Heavy Metal Machines teszt

2018. október 06.
69.3541
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
MOBA játékot csinálni manapság rendkívül rizikós, ugyanis az őket övező "hype" a League of Legends-el, illetve a DOTA 2-vel jött és ment. Habár a fent említett két játék még megy, a lelkesedés irántuk alábbhagyott, és immáron jó ideje a Battle Royale-ok váltak nagyon felkapottá. A Hoplon fejlesztőcsapat viszont úgy vélte, hogy újra fel lehet lángoltatni a MOBA zsáner iránti tüzet, melynek eredménye a Heavy Metal Machines lett.


Talán nem nehéz kitalálni a címből, hogy autós játékkal van dolgunk, továbbá a zene műfaja sem lesz nagy rejtély. A HMM ötvözi a QWER gombnyomogatós stílust a vad autótördeléssel, ami papírforma szerint akár még jó is lehetne, de amint eljutunk a gyakorlati megvalósításhoz, látni fogjuk, hogy ezt egy kicsit jobban is át lehetett volna gondolni.

Engem valamelyest a Rocket League-re emlékeztetett a játék, ugyanis ott is össze-vissza repkednek a kocsik, és a cél, hogy egy labdát eljuttassanak a másik csapat kapujába. A HMM-nél a feladat hasonlóan szimpla: fel kell kapni a pálya közepére kidobott bombát, és el kell juttatni az ellenfél bázisába. Azonban az RL-től eltérően, itt nem egy szabályos négyszögben történik a haddelhadd, ahol mindenki oda megy, ahova akar, hanem a pályák, főleg a bombahordozónak, nem lineárisak, és tele vannak akadályokkal.

A HMM lakossága jő nőkből és fura férfiakból áll.

A HMM lakossága jő nőkből és fura férfiakból áll.


Lássuk először is a játszható karaktereket. Egyelőre összesen tizennégy kocsiból lehet válogatni, melyek három csoportra vannak osztva: Interceptor, Transporter és Support. Ez érthető nyelvre lefordítva a sebzők, a tankok és a gyógyítók, de meg kell hagyni, hogy az elnevezések nagyon találóak az első kettőnél, ugyanis a Transporter a legjobb bombaszállítók csoportja, az Interceptor-ok pedig abban a legjobbak, hogy szétlőjenek bármit, ami él és mozog. A Support pedig szerel, micsoda meglepetés.

Első ránézésre ezt látnánk, de szerencsére mindegyik gép diverz trükkökkel rendelkezik, és típusuk csak a markáns képességükre utal, úgyhogy nem fogunk egydimenziójú karakterekbe botlani, mindenkinek kiegyensúlyozott a képességelosztása. Mondjuk, ez nem jelenti azt, hogy maga a játék is ki van egyensúlyozva, mert, mint minden magára valamit is adó MOBA, a HMM is rendelkezik és rendelkezni fog túlságosan erős, illetve használhatatlanul gyenge szereplőkkel.

A töltőképernyőn a segítőkész csík mutatja, merre kell vinni a felkapott bombát.

A töltőképernyőn a segítőkész csík mutatja, merre kell vinni a felkapott bombát.


Itt sajnos elég erőteljesen kijött, hogy mely autókkal érdemes játszani, hisz csak tizennégyen vannak, elég kicsi a választék, így sokkal hamarabb feltűnik, ha állandóan ugyanazok a karakterek jelennek meg meccsről meccsre. Zavaró lehet, de legalább nem ez a legproblémásabb aspektusa a játéknak, úgyhogy elfogadjuk, majd úgyis jönnek ki újabb versenyzők, no meg az erőviszonyokat elsimítani próbáló "patch"-ek.

A "Tutorial" rész után, bele is vethetjük magunkat az akcióba. Négy a négy elleni csatákban fogunk részt venni három különböző színű, és felépítésű pályán. Minden menet célja háromszor eljuttatni a bombát az ellenfél "kapujába". Ezt akadályozandó fog a másik csapat és maga a pálya is összefogni ellenünk.

A három körrel szimbolizált kurzorom azt mutatja, hogy retekül el fogok repülni ellenfeleim mellett.

A három körrel szimbolizált kurzorom azt mutatja, hogy retekül el fogok repülni ellenfeleim mellett.


Bal egérgombbal megy járgányunk amerre nyomunk, a jobb leütésével 180 fokos fordulatot csinál, a Space pedig hozzánk vonzza a bombát, ha sikerül a közelébe férkőzni, illetve, ha már nálunk van, akkor lenyomásával és megfelelő pillanatban történő elengedésével lőhetjük el azt. Amint felkaptuk a robbanószerekkel töltött golyóbist aktiválódik az "útvonaltervező", ami mutatja, hogy mely irányban kell mennünk, ugyanis nem lehet azonnal ráfordulni az ellenséges bázisra, és kilőni rá a bombát.

Egy jó hosszú, szlalomos úton kell végigmennünk, ahol egy kis fordulási hibától is lecsatolódhat a golyó rólunk. Ha letérnénk a kijelölt útról, a bombát mágneses falak fogják meg, melyek vagy azonnal lekapják a csomagot mögülünk, vagy csak megállítják, lehetőséget adva nekünk a megtorpanásra és a visszafordulásra. Továbbá láva- és savtavak is várnak ránk, így érdemes óvatosan vezetni körülöttük, vagy beléjük lökni az ellenfeleket.

A bombával való besétálást gátolandó, a bázisok előtt is van mágneses mező.

A bombával való besétálást gátolandó, a bázisok előtt is van mágneses mező.


Ha véletlenül "elhaláloznánk", nem kell aggódni, csak néhány másodpercig fogunk távol maradni, de a "Death Timer" lejárta után nem éledünk fel azonnal. Ki kell jelölni egy pontot a pályán, ahová "le szeretnénk érkezni". Ekkor némi hatásszünet után becsapódik a megjelenő kéken virító körbe karakterünk kocsija, és, ha épp tartózkodott ott ellenfél, az jó esetben kipukkad, rossz esetben pedig elveszíti életerejének nagy részét.

Tehát pergős menetekre lehet számítani, ide-oda száguldozó traktorokkal, versenyautókkal, robbanásokkal, lézerekkel, és fentről érkező partizánokkal. A probléma ott van, hogy igazán izgalmas tili-toli meccsek, ahol a bomba gyakran kezet cserél, mielőtt az egyik bázisban kötne ki, nagyon ritkák. Általában az van, hogy a leggyorsabb felkapja a bombát, ellövi a turbó képességét (ez általában az "E" gombon figyel), hiába próbálja az ellenfél akadályozni, mindenki össze-vissza repked, nagy a kavarodás, nem bírják utolérni és a bomba már a bázisban van.

Nézd de ééédi, egy medvecsapda tankmegfogásra... és még süti is van a közepén...

Nézd de ééédi, egy medvecsapda tankmegfogásra... és még süti is van a közepén...


Ez leginkább annak tudható be, hogy nagyon nehéz beletanulni a járművek irányításába, és precíziós támadásokat végrehajtani anélkül, hogy ne akadnánk el a falakban, vagy a másik csapat gépeiben. Legalább lesz rengeteg időnk gyakorolni, mert még, ha nem is kapunk emberi ellenfeleket, a gépiek a "Bot"-ok ellen is lehet irányítást tanulni; ennek ellenére nekem nagyon hamar elegem lett abból, hogy két perces meccseken veszek részt, ahol a két perc mindhárom fordulót magába foglalja, és a legtöbb időt a rajtnál, illetve a befejezésnél történő animációk veszik el. De azt belátom, hogy, ha sikerül az esetek 10%-ában kifogni két jól összerakott csapatot, akkor abból fergeteges, izzasztó, vérpezsdítő játékok tudnak születni.

Ha véletlenül arra vetemednénk, hogy benézzünk a boltba, akkor csak a szokásos dolgok fognak ránk várni. "Skin"-ek, "Booster"-ek, karakterek és egyéb vizuális extrák megvételének a lehetősége. Ezen utóbbiak lehetnek spray-k, melyeket a "T" lenyomásával pakolhatunk a földre menetek alatt, illetve animációk, amik ölésnél, halálnál, elrajtolásnál vagy a bomba célba lövésénél tűnhetnek fel. Egyedül a spray-kért és az animációkért kell valós pénzért kiváltható fizetőeszközt beszerezni, a többihez elég a profilunk szintlépései és küldetésteljesítések után kapott valuta.

A meccsek során nincs individuális szintlépés, csak "cooldown"-ok menedzselése.

A meccsek során nincs individuális szintlépés, csak "cooldown"-ok menedzselése.


Grafikailag a játék kellemes, bár nem nyújt semmi különlegeset. Az effektek szépek, a járművek egyediek, részletesek, de nem bolondultam meg egyiktől sem. A repetitívnek érződő zene ugyan adekvát módon adja vissza a hangulatot, de mivel én nem vagyok oda ezért a stílusért, annyira nem tudtam értékelni. A prezentáció végső soron hozza azt, amit hoznia kell, de ne várjunk el semmi világmegváltót.

Alapvetően szórakoztató a Heavy Metal Machines, de sajnos valószínű, hogy legtöbbünknek el fog csúszni a macerás irányítás miatt. Aki belefekteti a megfelelő óramennyiséget, annak természetesen menni fog a kocsikázás, de nem biztos, hogy mindenki el fog jutni erre a szintre. Azonban, mivel ingyenes játékról van szó, ezért mindenképpen csak ajánlani tudom, hisz ártani nem árthat, és megvan arra az esély, hogy nagyszerű meccsekben vegyünk részt.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Heavy Metal Machines teszt / Tesztplatform: PC

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: MOBA
  • Megjelenés: 2018. szeptember 19.
  • Ár: 0 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Egyedi karakterek
  • Ingyenes
  • Van esély jó partikra
  • De leginkább egyoldalú a küzdelem
  • Nincs igazán elárasztva tartalommal
  • Nehézkes irányítás
  • Hang
    5
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    5
  • Hangulat
    7
5.8
6 hozzászólás

Patrik94

2 hónapja, 1 hete és 4 napja

Nekem ez nagyon bejön!

válasz erre

Santonio

2 hónapja, 1 hete és 5 napja

Ingyen biztos hogy behúzom!

válasz erre

Vidoros

2 hónapja, 1 hete és 6 napja

Ingyen jó ez!

válasz erre

zender

2 hónapja, 1 hete és 6 napja

Na nézzük. Még a pontszám sem rettent el!

válasz erre

Mordorer

2 hónapja, 1 hete és 6 napja

Ingyen nem hagyom ki, már szedem is!

válasz erre

fighterlaci

2 hónapja, 2 hete

Pedig ígéretes volt, vártam. Mindjárt belenézek, de lehet hogy inkább meg kéne várni amíg többen lesznek.

válasz erre
Heavy Metal Machines
nincs ár
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Marduk profiljaHellblade profiljaWickedSick profiljaImperator profiljaM.O.R.P.H. profiljaiPet profiljamarco profilja