Forza Motorsport 6 teszt

2015. szeptember 19.
74.0341
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
Az Xbox One nem olyan régi piacra kerülése óta a harmadik Forza játékot kapjuk a platformra, ami nem csak azért jó hír, mert egy kiváló szériáról van szó, hanem azért is, mert a némileg felemásra sikeredett Xbox One nyitócím Forza Motorsport 5 után a Turn 10 végre valódi újításokkal lepett meg minket a tizedik évfordulóját ünneplő sorozatban.


Nyilván ebben az is közrejátszik, hogy a konkurencia elég erős tartalmat tett le az asztalra a DriveClub személyében, de az is lényeges ösztönző erő lehetett a fejlesztőknél hogy mutatni kellett valami újat, valami mást. Ennek értelmében került be az éjszakai és az esős versenyzés is a szimulátorba, ami bizony 60FPS-en dübörgi végig a jelentős játékidőt, amit bele lehet ölni a stuffba.

Az éjszakai száguldozás örömeit a második pályán azonnal meg is tapasztaljuk egyébként, nem sokáig rejtegeti a játék az új funkciót. Na de ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az alapoknál! A játékmódok, a funkciók, az autókínálat és a menü szerkezeti felépítésében is jelentős módosításokat fedezhetünk fel, új lehetőségek nyíltak több ponton.

A Forza Motorsport 6 több mint 450 autót tartalmaz már az alapjáték esetében is, ami nagyjából a kétszerese a legutóbbi epizód felhozatalának. A pályák száma 26-ra nőtt, amely kilenc új pályát jelent a Forza 5-höz képest, ebből hat teljesen új helyszín.

Jézus Krisztus, az ott Jézus Krisztus? :O

Jézus Krisztus, az ott Jézus Krisztus? :O


Autófelhozatalban rendkívül színes paletta áll rendelkezésre, az átlagos, megszokott versenyautók mellett többek között veterán és egyelőre csak kiállításon látott koncepcióautók is bekerültek a kínálatba, természetesen a jól megszokott - például Forma1 autók - mellett. Az autók között a legnagyobb élmény magyarként, hogy a Michelisz Norbi vezette, Zengő Motorsport WTCC Honda is megtalálható a kínálatban.

Bár ezt minden újabb epizódnál elmondjuk rendre, most sincs másként, a grafika minden eddiginél brutálisabb lett. Az autók kinézete lélegzetelállító, minden hajszálpontosan le lett modellezve (bár Bugattit még nem láttam élőben), de ezt nem csak a külsőre hanem a belsőre is tessék érteni. Mert hogy a vezetőülésben ülve ilyen élményben autós játékban még nem volt részünk Xbox One-on, azt borítékolom.

Az autóknál nem áll meg a kinézetbeli változás, a táj realisztikussága is jelentősen nőtt, igaz, kicsit halványabb színekkel, kevesebb harsánysággal sikerült ezt elérni, mégis sokkal természetesebb az egész. Az apró kavicsok az úton, a fák, vagy épp a városi környezet kidolgozottsága és a közel 150 féle útfelület abszolút hatásos élményt nyújt verseny közben.

Rio de Janeiro, eső. És a verdám még mindig tart.

Rio de Janeiro, eső. És a verdám még mindig tart.


Ha ehhez hozzávesszük az esős pályát, akkor maximalizáljuk az élvezeteket. Ez a fajta játékmenet ugyanis olyannyira jól sikerült, hogy biztos vagyok benne, ezen a generáción ez a csúcs, egyszerűen nem lehet jobbat csinálni. Az eső nem csak esik, hanem szitál, felfröccsen, párává alakul, de teszi ezt pontosan úgy mint a valóságban. Elképesztő a látvány, de a hang is sokat hozzátesz ehhez az élményhez.

Az effektek jelentős javuláson nem estek át, erre nem is volt szükség, a széria előző epizódjai már hozták a magas szintet. Ami viszont itt is újdonság, az az eső hangja, a kopogó cseppek az autón, a pocsolyába hajtás élménye, a tipikus hang amikor suhansz az zivatarban, lenyűgöző. És ez más-más gumikkal másképpen is hat.

A Forza Motorsport 6-ban bevezetésre kerültek a Modok. Ezek versenyek előtt választhatók és különböző kártyákat takarnak. Három vehető fel belőlük egyszerre, van amelyik a menettulajdonságokra, van amelyik az összegyűjtött XP-re és van amelyik a kreditekre van hatással. Jelentős változásokat nem okoznak, nem lesz irreális erőfölény tőle, azonban ha ügyesen keverjük a lapokat, elég jól hozzájárulnak a fejlődésünkhöz.

Jobbra nézek, balra nézek, de sehol egy ember. Hol vagyok? :O

Jobbra nézek, balra nézek, de sehol egy ember. Hol vagyok? :O


A karrier két szálon fejlődik. A Stories of Motorsport fedi a kampánymódot, amely több mint 80 versenyt jelent ha ki akarjuk maxolni a stuffot. Öt fejezet, fejezetenként három versenysorozat, azon belül pedig fél tucat kihívás vár minket, ezzel nagyon komoly játékidőt biztosítva. Ha ez nem lenne elég, ezt a számot szorozzuk meg hattal, ugyanis ennyiféle autótípussal vihető végig minden pálya. Nagyon masszív tartalomról beszélünk tehát.

Ha mindez nem lenne elég, ott a másik szál: a Showcase Eventek különböző témák köré csoportosított versenyeket jelentenek, ezeken belül is több futamban kell helyt állnunk. A normál versenyeket különböző Showcase-ek törik meg, amelyben különböző ügyességi feladatokat kell megoldanunk, van itt gyorsulás a Top Gear ikonikus figurájával, Stig-gel, bólya kerülgetés és egyéb nehezebb-könnyebb kihívás is, mint például a crosspályák.

Az egyes pályákat egyébként nekünk kell feloldani egymás után szép sorban, ami nem olyan egyszerű, hiszen nem elég végigmenni egy adott pályán, a következő pálya lépéshez feltétlenül a három legjobb között kell lennünk, dobogós helyezés hiányában csak az adott pálya újrajátszására van lehetőség. Ez időnként eléggé megnehezíti az olyan casuel autóversenyzők dolgát mint én, aki nem egy kimondott szimulátor-bajnok.

Ilyen az éjszaka a Forza 6-ban. Sötét.

Ilyen az éjszaka a Forza 6-ban. Sötét.


Multiplayer tekintetében megjelent a League, amely olyan versenyzőkkel tesz össze, akik hasonló képességekkel rendelkeznek mint mi, így akár élvezetes játékban is lehet részünk, nem úgy mint a 24 fős multiban ahol mindenkivel összemeccsel a szerver. Persze a kezdők és a haladók nem igazán kerülnek össze, viszont a haladó és haladó között is óriási szakadék tud tátongani, ami meg is játszik a játékélményen, időnként ordítva dühöng az ember más baromságain. Lökdösnek, kitaszítanak, mindezt úgy hogy ők is kipördülnek miatta, de ez mit sem számít nekik. Trollkodnak.

Van újra Rivals mód is, a Free Play módban pedig saját magunk hozhatunk létre versenyeket, amihez csatlakozhat mindenki. Az online lehetőségek mindent tartalmaznak amit az eddigi Forza játékok, ráadásul a modok egy része itt is használható, ami különösen érdekessé tudja tenni a futamokat hiszen ki tudja, mit pakoltak fel a többiek...

A Drivatarok természetesen a Forza 6-nak is részét képezik, ezek gyakorlatilag olyan ellenfelek, akik a barátlistánkon szereplő játékosokat modellezik le, majd az ő vezetési stílusukban versenyeznek ellenünk. Igazán jó poén tud lenni, Mazurt rommá aláztam, de Daks igen messze lehagyott állandóan! Hatalmas feeling egyébként, még ha nem is érezhető teljesen reálisnak a dolog. A Drivatarokat tudjuk finomhangolni egyébként, ha túl erősnek, vagy gyengének érezzük az adott ellenfelet.

Dagonya a millás verdákkal. Már csak ezért is jó gamma.

Dagonya a millás verdákkal. Már csak ezért is jó gamma.


Sok kritika érte az előző epizód fizikáját, amit meg is érdemelt, ha úgy csúszkálnának az autók, ahogy a Forza 5-ben tették, már mindannyian meghaltunk volna egy-egy kanyarban. A Forza 6 autói jelentősen javultak ami a tapadást illeti, bátrabban és némileg reálisabban lehet vezetni, még úgy is hogy a valódi autózástól még ez is távol áll kissé, időnként irreális kipörgések és mozgások tapasztalhatók. Persze mindez nem véletlen, a megfelelő gumi kiválasztására, a felfüggesztés fejlesztésére és egyéb tuning tulajdonságok kiaknázására serkent minket ezzel a játék.

Hogy ne legyen minden fenékig tejfel, essen szó a hibákról is. Az ilyenek egyike hogy a menü betöltődés után néha megröccen, ami fura annak tekintetében, hogy verseny közben nulla akadás tapasztalható. Hiányosság még, hogy az említett - és egyébként kiváló - eső egyetlen egy féle lehet, nincsenek erősebb, gyengébb záporok, valamint nem is választható meg az, hogy ezt melyik pályára kapjuk. Az éjszakai futamok szintén statikusak, semmilyen ráhatásunk nincs arra, hogy mikor találkozunk vel. Amelyik éjszakai pálya, az éjszakai és punktum.

A Forza Motorsport 6 nagyon magasra tette a mércét, kétségtelenül a legerősebb Xbox One autós cím, ami valljuk be, el is várható tőle. A Forza élményt abszolút hozza, az újításokat örömmel fogadjuk, a stabil fps szám nagyszerű élményt, a rengeteg tartalom és játékidő pedig masszív játékidőt biztosít.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Forza Motorsport 6 teszt / Tesztplatform: XBOX ONE

a polcon a helye
  • Stílus: versenyjáték
  • Megjelenés: 2015. szeptember 18.
  • Ár: 20.999 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Brutális grafika
  • Stabil 60FPS / 1080p
  • Rengeteg autó
  • Eső és éjszaka
  • MI néha sík hülye
  • Viszonylag kevés pálya
  • Statikus időjárás
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
8.8
16 hozzászólás

GOD

5 éve, 9 hónapja és 22 napja

RyutheStaR írta:
Csak várd ki a GT7-t, az milyen szép lesz...
DD Hidegen hagynak ezek a számomra száraz lelketlen pályaversenyek, a grafika az utolsó ami nálam számít..

válasz erre

kpal

5 éve, 9 hónapja és 22 napja

rDAVE írta:
Ez nem Horizon. Az különszáll és két része van eddig.
ja, bocs elírtam

válasz erre

RyutheStaR

5 éve, 9 hónapja és 22 napja

GOD írta:
Akkor nézd meg a DRIVECLUB-ot, még szebb!
Csak várd ki a GT7-t, az milyen szép lesz...

válasz erre

GOD

5 éve, 9 hónapja és 22 napja

nefaria írta:
Autós játékokért nem rajongok, de ahogy ez a Forza kinéz az döbbenetes. Ritka ilyen szép játék konzolon, ezt a szintet leginkább PC-n lehet elérni. Ismerősnél játszottam vele kicsit, nekem nagyon nehéz egyébként. Mindig kicsúszok vele...
Akkor nézd meg a DRIVECLUB-ot, még szebb!

válasz erre

GOD

5 éve, 9 hónapja és 22 napja

Kevés ez a Driveclub-hoz képest, mindenben kivéve hogy 450 kocsi van benne, szerintem a 105 a DC az is felesleges! De beszéljenek helyettem ez a kedves összehasonlító videó: https://www.youtube.com/watch?v=cjQbiLk9GPQ

válasz erre

rDAVE

5 éve, 9 hónapja és 22 napja

kpal írta:
Én nem tudok dönteni hogy a P.Cars vagy Forza Hor. 6 a szebb.
Ez nem Horizon. Az különszáll és két része van eddig.

válasz erre

kpal

5 éve, 9 hónapja és 23 napja

Én nem tudok dönteni hogy a P.Cars vagy Forza Hor. 6 a szebb.

válasz erre

nefaria

5 éve, 9 hónapja és 23 napja

Autós játékokért nem rajongok, de ahogy ez a Forza kinéz az döbbenetes. Ritka ilyen szép játék konzolon, ezt a szintet leginkább PC-n lehet elérni. Ismerősnél játszottam vele kicsit, nekem nagyon nehéz egyébként. Mindig kicsúszok vele...

válasz erre

C64 fun

5 éve, 9 hónapja és 23 napja

Hát, ez a játék eléggé Xbox One vásárlásra csábító....

válasz erre

zender

5 éve, 9 hónapja és 23 napja

Ilyen pozitív értékelés után bátran állok neki jövő héten!

válasz erre

bekecs

5 éve, 9 hónapja és 23 napja

Eszméletlen ahogy kinéz, de ez a statikus időjárás ciki 2015-ben. Úgy lenne az igazi ha minden pályán lehetne mindenfélét állítani, mint már jó sok évvel ezelőtt egy csomó játékban.

Persze Xboxosoknak kötelező!

válasz erre

rDAVE

5 éve, 9 hónapja és 24 napja

Nem csak az Xbox One felé térítene, hanem valláshoz is? Illene most azt mondanom, hogy ördögi játék?! És hol marad a legszebb autó fényképe? Mondjuk kíváncsi lennék mi volt a gondolatmenet, amikor eldöntötték, hogy belekerül. Nem hinném, hogy WTCC reklám lenne, mert akkor még minimum a Citroën-t kellett volna hozni. Japánokhoz akartak közelebb férkőzni? Vagy hozzánk? Bár mindkettőhöz Norbi kell. Van egy olyan érzésem, hogy minden japán, aki tudja, hogy a Honda a WTCC-ben van, annak Norbi neve is ismerős. Tavaly is legjobb lett köztük és most is előttük van, ahogy a japán polért is az ő autója mellé állították a legtöbb japán lányt. Kicsit elkalandoztam, de a lényeg, hogy érdekes és meglepő döntés volt a Forzásoktól, persze nagyon helyesen tették. A játékot meg nem fogom dicsérni, mert már tettem ezt eleget korábban.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Forza Motorsport 6
20.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt