Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 teszt

2010. november 25.
80.4151
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Sokféle oktatási mód van jelen a világon, s bár gyakran igen nagy a különbség a módszertanaik között, egy valamiben mind megegyeznek: a fejlődés. Az összes tanítás alapja az, hogy kellő odafigyeléssel, gyakorlással, próbálkozással egyre jobbá válhatunk. Létezik azonban egy hely, ahol alkalmanként kissé máshogy mennek a dolgok. Ez a virtuális valóság, melyben él egy fiú, aki bizonyos időközönként elszokott jönni hozzánk. A sémával ellentétben azonban évről-évre egyre kevesebbet képes csak nyújtani, a fejlődésnek nem csak a nyomát nem láthatjuk, de konkrét degenerációról beszélhetünk. Eljött az új év, itt az újabb Harry Potter játék, melyben új kalandok várnak reánk a varázslótanonc mágikus világában. Lássuk hát a két lábon álló példát arra, hogy kitartó munkával hogyan lehet végleg a sárba döngölni egy olyan címet, amelyről azt hittük, hogy lejjebb más nem süllyedhet.
Advertisement



Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 teszt - 2. kép

A tavalyi évben nekem jutott az a megtisztelő feladat, hogy a Harry Potter and the Half-Blood Prince PC változatát tesztelhettem. Ugyan a játéknak voltak jó pillanatai, mint például a párbajok, vagy éppen a bájitalfőzés, összességében elég gyengére sikerült, szimplán kevés volt, mint Hedvigben az elektronika. Ami azonban fontos, hogy voltak benne jó részek. A Deathly Hallows ugyanis olyan, mintha az EA Bright Light Studio végignézte volna, hogy mi volt a probléma az eddigi Harry Potter játékokkal, majd gondosan minden negatívumot belezsúfoltak volna a varázslótanonc hetedik kalandjának első részébe. Amit kapunk, az nem más, mint egy unalmas, érdektelen, élvezhetetlen TPS shooter, melynek játszása szabályosan fizikai fájdalommal jár. Lássuk hát bővebben, milyen is a játék.


Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 teszt - 3. kép

A filmhez hasonlóan a játék is két részletben jelenik meg (talán a készítők is tisztában vannak vele, hogy egy adagban túlságosan is tömény lenne), a második epizód majd a jövő évben fog a boltok polcain landolni. A könyv sztorija szerint az egész varázslóvilág a sötét korszakát éli. Voldemort visszatérésével a halálfalók átvették a hatalmat a Mágiaügyi Minisztériumban, ezzel megkezdve a varázsvilág megtisztítását a mugliivadékoktól, akiket azzal vádolnak, hogy valójában nem is varázslók, csupán ellopták a mágiát. Ezzel egy időben Harry utolsó napjait tölti a Dursley-ház oltalmazó falai között, ugyanis amint betölti a tizenhetedik életévét, megszűnik Dumbledore védővarázslata, szabad prédává téve ezzel a fiút a Sötét Nagyúr és csatlósai számára. A Főnix Rendje éppen ezért megpróbálja titokban kijuttatni a őt, ám tervük balul sül el, és bár Harry ép bőrrel túléli a kalandot, másokról ez nem mondható el. Egy kis kitérő után a jól ismert trió hajtóvadászatot indít Voldemort lelkének darabjai után, melyek elpusztításával végleg leszámolhatnak a Sötét Nagyúrral.

A történet taglalásának elején nem véletlen kezdtem azzal, hogy "a könyv sztorija szerint". Egyrészt nem tudom, hogy a most mozikba kerülő film mennyire követi hűen a hetedik regény történéseit, másrészt aki nem olvasta őket, esetleg nem látta a filmet, semmit sem fog érteni abból, ami játék közben éppen körülötte történik. A készítők ugyanis megint éltek azzal a luxussal, hogy a történetvezetést teljes egészében a filmre hagyták, így a játékból minimális infót szerezhetünk csak a sztorit illetően. Bár ez a jelenség sajnos egyre megszokottabb az ilyen jellegű alkotások esetében, nem számít végzetes hibának, hisz a közelmúltban is több példa akadt arra, hogy épkézláb sztori nélkül is lehet élvezhető játékot gyártani, elég csak a nemrég megjelent James Bond: Bloodstone-ra gondolni, ahol ugyan volt pár sötét folt az eseményeket illetően, ezek alig árnyékolták be a végleges értékelést. Ami azt illeti, ez jelen esetben is így van. Csak éppen itt azért, mert sokkal súlyosabb hibák is felmerülnek.

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 teszt - 4. kép

Típusát tekintve a játék fedezékrendszeres TPS... igen, jól olvastátok. A legtöbb esetben hátulnézetben kell osztanunk az áldást, azonban egy jelenet erejéig első személyben is odapörkölhetünk a tündérmanóknak, sőt, mi több, az első percekben egy rail shooting keretein belül kell a motor oldalkocsijából osztani a halálfalók seprűs seregét. Az előző részben kifejezetten jól valósították meg harcokat, az egérrel rajzolós metódus nem csak jól működött, hanem valamilyen szinten, még ha csak minimálisan is, de átélhettük a varázslótanoncok helyzetét, hiszen ahogyan remegő kézzel ők is elszúrhatnak egy-egy mozdulatot, úgy mi is tudtunk hibázni, arra kényszerítve ezzel minket, hogy ne ész nélkül lövöldözzünk. Nos, ez teljes egészében a kukába került, helyét egy végletekig leegyszerűsített rendszer vette át. Görgővel kiválasztjuk a megfelelő támadóvarázslatot, bal gombbal pedig lövünk. Egyszerű, mint az egyszeregy. A defenzív mágiák külön gombot kaptak, így védőpajzsot és patrónust is villámgyorsan tudunk idézni. Sajnos a többi varázslatról ez nem mondható el. A görgővel lassan tudunk csak váltani, míg a másik megoldás, a billentyűzetes csere macerás. Szerencse azonban, hogy két mágiával simán végigvihető a játék. Ez a "stupefy" és a "confringo". Hogy tiszta legyen a kép, az elsőt nevezzük pisztolynak, a másodikat pedig rakétavetőnek.
Persze nincs akciójáték gránátok nélkül, így itt is lehetőségünk van ily módon megtisztítani a terepet. Természetesen varázslótanoncunk nem a mugli fegyverek híve, így csak főzetekkel dobálózhatunk, igaz, ez a módszer is elég hatásos. A repertoárunkban van robbanó-, füst-, méreg-, és fagyasztógránát is, így a változatosságra nem panaszkodhatunk.

A harcok egyébként csak eleinte érdekesek, később kifejezetten unalmasak. Az ellenségnek semennyi agya sincs, ha nagyon küldjük rá a mágikus áldást, talán eszébe jut néha arrébb szaladni, de sokkal inkább az a jellemző, hogy egy helyben állva várja, hogy harcképtelenné tegyük - megölni ugyanis senkit sem fogunk, amint valakit padlóra küldünk, dehopponál (teleportál) a csatatérről.

Érdekes még a fedezékrendszer használata. Felesleges és hasztalan. Egyrészt nincs értelme fedezék mögé bújni, mert hiába állunk egy helyben, meghalni nem igazán fogunk, másrészt pedig bebújhatunk egy-egy asztal/szénaboglya/betonfal mögé, valahogyan úgyis kiszednek minket onnan. Nem viccelek, tényleg leszednek szemből, ezáltal maga a fedezékrendszer értelme veszik el.


Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 teszt - 5. kép

A másik dolog, amin nem tudtam eldönteni, hogy sírjak-e, vagy nevessek a küldetések "változatossága". Egy-két kivételtől eltekintve szinte mindig ugyanazt a sémát követve kell megoldanunk a küldetéseket: mennyünk előre, és lövöldözzünk mindenre, ami mozog. Ez ideig-óráig szórakoztató, amikor azonban már ötvenedik alkalommal csináljuk ugyanazt, szimplán unalmas. Ebben valószínűleg szerepet játszik az ellenfelek egyhangúsága: a halálfalók mind ugyanazt csinálják, a pókok/tündérmanók elől pedig még el is futhatunk, elkerülve a felesleges csatákat. Néha a monotonitást megtöri egy-két lopakodós rész, illetve pár boss-harc is előkerül, de sajnos ezekből meglehetősen kevés van a játékban.

A legszánalmasabb azonban az volt, amikor egy erőművön (remélem emlékeztek a könyvből erre a jelenetre - igen, ez színtiszta szarkazmus) átverekedve magamat eljutottam egy 40 centiméter magas sziklához, amin nem tudtam átjutni. A játék ekkor feladatként adta, hogy menjek vissza pár száz métert (intenzív tűzharc), ahol egy épület romjai között találhatok egy könyvet, ahonnan megtanulhatom a szükséges varázslatot, a confringo-t. Miután felvettem a könyvet a mugli épület romjai közül, ismét verekedhettem vissza magam a 40 centiméteres sziklához, hogy felrobbantsam - megjegyzem, a játékban ekkor Dean Thomas-t és egy koboldot követünk, tehát valahogyan a 80 centiméteres manó is átjutott ezen a monumentális akadályon.

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 teszt - 6. kép

A játékban egyébként képesek vagyunk szintlépésre is, ám ez teljesen felesleges funkció, sőt mi több, ellenünk dolgozik. Akárhányszor jelezte a játék, hogy Harry most már több életerővel rendelkezik, vagy éppen erősebbek a varázslatai, mindig azt vettem észre, hogy szívósabbak az ellenfelek, illetve a képernyőm is sokkal gyorsabban szürkül. Mintha a szintlépés során valójában a halálfalók erősödnének/mi gyengülnénk.


Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 teszt - 7. kép

Sokszor szívtam még a fogam az irányítás miatt is. Egyszerűen lassú, nehézkes. Lenyomok egy gombot, de csak pillanatokkal később reagál rá a sebhelyes homlokú. Mint azt már említettem, nehézkes, pontosabban lassú a varázslatok cseréje is, illetve macerás a gránáthasználat is. Minden egyes alkalommal, amikor ilyen módon szeretnénk ritkítani az ellenség sorait, le kell nyomnunk a megfelelő F (1/2/3/4) billentyűt, és ekkor választjuk ki a gránátot, de ez csak a következő támadásig érvényes, utána a bal egérgombbal ismét csak varázslatot szórunk.

A hangok meglehetősen erős pontját képzik a játéknak, bár ezzel a résszel igazán sohasem volt probléma. A zenék a már jól ismert dallamok közül kerülnek elő, ízelítőt adva ezzel a világ hangulatából. Az más kérdés, hogy sajnos ez nem elég ahhoz, hogy igazán átérezzük a varázslótanoncok hányattatott sorsát. A szinkron miatt eleinte húztam az orrom, ugyanis máig az amerikai akcentus a természetes számomra, így a brit kissé furcsán hatott, de fél óra játék után már egyáltalán nem zavart.

Ami a grafikát illeti, kettős érzéseim vannak vele kapcsolatban. Egyrészt határozottan előrelépett a játék a hatodik rész óta - valljuk be, erre szükség volt -, azonban nem igazán veheti fel a versenyt a mai játékok nagy részével. Az éjszakai látvánnyal semmi probléma nincs, kifejezetten szépen néz ki a Deathly Hallows, amint azonban felkel a nap, egyből lelohad a mosoly. A szokásos mix van itt is jelen: alacsony felbontású textúrák, darabos mozgás, ismétlődő környezet, kis területek. Az átvezető videók azonban meglehetősen jól sikerültek, tehát legalább ezért jár egy kis pluszpont a játéknak.


Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 teszt - 8. kép

Az EA Bright Light Studio a Deathly Hallows személyében olyat tett le az asztalra, amelyre nem gondoltam volna, hogy sor kerülhet. A játék tökéletes keveréke minden olyan hibának, gyermekbetegségnek, amelyekkel az utóbbi években találkozhattunk. Ötlettelen, unalmas, irányíthatatlan, csúnya. Mind mint kritikus, mind mint Harry Potter fan, senkinek sem ajánlom a sebhelyes homlokú varázsló legújabb kalandjait. Aki nosztalgiázni szeretne, esetleg a filmen felbuzdulva belemélyedni a mágustanonc kalandjaiba, annak ajánlom, hogy vegye elő a könyvet, esetleg játsszon az első HP játékokkal, és messze kerülje el jelen tesztünk alanyát.

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 / Tesztplatform: PC

egynek jó...
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2010. november 19.
  • Ár: 8.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Szép átvezetők
  • Unalmas
  • Nehézkes irányítás
  • Lebutított tűzharcok
  • Ötlettelen küldetések
  • Hang
    9
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    4
  • Hangulat
    5
6
10 hozzászólás

Vendég

11 éve, 9 hónapja és 20 napja

Undorító egy game. Ne vegye meg senki...

válasz erre

BDSAeron

13 éve, 4 hónapja és 2 napja

Én szeretem a filmsorozatot, a pc játékait, imádom a könyveket. DE ez szánalmas lett.

válasz erre

Aj Styles

14 éve, 3 hónapja és 27 napja

HP imádom, nagy fan vagyok, de játékba nagyon csicskaszomorú smiley((

válasz erre

anais.cs

14 éve, 3 hónapja és 27 napja

Gondolom ez is a "hamargyorsan sajtoljunkkibelőlemégrengetegpénzt" kategória. Pedig ennyi tudással, ami a játékkészítők háta mögött van(talán) igényesebb darabok is készülhetnének.

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 17 napja

Grafika jó, de amúgy meg egy kalap...

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 17 napja

Én épp ettől a sok lehúzástól lettem rá kíváncsi.mosolygó smiley Meglesem.

válasz erre

Shade

14 éve, 5 hónapja és 17 napja

Jól le lett szólva. Nem lehet valami fergeteges játék. röhögő smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 18 napja

4 pont a játszhatóságra!meglepett smiley Szigorú!mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 18 napja

Az értékelésből nekem nem úgy tűnik, hogy jó játék!röhögő smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 18 napja

a játék jó a film ****

válasz erre
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1
8.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja