Homefront: The Revolution teszt

2016. május 26.
73.4501
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Excalibur profilja, adatai
Excalibur
Kevés olyan játék ugrik be így elsőre, amely a jelenlegi tesztalanyunknál mostohább körülmények között került a boltok polcaira. A 2011-es első rész nem váltotta meg a világot, de az embernek amolyan egynek jó lesz érzése volt az innen onnan (főleg Call of Duty-ból) lopott ötleteket látva, és a mérsékelt anyagi siker után jött a bejelentés: készül a folytatás! Azóta már a fejlesztőgárda is cserélődött, a kiadó is változott, ráadásul a béta kifejezetten pocsékul sikerült - ezekkel a nem túl bíztató előjelekkel érkezett meg május vége felé a végeredmény, a Homefront: The Revolution.
Advertisement


Az alapszituáció egy egészen érdekes jövőt tálal elénk: Amerikát az óriási technikai fölényben lévő Észak-Korea elfoglalja, és az Apex Corporationnel karöltve alakít ki diktatúrát a megszállt területeken. Kalandunk Philadelphiában játszódik, főhősünk Ethan Brady, szabadságharcos, aki a sok ezer sorstársával együtt az ellenállás tagja, hamarosan pedig megkezdődik a harc Amerika szabadságáért.

Ethan teljesen átlagos fickó, nincsenek szuperképességei, a kissé kaotikus nyitójelenetben pedig igen zűrös dolgoknak lehetünk tanúi: először rajtuk ütnek, Brady-t elrabolják, egy rövid vallatás után kiszabadítják, végül az ellenállók is elrabolják, és gyakorlatilag a központi történet innen indul.

Én így szoktam barátkozni!

Én így szoktam barátkozni!


Főleg az ellenállás koreai fogságában tartott vezére után fogunk nyomozni és loholni, szerencsére mindezt viszonylag változatos feladatok közepette: lesznek lopakodójelenetek, beszivárgás, rajtaütés is többek között. A játék szerencsére többrétű, a legtöbb időnket ugyanis a mellékküldetések, illetve maga a felszabadítás fogja elvinni.

A város ugyanis kerületekre lett felosztva, mindenhol alapvetően békés hangulat fogad minket. A katonák járőröznek, a civilek sétálgatnak, az utcákon törékeny béke honol. Itt az a feladat, hogy a lakosság szívében szunnyadó harci szellemet feltámasszuk, és ezt mindenféle szabotázs-akciókkal, merényletekkel tudjuk elérni, továbbá ha egy koreai katona által 'zaklatott' embert is megmentünk, azért bónusz is jár.

A dolgunk azonban nem olyan egyszerű: szinte azonnal felkerülünk a koreai katonaság most wanted listájának legelső helyére, ezért ha a katonák kiszúrnak, beindul a riasztó és sokszor komoly nehézségek árán tudunk csak meglógni. Szerencsére Brady úgy fut, mint egy nyúl, és egy érdekes fejlesztői döntés következtében akárhonnan ugrik le, semmiféle sérülést nem szenved el, többméteres zuhanás után is ugyanazzal a sebességel tudunk menekülni.

Tolok egy szelfit, menő ez a romos város.

Tolok egy szelfit, menő ez a romos város.


A side questeket főleg az ellenállás fészkeiben tudjuk felvenni, úgynevezett job board van, ahol szemezgetni tudunk közöttük és a nekünk tetszőt pedig elválallhatjuk. Ezek nem túl bonyolult dolgok, érdemes őket bevállalni, mert jól fognak jönni a jutalmak, dollárok. Ha elértük a lázadás kirobbantásához kívánt száz százalékot, kitör a káosz, onanntól kezdődik az adott kerület harca a szabadságért.

Előbb említettem a pénzt, amely a játékban nagy szerepet kapott, főleg a craftolás lehetősége miatt: fegyvereinket alakíthatjuk, fejleszthetjük, különböző alkatrészekkel tudjuk őket felturbózni, segítve ezáltal minket a harcokban. Túlzottan sok variáció azért nincs, nem kell Ghost Recon: Future Soldier-i mélyégeket keresni, de azért érdemes ezekkel az upgradekkel pepecselni, mert bizony szoros pillanatokban lehet, hogy ez a kevés plusz fogja megmenteni az irhánkat.

Sikeres küldetésekért kapunk még technológiai pontokat is, azok extra cuccokra beválthatóak: például ilyen mini RC kisautóra, amit bevezethetünk az ellenséges tank alá és felrobbanthatjuk (ezt nagyon szerettem), illetve egyéb hasonló jópofa dolgokra. A craftolás amúgy nem merül ki ennyiben, a városból mindenféle alapanyagokat tudunk összeszedni, amikből készíthetünk különböző gránátokat, molotov-koktélokatt is, sőt a hackeléshez is tudunk magunknak eszközöket barkácsolni.

Nyugi srácok, hamar kilövöm alólatok az autót!

Nyugi srácok, hamar kilövöm alólatok az autót!


A változatosságot további lehetőségek igyekeznek biztosítani: van hackelés is, amely egy minijáték keretében valósult meg, és a harci területeken véletlenszerűen flashpointok jelennek meg, amely egy rövid ideig teljesíthető kis küldetés: szorult helyzetbe került ellenállókat kell többnyire megmentenünk, vagy egy csomagot elhozni egy veszélyeztetett épületből. Nem rosszak ezek, szinte kivétel nélkül megcsináltam őket, és a kerületek sem olyan nagyok, hogy ne lehessen hamar odaérni, bármilyen messze is van a célterület.

Ha pedig nagy a sietség, segítségünkre lesznek a motorok, amelyek a városban különböző helyeken vannak elhagyatva, leparkolva, ezekkel tudjuk a kitűzött távolság felé vezető időt megspórolni.

A Homefront látványvilágára a korrekt kifejezést tudnám használni. A lepukkant,kiégett Philadelphia jól kidolgozott, hihető környezetet sikerült megalkotni a fejlsztőknek, és a napszakok is dinamikusan váloznak. Az animációk is többnyire jól kivitelezettek, nekem például a közelharci kivégzések nagyon tetszettek, a hangok, zenék is illeszkednek a játékba.

Azt mondták, erre rövidebb... :O

Azt mondták, erre rövidebb... :O


A hangulat is remek, tényleg egy ellenállási mozgalomban érezhetjük magunkat, ebben sokat segít, hogy a harci zónákban folyton dúl a küzdelem tőlünk függetlenül is. A zene jól aláfest mindennek, ha beindul az akció, felpörög, és a karakterek szinkronjaira sem lehet különösebb panasz.

Egy dolog azonban igencsak zavaró: főhősünk teljesen néma, ami nagyon nem illik bele ebbe a közegbe, mivel mindenki beszél, több jelenetben kérdeznek is valamit Brady-től, de néma leventeként csak bámulunk vissza. Ez egy Doom-ban elfogadható, de itt igencsak bénácska. Nem tudom, ki döntött úgy, hogy egy teljes felszabadítást harcoljunk végig teljes némaságban, de nem volt túl okos húzás.

A játékba már az előző bekezdésben elkezdtem belekötni és sajnos most jön az igen sűrű feketeleves. Alapvetően a legnagyobb gond a bugokkal van:tengernyi kisebb-nagyobb hiba keseríti meg életünket, amelyek már a bétában is jelen voltak, de nekem nem úgy tűnik, hogy ezekkel különösebben foglalkoztak volna. Beakadó ellenségek, falakon átnyúló testrészek mindennaposak, volt hogy az átvezető animációban is találkoztam ilyennel, de említhetném még az eltűnő hangokat is - amit csak egy restart old meg - de sorolhatnám még napestig.

Szeretek korán kelni, és végignézni a gyönyörű tájon

Szeretek korán kelni, és végignézni a gyönyörű tájon


Másik nagyon idegesítő hiba a mesterséges intelligencia: az AI annyira buta, mint a föld, fényes nappal nem vesznek észre alig pár méterről, fedezéket ugyan keresnek, de sokszor körülményesen, lassan, arról nem is beszélve, hogy valamilyen furcsa okból kifolyólag
két ugyanolyan típusú katonánál nem mindig ugyanaz a hitbox: van, aki két lövéstől kimúlik, a mellette álló társának meg kell egy tár.

Érdekes adalék ellenálló-társaink viselkedése is, náluk sem ártana egy kevés ráncfelvarrás gondolkodás terén: rohannak mint az őrült, folyamatosan mászkálnak a romok között, semmivel sem törődve: többször fordult elő, hogy egy őrjáratot lopakodva szerettem volna becserkészni, de hirtelen feltűnt mellettem pár ilyen alak, és két másodperc alatt kilapították a katonákat, a tervem pedig fényt kapott.

A játék továbbá teljesen indokolatlanul, és váratlanul teljesen beszaggat, 4-5 fps körül kezd el diavetíteni, amely mondjuk egy keményebb tűzharcban azonnali halált és néhány káromokdás eredményez.

Kiskedvencem akcióban

Kiskedvencem akcióban


Nem mehetek el szó nélkül a teljesíthető missziók, és side quuestek mellett sem. Eleinte izgalmasak, érdekesek, de ahogy fokozatosan haladunk előre, egyre inkább fullad unalomba: ugyanazt kell szinte mindenhol csinálni, sőt, sokszor a főküldetés továbblendítéséhez is kell egy-egy terület teljes fellázítása, és akkor kezdhetjök elölről ugyanazokat a feladatokat. Sajnálom ezt a szegmensét a játéknak, mert ebben szerintem rengeteg potenciál lenne, és úgy érzem, a töredékét tudták csak ebből megvalósítani.

Van multi is, négyfős coop-ban tudunk összeállni barátainkkal, de igen korlátozott pályákon jelenleg, nem is öltem bele sok időt. Amit kipróbáltam, abban is hasonló bugtenger fogadott, így inkább felhagytam a többjátékos mókával. Majd megnézem pár hónap múlva, hátha...

Összegezve a tapasztalatokat, nagyon megosztó játék lett ez az új Homefront. Rengeteg jó pillanata van, izgalmasnak is mondható, mégis elcsúszik a dolog az előbb felsorolt dolgok miatt. A kiadó egy közleményben jelezte, hogy a problémák kijavítását megkezdték (miért nem a kiadás előtt tették vajon?), és jövőbeni dlc-k formájában alakítják tovább a világot, de jelenleg ez igen karcsú kárpótlásnak tűnik csupán.

Forró a hangulat úgy látom

Forró a hangulat úgy látom


Azt sem értem, hogy miért ilyen erős májusban adták ki (Doom, Total War, Uncharted 4 stb.), hányan gondolják úgy, hogy inkább ezért csengetik ki az igencsak húzós, 60 eurós árat... Ha elfogadjátok tanácsom: várjatok ezzel nyugodtan pár hónapot, hátha egy akciót is kerít mellé a Steam, és akkor ruházzatok be rá. Addig remélhetőleg a bugokat kigyomlálják, talán kapunk ingyenes dlc-ket is később, így már minőségi szórakozást kaphatunk pénzünkért. Kimaradt a ziccer, kedves Deep Silver, ideje befejezni az akciót tisztességgel!

Homefront: The Revolution / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2016. május 20.
  • Ár: 2.790 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Hangulatos, érdekes környezet
  • Hatalmas bejárható terület
  • Craftolás
  • Tengernyi bug
  • Gyenge AI
  • Monoton mellékküldetések
  • Hang
    7
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    6
  • Hangulat
    8
7.3
Homefront: The Revolution. '>
Homefront: The Revolution. '>
7 hozzászólás

Tommy

8 éve, 5 hónapja és 25 napja

Magam részéről elfogadom a javaslatot. Várok vele pár hónapot míg rendbe szedik. mosolygó smiley

Jó teszt lett!

válasz erre

Gólem

8 éve, 5 hónapja és 25 napja

Na jó, befizetek rá. mosolygó smiley Egy próbát megér aztán meglátjuk. Maga a környezet eléggé bejön.

válasz erre

Excalibur

8 éve, 5 hónapja és 25 napja

Marduk írta:
Felháborító teszt! Ezt a játékot dicső Kim Dzsongun tervezte, ezért ez minimum 20 a 10-ből! röhögő smiley
Szólhattál volna hamarabb, késő bánat, úton vagyok már a kőfejtőbe röhögő smiley

válasz erre

Marduk

8 éve, 5 hónapja és 25 napja

Felháborító teszt! Ezt a játékot dicső Kim Dzsongun tervezte, ezért ez minimum 20 a 10-ből! röhögő smiley

válasz erre

totyak

8 éve, 5 hónapja és 25 napja

Az a szomorú az egészben, ha nem lennének a bugok, meg az fps problémák, a többi apróságot az emberek figyelmen kívül is hagynák és sokkal jobb benyomás alakult volna ki a játékról. Érthetetlen, hogy a béta problémái után miért gondolták, hogy jó lesz ez így.

válasz erre

VaPe

8 éve, 5 hónapja és 25 napja

Én adok neki egy esélyt. Bugokat remélem hamar patchelik...

válasz erre

Eltohn

8 éve, 5 hónapja és 25 napja

Nem tanultak a bétából. szomorú smiley Kár mert így nem veszem meg.

válasz erre
Homefront: The Revolution
2.790 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja