Edna & Harvey: Harvey's New Eyes teszt

2012. október 27.
73.4771
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Az életben történhetnek rossz dolgok, látszólag minden ok nélkül. Egyeseket az anyatermészet hív újra magához a gyilkos hangyák által, mások pedig a vallás erejére világíthatnak rá egy hatalmas kereszt erejének és súlyának köszönhetően. Balesetek előfordulhatnak, ám ha mindegyik közelében egy tizenéves, szőke kislány tűnik fel, akkor akaratlanul is megrettenhet az ember. Feltéve, ha van elég esze!


A Daedalic Entertainment neve ismerősen csenghet néhány klasszikus, point&click kalandjáték rajongónak, lévén már több ilyen alkotást is leszállítottak nekünk a hamburgi srácok a csapat fennállásának az elmúlt fél évtizedében. Személy szerint én mindössze eddig egy alkalommal kerültem kapcsolatba a csapat egyik művével, nevezetesen két évvel ezelőtt a The Whispered World című játékukkal, de azt nem állítanám, hogy maradandó nyomot hagytak bennem. Ugyan a melankolikus bohóc kalandjait a közönség nagy része szerette, én valahogy nem bírtam ráhangolódni, és akármennyire tetszettek bizonyos aspektusok, az összhatás nem igazán győzött meg. Persze az ég úgy gondolta, hogy ez a meccs még nincs lejátszva, ezért ismét szembekerültem a csapat egy újabb játékával, ami nem volt kíméletes velem. Elkapott, megfojtott, megevett és kiköpött. Na, de ne szaladjunk ennyire előre!

Így is lehet értelmezni a festményt

Így is lehet értelmezni a festményt


Nem ez az első alkalom, hogy egy Edna & Harvey játékkal találkozhatunk. Német nyelvterületen már 2008-ban, a világ többi részén azonban csupán a tavalyi évben mutatkozott be az Edna bricht aus, avagy az Edna & Harvey: The Breakout, amelyben a címszereplő lányka és a plüss nyuszija kalandjait követhettük végig, amint egy elmegyógyintézet falai közül keresték a kiutat. A játék nem aratott osztatlan sikert. Ugyan mondhatni mindenki egyetértett abban, hogy a játékot a nagyszerű humora miatt érdemes végigjátszani, nagyon sokan becsmérelték a csapatot az idejétmúlt kezelőfelület, valamint a szintén gyenge grafika miatt. A srácokat mindenesetre ez nem hátráltatta abban, hogy ismét leszállítsanak egy Edna & Harvey játékot. Új köntös, új kezelőfelület, új címszereplő - a humor viszont a régi maradt.

Jó éjszakát, kisleány!

Jó éjszakát, kisleány!


Lilli egy aranyos kislány. Kicsit hallgatag, kicsit magának való, de nagyon szereti a barátnőjét, Ednát. A bentlakásos iskola körül végzett állandó munkája mellett hobbikra is van ideje. Szeret segíteni más embereknek, érdekli a kincsvadászat, valamint megöl mindenkit, akinek az útja keresztezi az övét. Persze nem szándékosan, csupán a dolgok alakulnak mindig rosszul. Persze Lillit ez annyira nem viseli meg, lévén kezdő pszichopataként nem csak Edna az egyetlen barátnője, hanem számos apró gnóm is, akik mindig eltüntetik a nyomokat a kis szőke elől - vagy legalábbis kellő mértékben elfedik őket, nehogy a gyermek fejlődését befolyásolja a kellő erőszak.

Lilli élete tehát kellően kielégítő a számára, azonban a bentlakásos iskola szigorú vezetője úgy gondolja, hogy ráfér a gyerekekre egy alapos ráncba szedés, amiért mindig az ő agyára mennek, ezért meghívja a rettegett Dr. Marcelt, hogy a sajátos módszereit alkalmazva tegyen rendet. A gyerekek között persze beindul a sutyorgás - aztán menet közben a nagyrészük örökre elhallgat -, a legszilárdabban azonban Edna tiltakozik a doktor ellen. Ő tudja, hogy mire képes az öreg, ezért úgy dönt, hogy kereket old az iskolából. Ehhez azonban szüksége van legjobb barátnőjére, így feltételezem már sejthető, hogy a játék első felében mi lesz a dolgunk: segíteni Ednán. A másodikban pedig önmagunk megmentése, de ne menjünk ennyire bele az eseményekbe!

Miért fáradjon valaki szép verssel, ha a fehér portól is döglenek utána a csajok?

Miért fáradjon valaki szép verssel, ha a fehér portól is döglenek utána a csajok?


Mint azt korábban már említettem, a The Breakout esetében sokaknak nem tetszett a régi időket idéző irányítás. Szerencsére a készítők is ráeszméltek arra, hogy egy olyan játék megítélését nagyban befolyásolja a kattintgatás minősége, amelyben a kattintgatásé a főszerep, ezért az új epizódhoz teljesen új kezelőfelületet is írtak. Ezúttal már minden műveletet egyszerűen elvégezhetünk, így azok, akik az előző játékot esetleg emiatt hagyták abba, nyugodtan adhatnak egy esélyt az új résznek.

Szimpatikus megoldásként, a manapság már sok játékban alkalmazatott módon itt is lehetőségünk van a képernyőn található interakciós pontokat "kiugrasztanunk a bokorból", méghozzá úgy, hogy egy billentyű lenyomása után néhány másodpercig két vörös szem jelenik meg az adott tárgyakon, helyeken. Ezt a funkciót bármikor használhatjuk, semmilyen korlátozásra nem kell számítanunk, így azok, akik nem akarnak részletesen végig kommandózni a kurzorral minden egyes helyszínen, nagy hasznát vehetik.

Ötletbörze a Viasztestek-feldolgozáshoz

Ötletbörze a Viasztestek-feldolgozáshoz


A játékmenet szintén a klasszikus vonalon mozog. Tárgyakat vehetünk fel, esetleg kombináljuk őket, néha pedig valamilyen egyéb logikai kihívással kerülünk szembe. Nehézségét tekintve a játék a "Lac nem lazít, de nem is kap agyvérzést" szinten mozog, azaz számomra kellő kihívást nyújt - magyarul egy döglött oposszum is végigviszi pár óra alatt -, de az érvágást nem sokszor kellett fontolnom.

Nagyon tetszett azonban az, hogy nagyjából a játék felénél Lillinek... mondjuk úgy, hogy elég sok mindent megtiltanak, éppen ezért kénytelen lesz saját magában legyőzni ezeket a gátakat. Azonban legyőzni ezeket a tiltásokat nem jelenti azt, hogy végleg mentesültünk alóluk. Miután transzba esve véget vetettünk egy-egy ilyen tiltás felettünk való uralmának, a való világban kedvünkre kikapcsolhatjuk azt. Egyszerre azonban csak egyet, így adott időben azt az egy dolgot nem számítva még mindig meg lesz tiltva nekünk... hát, körülbelül minden.

A tisztánlátás végett jöjjön egy példa! Lillivel szeretnénk tüzeskedni egy kicsit, majd pedig besétálni egy veszélyes helyre, nevezetesen egy barlangba. Mivel mindkét dolog meg van tiltva a számunkra, ezért, miután legyőztük ezeket a mentális gátakat, az adott szituációnak megfelelően ki is kapcsolunk őket. Először tehát kikapcsoljuk a tűztől való tiltást, majd miután készen vagyunk az adott feladattal, a feloldást áttehetjük a veszélyes helyekre való kóborlásra. Ezután nyugodt szívvel besétálhatunk a barlangba, azonban a tűzzel játszani ekkor már tilos.

A zombikra már felkészültünk

A zombikra már felkészültünk


Természetesen nem kell félnünk, nem fogunk meghalni, ha mégis megpróbálnánk valami tiltott dolgot tenni, csupán Harvey fog elősétálni a legközelebbi bokorból és figyelmeztet minket, hogy ne tegyük. És mivel Lilli jó kislány, ezért nem is fogjuk.

Az előző epizód óta hatalmas fejlődésen esett át a grafika is. A stílus maradt, azonban a helyszínek, valamint a szereplők mind-mind sokkal részletgazdagabbak. A rajzolás egyébként kellően stílusos, és bár az egyszerűséget tartja szem előtt, az összhatás mégis remek.
A játék alatt egyébként a Visionaire grafikus motor végzi a munkát, ami többek között a korábban említett The Whispered World alatt is dolgozott.

Mi a félelmetesebb az erdőben éjszaka? Az iskoláslány, a kardfogú vaddisznó, a gyanús alakok, vagy maga Slenderman?

Mi a félelmetesebb az erdőben éjszaka? Az iskoláslány, a kardfogú vaddisznó, a gyanús alakok, vagy maga Slenderman?


A kalandjátékokban mindig kritikus a történet, azt pedig sokszor a narrátorok meséin keresztül ismerjük meg teljesen. Ebből kiindulva eléggé egyértelmű, hogy a rosszul megválasztott szinkrongárda bármilyen jó játék Achilles-sarka lehet. Szerencsére jelen esetben erről szó sincs, régen láttam ugyanis olyan játékot, amelyben ennyire jól összeválogatták volna a színészeket. A narrátor kiválóan kommentálja a helyzeteket, s az összes többi szereplő is remek munkát végez. A főszereplőnk nem sokat beszél a játék alatt, bár nem afféle Gordon Freemanes konok hallgatásra kell gondolnunk, lévén Lilli akar beszélni, csak éppen sohasem hagyják szóhoz jutni. A mondatokat persze sokszor elkezdi, azonban a folytonos közbevágások miatt általában csak egy alapnyögésig jut, utána már beszélnek helyette is.
Mivel a játék angol változatával játszottam, ezért a német nevében nem beszélhetek, de nem hiszem, hogy azzal kapcsolatosan akadna bármilyen probléma a hangok terén.

Gyűlnek a haverok

Gyűlnek a haverok


Mindent összevetve a Harvey's New Eyes egy remek játék, aminek azonban van egy nagyon nagy hibája. A játékidő elképesztően rövid, egy délután alatt könnyen végig lehet játszani - feltételezve persze bizonyos gyakorlottságot és elszántságot a kalandjátékok terén. Ettől függetlenül azonban bátran ajánlom mindenkinek, aki egy kellően elmebeteg, és elképesztően szórakoztató játékkal szeretnék elütni az idejüket. Na és persze azoknak is, akik nem bírják kivárni a következő Hitman játékig. Változatos gyilkosságokban ugyanis itt sincs hiány.

Edna & Harvey: Harvey's New Eyes / Tesztplatform: Windows

a polcon a helye
  • Stílus: kaland
  • Megjelenés: 2012. október 16.
  • Ár: 5.000 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Elképesztően vicces
  • Elképesztően beteg
  • Az előző epizód hibáit kijavították
  • Rövid
  • Darabos animációk
  • Hang
    10
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.8
13 hozzászólás

Vendég

12 éve, 4 hónapja és 26 napja

Aranyos darab de a graf tényleg max 7 pont.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Edna & Harvey: Harvey's New Eyes
5.000 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
rDAVE profiljamarco profiljaBotyi profilja