Final Fantasy Type-0 HD teszt

2015. március 26.
70.3971
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Final Fantasy. A szó, ami minden gamerben, legyen az hardcore vagy casual, megmozgat valamit. A régi motorosok előszeretettel emlegetik a hatodik, hetedik, nyolcadik epizódot, míg az újgenerációs játékosok a felsorolást inkább a 13-tól kezdik. Teljesen mindegy, hogy honnan nézzük, ez a két szó egyet jelent a jrpg szó jelentésével.


Azért is fantasztikus ez a franchise, mert szerintem mindenki fel tud idézni magában egy-egy párbeszédet, videót vagy eseményt, amit valamelyik epizódban látott. Nekem két abszolút kedvenc momentumom van. Az első a FFVIII intrója. Amikor azt megláttam, köpni-nyelni sem tudtam a gyönyörtől.

Nem is feltétlenül a nyers minőség nyűgözött le, hanem a rendezés mikéntje: ahogy Squall harcol Seiferrel, vagy amikor Rinoa feltűnik benne. Még most is, ahogy írom ezeket a sorokat, gombóc lesz a torkomban és tiszta libabőr leszek, ahogy erre a videóra gondolok. A másik ilyen momentum a hetedik részhez köthető, egészen pontosan Aeris halála és temetése. Sosem gondoltam volna, hogy egy játék ilyen hatással lesz az érzelmeimre!

Meg ugye ott van Sephiroth belépője, a Knights of the Round megidézése meg zsilliónyi ilyen dolog. Volt azonban még egy nagyon fontos dolog az FF történelmében: noha ismerős dolgok feltűntek minden részben, sosem kapott direkt folytatást egyik sem, egészen a tízedik részig.

Mert mecha mindenhol van

Mert mecha mindenhol van


A játék hagyott elég sok kívánnivalót maga után, a Square-Enix felismerte, hogy bizony itt az ideje szakítani a hagyományokkal és egy kicsit rámenni a spinoff tartományra is. Kapóra is jött nekik a Sony első handheld gépe, a PSP, ugyanis új vásárlói réteget is meg tudtak szólítani ezzel a masinával, így adott volt, hogy készítenek egy platform exkluzív címet a Portable-re. 2011-et írunk, el is készült a mű, ami a Final Fantasy Type-0 nevet kapta. Több különlegesség is övezte ezt a játékot: a legfontosabb, hogy a XIII köré megálmodott világ, a Fabula Nova Crystallis szerves része volt, valamint kettő darab UMD lemezen érkezett, ami bizony előre is vetítette, hogy itt a minőség terén nem ismert megalkuvást a kiadó.

Eltelt négy év és nagy szerencsénkre HD portot kapott a Type-0. Egy kicsit furcsállottam először a dolgot, mert azért mégis csak egy PSP címről beszélünk, bármennyire tartalmas és szórakoztató is az. Viszont azt már most is elárulhatom, hogy nagyon kellemesen csalódtam a minőségben! Nyilván senki se várjon egy The Order szintű grafikát, viszont az egész játék hangulata, sztorija és tartalma bőven kárpótol minket ezért.

Orience világán járunk, ahol a négy uralkodó kristály köré épült birodalmak szépen megférnek egymás mellett. Egészen addig, amíg az agresszív Militesi Birodalom masszív offenzívába kezd, nem titkoltan azzal a céllal, hogy megszerzi az összes kristályt. Rubrum tartományára esik az első választás, akiknek mágikus ereje szinte páratlan és gond nélkül verik vissza a támadás első hullámait.

Megidézlek, terézanya

Megidézlek, terézanya


Viszont a militesiek titokban létrehoztak egy olyan eszközt, ami elvágja a kristály erejétől a rubrumi katonákat, megfosztván őket mágikus képességeiktől, így csúnya fordulatot vesz a küzdelem és szinte mészárlássá fajul. Mielőtt azonban megsemmisülne a hadsereg, megérkeznek hőseink, a Class Zero diákjai, akik alapos rendet vágnak a támadók között, így sikerül megvédeni a terület fővárosát.

Miért döntöttek úgy, hogy megtámadják Rubrumot? Kik ezek a fura diákok? Mi lesz a többi terület sorsa? Ezek az alapvető kérdések az intró után, noha ez természetesen a felszíne csak az egésznek, mert ahogy haladunk előre a sztoriban, lépten-nyomon kérdésekbe fogunk ütközni. Nem is spoilerkednék többet, mindenki derítse ki szépen az események főbb mozgató rugóit magának, de azt garantálom, hogy nagyon jól fogunk szórakozni közben!

A Type-0 egyébként nagyon sok dologban eltér a megszokott FF dolgoktól. Az első mindjárt a körítés és hangulat: soha nem éreztem ilyen nyomasztónak a légkört, mint itt! A kezdő videóban olyan durva mészárlást láthatunk (meg egy haldokló katona egészen durva szenvedéseit), amitől a szőr felállt a karomon. Elsőre az Attack on Titan brutalitása jutott az eszembe, de a nyomasztó légkör végig fog kísérni minket a játékon. A második ilyen dolog a harcrendszer és fejlődés. A Zero egy akció-rpg játék, rendkívül pörgős harcokkal, kicsit hasonlóan a Crisis Core-hoz.

Egyszerre három emberünk csatázik, viszont csak egyet tudunk irányítani. Ami megvariálja ezt az egészet, hogy összesen 14 irányítható szereplőt kapunk, nagyon eltérő személyiségekkel, meg természetesen harcmodorral. Ace kártyákat hajigál, Jack egy pallossal irtja az ellent, Sice egy durva kaszát használ és így tovább. Nagyon fontos, hogy mindegyik hősünket megfelelően tápoljuk, mivel tapasztalati pontot csak a harcban résztvevők kapnak, ezért gondolom, sejtitek, hogy mennyi grindolás vár ránk, amit szerencsére a villámgyors harcrendszer nagyban elősegít.

Kislány nagy fegyverrel

Kislány nagy fegyverrel


Természetesen a szokásos boltok itt is megvannak, ahol új fegyvereket és páncélokat vehetünk embereinknek, viszont a varázslataink más lapra tartoznak. A legyőzött ellenfelekből különböző színű lelkeket nyerünk ki, amik az alapvető kellékei a mágiánk fejlesztéséhez, így az sem mindegy, hogy kivel és hol harcolunk. Szintén eltér az eddigiektől az, hogy egy központi helyről, Academiáról fogunk nekiindulni a küldetéseknek, meg persze a nagyvilágnak.

Ez a hely rettenetesen nagy, iszonyatosan sok bejárható területtel, ráadásul ezek nagy része nem csak dísz, hanem fontos szerepe van. Az arénában gyakorolhatunk embereinkkel. Ahogy szabadítjuk fel a környező településeket, úgy nyílik majd meg a légi kikötő, amivel felgyorsíthatjuk utazgatásainkat. Eltekintenék minden helység felsorolásától, de ami a lényeg, hogy érdemes folyamatosan beszélgetni és vándorolni, mert nagyon sok extra jutalomban részesülünk, titkos párbeszédet láthatunk.

Nagyon fontos dolog egyébként az idő múlása a játékban, ami szerencsére nem úgy zajlik, mint a Lightining Returns-ben. Miután elvégzünk egy fő feladatot, visszakerülünk Academiára, ahol alapjába véve majdnem 4 nap áll rendelkezésünkre két bevetés között. Ekkor tudunk szabadon beszélgetni a lakosokkal és barátainkkal, másodlagos küldetéseket vehetünk fel, gyakorolhatunk, chocobokat tenyészthetünk, esetleg vadászhatunk a titkosabb párbeszédekre, jelenetekre.

Minden ilyen tevékenység két órát emészt fel a hátralévő időnkből. Természetesen a világtérképre is kimehetünk harcolni, vagy másodlagos feladatokat végrehajtani, viszont ilyenkor hat óra vonódik le, szóval érdemes megfontolni, mikor és kivel állunk le beszélgetni, vagy milyen küldetéseket hajtunk végre.

Palpatine császár elmehet a sunyiba!

Palpatine császár elmehet a sunyiba!


Természetesen a jól megszokott summonok is itt vannak, viszont sokkal kisebb szerep hárul rájuk, illetve jól meg kell gondolni, hogy mikor használjuk őket, mivel ilyenkor fel kell áldozni az egyik emberünket, akit csak a misszió végén kapunk vissza. Szintén a harchoz kapcsolódik, hogy minden küldetésnél ki kell választanunk, hogy kikkel akarunk csatába indulni. Ha valaki meghal, akkor a tartalékból tudunk hívni embereket.

Ha mindenki elfogyott onnan, akkor bizony game over. Pont ezért mentsünk sűrűn, mert sosem lehet tudni, mikor botlunk bele valami hegy méretű dögbe, noha a játék nem annyira nehéz, ha okosan fejlesztünk mindenkit. Hatalmas öröm, hogy a világot végre szabadon bejárhatjuk és felfedezhetjük. Gondolom, nem kell említenem, hogy mennyi rejtett hely várja, hogy megtaláljuk, valamint érdemes a különböző városokba is bemenni, mert értékes dolgokra bukkanhatunk ott is.

Ez eddig szép meg jó, viszont sajnos rá kell térnem a legfőbb negatívumra, ami természetesen a grafika. Noha FullHD felbontás és 60 FPS képfrissítést kapunk, valamint egy csomó szereplőt újra is dizájnolták, ettől függetlenül a cucc egy PSP-s átirat, négy évvel azelőttről. Öklömnyi pixelek, minimális effektek fogadnak minket, valamint néhány szobából álló, repetitív helyszínek. Az is fura, amikor egy új külsővel megáldott szereplő beszélget egy régivel. Pont ezért a küldetéseink is kimerülnek abban, hogy irtsunk ki mindenkit az adott szobában, aztán menjünk tovább.

Szintén nagyon zavaró a kamera kezelése. Ugye a PSP csak egy analóg karral rendelkezett, így ezt utólag tették bele, viszont olyan rosszul oldották meg, hogy ki fog folyni a szemünk tőle. Azt sem értem, hogy a multi szegmenst miért nem pakolták bele a HD portba. Igen, jól olvassátok, volt benne ilyen, pontosabban egy barátunk is be tudott szállni a harcokba, saját karakterrel, de itt valamiért ez hiányzik.

Akkor most azt csináljuk, hogy te vesztesz

Akkor most azt csináljuk, hogy te vesztesz


Ennyi fanyalgás elég is, evezzünk ismét pozitívabb vizekre. Azt gondolom kitaláltátok a fentiekből, hogy a tartalom iszonyatosan vaskos lett! Ha szigorúan csak a fő sztorira hagyatkozunk, akkor is olyan 30-40 óra van az anyagban. Ha rámegyünk az extra dolgokra, szó nélkül tegyünk még mellé majdnem ennyit, mert annyi lehetőséget kapunk. A zenéket és hangokat hagytam utoljára. Van angol szinkron, viszont sajnos a színészek túljátsszák a legtöbb dolgot, ezért sok jelenet alapból eléggé komikus lesz.

Nagy szerencse, hogy az eredeti, japán hangsáv is megtalálható a beállítások között, ami kategóriákkal élvezhetőbb. A zenék viszont nagyon jól sikerültek, ha kell, kiemelik a pusztítást, de el is lazítanak, vagy bohókássá teszik az egészet, amikor arra van szükség.

A magas pontszámból már gondolom kitaláltátok, hogy egy nagyon jó Final Fantasy résszel lettünk gazdagabbak! A sztori nagyon érdekes, a játék hangulata eléggé sötétre sikeredett, ami abszolút pozitív ebben az értelemben. Ha ehhez hozzárakjuk a brutális tartalmat, a sok szereplőt, a pörgős harcokat meg a nagyon komoly aláfestő zenét, akkor láthatjuk, miért is kapott mindenhol kiemelkedő értékeléseket.

Igen, a grafika kifejezetten ocsmány, a kamera borzalmas, de ha ettől el tudunk tekinteni (és ha szeretjük az rpg-ket, akkor tegyük is meg), bizony egy rendkívül jó játékkal gyarapodhat gyűjteményünk!
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Final Fantasy Type-0 HD teszt / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Akció-Rpg
  • Megjelenés: 2015. március 19.
  • Ár: 17.999 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Lebilincselő történet
  • Nagyon mély tartalom
  • Pörgős harcok
  • PSP szintű grafika
  • Borzalmas kamerakezelés
  • Rossz angol szinkron
  • Hang
    8
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
7.8
9 hozzászólás

Ragna666

5 éve, 2 hónapja és 4 napja

ENCELADUS írta:
És ez kerül 18k-ba?!
igen 18.
de meg is éri.
én pc-n tolom még steam en vettem meg aznap mikor kijött.
ott is 15be került de megérte.

válasz erre

iPet

5 éve, 9 hónapja és 1 napja

VaPe írta:
Érthetetlen számomra hogy adják el ugyanazt a játékot már ezredszer... Ilyen minőségű játékot amilyen ez, én soha nem vennék meg...
Majdnem 8 pontot kapott. Nem értem, hogy mi a gond. Ja, de igen. Te csak a grafikát nézed Viccet félretéve, ha szereted a JRPG-ket, akkor ebben garantáltan nem fogsz csalódni.

válasz erre

iPet

5 éve, 9 hónapja és 1 napja

ENCELADUS írta:
És ez kerül 18k-ba?!
Igen, az árazás tényleg nem a legszerencsésebb, ráadásul a PSP-s eredeti is megállt 11k-nál. Viszont a másik dolog meg az, hogy nézzétek meg, milyen játékok jönnek ki mostanában (mínusz nyilván a Bloodborne), és boldogan fogjátok berakni a Type-0-t a gépbe.

válasz erre

rDAVE

5 éve, 9 hónapja és 1 napja

VaPe írta:
Érthetetlen számomra hogy adják el ugyanazt a játékot már ezredszer... Ilyen minőségű játékot amilyen ez, én soha nem vennék meg...
Ugyanazt? Nem túl sok Final Fantasy-val játszottál eddig, igaz? Ráadásul láthatod, hogy maga a játék jó... Árazással vannak komoly gondok és a platform választással. Lazán mehetett volna PS3/XBOX 360-ra és PS Vitára. Viszont az XV demó kárpótol mindkettőért.

válasz erre

wegh

5 éve, 9 hónapja és 1 napja

ENCELADUS írta:
És ez kerül 18k-ba?!
Jaja, ez bizony keményen van árazva

válasz erre

ENCELADUS

5 éve, 9 hónapja és 1 napja

És ez kerül 18k-ba?!

válasz erre

VaPe

5 éve, 9 hónapja és 1 napja

Érthetetlen számomra hogy adják el ugyanazt a játékot már ezredszer... Ilyen minőségű játékot amilyen ez, én soha nem vennék meg...

válasz erre

wegh

5 éve, 9 hónapja és 1 napja

Sajnos ellenkeznem kell: én soha nem játszottam egy FF-vel sem, pedig tizen egypár éve már biztos játszom napi(mostanában inkább heti) rendszerességgel. DE egyszer biztos eljön az ideje, hogy kipróbáljak egyet a sok közül

válasz erre

kpal

5 éve, 9 hónapja és 1 napja

Ez tetszett "Öklömnyi pixelek, minimális effektek" de pontozásba én is 7-8 körülire gondoltam , átirathoz képest valóban jó.

válasz erre
Final Fantasy Type-0 HD
17.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Damdomdam profiljarDAVE profiljamarco profilja