PCPS4XBOX ONEPS3X360WiiU
Frissült a Shop! Nézz körül, le ne maradj valamiről!
Rome II PC, Risen 3 X360, Sacred 3 X360... INGYEN!
vásárolj továbbra is INGYENESEN!

I Am Alive

Cpt_Nihil2012. március 18.PlayStation 3, XBOX360
70.722 olvasás / most 1 felhasználó olvassa38 hozzászólás
Ubisoft Shanghai, I Am Alive, Ubisoft, túlélés, akciójáték
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Az apokalipszis határozottan káros az egészségre. Jobbára felbecsülhetetlen pusztítással jár, és még ennél is több emberéletet követel meg. Akik valamilyen csoda folytán mégis túlélik, nos azoknak szembe kell nézniük egy olyan veszedelemmel, mely nagyságrendekkel túlszárnyalja még a végítélet jelentette fenyegetést is... az emberrel. Az emberrel, aki a káoszban is önmagára jelenti a legnagyobb veszélyt; aki a túlélésért tizedmásodpercek alatt képes megszabadulni évszázados és évezredes múltra visszatekintő erkölcsi béklyóitól. A túlélők számára a "civilizáció" már csupán egy üres szó, amit a gyengék használnak. Adam jól tudja ezt. Ezért nem habozik lesújtani a machetével. Itt már csak az számít, ki az erősebb; hogy ki mondhatja a végén: életben vagyok.
 
"Na, csak egy hétig sztrájkolnak a kukások és tessék!"

"Na, csak egy hétig sztrájkolnak a kukások és tessék!"



Az elmúlt időben szemmel láthatóan ismét közkedvelt témává lett az apokalipszis, mint olyan, de talán még nála is nagyobb népszerűségnek örvend a poszt-apokaliptikus irányzat - mind a közönség, mind a fejlesztők körében. Nos, hat évvel ezelőtt a Darkworks is ezen az úton indult el az I Am Alive-val, amit két évvel később a Ubisoft Shanghai csavart ki a kezéből, és eme gazdaváltás szemmel láthatóan alaposan megviselte a kis letölthető címet.

Töltsd le a Flash Playert, hogy használhasd a Game Channel TV-t.


Részlet egy túlélő naplójából
A történet egy Haventon nevű városban játszódik, amit csaknem porig rombolt a pusztán "Eseményként" emlegetett óriási földrengés. Itt élek jómagam is - ha lehet ezt életnek nevezni. Az utcákat átláthatatlan por lepi, a talajt számtalan óriási hasadék szántja, és emberek pedig alaposan megfogyatkoztak... Ez a bizonyos Adam azonban még ezek ellenére sem fordul vissza. Nem is tehetné, ahhoz túlságosan is nemes cél vezérli: feleségét és lányát keresi, akiket közel egy éve nem látott. Legalábbis nekem ezt mondták a többiek...

Ami azt illeti, jóravaló úriembernek tűnik, nem beszél sokat és többnyire kerüli a konfliktusokat. Ugyanakkor a túlerővel szemben sem száll inába a bátorsága, és mindig képes meglepni gyanútlan ellenfeleit egy jól irányzott machete-csapással, hogy aztán előrántsa a revolvert és a halott tag cimboráira szegezze, akiket közben megbénít a döbbenet. Legyen szó pisztolyról, íjról vagy puskáról, a fickó remekül helytáll velük, de mindeközben rendkívül fukarkodik a lőszerrel. Jól teszi, errefelé ugyanis meglehetősen ritka a muníció. Az esetek többségében nincs is rá szüksége: az ittenieket gyakran már a fegyver csöve is elbátortalanítja, amivel barátunk bőségesen beéri, mert így a peremhez tudja utasítani ellenfeleit, akiket aztán egy rúgással letaszajt onnan. Máskor elég, ha az útonállók legtagbaszakadtabb egyénét puffantja le: ettől a többiek - ha szerencséje van - megrettennek és megadják magukat.

Apokalipszis - koleszes verzió

Apokalipszis - koleszes verzió


Hanem akármilyen sokan is vannak, akármilyen fegyverük és akármilyen széles válluk is van, ezeknek a banditáknak mégis akad egy óriási ellenségük: a rövidtávú memóriájuk. Egyszerűen nem képesek megjegyezni, hogy Adamnél fegyver van, így valahányszor az leereszti karját, a gazfickók ismét támadásba lendülnek... majd visszatáncolnak, ha hősünk ismét rájuk szegezi a pisztolyt - és ezt akár napestig hajlandóak csinálni. Mi történt a klasszikus Mad Maxes rosszfiúkkal, he?! Ezek időnként még azt sem hallják meg, ha teszem azt, egy szálloda szomszédos szobájában lelövik valamelyik pártfogójukat! Távol álljék tőlem az irigység, de Adamnek nem igazán kell vért izzadnia velük szemben. Egy konfrontációnak összesen két alternatívája lehet: megtámadják, vagy nem. Ha nem, akkor ugyebár egyszerűen "kihátrál a képből", ha meg mégis, nos akkor beveti a "meglepetésszerű" támadását, majd marokra fogja a mordályt és lepuffantja a többit, vagy térdre kényszeríti őket... Tény: időnként akadnak szituációk, amikor barátunk kénytelen lövéssel nyitni az ismerkedést, de ennek ellenére is szerfelett monotonná válik a látvány, miután kiismertük a taktikáját.

Ám nem szeretném rossz színben feltüntetni ezt a festői környéket, hisz nem csupán lókötők élnek errefelé. Akadnak itt tisztességes népek is, akik szíves-örömest állnak Adam rendelkezésére... de persze sokkal jellemzőbb, hogy ő húz ki minket a csávából. Időnként kiszabadít egy-egy romok alá temetett túlélőt vagy megosztja velük saját nehezen megszerzett zsákmányát, amit ők rendszerint információkkal hálálnak meg, hogy ezáltal könnyebben képet alkothasson az itt uralkodó körülményekről, a múltról, no meg persze arról a bizonyos "Eseményről". Ez a legkevesebb, amit érte tehetünk. Annál is inkább, mivel nem túl könnyű élelmet és gyógyszert találni errefelé - néhány buszmegállóban vesztegelő konzervtől, út közepén álldogáló vizes palacktól eltekintve...

"Üdvözöljük a Jules Verne járaton: a Föld középpontja következik."

"Üdvözöljük a Jules Verne járaton: a Föld középpontja következik."


Egyszer vigyorogva meg is jegyeztem neki, milyen vicces, hogy némelyik túlélőszett végig itt volt a járdán, míg mi egy sarokkal feljebb agonizáltunk, hahaha! Hanem mire felpillantottam, Adam már az egyik útjába eső ereszcsatornán lavírozott felfelé vehemensen. Talán valami rossz szokás? Hóbort? Ki tudja. Ilyen körülmények között nem is csodálnám, elvégre amióta idejött, jobbára mást sem csinál, csak mászik. Hol a torokmaró por miatt keres valami magaslatot, hol pedig egyenest úti célja felé kaptat. Akárhogy is, feltűnően ügyetlenül csinálja szerencsétlen. Már-már megsajnálom érte. A kezei és lábai időnként nem arra viszik, amerre szemmel láthatóan mászni óhajtana, arról nem is beszélve, hogy túl hamar kifárad. Egy mezei létráról például nem illene másfél perc után lepottyannia egy ilyen jókötésű fiatalembernek - de nem számít, hiszen szinte mindig van nála egy-két jégszeg, amit az utolsó előtti pillanatban a falba ver, hogy arról lógjon, míg összeszedi magát; esetleg két kapaszkodó között elfogyaszt egy palack vizet. Igazi virtuóz ez a fickó.

Haventon városa óriási, temérdek felfedezni valóval, a rátermett ember számára pedig még ennél is több lehetőséggel bír. Csakhogy amióta ez az Adam gyerek szárnyai alá vette azt a kislányt és családját, azóta nemigen tesz kitérőket a városban. Időnként ugyan átcaplat egy-egy másik utcába, sikátorba utánpótlást kutatva a romok között és bár kitűzött célját sok esetben képes más-más irányból megközelíteni, nem esik túlzásba: itt tartózkodása óta jobbára csak abból áll az élete, hogy arról a bizonyos "főhadiszállásról" elmegy "A"-pontba, majd vissza, később "B"-pontba, és megint vissza. Szűkös korlátok között mozog, olybá tűnik, eszébe sincs kihasználni a város grandiózus méreteit.

(...)

"...höhöh! Most ír szteppet! Gyerünk!"

"...höhöh! Most ír szteppet! Gyerünk!"


A többiek nemrégiben tudatták velem, hogy Adam köddé vált, és ez módfelett különös, hisz összesen ha 4-5 órát töltött itt a városban... Talán nem tetszett neki Haventon? Egy cseppet sem csodálkoznék, mi több, talán még igazat is adnék neki. Elvégre ki érezné jól magát egy olyan városban, ahol egyetlen percig sem lát tovább az orránál az ember - ráadásul amit történetesen lát, az is... nos, ronda? Sem a környék, sem az itteniek arca nem egy épületes látvány, arról már nem is szólva, hogy a népek mozgása időnként roppant vontatott és ezáltal nevetséges vagy éppen visszataszító. Persze az sem kizárt, hogy időközben megtalálta családját. Netán eltették láb alól.

Talán a cimborámmal mi is jobban tennénk, ha továbbállnánk... Ő azonban addig egy tapodtat sem hajlandó tenni, amíg ki nem tolta azt a terjengős RPG-t azon a talált konzolon, vagy mifenén. Sebaj, addig is akad időm eltervezni a továbbiakat.

"Vajon mit tenne ebben a helyzetben Stan Lee?"

"Vajon mit tenne ebben a helyzetben Stan Lee?"


Összegzés:
Az I Am Alive alapkoncepciójánál fogva könnyen az év egyik legjelentősebb mutatványává nőhette volna ki magát, hiszen a poszt-apokaliptikus alkotások egy eddig gyakorlatilag érintetlen területére merészkedett - csakhogy a kapott mű végeredményben meg sem közelíti a benne rejlő potenciált. Ehhez kétségtelenül hozzájárult a hatéves fejlesztés során bekövetkező fejlesztőváltás, ám a legtöbb iparhoz hasonlóan a videojátékok terén sincs könyörület, ha a pénzünkről van szó.

A játék nem kifejezetten rossz, azonban a semmilyen hangulat, a folyvást ismétlődő konfliktusok és a néhol egyenesen borzadályos irányítás - kivált mászás közben - egyértelműen negatív irányba viszik el a Ubisoft Shanghai keze munkáját. A hangok, illetőleg a zenék ugyan nem forradalmasítják a műfajt és nem dúcolják alá a lapos hangulatot, mindenesetre megállják a helyüket. Ha azonban a vizualitások felé terelődik a szó, nos az egész egyszerűen visszataszítóan ronda pixelmoslékok és az időnként Money for nothing klippet idéző nevetséges mozgások felett még a legtoleránsabb gamerek sem tudnának szemet hunyni így 2012-ben. A helyzeten természetesen az sem segít, hogy hősünk időnként egy arasszal a talaj felett levitál. Ami pedig a sűrű port illeti: nos, az egyértelműen a távolságok és a csúnyácska pixelek elfátyolozását szolgálja. Mint azt a fentebb szereplő naplóban is olvashattuk, az irányítási rendszer sem túlontúl kiforrott, időről-időre bizony homlokra vesszük az alant elterülő aszfaltot pusztán azért, mert hősünk orosz táncot jár nekünk az ereszcsatornákon ahelyett, hogy egyszerűen lecsúszna vagy megindulna felfelé.

"Majd én bebizonyítom, hogy Tininindzsák léteznek!"

"Majd én bebizonyítom, hogy Tininindzsák léteznek!"


Akárhogy is nézzük az I Am Alive ártól/mérettől függetlenül is egy korszerűtlen játéknak minősül; technikai kivitelezése sajnos erősen rányomja bélyegét a játékélményre, amelynek amúgy is megvan a maga keresztje. Bár az alkotók észrevehetően igyekeztek rágyúrni az izgalmakra, végeredményben azonban mégis egy monoton és szürke kis játékot kaptunk, amely még csak kisujját sem mozdítja érzelmeink megpendítése érdekében.

Dióhéjban tehát: az I Am Alive elképzelése pazar volt, a kivitelezés azonban annál kevésbé; nem kifejezetten rossz játék, de meglettünk volna nélküle is.

"Gyere, iPet! Majd később Mass Effectezel!"

"Gyere, iPet! Majd később Mass Effectezel!"


Kedvencek közé
38 hozzászóláskövesd rss-ben!

Most nézem, hogy a magyar store-on 2425Ft augusztus 22-ig, szóval lehet én megveszem.

#38 • 2 éve, 4 hónapja és 18 napja

2-3000Ft-ért még megvenném, de többért nem. Azért a demó tetszett, azt végigvittem.

#37 • 2 éve, 5 hónapja és 7 napja

Vendég írta:
Ebben nem vagyok biztos, tök gyatra game.
Én meg biztos vagyok benne.

#36 • 2 éve, 9 hónapja és 18 napja
Vendég

Shade írta:
Majd biztos kiadják pc-re, ott háromszor annyian fogják kipróbálni...
Ebben nem vagyok biztos, tök gyatra game.

#35 • 2 éve, 9 hónapja és 18 napja

Vendég írta:
Ütős cikk, kicsit Alex stílusa köszön vissza benne.

Talán ő is besegített, Kapitány?
Azért ez nem volt szép.

#34 • 2 éve, 9 hónapja és 18 napja

fabre írta:
Engem nagyon meglepett ez a teszt. Videók alapján milyen király gémnek tűnt pedig...
Majd biztos kiadják pc-re, ott háromszor annyian fogják kipróbálni...

#33 • 2 éve, 9 hónapja és 18 napja

Shade írta:
Jó is lenne, nem vagyok miliomos. De láttam videókat róla és elég randa. De amúgy szivesen kipróbálnám, csak finoman szólva b@szták kiadni pc-re.
Engem nagyon meglepett ez a teszt. Videók alapján milyen király gémnek tűnt pedig...

#32 • 2 éve, 9 hónapja és 18 napja

fabre írta:
Beruháztál egy konzolra?
Jó is lenne, nem vagyok miliomos. De láttam videókat róla és elég randa. De amúgy szivesen kipróbálnám, csak finoman szólva b@szták kiadni pc-re.

#31 • 2 éve, 9 hónapja és 18 napja

iPet írta:
Karmoltam a cikket Kapitány! Az uccsó képen meg felsírtam
Mondtam, hogy visszakapod.

#30 • 2 éve, 9 hónapja és 18 napja

Shade írta:
Hát, ez valami iszonyat lett...pedig hogy vártam...
Beruháztál egy konzolra?

#29 • 2 éve, 9 hónapja és 18 napja
Vendég

Vendég írta:
Nekem egyenlőre nagyon tetszik a játék, de az egyébként sosem fagyó xboxom már 2x megfagyott a játék folyamán. Mindezt túlélő módban, ahol nem túl gyakoriak a mentések. Így az irányítási nehézségei mellett ez eléggé fusztrál, de a történet miatt (és mert megvettem) eddig közel sem mondtam le arról, hogy végigvigyem. Nálatok nincsenek közben fagyások? Csak, hogy tudjam vissza kell e küldenem a boxot garanciális javításra..
Nekem egyszer sem fagyott, igaz nem túlélőben játszom túlnyomórészt.

#28 • 2 éve, 9 hónapja és 24 napja
Vendég

Nekem egyenlőre nagyon tetszik a játék, de az egyébként sosem fagyó xboxom már 2x megfagyott a játék folyamán. Mindezt túlélő módban, ahol nem túl gyakoriak a mentések. Így az irányítási nehézségei mellett ez eléggé fusztrál, de a történet miatt (és mert megvettem) eddig közel sem mondtam le arról, hogy végigvigyem. Nálatok nincsenek közben fagyások? Csak, hogy tudjam vissza kell e küldenem a boxot garanciális javításra..

#27 • 2 éve, 9 hónapja és 24 napja
1 2 3 4 a(z) 4 -ből

Kapcsolódó játék

Adatlap

I Am Alive

Pozitívumok:

  • ígéretes alapkoncepció
  • valósághű romok
  • egész jó szinkronhangok

Negatívumok:

  • förtelmes pixelek
  • monoton játékmenet
  • bajos irányítás
  • nem igazán jött át a hangulat
 
  • Hang/Zene:
    8
  • Grafika/Animáció:
    6
  • Játszhatóság:
    7
  • Hangulat:
    6
  • Multiplayer opció:
    nincs
összesen: 6.8 / 10
egynek jó...

Legfrissebb blogokÍrj blogot most!

 Párosban szép az életCM_Blogger • Legfrissebb bejegyzésünkben ismét maradunk a perifériák világánál, ám ezúttal egy olyan...

Furcsa történetek - Kedves naplóm!skywaker99 • Sziasztok Úgy döntöttem hogy elkezdek egy sorozatot aminek a címe #dolt#Furcsa történetek...

 Nem a méret a lényeg 2. részMSI_Blogger • Ahogy ígértük, ezen a héten egy folytatással jelentkezünk, mely jelen esetben egy teljesen...

Horror a javából!skywaker99 • Üdv Gamechannel most egy történetet fogok leírni ami sokak szerint valós,de mások nem hiszik...

 Forza Horizon 2: Xbox 360 edition jezzahun • Sziasztok!!! Hétfő óta nyüstölöm a Forza Horizon 2-őt az xbox 360-on,szeretném nektek...

Fórum

Az utolsó 6 hozzászólás:

Tuttu13 profilja2.4 millió Xbox konzol kelt el az előző negyedévbenTuttu13 • 3 órája és 30 perce

Tuttu13 profiljaKihirdették a Golden Joystick Award nyerteseitTuttu13 • 3 órája és 33 perce

Tuttu13 profiljaMegérkezett a The Witcher 3: Wild Hunt nyitójeleneteTuttu13 • 3 órája és 55 perce

C64 fun profiljaFurcsa történetek - Kedves naplóm!C64 fun • 6 órája és 42 perce

C64 fun profiljaThe Strain - A kórC64 fun • 6 órája és 44 perce

marco profiljaThe Strain - A kórmarco • 6 órája és 46 perce

Klikk ide az utolsó 20 hozzászóláshoz!

Közösségi oldalak

Szavazás

Szoktál MMO-zni?

  •  Rendszeresen, többel is
  •  Egy-két félével maximum (kommentben írom)
  •  Csak és kizárólag a... (kommentben írom)
  •  Nagyon ritkán
  •  Soha nem MMO-zom

Összes szavazat1613
Összes hozzászólás39

Chat kikapcs
Tuttu13 profilja