God of War (PC) teszt

2022. január 12.
107.5421
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
A nagy PlayStation exkluzív hármas második tagját is elhozta a PC-s közönségnek a Sony, a PlayStation Studios révén. A Horizon: Zero Dawn után a God of War is megérkezett, immáron szebb és jobb kiadásban. Már csak a The Last of Us kellene és akkor egy tökéletesen vidám majom lennék.
Advertisement


Remélem nem kell a mai tesztünk alanyának alapjait bemutatnom senkinek, és mindenki tisztában legalább azzal, hogy ki Kratos és Atreus. Ha mégsem, akkor a konzolos tesztünkön rágjátok át magatokat és utána gyertek vissza ide.

Mi újat hozott a PC-s verzió? Szebb grafikát biztosan, bár ez nem fog senkit sem meglepni, hisz mégiscsak egy majdnem négyéves játékról van szó. Ennek megfelelően igencsak dögösen fest, főleg, ha minden maximumra van húzva, remélhetőleg mindezt 4k-s felbontásban. Sajnálatos módon valamiért nekem nem volt elérhető a "Full screen" megjelenítés, így a "full HD" felbontás volt a megengedett felső érték.

Hé, kölyök, nem, tedd le azt a rubint, nem láttad az Aladdin-t?

Hé, kölyök, nem, tedd le azt a rubint, nem láttad az Aladdin-t?


Ha esetleg nem egy erőmű duruzsol a szobánkban, ám mégis vágyunk a magával ragadó látványvilágra, akkor két módon tudjuk segíteni a videokártyánkat abban, hogy magas minőségű felbontást tudjon elérni anélkül, hogy elfüstölne: az NVIDIA DLSS 2.0 és az AMD FidelityFX Super Resolution opciókkal. Mindkettő nagyjából ugyanazt hivatott elérni: alacsonyabb felbontást algoritmusok segítségével magasabb minőségben megjeleníteni.

Ha viszont nem probléma a grafikus vezérlő, akkor a "Render Scale" opciót felcsűrhetjük maximumra, és így algoritmizálás nélkül kapjuk kézhez a legjobb minőséget. Ugyan jó a videokártyám, de valószínű 4k-n én nem az utóbbi lehetőséget választottam volna, de sebaj; legalább biztosan mondhatom, hogy válasszuk bármely grafikát javító opciót is, a végeredménnyel elégedettek leszünk, és a videokártyánk is meg fogja köszönni.

"Quick time event"-ek. Ahhh a kedvenceim.

"Quick time event"-ek. Ahhh a kedvenceim.


Továbbá megjelenik az NVIDIA másik újítása, a "Reflex Low Latency" is, melyet mindenképp érdemes benyomni (feltéve, ha a GTX 900-as családhoz tartozik a grafikus vezérlőnk, avagy azon tagjainál újabb), mert nagyjából 80%-os "input lag" csökkenést hoz ez nekünk. Magyarul sokkal gyorsabban reagál gombnyomásainkra a játék, megkönnyítve a látványos kombók használatát.

Ha van kontrollerünk, akkor ne habozzunk használni, mert még mindig azzal a legkényelmesebb az irányítás. A billentyűzet-egér páros kicsit macerásabb, ebből fakadóan pedig a trükkösebb mozdulatokat nagyon ritkán használtam. A két egérgombhoz vannak kötve a gyors, illetve az erősebb támadások, a "q"-val pajzsunkat felemelve védekezünk, a "Space"-szel pedig gurulászunk. Ezeknek a különféle keverésével fogunk tudni mókás technikákat kicsalogatni Kratosból. Atreus-t pedig az "f" virtuóz csapkodásával tudjuk kontrollálni.

Öhm pfff oké, sok a zöld szín a jobb oldalon? Akkor megveszem.

Öhm pfff oké, sok a zöld szín a jobb oldalon? Akkor megveszem.


Nekem a kombózás ritkán sikerült, hacsak nem az olyan képességet használtam, melyhez csupán nyomva kell tartani egy gombot, majd bámulni a végeredményt. Nem mondom, hogy nem lehet elsajátítani a komplexebb mozdulatokat; tíz óra játék után nekem is kisujjból ment a trollok és ogrék lecsapkodása, és az intenzív harcokban kihasználtam a fegyvereim adta különleges támadásokat. Kár, hogy a megszokási időben kellett átverekedni magamat a sötét elfek területein, kikkel a harc irgalmatlanul frusztráló, emiatt gyakorta inkább ledobáltam őket a fejszémmel.

A vérfarkasok mondjuk rosszabbak, de addigra már ment a "q" plusz bármelyik egérgomb egyszerre történő lenyomása, mely rúnaképességeket aktivál. Szerencsére ezek majdhogynem elhanyagolható hibák; a játék semmit sem veszített az addiktív mivoltjából. A karakterdinamika, a könnyed, mégis megfogó narratíva, a vágásoktól szinte teljesen mentes átvezetők fantasztikus hangulattal áldják meg ezen alkotást. Nagyon nehéz letenni, mindig van mit csinálni, még ha az a valami egy szarkofágnak a kinyitásával töltött fél- de akár egy óra is.

Néha időlimit is van egy-egy harcnál. Tehát nem lehet szerencsétlenkedni. Kár.

Néha időlimit is van egy-egy harcnál. Tehát nem lehet szerencsétlenkedni. Kár.


Ha nem tudnánk, ezekben a sírokban kincsek vannak elrejtve, és gyakorta fogunk olyan koporsókra bukkanni, melyeket nem tudunk abban a pillanatban kirámolni, mert hiányzik egy esszenciális képesség, így vissza-vissza fogunk térni korábbi helyekre a szaftos zsákmány reményében. Továbbá rengeteg gyűjthető tárggyal, eszközzel, illetve elolvasásra, értelmezésre váró írásokkal, obeliszkekkel és rajzokkal is találkozunk, rengeteg színt adva a háttértörténetnek és a minket körbevevő mitológiának.

A fejlődésre is kitérnék, lévén, hogy sajnos nem fért bele előző tesztünkbe. A God of War-ban alapvetően nincs klasszikus értelemben szintlépés, hanem tapasztalati pontot gyűjtöget a két főhős, melyekből különféle képességeket és technikákat tudunk venni. Felszerelésünket pénz és egzotikus nyersanyagok költésével lehet Sindri-nél, illetve Brok-nál (két mókás törpe) jobbá tenni, és azok átlagából számolja ki a rendszer, hogy mi milyen szinten állunk.

Persze, majd bele fogok nyúlni egy portálba, ami tudja a fene, hová vezet... és igen.

Persze, majd bele fogok nyúlni egy portálba, ami tudja a fene, hová vezet... és igen.


Ha pedig nem volt elég a trükkökből, akkor még rúnákkal is feldíszíthetjük fejszénket: egy könnyűvel és egy nehézzel, melyek értelemszerűen a két támadásfajtánknak adnak egy-egy új felhasználási lehetőséget: a már fent említett rúnacsapásokat teszik ezek elérhetővé. Ezek a technikák igencsak erősek, ám nem lehet gyors egymásutánban használni őket, mert hatásszünettel ("cooldown") vannak megáldva.

Azonban a helyzet, mint a Horizon PC-s verziójánál, itt sem teljesen felhőtlen, ugyanis az ott megjelenő hibák most is felbukkantak; részben. Hiába a moziszerű élmény, lenyűgöző grafikával, meglepően baráti hardverigénnyel, és 21:9-es ultraszéles képaránnyal, ha nincs tökéletes optimalizálva a motor. Helyenként brutális szaggatásokat tapasztaltam, főként a központként szolgáló templom területén; olyannyira, hogy a hangsáv is megbolondult, és azt hittem, most fog lefagyni az egész.

Amikor a HD úgy kicsapja a szemed, hogy inkább a csillagokat nézed...

Amikor a HD úgy kicsapja a szemed, hogy inkább a csillagokat nézed...


Nekem, kedves kollégámmal ellentétben, a főellenséges harcok nem bökték annyira a csőröm, mint neki. Tény, az újrafestett, de alapvetően ugyanolyan trollokat nem volt nehéz lefektetni, de azért a monumentálisabb főellenségek egyáltalán nem voltak egyszerűek, vagy könnyűek és meghagyták maguk után a nyomot, amit hagyni hivatottak. A muzsika pedig mindezt rendkívül epikussá varázsolta. Meg úgy minden mást is.

Ami viszont kicsit jobban zavart, hogy néhány fejtörő kicsit túl nehézre sikeredett. Ez leginkább az olyan koporsóknál fordult elő, ahol rúnákat kell lecsapni ahhoz, hogy kinyithatóak legyenek. Mert betenni egy alig pislákoló követ az ugyanolyan színű falba könnyű, de a bolond játékosnak az minimum fél óra az életéből. Továbbá gyakorta pazaroltam el akár ugyanennyi időt egy-egy helyszínen, ahol azt hittem, el tudok jutni a jutalomig, ám csak később derült ki, hogy ja bocs, ez majd egy másik időpontban válik elérhetővé.

Mindenki másképp csinálja (valaki hátulról).

Mindenki másképp csinálja (valaki hátulról).


Apró hasfájás, persze, de azért morgolódtam. Szerencsére morgolódtam, nem pedig ásítoztam, pedig azért van néhány lineáris pontja a mesének, amikor az egyirányú úton haladunk A-ból B-be, de nem zavart, mert a csendet és a monotonitást Kratos és Atreus, illetve más szereplők érdekes dialógusa töltötte ki. Átvezetők voltak, anélkül, hogy kikapták volna a játékos kezéből az irányítást. Így válik igazán monumentálissá egy játék: ha még az unalmas pillanatok sem azok.

Mit is mondhatnék még, amit nem mondtak már előttem millióan? Ez a játék egy klasszikus, amiért megérte beszerezni anno egy PS4-et. Számítógépet újítani mondjuk nem biztos, hogy lesz értelme, csak ezért az alkotásért, de magamból kiindulva én gond nélkül megcselekedném. És mivel nemsokára érkezik a folytatás (remélhetőleg), ezért, ha eddig nem volt szerencsénk a God of War-hoz, most itt a tökéletes lehetőség a pótlásra.

God of War (PC) / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: Kaland
  • Megjelenés: 2021. január 14.
  • Ár: 16.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Ugyanolyan erővel csap orrba, mint a PS4-es verzió
  • Fantasztikus prezentáció, megragadó sztori, lehengerlő hangulat
  • Baráti gépigény
  • Verekednem kell Márkóval, mert ő is tolni akarja
  • Helyenként brutális szaggatásokat kell elviselni
  • Márkó az erősebb
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9.3
8 hozzászólás

totyak

2 éve, 4 hónapja és 9 napja

Patrik94 írta:
Nagyon ügyesne tolja a Sony, mert ha rákattansz a játékra és folytatást akarod tolni, akkor mindenképp kell egy PS5 hozzá. Kár hogy nem kapni. röhögő smiley
Elég lesz ahhoz még egy PS4 is, hála az égnek. Köszönhetően a nem létező PS5 készleteknek.

válasz erre

Gólem

2 éve, 4 hónapja és 11 napja

Márkó az erősebb röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley

válasz erre

Direktor

2 éve, 4 hónapja és 11 napja

Nem kérdés, hogy újratolom, most már elképesztő grafikával! mosolygó smiley

válasz erre

petrovicsz

2 éve, 4 hónapja és 11 napja

Elképesztő minsőéget képviselnek a Sony játékok PC-n, szinte hihetetlen! Nem tudom, mi a titok, de hogy jól csinálják az biztos.

válasz erre

Patrik94

2 éve, 4 hónapja és 11 napja

Nagyon ügyesne tolja a Sony, mert ha rákattansz a játékra és folytatást akarod tolni, akkor mindenképp kell egy PS5 hozzá. Kár hogy nem kapni. röhögő smiley

válasz erre

fighterlaci

2 éve, 4 hónapja és 12 napja

PC Master Race!!!!! mosolygó smiley

válasz erre

muki

2 éve, 4 hónapja és 12 napja

Egyszerűen nem tudnak hibázni a PC-s portokkal Sonyék. mosolygó smiley Nagyon kemény. mosolygó smiley

válasz erre

Ronalddo

2 éve, 4 hónapja és 12 napja

Brutális hogy ekkorát megy ez a game! mosolygó smiley

válasz erre
God of War (PC)
16.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja