inFamous Second Son teszt

2014. április 01.
73.3281
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Delsin egy teljesen hétköznapi srác, hétköznapi problémákkal. Nagyon szeret rajzolni, túrázni, valamint új embereket megismerni. A probléma ezekkel csupán annyi, hogy a művészetet ő graffiti formájában képzeli el, aminek persze a legjobb helye az a bátyját, Reggie-t ábrázoló plakáton van. Mivel a tesó a rendőrkapitány kis közösségükben, ezért első számú célpont D szemében. Persze amikor meg lebukik, akkor egyből jön a dehátnemisgondoltamkomolyaaaaan dumával. Túrázni is szeret, mondjuk ő ezt holmi magasban lévő plakátok és reklámok összefirkálásával magyarázza. Új emberekkel pedig a böriben szokott ismerkedni, amikor kiselőadást tart a karján lévő tetoválásokról. Szóval éli bohém, egyszerű életét, azonban a dolgok csúnyán megváltoznak.
Advertisement


A testvérpár épp rendszeres vitáját folytatja a közösségi ház előtt (mindketten indiánok), amikor is egy teherautó rongyol el mellettük nagy sebességgel. A száguldozás csúnya véget ér, majd a roncsból egy naranccsárga ruhát viselő rosszembert rángat ki Delsin. A probléma ezzel csak annyi, hogy az illető egy szökésben lévő Conduit, azaz emberfeletti képességekkel rendelkező mutáns. A még nagyobb cink meg az, hogy az ifjú DR úgy szívja magába a képességét, mint szivacs a kiöntött sört. Miután hősünk felébred a rövid ájulásból, magyarázatot követelvén a nyomába szegődik ennek az embernek, aki aztán elmagyarázza, hogy erre bizony jól rácseszett, innentől kezdve ő is egy a megváltozott képességűek közül. Ezzel még nem is lenne olyan nagy probléma, de menet közben feltűnik az ősgonosz egy rendőrhölgy személyében, aki nemes egyszerűséggel betontüskékkel tömi tele a kollektív törzset. Delsin és Reg persze ezt nem hagyja annyiban és a nyomába szegődnek, hogy az utolsó aszfaltkockát is kiverjék belőle és megmentség a büszke Akomish népet.

Én vagyok a jani, mert lángol a láncom

Én vagyok a jani, mert lángol a láncom


Mostanában sajnos (vagy nem) egyre kevesebb platform exkluzív játék jelenik meg. Nem is kell olyan sokat visszamennünk az időben, hiszen már a második Playstation esetében is számtalan példát találhatunk erre. Sajnos ahogy telik az idő, a kiadók szép lassan rádöbbennek, hogy ez bizony nem feltétlen éri meg nekik, ezért mindent átportolnak mindenhova, rosszabb esetben még bővítve is képesek kiadni, hogy a rajongók akár kétszer is megvásárolják az adott terméket. Az inFamous széria még ebbe az egyre ritkuló rendszerbe tartozik, ráadásul egy viszonlyag új franchise, hiszen az első epizód PlayStation 3-ra készült el, a folytatással egyetemben. Akinek esetleg kimarad, az mindenképp pótolja, hiszen egy nyitott világú, külső nézetes szuperhősös stuff, rendkívül komolyan összerakva. Már a program neve is egy angol szójátékon alapszik, hiszen cselekedeteink függvényében híresek vagy hírhedtek is lehettünk. Ez természetesen a Second Son esetében sem változik, de nézzük, mit is kínál a burkoltan system seller célzattal is kiadott új epizód.

Az események 7 évvel a második rész után játszódnak, azaz 2016 a hivatalos dátum. Ezúttal a helyszín sem fiktív, hiszen New Marais városa helyett Seattle-ben tesznek rendet hőseink, ami finoman fogalmazva sem lesz egyszerű feladat. Helyi erők létrehoztak egy Department of Unified Protection, rövidebben DUP nevű szervezetet, ami a Conduitok begyűjtését és megsemmisítését tűzi ki a zászlójára, ezért az egész várost lezárják. A fő feladatok mellett ezért a kerületek felszabadítása is terítéken van, bár ez természetesen csak opcionális, viszont ha jobban meg akarjuk ismerni az elmúlt hét év történéseit, akkor érdemes ezt meg is tenni. Szóval, egy kis tutorial rész után megérkezünk a nem annyira festői helyszínre. A játék stílusa semmit sem változott, tehát ez még mindig egy sandbox alapokon nyugvó, külső nézetes, szuperhősös, akcióban bővelkedő játék.

Egy kis reggeli neonfény in yo face!

Egy kis reggeli neonfény in yo face!


Ha csak a puszta fizikai méreteket nézzük, szerintem ez az epizód rendelkezik a legnagyobb bejárható területtel a szérián belül. Bár nekem már lassan herótom van a sok nyitott világú dologtól, itt egy másodpercre sem volt zavaró, mert a térkép mérete szerintem pont megfelelő. Nem érzed azt, hogy rá fog menni az életed erre, mint mondjuk a GTA V esetében, ugyanakkor garantáltan nem is fogsz unatkozni. A várost egyébként egy északi és déli részre osztották fel, hat-hat kerülettel. A térképet sűrűn használjuk, mert egyrészt nagyon sokat segít, mindig pontosan mutatja, mikor merre kell csáborognunk hogy a sztorit előrébb vigyük, illetve jelzi egy százalékos mutató, hogy mekkora részét uralja még az adott kerületnek a DUP. Minden egyes ilyen részen több mellék dolgot is csinálhatunk: rajzolhatunk graffitiket, lebegő droidokat törhetünk szét, hogy a fejlődéshez szükséges matériát kinyerjük belőlük, beépített ügynököket és rejtett kamerákat kell kiszúrnunk, ellenőrző pontokat szétvernünk, valamint háttérinfókat tartalmazó adathordozókat is le tudunk tölteni. Ezek viszont csak akkor érhetőek el, ha az adott területen felrobbantjuk a katonák központi helyét, ami a legtöbb esetben egy kamionhoz hasonlít. A kerület térképe egyébként pontosan jelzi, hogy mi merre van. Ha lecsökkentjük 30 százalék környékére ezt a számot, akkor jön az igazi hacacáré, a showdown, azaz leszámolós részek. Ilyenkor Delsin beszól a diszpécsernek, aki ezen jól felhúzza magát és egy valag katonát meg helikoptert küld ránk. Ha ezeket megsemmisítjük, akkor miénk az adott terület, ami egy új dzsekit és instant teleport lehetőséget jelent.

Persze ezek csak mellékes dolgok, nem muszáj megcsinálni őket, simán haladhatunk a fő missziókkal is. Hősünk alapból a füstöt tudja felhasználni, valamint közelharcban egy láncot, ami a kezére van csavarva, meg persze kismillió egyéb képességet. Tudunk majd egy rövid szakaszon kvázi teleportálni (pont úgy, mint Árnyék az X-Man-ből), füstgránátokat lövöldözni, szellőzőkön beszívárogni, fejlövéseket leadni, autókról baromi magasra ugrani. Maga a harc egyébként sokkal dinamikusabb, mint az elődökben, ami mindenképp pozitívum. Ahogy észrevettem, kevesebb a konkrét közelharc, sokkal inkább a különleges képességeinket használjuk, jó messziről, mert bizony ha nem figyelünk, akkor a katonák másodpercek alatt bedarálnak minket. A környezet valamilyen szinten rombolható is, mondjuk amikor egy rakétát belelövünk valami DUP chekpointba, akkor az tisztességgel össze is dől, maga alá temetve mindent, de ettől eltekintve oly nagyon nem fogjuk leamortizálni a dolgokat.

A kép ellenére én húztam a rövidebbet.

A kép ellenére én húztam a rövidebbet.


Több órányi játék után sajnos elő is jött az egyik legnagyobb negatívum, az ismétlődés. Néhány kerületet még lendületből felszabadítunk, de aztán a harmadik után nagyon meg fogjuk unni, hogy pontosan ugyanazt kell csinálni mindenhol. A fő küldetések szerencsére változatosabbak, ez vissza tudja adni az elvesztett hitet minden esetben. Jól vannak adagolva az események, egyszer sem éreztem azt, (mint amit például az Assassins Creed esetében) hogy megfáradna a sztori, szépen gördül előre. Ezen nagyon sokat dob Delsin karaktere. Azt mondjuk le sem tagadhatnák, hogy Nathan Drake volt a cél, viszont itt sokkal több a keményebb, de viccesebb odamondogatás és kóstolgatás. Ahogy a két tesó osztja a másikat, azon nagyon sokat kacagtam, de az is mókás, amikor épp a Tűtornyot másszuk meg és a nagyi felhív, hogy mizu. Később persze találkozunk több Conduittal is, ők is nagyon jó karaktert kaptak. A stuff amúgy meglepően rövid lett, persze ez viszonyítás kérdése, mert nekem 14 óra volt az első végigjátszás úgy, hogy minden létező extra dolgot meg is csináltam. Simán el tudom képzelni, hogy aki nem gerjed rá a gyűjtögetésre, az egy jó 8 óra alatt a végére is ér a kalandnak.

Persze aki kíváncsi mindkét befejezésre, annak bizony neki kell esnie az egésznek előről, mert itt is két út közül választhatunk. A sztori egyes kulcspontjain döntéshelyzetbe kényszerít minket a gép, hogy a helyes utat járjuk (ezek a kék színű dolgok), vagy pedig igazi szamovárok leszünk és megszivatunk mindenkit (piros). Ez már csak azért sem mindegy, mert mindkét szálhoz külön missziók és mellékfeladatok kötődnek, valamint a sztori alakulása is totál más lesz, a befejezesről nem is szólva. Jó példa erre a kezdés, amikor a főganénak bevallhatjuk, hogy conduitok lettünk, vagy pedig hagyjuk, hogy megkínozzák a nagymamánkat. De nagoyn sok apró dologban dönthetünk kétféle módon: sok esetben megadják magukat a katonák, ilyenkor eldönthetjük, hogy kinyírjuk-e őket, vagy csak leüssük. Kergethetünk drogdílereket (kék), de fel is rúghatunk utcai zenészeket (piros). Ezt úgy tudnám összefoglalni, hogy mindent, ami jó, azt kékkel, mindent, ami rossz pedig pirossal jelöli.

Tüntiztek vagy mi a pék van?

Tüntiztek vagy mi a pék van?


A külsőségeket tekinte viszont igazi nextgen alkotással állunk szemben! Döbbenetes, mennyire részletesen ki lett dolgozva a város, minden kerület szinte önálló egyéniséget kapott. Természetesen mindent megmászhatunk, mindenhova eljuthatunk, így hatalmas móka a már említett Tűtorony tetejéről leugrani, de amikor először jövünk a városba, az is döbbenetes élmény lesz. Delsin tökéletesen van kidolgozva, minden érzelmet le tudunk olvasni az arcáról. A grafika brutális kidolgozottságát egyébként az esti részek mutatják meg igazán. Szakadó esőben, a neonfényektől izzó városban mászkálni teljesen katartikus élmény volt, nem igazán láttam még ennyire stílusos prezentációt. Amikor a füstöt használjuk, az sem piskóta, káprázatos, ahogy a barnás és fekete massza körüllengi hősünket, de még ez is piskóta ahhoz képest, amikor a neont használjuk. Én ilyen káprázatosan éles és telített színeket soha nem láttam még! Egyszerűen lefolyik a képernyőről ilyenkor minden, annyira gyönyörű. Mégsem adhattam meg neki a maximumot, mert a városban lézengő emberekre sajnos nagyon kevés idő vagy erőforrás maradt, és egyáltalán nem érezzük azt, hogy él és lélegzik körülöttünk minden, illetve a szereplők animációja sem nyerte el a tetszésemet, néha nagyon fura dolgokat produkálnak. Hogy ne menjek messzire, a GTA V esetében ez is jobban ki lett dolgozva, bármennyire is előző generációs konzolokra jött ki.

Kapunk egy jópofa fejlődési rendszert amúgy, ahol szintén nagyon sokat számít a jó vagy rossz karma, hiszen néhány képesség között nincs átfedés, csak akkor tudjuk elérni, ha az adott oldalon állunk. A pályákon elszórt ékkövekkel tudjuk fejleszteni amúgy magunkat, illetve kell egy bizonyos karma vagy renegade szint is a komolyabbak megnyitásához. Mondjuk az irányításba néha eléggé bele lehet zavarodni, mert nincs auto lock egy adott célpontra, ezért simán lesz, hogy a levegőt fogjuk püfölni egy kombóval, vagy mellé lövünk egy rakétával, ezen még egy picit dolgozhatak volna szerintem. Szerencsére nem akarták az irányítással amúgy megváltani a világot, a középső tapipadot kevés esetben kell használnunk, de akkor legalább teljesen logikus és nem akaszt meg minket.

Kis Terminátor feeling

Kis Terminátor feeling


A hangok és zenék szintén nagyon jól sikerültek, de itt is a kiváló szinkront tudnám kiemelni. Delsin hangját egyébként Troy Baker adja. Nem ismered? Ő volt Booker a legutolsó Bioshockból, Joel a Last of Us-ból, de talán ismerős lehet még mint Joker az Arkham City kapcsán, vagy esetleg, mint Snow Villiers holmi Final Fantasy esetében. De a többi színész is nagyon odatette magát. Az ambient zajok is frankók, a robbanások kellően dübürögnek, amikor szétverünk valamit szintén szép nagyot szól, de a zenék is teljesen rendben vannak, noha nem sok dallamot fogunk majd visszadúdolni.

Tehát egy nagyon jó kis kalandozás lett az inFamous: Second Son. Egészen káprázatos a grafikai prezentáció, főleg a színek és fények tekintetében, noha azért nem mentes a hibáktól, például az animáció és a város kidolgozottsága terén. A szavatosság egész jó, sajnos a legtöbb mellékes dolog hamar megunható, de sokat segít a morális rendszer és a két bejárható útvonal. A szereplők viszont élettel és stílussal lettek felruházva, amiben a kiváló szinkronszínészek is nagyot dobnak. A sorozat második része lett szerintem a legjobb, de nem sokkal marad le mögötte a Second Son. Ha kedvelted az előzményeket, akkor ne is habozz, nagyon fog tetszeni, csúnyán rá lehet kattanni, de ha csak szimplán egy jópofa szuperhősös és látványos anyagra fáj a fogad (meg van Ps4 otthon), akkor is bátran ajánlom, nem tudsz mellényúlni ezzel!

A testvéri, khmm, szeretet

A testvéri, khmm, szeretet


inFamous Second Son / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2014. március 21.
  • Ár: 17.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Kellemes sztori
  • Igazi nextgen grafika
  • Kétféle morális út
  • Ismétlődő feladatok
  • Lehetett volna hosszabb
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
8.5
10 hozzászólás

marco

5 éve, 6 hónapja és 10 napja

szedmond01 írta:
Borzalmas stílusban megírt cikk...
Nebazd. Unatkozol vagy mi? röhögő smiley

válasz erre

Gólem

5 éve, 6 hónapja és 10 napja

szedmond01 írta:
Borzalmas stílusban megírt cikk...
Tényleg? Egész pontosan mi a problémád vele? mosolygó smiley

Legközelebb mondjuk jó lenne, ha a témához szólnál hozzá... kacsintó smiley

válasz erre

szedmond01

5 éve, 6 hónapja és 10 napja

Borzalmas stílusban megírt cikk...

válasz erre

gokuvsvegita

10 éve, 7 hónapja és 6 napja

A grafika szép. mosolygó smiley De még mindig nem az igaz szerintem. Majd 2 év és meglátjuk mit is tudnak az új gépek.

válasz erre

zender

10 éve, 9 hónapja és 26 napja

Nagyon gyorsan be kell szereznem egy PS4-et! Ez kell!!!

válasz erre

Vendég

10 éve, 9 hónapja és 26 napja

Hatalmas csoda maga a játék, csak egy kicsit rövid. Remélem lesz hozzá sok dlc ami megdobja a játékidőt!

válasz erre

Vendég

10 éve, 9 hónapja és 27 napja

denielphoto írta:
Játszottam vele,grafikailag annyira még nincs ott de egyébként jó játék mosolygó smiley
Ne szivass!meglepett smiley Mi volt vele a gond?meglepett smiley

válasz erre

denielphoto

10 éve, 9 hónapja és 27 napja

Játszottam vele,grafikailag annyira még nincs ott de egyébként jó játék mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

10 éve, 9 hónapja és 27 napja

Ó de kár hogy nincs ps4-em...szomorú smiley Iszonyat jó game lehet!

válasz erre

wegh

10 éve, 9 hónapja és 27 napja

Ha lenne konzolom tuti, hogy megvenném röhögő smiley

válasz erre
inFamous Second Son
17.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profilja