Gran Turismo 6 teszt

2013. december 18.
74.3691
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Gyerünk már te nyomorult rajtgép, egy kicsit igyekezz! Miközben szinte lassított felvételként érzékelem a ritmikus három, kettő, egy visszaszámlázást, próbálom visszaidézni a kanyarokat és a tempót, amivel végre nem fogok kisodródni a futam vége előtt. Már csak ez az egy nyamvadt serleg hiányzik ahhoz, hogy meglegyen az összes első hely, szóval nem érek rá itt vacakolni, hé! Aztán hirtelen valami angyali nyugalom száll meg, ami lehet a felcsendülő, szaggatott metál rifftől, vagy ahogy megérzem a Mazda Roadsterben dübörgő 250 lóerőt, nem tudom, de nem is érdekel. Ez most az én köröm lesz!


Minden konzol esetében vannak egészen egyszerűen megkerülhetetlen alkotások, generációtól függetlenül. Most nem kezdeném el sorolni C64-től ezeket, bőven elég, ha csak az elmúlt tíz évre gondolunk vissza. Halo, Alan Wake, Uncharted, Forza, God of War, Killzone és még folytathatnám a sort akár napestig. Az viszont bizonyos, hogy ha PlayStation konzollal is rendelkezel, valamint szereted az autós játékokat (szimulátorokat), akkor biztos vagyok benne, hogy a Gran Turismoval találkoztál már, ha máshogy nem, hallomásból. Tudod, ez az a játék, amiben nyolcszázzsillió autó és pálya van, brutális a grafikája, cserébe a verdák nem törnek, mert nem engedte meg a gyártó.

Nem ingame, de azért gyönyörű!

Nem ingame, de azért gyönyörű!


A GT legnagyobb varázsa szerintem az, hogy a nem hardcore autó fanokat is le tudta ültetni maga elé egy verseny alatt. Legalább is nálam így működött, mert belőlem hiányzik a benzingőz utáni vágyakozás és nem tudok órákat beszélni arról, hogy a hétvégén hogy hekkeltem meg a járgányt egy kis plusz teljesítmény kedvéért, vagy milyet verettünk a közeli madaras teszkó parkolójában a haverokkal. Számomra a GT mindig is valami kifinomult, precíziós műszer benyomását keltette, ami nem az adrenalin pumpáló, nitrótól bűzlő illegális versenyek legfőbb ismérve. A sorozat hatodik része pihen éppen a gépben, de gondolom láttátok már a nagyon magas pontszámot, ami természetesen azt jelenti, hogy ez a rész is zseniálisan sikerült!

Rögtön az intronak szánt videóval egy hihetetlen békés, kellemes hangulatba ringatnak minket, mert megnézhetjük, ahogy a pályák és a járművek készültek, ráadásul a programozók mindennapjaiba is betekintést nyerhetünk. Nagyon szép és hangulatos, na. Egy elég hosszadalmas telepítés és patch keresés után egyből a főmenübe rak minket a program, ami kategóriákkal szebb, jobb és főleg átláthatóbb, mint az előző rész esetében volt. Olyan nagy meglepetés nem fog érni minket egyébként, úgy nagyjából a jól megszokott dolgok találhatóak meg: az első oszlopban a saját autóinkat tudjuk vizsgálgatni különféle szűrők segítségével. Ez a rész is jobb, mint az elődben, sokkal logikusabb az egész.

Alkalmazkodó tesszaláció

Alkalmazkodó tesszaláció


Az online szegmenssel még nem tudunk mit kezdeni, mert a Nemzetközi A jogsi után nyílik csak meg, biztosítván azt, hogy nem feltétlenül mazsolákkal találkozunk, akik arra mennek, hogy rommá törjenek minket. Benézhetünk aztán a gyártókhoz, meg persze pimpelhetjük is a járműveket elég sok fokozatban. Lesznek majd még speciális események, de erről majd egy kicsit később, mert a stuff legnagyobb poénját is itt kapjuk meg. A játék gerincét továbbra is a jogsik és a hozzájuk tartozó kihívások, meg persze a különböző nehézségű kupák és versenyek teljesítése adja, de ha nem akarunk ezzel bíbelődni (vagy Bieber-ődni, muhahaha), akkor nyomjuk a sima árkád versenyt, akár osztott képernyőn is.

A lényeg persze semmit sem változott az évek alatt: veszünk egy alap autót, amivel teljesítjük a versenyeket, kapunk pénzt, megvesszük a még jobb autót, hogy a többin is indulhassunk. Ezért ugye pénzt kapunk, amiből megint vesszük az autót vagy felhúzzuk a régit, és így tovább, amíg világ a világ, vagy ki nem jön az új rész. A Polyphony Digitalnál dolgozó emberkék azonban biztosítanak minket arról, hogy ezt semmilyen formában se tudjuk megunni, több, elég egyszerű módszerrel.

Rajt...

Rajt...


A legelső ilyen dolog az, hogy a játék egészen egyszerűen gyönyörű. A járművek olyan hihetetlen és brutális módon vannak kidolgozva, hogy azt először el sem hittem! Persze ezt már megszokhattuk az eddigi részek alapján is, de most valahogy rá tudtak tenni még egy lapáttal az egészre. Nekem a legjobban egyébként a concept autók tetszettek, meg persze az életben is kedvelt darabok. Ha ezen túl tudtuk magunkat tenni, és végre elindítunk egy versenyt, akkor azt is láthatjuk, hogy a nézőkön nagyon sokat javítottak. Lesz még pár helyen kartonfigura, de ezek már nem bántják a szemünket annyira. A pályák kidolgozottsága is zseniális, főleg ha valamelyik nagyvárosban kóricálunk. Az időjárás, a por, a füst, a fények - áhh, nem lehet leírni milyen érzés az, amikor a kicsit ködös és párás naplementében száguldozunk, csikorgó gumikkal kanyarogva.

Tehát a külcsín majdhogynem tökéletes, egyetlen egy dolgot kifogásolhatunk csak, mégpedig az árnyékokat. Ezek már az előző részben is finoman szólva elcseszerintettek voltak, itt azonban még annál is sokkal csúnyábbak. És igen, ezért vontam le a grafikából egy teljes pontot. Ettől eltekintve azonban tényleg következő generációs a külső prezentáció. De ha már itt tartunk, gyorsan tisztáznám is a törés kérdéskörét. Nem, ezek az autók továbbra sem roncsolódnak, vagy égnek ki, de jó hír, hogy már offline állapotban is bekapcsolhatunk valamit, amit a játék Törésnek hív, de maradjunk annyiban, hogy ezek inkább minimális horpadásokat jelentenek. Nekem ezzel sosem volt problémám, mivel ez nem egy Burnout vagy Forza, hanem a Gran Turismo. Egy másik, szintén hatalmas pozitívum, hogy teljes magyar nyelvet kapott a program! És ami a legjobb, hogy nem csak úgy odahányták a fordítást, hanem látszik, hogy profi sofőröket is bevontak, mert nincs stílusidegen kifejezés vagy félrefordítás.

...és verseny

...és verseny


Nyilván ez nem olyan, mint ha mondjuk egy Final Fantasyt fordítanak le, de biztos vagyok abban, hogy ez az apró, de annál értékesebb fícsör sok plusz vásárlót fog eredményezni, le a kalappal és hatalmas köszönet érte! Tartalom szempontjából mindig is kiemelkedett a mezőnyből a GT, de itt aztán pláne egy szavunk sem lehet! Összesen 1200 különböző járművet tudunk beszerezni. Igen, jól olvassátok, 1200, ezerkétszáz. Ezeket amúgy a kereskedőknél lehet megnézni, régió szerinti felosztásban (Európa, Ázsia és Amerika). A tesztelés időszaka alatt 10+ órát öltem amúgy az anyagba, így tudtam összeharácsolni mondjuk ebből húsz darabot. Elképzelni sem tudom, hogy mennyi idő lesz megvásárolni az összeset! Szintén egy új elem, hogy bizonyos kondíciók teljesülése után sokkal jobb és használhatóbb tütüket ajándékoz nekünk a gép, mint eddig, de cserébe kevesebbet is kapunk. A pályák száma elméletben 71, de ezek trükkösek, mert vannak visszafordított és tükrözött darabok is, természetesen az eddig megszokott, valós és valótlan vegyítéssel egyetemben.

Ahhoz, hogy egy jogosítványt letehessünk, a hozzá tartozó kihívásokon bizonyos számú csillagot kell összegyűjtenünk, ami természetesen az első három helyezéseknél oszlik meg. Ha jól emlékszem, az első licensz megnyitásához húszat kell begyűjteni. Versenyből egyébként pont annyi van, mint égen a csillag (höhöhö, milyen vicces kedvembe vagyok), ezek a jól megszokott kupák lesznek, amik egy idő után az autók teljesítményéhez lesz kötve, vagy csak szimplán bizonyos modellekhez. Szintén egy friss opció az úgynevezett kávészünet versenyek, ahol mondjuk 300 bóját kell időre feldöntenünk, vagy bizonyos extra kondíciókat teljesíteni egy - egy rövidebb szakaszon, de lesz majd olyan is, amikor az összes versenyző egy fajta járművet használhat. Ide tartoznak még az extrán speciális lehetőségek, a Goodwood Festival of Speed, ami egy a valóságban is létező verseny, elitista sznoboknak, illetve a legnagyobb tutiság, hogy a Holdon is randalírozhatunk! Persze senki se várjon tökéletes gravitációs megjelenítést, de poénnak (meg egy trófeának) tökéletes.

Gyönyörű popó!

Gyönyörű popó!


Amit eddig felsoroltam az mind szép és jó lenne, ha maga az esszencia, a vezetési élmény szenvedett volna bármilyen csorbát, de természetesen nem, egészen egyszerűen fantasztikus terelgetni azt a sok, teljesen más paraméterű járgányt. Persze a tökéletes élményhez nem árt, ha az ember valami jobb kormánnyal rendelkezik otthon, de a szimpla joystickes kezelés is fájóan profi. Sajnos azonban pár hiba is becsúszott már az emlegetett árnyékokon kívül: a stuff rettenetesen könnyű! A jogsik megszerzésében szinte semmi kihívás sincs, még az arany esetében sem, a versenyek pedig szimplán nagyon egyszerűek, pláne ha egy vérprofi gamer ül le eléjük. A hangok is felemásra sikerültek, néha egészen egyszerűen fülsértően rossz, de cserébe a zenével minden rendben. Szintén fura dolog, hogy a teljes Community rész kikerült, ami azért is fura, mert ugye most erről szól minden, valamint ez már az ötödik részben debütált.

Szintén teljességgel érthetetlen talán a második legmarkánsabb mínusz rész, az Endurance versenyek és kihívások teljes hiánya. Lehet, hogy már készülődik az első DLC, ahol ezeket kapjuk meg? Furák még a mikro tranzakciós lehetőségek is, amivel tulajdonképp rendes pénzt válthatunk be a játékban használt fizetőeszközre, így igazából a kihívást is nullára csökkenthetjük, mert már az elején megvehetjük a legtutibb verdákat aztán meg elhúzunk a naplementébe. Érthetetlen, de legalább a program nem tolja másodpercenként az arcunkba ezt. A pozitívumok közé a rengeteg megvásárolható sisakot és speciális védőruhát még mindenképp fel kell sorolni, többek között elérhető a legendás félisten, Ayrton Senna hacukája is, potom 500 000 creditért. Egyébként a hatodik Gran Turismo egy hatalmas tisztelgés Senna élete és eredményei előtt, ugyanis készülődik az a patch vagy letölthető tartalom, amivel az ő eredményeit és tetteit követhetjük nyomon!

Dualpopó

Dualpopó


Az online szegmensről jelenleg nem tudok túl sokat írni, mivel az eléggé fapados, de természetesen már hegesztik a Seasonal Eventeket, így akinek tengernyi ideje van, hamarosan újra tudja mibe ölni, azt garantálhatom. Persze a fotózás szerelmesei is megtalálhatják a maguk szórakozását, mivel szinte az összes idegesítő és élményt romboló hibát korrigálták, gondolok itt elsősorban a pixelesedő füstre.

A Gran Turismo 6 tehát egy szinte tökéletes szimulátor lett, ismételten. A grafika egészen egyszerűen lenyűgöző, a tartalom szintén, a sok apró, de pozitív javítás pedig jól példázza, hogy a PD-nél mennyire figyelnek a játékosok visszajelzéseire. Igen, a játék könnyű, igen, a platinát is elég egyszerű megszerezni és valóban, görényül festenek az árnyékok meg persze a szinte törhetetlen autók is furák, de ez senkit sem fog zavarni akkor, amikor teli szájjal vigyorogva nyomja fémig a gázpedált, csak hogy még egyszer lássa a lebukó nap fényében megcsillanó vizes aszfalt utolsó atomjait is.

Gran Turismo 6 / Tesztplatform: PlayStation 3

kihagyhatatlan!
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2013. december 06.
  • Ár: 15.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Csodálatos külső
  • Rémisztően nagy tartalom
  • 1200 autó
  • Szinte tökéletes vezetési élmény
  • Talán túl könnyű
  • Ronda árnyékok
  • Az autók hangjai nem minden esetben jók
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9
18 hozzászólás

Becikehun

11 éve, 17 napja

Ez eszméletlenül klassz röhögő smiley nagyon jól néznek ki benne a kocsik

válasz erre

PusH19970108

11 éve, 18 napja

Playit-en én is kipróbálnám, ha lesz rá lehetőég röhögő smiley

válasz erre

recsee96

11 éve, 18 napja

Nagyon jó lett ! De nekem személy szerint még mindig hiányzik belőle az autó törés modellezés !

válasz erre

recsee96

11 éve, 18 napja

Nagyon jó lett ! De nekem személy szerint még mindig hiányzik belőle az autó törés modellezés !

válasz erre

Veterán

11 éve, 1 hónapja és 4 napja

remélem PlayIt en ki lehet próbálni röhögő smiley!!!!

válasz erre

Redition

11 éve, 1 hónapja és 17 napja

Nagyon jó a grafika habár baj csak az hogy nemadják ki pc re!!

válasz erre

miseew

11 éve, 1 hónapja és 26 napja

Úgy sajnálom, hogy az ilyen komoly "autós" játékok csak konzolra vannak.szomorú smiley

válasz erre

miseew

11 éve, 1 hónapja és 26 napja

Úgy sajnálom, hogy az ilyen komoly "autós" játékok csak konzolra vannak.szomorú smiley

válasz erre

szupernet

11 éve, 1 hónapja és 26 napja

Nagyon jóó! röhögő smiley

válasz erre

iPet

11 éve, 1 hónapja és 27 napja

marco írta:
Alig várom hogy iPet elengedje a karmai közül!mosolygó smiley

Amúgy nekem egyetlen bajom van vele: túl sok az autó, túl sok időt kell beleölni ha hatékonyan akar vele haladni az ember...
Amint platináztam már viheted isröhögő smiley

válasz erre

marco

11 éve, 2 hónapja

Alig várom hogy iPet elengedje a karmai közül!mosolygó smiley

Amúgy nekem egyetlen bajom van vele: túl sok az autó, túl sok időt kell beleölni ha hatékonyan akar vele haladni az ember...

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 1 napja

Az eddigi legjobb rész. Van aki azt mondja hogy nem jobb mint az 5, de szerintem azok egyetlen másodpercet sem játszottak vele...

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Gran Turismo 6
15.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja