Hitman: Intro Pack teszt

2016. március 23.
71.4831
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Amíg kicsi voltam, a szüleim folyamatosan tömték a fejem, hogyha majd felnövök, bármi lehet belőlem. A zsigerből jövő kérdésem az volt, hogy akkor metróvezető is lehetek? Erre elég látványosan összerándultak, de aztán mosolyogva azt mondták, hogy ők sokkal inkább olyasmire gondoltak, hogy ügyvéd, sportoló, könyvelő, informatikus, szerelő. Jó pár évvel később meg is fogadtam a tanácsukat, ezért játszottam a Hitman játékokkal, hogy mindezt kipróbálhassam, jó esetben egyszerre.


Az évek folyamán nagyon megkedveltem a hallgatag, kopasz ügynököt, rendszeresen követtem is a kalandjait. Aztán a Blood Money környékén megtört bennem valami, valahogy nem kötött már le igazán az, hogy minél kacifántosabb módon tegyem el a célpontokat láb alól. Mivel alapjában véve erősen sztori orientált vagyok, lehet, hogy ennek a szegmensnek a szinte totális elhanyagolása zavart, nem tudom.

Pont ezért, amikor bejelentették az új részt (részeket), nem bontottam pezsgőt, de azért érdeklődve vártam. Most, hogy a végére értem a kezdő csomagnak, alapjába véve elégedett vagyok, de azért sok bosszús percet is okozott nekem az anyag, amit most meg is osztanék veletek.

Ez most egy kicsit szúrni fog

Ez most egy kicsit szúrni fog


Nagyjából 15 perc alatt végeztem az első, igazi pályával, Párizzsal. Oké, mielőtt sokan szívinfarktust kapnátok, hadd pontosítsak: úgy öt órámba telt, amíg a fenti, alig negyedórás speedrunt sikerült összehoznom. Öt órán keresztül nézelődtem, mászkáltam, felfedeztem a környezetem, míg sikerült egy utat találnom az elég fancy divatbemutatón keresztül. Lassan átlépem a nyolcadik órát is, de még mindig találok új lehetőségeket, sőt, egész területeket, ahova nem jutottam még be, kitolván ezáltal az opciók amúgy sem szűk skáláját.

Noha az epizodikus felépítésnek köszönhetően csak egyetlen helyszínen randalírozhatunk (plusz két prológus misszió), cserébe az bizony szinte a tökéletességig ki van dolgozva játékmechanikai szempontból. Egy egészen döbbenetesen sokrétű szekvenciát képzeljetek el, a középpontban a már sokszor látott rongyrázással, kiegészítvén azt a kötelező őrökkel, illetve az ott dolgozókkal.

Amikor először megpillantottam amúgy a játékot, leesett állal csodáltam a grafikát és volt, hogy percekig csak nézelődtem. Később aztán árnyaltabb lett jóval a kép, mert csoda dolgokat produkált a program ugyan, csak nem épp jó értelembe véve.

A mesterkém nyíltan hordja a pisztolyát. Badass.

A mesterkém nyíltan hordja a pisztolyát. Badass.


Ha nekiülsz az anyagnak, akkor fogadd el, hogy likvidálni a célpontot nem egyenlő azzal, hogy odamegyek aztán tarkón lövöm. Persze minden további nélkül megtehetjük, bár akkor talán hasznosabb, ha a Gears of Warral ütjük el az időnket inkább. A Hitman világában mindent előre tervezetten, ugyanakkor roppant stílusosan illik véghez vinni. Nem csak azért vagyunk ott, hogy eltegyük láb alól a célpontot, az bárkinek megy. Mi azt szeretnénk, azok az emberek, akiknek megengedjük a további életet, azt mondják: Anyám, de profi ez az manusz! Aztán még hozzátehetik azt is, talán jobb lenne átgondolom az életem folyamán hozott döntéseimet.

Szinte minden a környezetünk elemzésén múlik: ha találunk egy magányos őrt, megfojtsuk és az egyenruhája segítségével átjussunk az ellenőrzési pontokon? Esetleg csináljunk valami elterelő manővert és a kavarodást kihasználva jussunk előrébb? Ez a csillár vajon képes arra, hogy tragikus körülmények között lezuhanjon valakire? Szükségünk van erre az ollóra a későbbiekben?

Szinte összeszámolni is nehéz, miképp tudunk eljutni a célunkig, ráadásul ez csak tőlünk függ, annak fényében, hogy mennyire szeretjük a kihívásokat. Az alap nehézségen kapunk röntgen látást, illetve egy olyan új rendszert, ami felvillantja előttünk a lehetőségeket attól függően, milyen beszélgetéseket hallottunk, miket láttunk. Ez szinte tökéletes arra, hogy ráérezzünk a szabadság ízére, amit a Hitman kínál nekünk. A profiknak érdemesebb aztán növelni a kihívás szintjét, mert ott aztán alig kapunk valamit, amibe kapaszkodhatnánk, a saját megérzéseinkre kell hagyatkoznunk.

Fókusz megvan?

Fókusz megvan?


Ehhez a titkosügynökösdihez a mesterséges intelligencia is nagyon jó partner lesz: ha megfelelő időben és helyen viselünk mondjuk egy korábban megfojtott őr ruháját, akkor a legtöbb ellenőrzési ponton szó nélkül át is engednek minket. Ugyanakkor ha azt hisszük, a szakács maskarája elég lesz mindenhez, nos akkor jó nagy tévedésben vagyunk. Először csak udvariasan megkérnek minket, hogy hagyjuk el a helyszínt, aztán ki is kísérnek. Ha nagyon elbarmolunk valamit, akkor az őrök elég keményen elkezdenek nyomozni utánunk, aztán persze az erősítés is be fog futni.

Szóval okosan, körültekintően járjunk el, mert az AI bizony nagyon jó lett. Mesélek egy sztorit: miután az egyik büféasztalnál leszúrtam valakit, de kissé figyelmetlen voltam, így üldözőbe vettek. Sikerült meglógnom a ház egy másik részébe, ahol gyanútlanul, fütyörészve sétálgattam. Elhaladtam egy őr mellett, aki pont akkor írta le az adott ruhámat a kis rádiójába. Szó nélkül leütöttem, elvettem a motyóját aztán nevetve figyeltem, ahogy a többiek valami öltönyös fószert keresnek.

A robbanóanyagoktól és a lőfegyverektől eltekintve is rengeteg eszköz áll majd a rendelkezésünkre. A feszítővasakkal és csavarkulcsokkal távolról is dobálózhatunk, ugyanakkor le is bonthatunk velük egy csomó környezeti elemet. A pénzérmékkel az őröket tudjuk megtréfálni, míg a patkányméreggel bárkit meg tudunk hánytatni, mindezt egyedül fogja tenni a WC-n.

Ez egy kicsit OP, de sebaj. A tartalomra amúgy nem sok panasz lehet, hiszen kapunk még egy rakás extra lehetőséget is. A Contracts az érdekesebb, mert ilyenkor a neten versenghetünk, hogy melyikünk tudja menőbben eltenni ugyanazt az illetőt láb alól.

Előző életemben Tesco vonalkód voltam

Előző életemben Tesco vonalkód voltam


Eddig nagyon szépnek és jónak tűnik a játék, azonban ideje arról beszélni, hogy miért nem kaphatott magasabb pontszámot az első epizód. A grafikát ugyan nagyon megdicsértem, viszont több órányi játék után azért már sokkal árnyaltabb a kép. Az egyik pillanatban irtó magas színvonalat képvisel, hogy aztán szinte a béka feneke alá essen vissza, főleg az instabil képfrissítésnek köszönhetően.

A másik nagy butaság, hogy offline és online is játszhatunk, viszont a két állapotot két eltérő fiókként kezeli, mint a Black Ops 3. Tehát ha valamit megcsinálunk úgy, hogy az intervebzen vagyunk, az nem fog látszódni más állapotban. Az első időkben a netkód sem volt túl stabil, nagyon sokszor összeomlott az adott térkép és kivágott a főmenübe. Ezen azóta javítottak, de azért lehetne sokkal jobb.

A legnagyobb bajom viszont az epizodikus felépítéssel van. Ha van olyan játék, aminek ez rosszul áll, az bizony a Hitman. Ahogy olvastátok, nagyon jól el lehet molyolni vele, de mégis csak egy pályáról beszélünk. Áprilisban érkezik a Sapienza nevű rész, míg májusban Marrakesh, aztán pedig Thaiföld, Japán és az USA.

Természetesen dobozos formában is megjelenik majd, viszont az csak 2017 január, tehát elég messze még. Együtt, az egész csomag valószínűleg nagyon jó vétel lesz, meg ott ugye nem kell majd azzal szembesülni, hogy nyomnám tovább, de majd csak 1 hónap múlva tudom. Ja, kösz.

Ez itt a kert

Ez itt a kert


Minden fanyalgásom ellenére a Hitman egy jó játék. Pontosabban egy szórakoztató alappillér, amire fel lehet húzni a folytatást. A játékmechanika hihetetlenül szórakoztató, a grafika néha szemkápráztató, a pályatervezés abszolút zseniális.

Ha meg tudsz barátkozni a fura képfrissítéssel, a még furább online-offline zagyvasággal, illetve a kvázi nulla történettel, akkor egészen bátran ruházz be rá, garantáltan nem fogsz csalódni.

Hitman: Intro Pack / Tesztplatform: XBOX ONE

jó lesz ez!
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2016. március 11.
  • Ár: 4.590 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Zseniális játékmechanika
  • Nagyon jó AI
  • Helyenként gyönyörű
  • Csillagos ötös pályatervezés
  • Fura képfrisítés
  • Nem túl szerencsés az epizodikus felépítés
  • Ingadozó grafikai teljesítmény
  • Nulla sztori
  • Hang
    7
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
7.3
Hitman játékokkal, hogy mindezt kipróbálhassam, jó esetben egyszerre. '>
Hitman játékokkal, hogy mindezt kipróbálhassam, jó esetben egyszerre. '>
7 hozzászólás

Gólem

8 éve, 8 hónapja és 11 napja

Engem is zavar ez a darabokra szedés, az meg főleg hogy ennyit kérnek egy-egy epizódért, ez nagyon gáz. Várok vele legalább a harmadik részig, hogy legyen benne tartalom is.

válasz erre

C64 fun

8 éve, 8 hónapja és 14 napja

Kár hogy szétszedték darabokra. Jobb lett volna ha rendesen elkészülnek vele, mert ez így fail.

válasz erre

venoman

8 éve, 8 hónapja és 15 napja

Hitman aki szeret molyolni mint én is annak jó játék.

válasz erre

1000feri

8 éve, 8 hónapja és 15 napja

Azóta ugye kiderült hogy az áprilisi rész késni fog ....

válasz erre

bekecs

8 éve, 8 hónapja és 15 napja

Ezzel a darabokra vagdosással számomra megölték a játékot.

válasz erre

zender

8 éve, 8 hónapja és 15 napja

Megvárom dobozosan. Addigra legalább már ki lesz javítva minden baromsága. mosolygó smiley

válasz erre

Ronalddo

8 éve, 8 hónapja és 15 napja

Hát nekem így, epizodikusan, gagyi optimalizálással köszi de nem kell. A 7.3 viszont meglepett, azt hittem sokkal rosszabbat kap.

válasz erre
Hitman
4.590 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja