán a földhöz, nos, teszlek

Iderántalak sztán a földhöz, nos, teszlek


Ahogyan feltárjuk a konfliktust Superman és Batman között, úgy vesszük át az irányítást majdnem az összes szereplő felett. Ez egyrészt jó dolog, mivel így szinte mindenki szemszögéből átélhetjük az eseményeket, ugyanakkor eléggé rossz is, mivel mind a 28 delikvenst éles helyzetben kell megtanulnunk kezelni. Eléggé frusztráló tud lenni az átmenet, úgy meg pláne, hogy a mesterséges intelligencia sem nagyon kegyelmez.

Mivel kivétel nélkül mindenki egyedi mozgásokkal rendelkezik, még általános, 2-3 ütéses kombó sincs. Valamit betanulunk mondjuk Green Lantern-el, azt 10 perccel később kezdhetjük előröl, mert Batman hírből sem ismeri azokat a mozgásokat. Akadnak aztán olyanok, akiknél eléggé macerás beadni szinte bármit (Robin és Bane, például).

Még szintén itt maradva: alapjában véve teljesen jó, hogy a történetmesélés megpróbálja bemutatni, hogy mi történik Gotham mélyén, a Kriptonon, esetleg az óceán alatt, ugyanakkor pontosan emiatt borzalmasan elnagyolt és kapkodós lesz. Reméljük ezt a jövőben elengedik, és sokkal inkább az egyénekre fókuszálnak, mintsem a globális egészre. És akkor elérkeztünk a Multiverse módhoz, amire nagyon nehéz szavakat találni. Ez tulajdonképp olyan, mintha valami online RPG-vel vagy lövöldözős játékkal játszanánk, csak átültetve a verekedős sémába.

Az itt kiválasztott hőseinkkel szinteket léphetünk, különféle kiegészítőket, páncélokat aggathatunk rájuk, amik megnövelik a négy alapértékük valamelyikét. Itt is külön kell szednünk az általános vagy ritkább darabokat, amik minimálisan változtatnak ezeken, ugyanakkor a legendary vagy extra ritka darabok, esetleg komplett szettek már más lapra tartoznak.

Várj, van valami a mellkasodon

Várj, van valami a mellkasodon


Ezek ugyanis amellett, hogy átformálják külsőnket, extra képességgel is fel tudnak ruházni: átszínezik és felerősítik lövedékeinket, esetleg már a harc elkezdésének pillanatában teli csíkkal kezdünk. Mondanom sem kell, hogy milyen mélységet és stratégiai lehetőségeket rejt ez magában, mivel tulajdonképp saját stílusunkhoz igazíthatjuk kedvenc szereplőnket.

Van azonban egy kis negatívum ezzel kapcsolatban, ami az online szegmensre vonatkozik. Noha alapjában véve saját szintünknek megfelelő opponenseket kapunk, vagy a rendszer kiegyenlíti az eltérő statisztikákat, de azért előfordult, hogy elém rakott egy embertelünk feltápolt Jokert, míg én tulajdonképp akkor kezdtem csak az ismerkedést a játékkal, aztán másfélszer annyi életereje volt a kollégának, mint nekem.

Jó látni egyébként a külső változásokat hősömön, mivel így nem csak a bunyómban, de megjelenésben is teljesen a saját képemre formálhatom. Vannak minimális eltérések, mondjuk Batman maszkjában világítanak a szemei, esetleg megváltozik a mellvértjének stílusa, vagy Scarecrow kapucnit kap. Ezeknél sokkal jelentősebbeket is elérhetünk, mint például Superman esetében, akinek a logóját meg tudjuk változtatni.

Tonnányi elérhető kéz és lábvért, sisak, páncél, köpeny, kapucni, póló, fegyver akad, persze a szivárvány összes színében, így ha erre gerjedsz, itt bizony megtalálod a számításod. És ezeket hogyan lehet megszerezni? Különféle objektívák teljesítésével a Multiverse-ben, karakter-specifikus tutorialok teljesítéséért cserébe, esetleg a sztori befejezett fejezetei után, satöbbi.

Fiam, ez a fél kar egyszer a tiéd lesz

Fiam, ez a fél kar egyszer a tiéd lesz


A teszt vége felé közeledve engedjetek meg egy kis figyelmeztetést, ami főleg a kezdő, esetleg a műfajjal most ismerkedő játékosoknak szól. A történet 10 órája, a Multiverse illetve az egyénenként eltérő offenzív képességek elképesztő mélységről tanúskodnak, ami lehet, hogy ijesztő lesz elsőre, sőt, másodikra is. Igen, természetesen vannak általános illetve szereplő-specifikus tréningek, azonban ezek csak a felszínt kapargatják.

Megmutatják ugyan az alapvető dolgokat mindenkinél, de brutális különbség van az alapok elsajátítása, illetve egy 20 ütésből áll, 600-at sebző sorozat között. Sajnos ennek áthidalásában nem teljesít túl jól a játék, simán elvérzik a Street Fighter V Mission mode-al szemben, ahol ugye rettentő alaposan megmutatnak mindent. Azok, akik izommemóriából elsőre meg tudnak jegyezni mindent, bátran vessék bele magukat bármilyen küzdelembe, míg mi, egyszerű földi halandók készüljünk fel a sok gyakorlásra.

Ami mindenképp kiemelendő még, hogy a neten játszva nem nagyon futottam bele semmiféle technikai jellegű hibába. A hálózat erősségét egy négy ágú izé jelöli, simán lehetet tolni akkor, amikor mondjuk csak két teli csíkja volt valakinek.

Itt azonban jár a hatalmas pacsi újfent, mivel tudunk úgy is gyakorolni, hogy valamennyi lagot beállítunk. Szóval ez lenne a várva-várt Injustice 2. Egy elképesztően összetett, újszerű elemek garmadáját felvonultató alkotás, ami tanult az elődje hibáiból, viszont a jó dolgait, egyéniségét megtartotta.

Te, ott! Vedd meg a játékot

Te, ott! Vedd meg a játékot


Sajnos a nagyon beharangozott sztori nem lett túl erős, kicsit kapkodós, valamint túlzottan grandiózus akart lenni. Az sem túl jó ötlet, hogy mind a 28 szereplőt irányítanunk kell itt egy eléggé szemét AI ellen, minimális gyakorlással a zsebünkben.

Az online szűrőn is kell még reszelni egy picit, de ezektől eltekintve kiemelkedően erős, egyedi alkotást kapunk. A látvány elképesztő, a tartalom néha már-már ijesztő, a harcrendszer jól átgondolt, de sok gyakorlást igénylő. Maximálisan megérdemli a kiemelkedő pontszámot! Ezek után roppant kíváncsi leszek az új Tekkenre.

Ha kíváncsi vagy az Injustice 2 mobilos verziójára is, ne hagyd ki a Mobilgamer tesztjét se!

Injustice 2 teszt / Tesztplatform: XBOX ONE

a polcon a helye
  • Stílus: Verekedős
  • Megjelenés: 2017. május 19.
  • Ár: 17.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Páratlan látvány
  • Lendületes, kreatív harc
  • Multiverse
  • Olyan tartalom, amit nem láttál még ilyen játék esetében
  • Nem túl jó story mód
  • Az elképesztő mélység sok műfajjal ismerkedőt elriaszthat
  • Nem mutatja be rendesen a karakterek képességeit
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
8.8
13 hozzászólás

totyak

2 hónapja, 3 napja

iPet írta:
Ez igazából nagyon egyszerű. Olyan változatról tudunk tesztet írni, amelyről tesztpéldányt kapunk. Ettől függetlenül, amikor lehetőségünk van rá, belenézünk egy másik változatba is, de ez valóban elenyésző.
Én ezt értem, csak az az érzésem (lehet nem így van), hogy egyre több a konzolos teszt. Konzol kiadásokkal meg azért többnyire nincs gond, mindig a pc-sek szívnak. Illetve, ha PS4-re teszteltek valamit, azt kb. a One-os játékos is készpénznek veheti, mert a két konzolon szerintem nagyjából egyformán fut egy multiplatform játék. Ellenben a pc egy totál más tészta.

válasz erre

iPet

2 hónapja, 4 napja

totyak írta:
Basszus, most a tönk szélére sodortál. Ha nem mondod, nem figyelem, hogy ki sem adták PC-re. Egészen eddig abban a hitben voltam, hogy arra is jön, néztem a naponta érkező bemutatókat és örömködtem milyen klassz lesz.

(Ettől függetlenül azt továbbra is tartom, hogy konzolra és pc-re is tesztelni kellene a játékokat.)
Ez igazából nagyon egyszerű. Olyan változatról tudunk tesztet írni, amelyről tesztpéldányt kapunk. Ettől függetlenül, amikor lehetőségünk van rá, belenézünk egy másik változatba is, de ez valóban elenyésző.

válasz erre

Yanez

2 hónapja, 4 napja

Nekem kedvemet szegte a játéktól a mikrotranzakciós búbánat. 60 ropogós dolcsiba kerül, oszt még az sem a full játék.

válasz erre

petrovicsz

2 hónapja, 4 napja

Nálam az MKX továbbra is a nyerő. Bármilyen jó pontot is kapott ez, valahogy nem adja.

válasz erre

totyak

2 hónapja, 4 napja

Imperator írta:
Reménykedjünk hogy kiadják, az előző részt meg a Mortal 9-et is csak évek múlva adták ki. Mondjuk az MKX meg eleve egyszerre jött ki mindenhova, de utána sz*rtak a PC-sek fejére egy nagyot, még a season pass 2 is talán egy évvel később jött ki mint konzolra. Szóval tuti meg fog jelenni PC-re, de miután már konzolon nem lesz annyi bevétel.
Nem tudom, ha már eleve nem is jelzik, hogy készülne PC-re, akkor sokat nem is foglalkoznak vele. Lehet, hogy kiadják majd, valami gyenge konzol portban, aminek indokolatlan gépigénye lesz és még akkor is tele lesz hibákkal. Annak meg nem látom értelmét.

válasz erre

Ronalddo

2 hónapja, 5 napja

Első rész sem nyűgözött le, ez sem fog, azt már látom. Az MKX jobban tetszik látványra, Superman Batman konfliktusa meg egyáltalán nem érdekel. Persze ha valaki nyomna rá egy 50%-os akciót, venném.

válasz erre

Imperator

2 hónapja, 5 napja

totyak írta:
Basszus, most a tönk szélére sodortál. Ha nem mondod, nem figyelem, hogy ki sem adták PC-re. Egészen eddig abban a hitben voltam, hogy arra is jön, néztem a naponta érkező bemutatókat és örömködtem milyen klassz lesz.

(Ettől függetlenül azt továbbra is tartom, hogy konzolra és pc-re is tesztelni kellene a játékokat.)
Reménykedjünk hogy kiadják, az előző részt meg a Mortal 9-et is csak évek múlva adták ki. Mondjuk az MKX meg eleve egyszerre jött ki mindenhova, de utána sz*rtak a PC-sek fejére egy nagyot, még a season pass 2 is talán egy évvel később jött ki mint konzolra. Szóval tuti meg fog jelenni PC-re, de miután már konzolon nem lesz annyi bevétel.

válasz erre

rDAVE

2 hónapja, 5 napja

Még csak egyszer játszottam vele, de itt is Harley Quinn a legjobb. Imádni valóan örült.

válasz erre

totyak

2 hónapja, 5 napja

Patrik94 írta:
Ebből nincs PC-s.
Basszus, most a tönk szélére sodortál. Ha nem mondod, nem figyelem, hogy ki sem adták PC-re. Egészen eddig abban a hitben voltam, hogy arra is jön, néztem a naponta érkező bemutatókat és örömködtem milyen klassz lesz.

(Ettől függetlenül azt továbbra is tartom, hogy konzolra és pc-re is tesztelni kellene a játékokat.)

válasz erre

muki

2 hónapja, 5 napja

Egyre gyakrabban van Xbox One teszt, ennek nagyon örülök!

Sejtettem hogy jó játék lesz de hogy ennyire azt remélni sem mertem. Már agyamra ment a sok videó, de most már értem miért tolták ennyire!

válasz erre

Patrik94

2 hónapja, 5 napja

totyak írta:
Klassz, valahogy éreztem, hogy jó játék lesz. Örülnék azért, ha a tesztek nem csak konzolon futnának, hanem multiplatform játéknál kipróbálnátok a PC verziót is. Nem egyszer előfordult, hogy az meg trágya lett valamilyen okból. Nekem ki is ment a fejemből, hogy ez megjelent.
Ebből nincs PC-s.

válasz erre

totyak

2 hónapja, 5 napja

Klassz, valahogy éreztem, hogy jó játék lesz. Örülnék azért, ha a tesztek nem csak konzolon futnának, hanem multiplatform játéknál kipróbálnátok a PC verziót is. Nem egyszer előfordult, hogy az meg trágya lett valamilyen okból. Nekem ki is ment a fejemből, hogy ez megjelent.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Injustice 2
17.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

rDAVE profiljaDoragon profiljaLaci721 profiljagery1113 profiljaWarriorAutobot profiljaPaint profiljamarco profiljaMarduk profiljaYanez profiljaPaint profilja