A kifejezés megváltoztatását egy kicsit megértem, hiszen a meglehetősen kevés, jól sikerült ráncfelvarrás mellett tonnányi digitális szemetet is a nyakunkba akasztottak, így variálni kellett az elnevezésen, különben a játékosok szeme akaratlanul is tikkelne. Szóval Director's Cut, ami köbö azt jelenti, hogy feljebb húzzák az FPS számot, csavarnak egyet a felbontáson (mi pedig eldönthetjük, melyiket preferáljuk, mert a kettő együtt még most sem megy), valamint extra tartalmat pakolnak az anyagba.
Tulajdonképp ez történt jelen tesztünk alanyánál, a Ghost of Tsushima Director's Cut esetében is: a grafikai körítés mellett optimalizálták a játékot a PS5 elképesztően menő kontrollerére, a DualSense-re, valamint kapunk egy teljesen új bejárható területet, természetesen a hozzá dukáló sztorival, elsődleges és másodlagos feladatokkal, meg a többi hozadékkal.
Mivel a mechanika meg a legtöbb dolog természetesen megegyezik az eredetiben látottakkal így olvassátok el nyugodtan korábbi tesztünket, abszolút mérvadó még most is. Oké, lássuk akkor, hogy mennyit fejlődött a külcsín, ami már alapvetően sem volt csúnya. Nos, jelenthetem, hogy még szebb lett, mint volt, bár ez inkább a részletek csiszolásán mutatkozik meg leginkább.
Jin, valamint a főbb szereplők mimikája sokat fejlődött, de ugyanez elmondható a településekről, valamint alapos bug irtás szintén történt, mert nincsenek nagyon átlógások, beakadások, satöbbi. A természet ábrázolása továbbra is lenyűgöző: volt, hogy órákon keresztül nem csináltam mást, csak barangoltam a napsütötte vagy eső áztatta tájakon. Tényleg szemkápráztató.
Amikor villámlik és közeledik a vihar, olyan atmoszférát teremt az egész hősünk körül, hogy simán elhisszük még így Tv-n keresztül is, hogy ő tényleg Tsushima szelleme és jön bosszút állni. Ehhez egyébként nagyon sokat hozzátesz a joy. Teljesen máshogy rezeg a kezünkben, amikor mondjuk avarban lopakodunk, földúton futunk, vagy lovunkon vágtatunk. Persze a távolsági fegyverek esetén is működésbe lép a force feedback és eltérő mértékű erőt kell kifejtenünk a gombokra, típustól függően.
A technikával korábban sem volt túl nagy gond, de itt aztán tényleg csak szőrszálhasogatni lehet, ráadásul az SSD-nek köszönhetően a töltési idők szintén megszűntek. Elég duva, hogy fast travel esetén mindenféle hókuszpók nélkül, szinte azonnal folytathatjuk a kalandot. Figyelő tekintetünk vessük Iki szigetére, ahol Jin újból összeakasztja bajszát a mongolokkal, többek között. Mindenféle spoiler elkerülése végett annyit mondanék erről a szegmensről, hogy bizonyos értelemben sokkal személyesebb, mint az eredetiben volt.
Persze már ott is érezhető volt hősünk belső vívódása, ahogy próbálta tartani magát a szamuráj eszközökhöz és a bushido szellemiségéhez. A kiegészítőben viszont jobban elmélyítik ezt a tusát, ráadásul olyan aspektusból ismerhetjük meg főszereplőnket, ami nem biztos, hogy pozitív fényt vet rá, sőt. Viszont ettől kap nagyon mély személyiséget, ami személy szerint nekem nagyon tetszett. Természetesen nem csak a történetet gördíthetjük tovább, hanem kapunk viszonylag sok új opcionális tevékenységet is.
Vannak közöttük ismerősek (haiku írás, misztikus sztorik felderítése), de kapunk újakat is, mint például egy íjászversenyt, különféle kardozós bajnokságokat. A legkirályabb azonban a vadállatok megszelídítése. Ekkor újfent előtérbe kerül a joy, és a giroszkópjának segítségével kell megbékítenünk a jószágokat, akik aztán különféle csecsebecsékkel látnak el minket.
Iki szigete persze lényegesen kisebb, mint Tsushima, nagyjából az egyharmadának felel meg, viszont legalább annyira változatos, mint amaz. A környezet hála a jó égnek úgyszintén szemkápráztató, bár talán egy picit túl hirtelen változik annak összetétele, de pont a határán van a jó ízlésnek (meg a természetességnek). Jófejség a Sucker Punch részéről, hogy áthozhatod a mentésed a PS4-es verzióból, így azonnal nekivághatsz az új kalandnak - amennyiben újrakezdenéd az egészet, úgy a második fejezet elejéig kell elérned, hogy ki tudd választani a kiegészítő desztinációt.
Természetesen a magyar felirat szintén maradt, amiért nagy köszönet a Sony-nak! Az áron lehet fanyalogni egy kicsit (különösen a meglehetősen borsos PS5 verzión), ugyanakkor rendkívül korrekt minőséget és mennyiséget kapunk a nem kevés pénzünkért cserébe. Persze külön is megvásárolható a kiegészítő, nem kell újra beruházni az egészre hozzá. Ajánlás tekintetében viszont nagyon egyszerű a helyzetem.
Amennyiben valamilyen oknál fogva kimaradt az életetből a Ghost of Tsushima, úgy azonnal szólítsd magadhoz ezt a nagyon komplett kiadást, a csalódás szinte kizárt. Ha teheted, inkább a nextgen variáns mellett tedd le a voksod, mert bőven fejlődött annyit (főleg külcsínben és a marha király DualSense támogatottságban), hogy megérje a plusz pénzt, de természetesen a lastgen változatnak sincs semmi oka a szégyenkezésre. Őszintén remélem, hogy lesz folytatása Jin Sakai történetének, mert egy nagyon eredeti és minőségi játék a GoT, a Director's Cuttal pedig még magasabbra tették azt a bizonyos lécet. És rókákat simogatni továbbra is elképesztően badass!
Ghost of Tsushima Director's Cut / Tesztplatform: PlayStation 5
a polcon a helye- Stílus: Kaland
- Megjelenés: 2021. augusztus 20.
- Ár: 21.890 Ft-tól
- Multiplayer: van
- Továbbra is lenyűgöző a természet megjelenítése
- Iki szigete kellően változatos
- Érdekes, mély új sztori
- Korrekt tartalom
- Az alapjáték hibái nagyrészt benne maradtak