Ghost Recon Wildlands teszt

2017. március 13.
71.4271
iPet profilja, adatai
iPet
Valamit elképesztően eltalálhattak az Ubisoftnál, ugyanis 6.8 millió ember ritkán szokott tévedni. És hogy mi ez a szám? Ennyien voltunk kíváncsiak Tom Clancy apó újgenerációs, kokaintól és gonoszságtól bűzlő lövöldözésének béta változatára. Úgy is fogalmazhatnék, hogy elég tisztességesen le tudták tesztelni a szervereket, hogy bírják-e a gyűrődést. Jelentem, igen, mint ahogy az is örvendetes, hogy nagyon sok hibát ki tudtak javítani, figyeltek a visszajelzéseinkre.
 


A változatosság szemet gyönyörködtet, szokták volt mondani az igen okos emberek. Nagyjából ez a mondat legyeskedett lelki szemeim előtt, ahogy elképedve néztem körül játszóteremen, a virtuális Bolíviában. Persze nem kellett volna ennyire meglepődnöm, hiszen azt már tapasztaltam, mennyire el lett találva a környezet, ami így, végleges formában még sokkal durvábban sokkolóbb. Oké, nem rohanok ennyire előre, elnézést, csak a lelkesedésem kissé elsodort.

Bár a teszt legnagyobb része Xbox One-on zajlott, a screenshotok a PS4 verzióból származnak, mert az Xbox még mindig képtelen a normális screenshot mentésre. Egyszer talán majd sikerül megoldani a Microsoftnak a problémát... Egyszer...

Amennyiben néztétek a Narcos című, zseniális sorozatot, akkor a Wildlands sztorija is el fogja nyerni tetszéseteket. Brutális mértéket ölt a már emlegetett országban a kábítószer készítés, olyannyira, hogy Bolívia az elsődleges beszállító a világ többi részébe. Persze ez nem annyira tetszik az USA-nak, már csak azért sem, mert egy beépített ügynöküket hidegre teszik. Összeállítanak egy elit egységet, ledobják őket egy gerilla táborban, természetesen azzal a feladattal, hogy számolják fel az igencsak népes Santa Blanca kartellt.

Csendélet a hullaházban

Csendélet a hullaházban


Persze ez nem annyira egyszerű, mint ahogy elsőre hangzik, mivel a négy fő pillérre épülő szervezetet először a megfelelő helyeken gyengíteni kell, amit szinte nem is éreznek meg mindaddig, amíg az aktuális kerület főnökét hidegre nem tesszük. Nagyon leegyszerűsítve tehát az lesz a dolgunk, hogy különféle missziókat hajtsunk végre a 20 területen, majd pedig egy nagyobb volumenű akcióval likvidáljuk az adott rosszfiút.

Elég nehéz helyzetben vagyok, mert minden sejtemmel szeretni akarom ezt a játékot, hiszen a téma és lokáció választás remek, vannak benne kiváló ötletek, a négy fős coop egészen zseniális, ugyanakkor elképesztően unalmassá válik nagyon hamar, technikailag sincs a csúcson (és akkor finom voltam), egyedül játszva pedig a mesterséges intelligenciával is rettenetesen meggyűlik a bajunk. Szóval eléggé keserű szájízzel adtam neki ezt a pontszámot, de vesszünk is el a részletekben.

Azt már az előzetesek alapján is le lehetett szűrni, hogy igencsak szép lesz a játék, még konzolokon is. Ez már csak azért is hatalmas bravúr, mert ekkora bejárható területet szerintem még sosem láttunk offline stuffban. Simán túlszárnyalja a Witcher 3-at a kiegészítőjével egyetemben. Persze ez fabatkát sem érne, ha ocsmány és unalmas lenne, de pontosan az ellenkezője igaz. Egy darabig. A kiindulási pont dimbes-dombos lejtőit felváltja egy hatalmas tó, kiszáradt folyómedrek, repedezett síkságok, havas hegycsúcsok, erdők, mezők, nyomortanyák, kisebb-nagyobb városok, luxus szállodák, kaszinók, katonai támaszpontok meg zsilliónyi más, amit még felsorolni is nehéz.

Ráadásul lépten-nyomon szembesülünk azzal, hogy egy igazi narco state-ben járunk, mert kiégett autók, az út szélére felakasztott civilek, tömegsírok mellett haladunk el, és ilyenkor még a szokottnál is jobban viszket embereink ujja a ravaszon. Fejlesztőink nagyon igyekeztek, mert szinte minden kérdőjellel jelzett területen találhatunk valami érdekességet.

Lesz itt mindjárt olyan tüzijáték

Lesz itt mindjárt olyan tüzijáték


Ami viszont furcsa, hogy katonáink ehhez képest nem néznek ki túl pofásan. Új játék kezdetekor megalkothatjuk hősünket (viszonylag limitált opciókból választva), de valamiért nem túl meggyőző. Kicsit olyan érzésem volt végig, amikor a Ghost csapat tagjait, az ellenfeleket vagy a szövetségeseket néztem, hogy mindjárt pixelekre esnek.

Ehhez még hozzájön a szintén nem túl jó mozgási animáció: valami elképesztően nevetséges pózban tartjuk fegyvereinket, illetve futásnál, guggolásnál, sunnyogásnál valahogy az volt az érzésem végig, hogy pár fázis kimarad a cselekvés végrehajtásánál. A technikai hibáknak itt sajnos nincs vége. A bétához képest szerencsére nagyon sokat kigyomláltak, de a tereptárgyba belógások, a hullák eltűnése, levegőben sétafikálások maradtak, csakúgy, mint az elképesztően gyenge fizika.

Mivel egy horrorisztikusan nagy bejárható területről beszélünk, evidens, hogy járműveket kell használnunk. A géppark rendben is van, hiszen különféle autók, dzsippek, motorok, SUV-ok, páncélozott terepjárók, helikopterek, motorcsónakok, homokfutók, repülőgépek állnak rendelkezésünkre. Ezek kezelhetősége viszont szerintem a legrosszabb, amivel játékban valaha találkoztam. A négy és kétkerekűek még hagyján, bár azok is úgy viselkednek, mintha folyton jégen lennénk.

Az igazi istencsapása a légi dolgokat érinti: szavakkal nem tudom visszaadni, mennyire kriminálisak. Többször az agyvérzés szélén álltam, pedig csak 1 kilométert kellett volna repülnöm, aztán békésen leszállítanom az ellopott motyót a lázadóknak. Nem ragozom tovább, ezt az alapoktól kellene újraírni.

Én mondtam

Én mondtam


A játékélményt is két részre kell bontani, ugyanis teljesen más egy jól összeszokott brigáddal kommandózni, mint egyedül. Feladataink egyébként több részre oszlanak, ahogy azt a hasonló jellegű játékoktól megszokhattuk. Területenként öt fő objektívát kell teljesítenünk ahhoz, hogy megnyíljon az út az adott főellenséghez. Ezeket először dokumentumok formájában meg kell keresnünk, esetleg ki kell vallatnunk valakit érte.

Ha ezzel megvagyunk, akkor megjelenik térképünkön a hely, aztán uccu neki, már oda is teperhetünk. Sajnos ezek nem lettek túl változatosak, de tény, hogy az első 6-8 órában baromira élvezni fogjuk a sportkocsi ellopást, kaszinók szétlövését, vendégek ijesztgetését, konvojok eltérítését. Aztán rájövünk, hogy tulajdonképpen ez a mechanika ismétlődik az uszkve 40 óra alatt, ezért úgy nagyjából a játék egynegyedénél kiütközik, hogy ez elképesztően repetitív lesz.

Oké, lépjünk ezen át, mivel kapunk másodlagos direktívákat is, amikkel a helyi gerillákat segíthetjük. Területvédés, csendes megközelítés majd megfélemlítés, rádiótornyokhoz rohangálás, autók fuvarozása egészíti ki lehetőségeinket. Ezek persze nem öncélúak, hanem szervesen kapcsolódnak különleges képességeinkhez. A program minden sikeres akcióért tapasztalati pontot vág hozzánk, amivel új lehetőségekkel bővíthetjük repertoárunkat.

Ne gondoljuk túl, mert eléggé sablon dolgokat növelhetünk: staminánkat, lövéseink pontosságát, a felélesztések sebességét, satöbbi. Ennél jóval érdekesebbek azok, amiket a lázadók bevonásával érhetünk el. Kérhetünk légi csapást, járművet, erősítést meg néhány dolgot, amiket a fentebb már vázolt másodlagos feladatok teljesítésével erősíthetünk.

Csendélet lázadókkal

Csendélet lázadókkal


Naná, hogy a már megszokott fegyverpornó is képviselteti magát! Durva mennyiségű gyilkoló eszközre, kiegészítőkre tehetünk szert, ha szépen alaposan felfedezzük a bejárható területet, így kis túlzással igazi halálosztókká válhatunk. Na de, most jön a lényeg. Olyan szinten találták el a játékélményt, amit viszont tanítani kellene. Hihetetlenül, mocskosul badass érzés, amikor drónunk (vagy távcsövünk) segítségével megkeressük a nyomorult gyalogokat, aztán a sync shot segítségével kijelölünk négy célpontot, majd a parancs kiadásával egyszerre tesszük el őket láb alól. Aztán persze ha eldurvulnak a dolgok, előkerülnek a nehézfegyverek és olyan pusztítást vihetünk végbe, ami tényleg nagyon ritkán látható.

Sajnos egy pici negatívum ebbe is belerondít, mert a mesterséges intelligencia elég rosszul sikerült. Embereink ultra kemények, míg a velünk szembenállók szinte ész nélkül rohamoznak, bízva a túlerejükben. Oké, néha fedezékbe is tudnak vonulni. Sokszor azt sem veszik észre, amikor a közvetlenül mellettük haladót fejbe lőjük egy mesterlövész puskával. Adhatunk alapvető utasítást a többi Szellemnek, de ezeket nem túl nagy hatásfokkal abszolválják.

Mindez persze nem számít, ha online játszunk pajtásainkkal, bár azért itt is sikerült párszor elbeszélni egymás mellett. Amennyiben meg tudunk szervezni egy profi rajtaütést, az tényleg maga lesz amerika. Mondok egy példát. Belebotlottunk egy nagyobb erődítésbe, amit nem kopaszoknak, hanem UNIDAD (helyi katonaság) páncélosoknak adott otthont.

Csendélet nem annyira lázadókkal

Csendélet nem annyira lázadókkal


Gyorsan felküldtük a drónt, kikémleltük, 25-en vannak. Ketten egy közeli telepről elkötöttek egy harci helikoptert, a biztonság kedvéért. Először csendesen osztottuk a halált, de aztán lebuktunk és elkezdődött az igazi tűzijáték!

A harci helikopter szórta a rakétákat, mesterlövészünk föntről szedte az embereket, míg mi LMG-vel irtottuk lent a népet. Jó öt perc után bedaráltunk mindenkit és üvöltöztünk, hogy úristen, ez mennyire jó volt. Nagyon sok ilyen élményem akadt a tesztelés alatt és csak akkor mutatja meg magát igazán a Wildlands, ha jól összeszokott csapattal tudunk kommandózni. Ilyenkor nyugodtan adjunk még egy jó fél pontot az értékeléshez, mert simán ott van a kiváló anyagok között.

Noha a stílus eltérő, de van még egy hatalmas baj, ami nem közvetlenül a stuff hibája: az, hogy most jelent meg. Egész pontosan most, a Horizon után és pár héttel a Mass Effect előtt. Előbbi olyan elképesztően magasra rakta a mércét a nyitott világú játékok előtt, amire az új Ghost Reconnak esélye sincs, hogy átugorja.

Persze nem is feltétlenül kell neki, mert valószínűleg vannak jó sokan, akik remegő kezekkel várták. Nagyon sok erőssége van tehát a GRW-nek, egészen jól hozza vissza a Tom Clancy nevet. Pompásan kidolgozott, autentikus környezetet kapunk egy hatalmas, változatos tereppel megspékelve.

Krumpliszedő is van!

Krumpliszedő is van!


Nagyon jól adja vissza (sajnos) a játék, hogy milyen is lehet egy ilyen állam. Az erőszakos, már-már brutális jelenetek nem öncélúak, kiválóan illeszkedik a megteremtett illúzióba. A coop móka párját ritkítja, de ötletes még a fegyverek begyűjtése, valamint az első részében egyik ámulatból esünk a másikba.

Aztán jönnek a hibák: hangosan szidunk mindenkit a járművek irányíthatósága és a fizika hiánya miatt. Dühöngünk a repetitív, önismétlő küldetéseken. Fennhangon üvöltözünk a nem létező AI-val, hogy ha lehet, ne egy őrjárat elé vezesse embereinket a legkomolyabb sunnyogás közepette. Nem hisszük el, hogy nem tud az Ubisoft kiadni egy olyan játékot, ahol az első patch ne lenne legalább 2 giga.

Ha van három barátunk, akikkel le tudunk ülni, akkor ne habozzunk egyetlen másodpercre sem a beszerzésével. Ha az utóbbi hetekben Aloy világában kalandoztunk, akkor próbáljuk ki előtte, mert lehet, nem lépi át az ingerküszöbünket.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ghost Recon Wildlands (PC)18.399 Ft

Ghost Recon Wildlands (PS4)19.399 Ft

Ghost Recon Wildlands (XBOX ONE)19.399 Ft

Ghost Recon Wildlands teszt / Tesztplatform: XBOX ONE

jó lesz ez!
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2017. március 07.
  • Ár: 12.899 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Multiban játszva párját ritkítja
  • Elképesztően hangulatosan kidolgozott környezet
  • Fegyverpornó
  • A bejárható terület
  • Gyalázatos fizika
  • Irányíthatatlan járművek
  • Hamar önismétlődésbe fulladó küldetések
  • Szokásos technikai hibák
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    7
7.5
11 hozzászólás

domi200

2 hónapja, 3 hete és 2 napja

ez van ps3-omra?

válasz erre

Ronalddo

7 hónapja, 3 hete és 4 napja

Majd féláron valami akcióban. Addig talán a hibákat is javítják.

válasz erre

fighterlaci

7 hónapja, 3 hete és 4 napja

Mindentől függetlenül a multi miatt meg fogom venni. Egyszer. 8 ezerért.

válasz erre

Vidoros

7 hónapja, 3 hete és 4 napja

Szegény Tom Clancy forog a sírjában hogy a nevével miket adnak el. Nem értem a Ubisoftot, csinál egy baromi jó alapanyagot, elképesztő látvánnyal, majd nem tesz bele semmit, ami ezt az egészet élettel töltené meg.

A teszt kitűnő, ittam minden szavát!

válasz erre

muki

7 hónapja, 3 hete és 5 napja

Tipikus Ubisoft. Sajnos nálam kiesik a technológiai hibák miatt.

válasz erre

Direktor

7 hónapja, 3 hete és 5 napja

A bugok miatt kivárok vele pár hetet, remélem javítják és közben az ára is lejjebb megy. Na akkor lecsapok rá!

válasz erre

5t3v3nk3

7 hónapja, 3 hete és 5 napja

Hát kár ezért a cuccért de majd félév múlva jó lesz. Optimalizálatlan bugos izé.

válasz erre

rDAVE

7 hónapja, 3 hete és 5 napja

totyak írta:
Nem akarom bántani a játékot, nem is ismerem, nem is próbáltam, de a bevezető első mondatáról kapásból az jutott eszembe, hogy a legyek is a szärra repülnek

Amúgy meg miért várunk Ubi-éktól bugmentes játékot? Már rég nem az a fejlesztőgárda, akiktől ez elvárható.
Szerintem része az imázsnak. Meg nem érzik az eladásokon, hogy javítaniuk kellene...
Talán 1500-3000 forint körül megveszem, nekem addig elég volt a béta.

válasz erre

Gólem

7 hónapja, 3 hete és 5 napja

Kb erre számítottam. Nem irtották ki a bugokat... A nagy terület és a graika miatt viszont kap nálam egy esélyt. Berendelve.

válasz erre

totyak

7 hónapja, 3 hete és 5 napja

Nem akarom bántani a játékot, nem is ismerem, nem is próbáltam, de a bevezető első mondatáról kapásból az jutott eszembe, hogy a legyek is a szärra repülnek

Amúgy meg miért várunk Ubi-éktól bugmentes játékot? Már rég nem az a fejlesztőgárda, akiktől ez elvárható.

válasz erre

Mordorer

7 hónapja, 3 hete és 5 napja

Hihetetlen hogy képesek voltak mégis bughalmazként kiadni.

válasz erre
Ghost Recon Wildlands
12.899 Ft-tól
kövesd a játékot!

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

gery1113 profiljaLaci721 profilja