FarCry teszt

2004. április 22.
82.1171
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Methas profilja, adatai
Methas
Íme megérkezett az első olyan játék, ami kihasználja a DirectX 9 adta lehetőségeket. Úgy érzem, már éppen ideje volt, ha már a Doom 3 és a Half Life 2 ilyen faintosan késik... Ennél a ténynél fogva a két várva várt progi már nem is fog szerintem akkora sikert aratni (ez alól kivételek a megrögzött HL és Doom rajongók). A készítők bevallása szerint ugyan nem tudnak versenyre kelni az ID és a Valve fejlesztőivel, de a szerény véleményem szerint azért valahol ott vannak az élmezőnyben (és ezt nem csak én állítom).
Advertisement


A játék hosszát tekintve elég hosszúra sikerült, erről csak annyit, hogy amikor azt hittem a vége fele járok, akkor tartottam a felénél, és ez is 12-13 órás játékidő után volt... Tehát nem estek abba a hibába, mint a legtöbb mai játékkészítő, hogy készítenek egy jó gamét, csak az ember többnyire egy-két nap alatt kijátssza {ezért is voltam rászorulva 2 hónapig a Diablo 2-re }. A történetet tekintve nem egy bonyolult de jó sztorival állunk szemben.


FarCry teszt - 2. kép

Főhősünk Jack Carver, egy saját kisvállalkozást üzemeltet. Charter hajóutakat indít a Mikronéz szigetvilág gyönyörű tájaira. A történet számunkra ott kezdődik, hogy Cabatu szigetéhez kell főhősünknek szállítania egy Valerie Cortez nevű túristát, akiről csak később derül ki, hogy egy CIA ügynök (csakúgy mint Jack egykoron). Miután elkéri a jetskyt Jack barátunktól és eltűnik valahol a szigetek közt, a hajót támadás éri, nem is akárhogy, egy rakéta formájában. Jacknek még sikerül levetődnie a hajóról és beúsznia egy vízalatti barlangba némi kézigránáthullás közepette. Az irányítást itt vehetjük át a virágmintás ingbe öltözött figura felett. Hamarosan segítője is akad, aki végül is a küldetéseket adja, amikből főhősünknek egy idő után elege lesz, de azért csinálja. Itt a játék úgy indul, mint valami hagyományos akciójáték (a környezetet leszámítva). Azonban jó néhány pálya elteltével rá kell döbbennünk, hogy a történet azért nem csak annyiból áll, hogy megyünk és különböző furfangokkal írtjuk az ismeretlen tudós seregét. Találkozunk valamiféle szörnyekkel, akik valószínűleg nemrégiben szabadulhattak el, csakis a mi idegesítésünk kedvéért. Innentől kezdve a játék néhol átvált egy kissé horrorisztikusba. A szerencsétlen őröknek pedig, nemhogy elég bajuk van a szörnyekkel, de még megjelenünk mi is Jack szerepében. Az egyszerű, két lábon járó hatalmas karmokkal rendelkező szörnyek egyébként csak amolyan bevezetés az igazi pokolba. Először csak valami laborban találkozhatunk hatalmas teremtményekkel, amik szemlátomást a szigetet védő zsoldossereg tagjaiból lettek valahogy átbuherálva.


FarCry teszt - 3. kép

Azonban a játékos félelmei rövidesen beigazolódnak: élő ellenfélként is szembekerülünk velük. Méghozzá nem is akármilyen formában, az egyik kezük helyére hatalmas rakétavető van szerelve. Lőni meg lőhetjük őket egy darabig. Még érdekesebb a valamilyen módon láthatatlanná változó kistestvéreik megjelenése. Őket igazából csak akkor vehetjük észre, ha már támadnak. Van még egy módszer, az úgynevezett cryvision. Ez lényegében egy hőérzékélős szemüveg. A szörnyek armadája ezzel a három félével ki is merül, de higgyétek el éppen elég lesz ezzel a három félével megküzdeni. Érdekesség, hogy egy pálya úgy kezdődik, hogy főhősünket kidobják egy helikopterből egy M4-es kíséretében, amihez még (milyen kedves) 10 lőszert mellékelnek. Hozzá sem kell tennem, a pálya nyüzsög a szörnyektől. A történet végén meg kell küzdeni a félig ember, félig szörnyeteg professzorral, és már vége is van a játéknak... azaz lenne, ha az eddigi segítőnkről nem derülne ki, hogy őt sem éppen a jó szándék vezérelte, hanem saját céljaira akarta felhasználni a naiv játékost . Mehetünk még megölni őt is, ami önmagában nem lenne nagy mutatvány, hisz csak egy egyszerű kutatóprofesszorról van szó, azonban a közelébe jutni még easy fokozaton is igen kemény.


FarCry teszt - 4. kép

Ha őt megöltük, már tényleg vége a játéknak. A történet összességében tehát nem éppen egyedi, mert van egy őrült tudósunk, aki a világ megmentője címen kikísérletez egy vakcinát, ami az embereket szörnyekké változtatja. Ekkor jön egy hős, aki leszámol mindenkivel. Tehát lényegében egy Dr. Moreau szigetéhez hasonló történetbe kerülünk. De ettől függetlenül sehol sem unalmas a játék, mindig tartogat meglepetéseket a játékos számára. Nem is beszélve a grafikai megvalósításról. Amint kiér a játékos a "szabad" ég alá, nagy valószínűséggel nem azt fogja nézni, hogy hol van az első ellenfél, hanem elámul a táj kidolgozottságán. A szinte valósághű megjelenítésű fű, a különféle trópusi fák és cserjék tömkelege egyszerűen elképeszti a monitor előtt ülőt. Amint kigyönyörködte magát az ember a sziget szárazföldi részében, a közelben hullámzó tenger felé veszi az útját. Igen a víz is gyönyörű. Láthattunk már szép megoldásokat a víz megjelenítésére, de ez egyszerűen fantasztikus. Amint közelről vizsgáljuk, láthatóvá válik a víz alatti élővilág is. Növények lengedeznek az óceán áramlatainak hatására, halak úszkálnak mindenfelé.


FarCry teszt - 5. kép

A tengervíznél még érdekesség, hogy a víz mossa a partot, tehát kihúzódik a homokos partra, majd vissza. Bár ennek a megjelenítésével még gondok vannak a különböző élesebb szögeknél, de azért hatalmas előrelépés az eddigi megoldásokhoz képest, ahol csakugyan tetszetős a víz, de azért teljesen mozdulatlanul áll egy helyben. Kanyarodjunk vissza egy kissé a sziget belseje felé. Ha jobban megvizsgáljuk a fűszálak mélyén rovarok húzódnak, éjszaka pedig még a békák is előkerülnek, csakhogy növeljék a valóságérzetünket, valamint az erdőkben néhol még állatokkal is találkozhatunk. Az mondjuk megint más téma, hogy csak egyféle állattal találkozhatunk és az egy vaddisznóra emlékeztető négylábú valami, ami ráadásul túl nagy AI-val sem bír, mert hát ha közelítünk felé, ugyan elkezd menekülni, de gyorsan megunja a kergetőzősdit. Ha az égfelé fordulunk, csodálatos napsütéses kék eget láthatunk némi felhőfoszlánnyal. Ennek egyetlen szépséghibája, hogy tökéletesen egy helyben állnak a felhők. Node sebaj majd a S.T.A.L.K.E.R.-ben ezt is eszközölni fogják annak készítői (márha lehet hinni nekik, meg az előzetes videóknak). A nap azonban gyönyörűen ragyog. A dinamikus fényeknek köszönhetően a fák lombjai útját állják a nap sugarainak, így azokon a részeken, ahol fák is vannak árnyékos és napos területek váltakoznak.


FarCry teszt - 6. kép

A belső terek úgyszint tetszetősek. Itt is a dinamikus fények által megvilágított termek, folyosók teszik hangulatossá az eseményeket. Ezek a fényforrások többnyire elmozdíthatóak és ezzel változnak az árnyékok is. Valamint, ha a vékonyabb falakba belelövünk, akkor a golyó ütötte lyukakon besüt a nap. Ezek után elgondolkodhat az ember, hogy akkor mi lesz a nagy szám a Doom 3-ban. Hát az ID a belső terek árnyékolásában és elkészítésében azért előnyben van, legalábbis az előzetes képek, videók alapján; ellenben saját bevallásuk szerint a külső terekkel hadilábon állnak, vagyis a FarCry grafikai motorja sokkal inkább megfelelő lesz a játékkészítőknek saját progik megvalósításához (azonban ez lehet módosul a HalfLife 2 megjelenésével). Az előzőekben leírt grafikai minőséget azonban csak megfelelő géppel lehet megtekinteni (DX9-et tudó videokártya...stb), a játék gépigényéről a cikk végén olvashattok.
Térjünk rá egy kicsit a fegyverekre. A játék folyamán 15 féle kézi fegyverrel és kétféle állványra rögzített fegyverrel találkozhatunk. Az utóbbi kettő a forgócsöves géppuska és a gránátvető. Ezekhez többnyire úgy juthatunk, hogy elvesszük az ellentől, de sajna eddigre általában már nem sok mindenkit tudunk velük ledarálni. A kézifegyverek: Legelőször a kétféle közelharci fegyver a Machet és a Csőkulcs kerül a felsorolásba ezek csak és kizárólag az ellenfél testközelről való lemészárlására használható.


FarCry teszt - 7. kép

A továbbiakban a távolsági fegyverek jönnek, ezeknél mindegyiknek megvan az a tulajdonsága, hogy a másodlagos tüzelésre ráközelít valamennyire a célra, ezért ezeket nem részletezem minden egyes fegyvernél. Első a Jungle Falcon, ez egy pisztoly, talán a Desert Eagle-höz hasonlítanám. Egyféle tüzelési móddal rendelkezik, a játék elejét leszámítva nem igazén használatos. Ezt követi a Jack Hammer, ami egy fél-automata shotgun 10 lőszerrel felszerelve, amit elég gyorsan ki lehet lőni a tűzgomb folyamatos lenyomva tartásával. A botok kiválóan alkalmazzák, azonban a hatótávja miatt nem tartozott a kedvenceim közé. Kétféle géppisztoly van a játékban, a p90 SMG ami, nagy tárkapacitással bír, azonban csak sorozatlövésre alkalmas, és a jól ismert MP5-ös, ami hangtompítóval van felszerelve. Utóbbi sorozat és egyeslövés leadásár képes. A gépkarabélyok között a jól ismert M16-os egy változatával találkozhatunk az M4 Carbine-nel. Ez kétféle tüzelési móddal bír, sorozatlövés és egyeslövés. A másik két gépkarabély közös jellemzője, hogy a ráközelítés itt céltávcsövön keresztül történik, és mindkettő fel van szerelve gránátvetővel. Az OICW és az AG36 egyes lövés, sorozat leadására, valamint gránát kilövésére alkalmas. Az OICW előnye, hogy nagyobb tárral rendelkezik és a gránátokból is 10 darabot be lehet tárazni, szemben az AG 1 darabjával. A mesterlövész puska nagy távolságokra hatásos, egyes lövésre képes fegyver. Emezt AW50-es jelöléssel illették. A nehéztüzérségi fegyverek közé tartozik a M249 SAW géppuska, ami 100-as hevederrel van szerelve és csak sorozatlövés leadására alkalmas.


FarCry teszt - 8. kép

Megtalálható még a gépjárművek rémálma, a Rocket Launcher, ami szintén céltávcsővel van felszerelve és egyeslövés leadására alkalmas. Háromféle gránátot tettek a készítők a játékba: a hagyományos robbanó gránátot, a fénygránátot és a füstgránátot.
A fegyverek után lássuk a fizikai motort. Mint azt már a legtöbb mai FPS-ben elvárjuk, hogy a testek ne csak egyszerűen összeessenek, hanem a terep viszonyainak megfelelően mozduljanak tovább. Ez nem maradhatott ki a FarCry-ból sem. Azonban a készítők nem megvásároltak egy fizikai motort, hanem készítettek egy sajátot, ami talán eddig a legközelebb áll a valósághoz. Minden a súlyának megfelelő mértékben mozdul el a különféle behatásokra. A hegy oldalán legurított hordó meg-meg pattan a talaj egyenetlenségein, a lövéstől hátra repülő testek elsodorják az útjukba eső dobozokat...stb. Egyszóval lepipálja a Max Payne 2-ben látott Havok motort.
Végezetül érdemes még kitérni a játék mesterséges inteligenciájára. Eddig talán ez a game rendelkezik a legjobban felszerelt AI-vel. Az ellenfelek fedezékbe vonulnak, ha rájuk lövünk, ha elég távolról tesszük mindezt nem tudják kapásból, honnan is jött a lövés, elkezdenek keresni, néha egész más irányban, mint ahol meglapulunk. Azonban ha rájönnek rejtekhelyünkre akár be is keríthetnek. Szerintem a Halo AI-je elbújhat a FarCry AI-jához képest. Nos ennyit a FarCry-ról, mindenkinek ajánlom hogy próbálja ki, ha nem is a játék élményéért (ami azért nem elhanyagolható, sőt...) de a grafikai megvalósításért mindenképpen. Már egy Dx8-as kártyával is csodálatos dolgokat varázsol elénk a progi, nemhogy egy Dx9-essel. Jó szórakozást és álmélkodást kívánok mindenkinek hozzá.

További képek a játékból:

FarCry teszt - 9. kép


FarCry teszt - 10. kép



FarCry teszt - 11. kép

FarCry / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2004. március 26.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • gyönyörű grafika
  • intelligens botok
  • kidolgozott, hosszú történet
  • a víz hullámzása még nem tökéletes az éleknél
  • Hang
    9
  • Grafika
    10
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
9.3
36 hozzászólás

Vendég

19 éve, 10 napja

Hogy kell lelőni azt a helikoptert a 14.pályán?

válasz erre

Vendég

19 éve, 26 napja

király

válasz erre

Vendég

20 éve, 9 napja

Sziasztok. Én már játszottam a Farcry-al és engemet is meglepett a játék. Nem unalmas gyönyörű tájakon játszódik, és minden élethű szinte PL.:fák, levelek mozgása ha hozzáérek.
Szerintem nagyon klasz csak az a gond hogy az én gépemről nem indúl.

Írta:R.Richárd (Havanna lakótelep, Budapest).

válasz erre

Vendég

20 éve, 10 hónapja és 18 napja

Íme megérkezett az első olyan játék, ami kihasználja a DirectX 9 adta lehetőségeket. Úgy érzem, már éppen ideje volt, ha már a Doom 3 és a Half Life 2 ilyen faintosan késik... Ennél a ténynél fogva a két várva várt progi már nem is fog szerintem akkora sikert aratni (ez alól kivételek a megrögzött HL és Doom rajongók). A készítők bevallása szerint ugyan nem tudnak versenyre kelni az ID és a Valve fejlesztőivel, de a szerény véleményem szerint azért valahol ott vannak az élmezőnyben (és ezt nem csak én állítom).
A játék hosszát tekintve elég hosszúra sikerült, erről csak annyit, hogy amikor azt hittem a vége fele járok, akkor tartottam a felénél, és ez is 12-13 órás játékidő után volt... Tehát nem estek abba a hibába, mint a legtöbb mai játékkészítő, hogy készítenek egy jó gamét, csak az ember többnyire egy-két nap alatt kijátssza {ezért is voltam rászorulva 2 hónapig a Diablo 2-re }. A történetet tekintve nem egy bonyolult de jó sztorival állunk szemben.

Főhősünk Jack Carver, egy saját kisvállalkozást üzemeltet. Charter hajóutakat indít a Mikronéz szigetvilág gyönyörű tájaira. A történet számunkra ott kezdődik, hogy Cabatu szigetéhez kell főhősünknek szállítania egy Valerie Cortez nevű túristát, akiről csak később derül ki, hogy egy CIA ügynök (csakúgy mint Jack egykoron). Miután elkéri a jetskyt Jack barátunktól és eltűnik valahol a szigetek közt, a hajót támadás éri, nem is akárhogy, egy rakéta formájában. Jacknek még sikerül levetődnie a hajóról és beúsznia egy vízalatti barlangba némi kézigránáthullás közepette. Az irányítást itt vehetjük át a virágmintás ingbe öltözött figura felett. Hamarosan segítője is akad, aki végül is a küldetéseket adja, amikből főhősünknek egy idő után elege lesz, de azért csinálja. Itt a játék úgy indul, mint valami hagyományos akciójáték (a környezetet leszámítva). Azonban jó néhány pálya elteltével rá kell döbbennünk, hogy a történet azért nem csak annyiból áll, hogy megyünk és különböző furfangokkal írtjuk az ismeretlen tudós seregét. Találkozunk valamiféle szörnyekkel, akik valószínűleg nemrégiben szabadulhattak el, csakis a mi idegesítésünk kedvéért. Innentől kezdve a játék néhol átvált egy kissé horrorisztikusba. A szerencsétlen őröknek pedig, nemhogy elég bajuk van a szörnyekkel, de még megjelenünk mi is Jack szerepében. Az egyszerű, két lábon járó hatalmas karmokkal rendelkező szörnyek egyébként csak amolyan bevezetés az igazi pokolba. Először csak valami laborban találkozhatunk hatalmas teremtményekkel, amik szemlátomást a szigetet védő zsoldossereg tagjaiból lettek valahogy átbuherálva.

Azonban a játékos félelmei rövidesen beigazolódnak: élő ellenfélként is szembekerülünk velük. Méghozzá nem is akármilyen formában, az egyik kezük helyére hatalmas rakétavető van szerelve. Lőni meg lőhetjük őket egy darabig. Még érdekesebb a valamilyen módon láthatatlanná változó kistestvéreik megjelenése. Őket igazából csak akkor vehetjük észre, ha már támadnak. Van még egy módszer, az úgynevezett cryvision. Ez lényegében egy hőérzékélős szemüveg. A szörnyek armadája ezzel a három félével ki is merül, de higgyétek el éppen elég lesz ezzel a három félével megküzdeni. Érdekesség, hogy egy pálya úgy kezdődik, hogy főhősünket kidobják egy helikopterből egy M4-es kíséretében, amihez még (milyen kedves) 10 lőszert mellékelnek. Hozzá sem kell tennem, a pálya nyüzsög a szörnyektől. A történet végén meg kell küzdeni a félig ember, félig szörnyeteg professzorral, és már vége is van a játéknak... azaz lenne, ha az eddigi segítőnkről nem derülne ki, hogy őt sem éppen a jó szándék vezérelte, hanem saját céljaira akarta felhasználni a naiv játékost . Mehetünk még megölni őt is, ami önmagában nem lenne nagy mutatvány, hisz csak egy egyszerű kutatóprofesszorról van szó, azonban a közelébe jutni még easy fokozaton is igen kemény.

Ha őt megöltük, már tényleg vége a játéknak. A történet összességében tehát nem éppen egyedi, mert van egy őrült tudósunk, aki a világ megmentője címen kikísérletez egy vakcinát, ami az embereket szörnyekké változtatja. Ekkor jön egy hős, aki leszámol mindenkivel. Tehát lényegében egy Dr. Moreau szigetéhez hasonló történetbe kerülünk. De ettől függetlenül sehol sem unalmas a játék, mindig tartogat meglepetéseket a játékos számára. Nem is beszélve a grafikai megvalósításról. Amint kiér a játékos a "szabad" ég alá, nagy valószínűséggel nem azt fogja nézni, hogy hol van az első ellenfél, hanem elámul a táj kidolgozottságán. A szinte valósághű megjelenítésű fű, a különféle trópusi fák és cserjék tömkelege egyszerűen elképeszti a monitor előtt ülőt. Amint kigyönyörködte magát az ember a sziget szárazföldi részében, a közelben hullámzó tenger felé veszi az útját. Igen a víz is gyönyörű. Láthattunk már szép megoldásokat a víz megjelenítésére, de ez egyszerűen fantasztikus. Amint közelről vizsgáljuk, láthatóvá válik a víz alatti élővilág is. Növények lengedeznek az óceán áramlatainak hatására, halak úszkálnak mindenfelé.

A tengervíznél még érdekesség, hogy a víz mossa a partot, tehát kihúzódik a homokos partra, majd vissza. Bár ennek a megjelenítésével még gondok vannak a különböző élesebb szögeknél, de azért hatalmas előrelépés az eddigi megoldásokhoz képest, ahol csakugyan tetszetős a víz, de azért teljesen mozdulatlanul áll egy helyben. Kanyarodjunk vissza egy kissé a sziget belseje felé. Ha jobban megvizsgáljuk a fűszálak mélyén rovarok húzódnak, éjszaka pedig még a békák is előkerülnek, csakhogy növeljék a valóságérzetünket, valamint az erdőkben néhol még állatokkal is találkozhatunk. Az mondjuk megint más téma, hogy csak egyféle állattal találkozhatunk és az egy vaddisznóra emlékeztető négylábú valami, ami ráadásul túl nagy AI-val sem bír, mert hát ha közelítünk felé, ugyan elkezd menekülni, de gyorsan megunja a kergetőzősdit. Ha az égfelé fordulunk, csodálatos napsütéses kék eget láthatunk némi felhőfoszlánnyal. Ennek egyetlen szépséghibája, hogy tökéletesen egy helyben állnak a felhők. Node sebaj majd a S.T.A.L.K.E.R.-ben ezt is eszközölni fogják annak készítői (márha lehet hinni nekik, meg az előzetes videóknak). A nap azonban gyönyörűen ragyog. A dinamikus fényeknek köszönhetően a fák lombjai útját állják a nap sugarainak, így azokon a részeken, ahol fák is vannak árnyékos és napos területek váltakoznak.

A belső terek úgyszint tetszetősek. Itt is a dinamikus fények által megvilágított termek, folyosók teszik hangulatossá az eseményeket. Ezek a fényforrások többnyire elmozdíthatóak és ezzel változnak az árnyékok is. Valamint, ha a vékonyabb falakba belelövünk, akkor a golyó ütötte lyukakon besüt a nap. Ezek után elgondolkodhat az ember, hogy akkor mi lesz a nagy szám a Doom 3-ban. Hát az ID a belső terek árnyékolásában és elkészítésében azért előnyben van, legalábbis az előzetes képek, videók alapján; ellenben saját bevallásuk szerint a külső terekkel hadilábon állnak, vagyis a FarCry grafikai motorja sokkal inkább megfelelő lesz a játékkészítőknek saját progik megvalósításához (azonban ez lehet módosul a HalfLife 2 megjelenésével). Az előzőekben leírt grafikai minőséget azonban csak megfelelő géppel lehet megtekinteni (DX9-et tudó videokártya...stb), a játék gépigényéről a cikk végén olvashattok.
Térjünk rá egy kicsit a fegyverekre. A játék folyamán 15 féle kézi fegyverrel és kétféle állványra rögzített fegyverrel találkozhatunk. Az utóbbi kettő a forgócsöves géppuska és a gránátvető. Ezekhez többnyire úgy juthatunk, hogy elvesszük az ellentől, de sajna eddigre általában már nem sok mindenkit tudunk velük ledarálni. A kézifegyverek: Legelőször a kétféle közelharci fegyver a Machet és a Csőkulcs kerül a felsorolásba ezek csak és kizárólag az ellenfél testközelről való lemészárlására használható.

A továbbiakban a távolsági fegyverek jönnek, ezeknél mindegyiknek megvan az a tulajdonsága, hogy a másodlagos tüzelésre ráközelít valamennyire a célra, ezért ezeket nem részletezem minden egyes fegyvernél. Első a Jungle Falcon, ez egy pisztoly, talán a Desert Eagle-höz hasonlítanám. Egyféle tüzelési móddal rendelkezik, a játék elejét leszámítva nem igazén használatos. Ezt követi a Jack Hammer, ami egy fél-automata shotgun 10 lőszerrel felszerelve, amit elég gyorsan ki lehet lőni a tűzgomb folyamatos lenyomva tartásával. A botok kiválóan alkalmazzák, azonban a hatótávja miatt nem tartozott a kedvenceim közé. Kétféle géppisztoly van a játékban, a p90 SMG ami, nagy tárkapacitással bír, azonban csak sorozatlövésre alkalmas, és a jól ismert MP5-ös, ami hangtompítóval van felszerelve. Utóbbi sorozat és egyeslövés leadásár képes. A gépkarabélyok között a jól ismert M16-os egy változatával találkozhatunk az M4 Carbine-nel. Ez kétféle tüzelési móddal bír, sorozatlövés és egyeslövés. A másik két gépkarabély közös jellemzője, hogy a ráközelítés itt céltávcsövön keresztül történik, és mindkettő fel van szerelve gránátvetővel. Az OICW és az AG36 egyes lövés, sorozat leadására, valamint gránát kilövésére alkalmas. Az OICW előnye, hogy nagyobb tárral rendelkezik és a gránátokból is 10 darabot be lehet tárazni, szemben az AG 1 darabjával. A mesterlövész puska nagy távolságokra hatásos, egyes lövésre képes fegyver. Emezt AW50-es jelöléssel illették. A nehéztüzérségi fegyverek közé tartozik a M249 SAW géppuska, ami 100-as hevederrel van szerelve és csak sorozatlövés leadására alkalmas.

Megtalálható még a gépjárművek rémálma, a Rocket Launcher, ami szintén céltávcsővel van felszerelve és egyeslövés leadására alkalmas. Háromféle gránátot tettek a készítők a játékba: a hagyományos robbanó gránátot, a fénygránátot és a füstgránátot.
A fegyverek után lássuk a fizikai motort. Mint azt már a legtöbb mai FPS-ben elvárjuk, hogy a testek ne csak egyszerűen összeessenek, hanem a terep viszonyainak megfelelően mozduljanak tovább. Ez nem maradhatott ki a FarCry-ból sem. Azonban a készítők nem megvásároltak egy fizikai motort, hanem készítettek egy sajátot, ami talán eddig a legközelebb áll a valósághoz. Minden a súlyának megfelelő mértékben mozdul el a különféle behatásokra. A hegy oldalán legurított hordó meg-meg pattan a talaj egyenetlenségein, a lövéstől hátra repülő testek elsodorják az útjukba eső dobozokat...stb. Egyszóval lepipálja a Max Payne 2-ben látott Havok motort.
Végezetül érdemes még kitérni a játék mesterséges inteligenciájára. Eddig talán ez a game rendelkezik a legjobban felszerelt AI-vel. Az ellenfelek fedezékbe vonulnak, ha rájuk lövünk, ha elég távolról tesszük mindezt nem tudják kapásból, honnan is jött a lövés, elkezdenek keresni, néha egész más irányban, mint ahol meglapulunk. Azonban ha rájönnek rejtekhelyünkre akár be is keríthetnek. Szerintem a Halo AI-je elbújhat a FarCry AI-jához képest. Nos ennyit a FarCry-ról, mindenkinek ajánlom hogy próbálja ki, ha nem is a játék élményéért (ami azért nem elhanyagolható, sőt...) de a grafikai megvalósításért mindenképpen. Már egy Dx8-as kártyával is csodálatos dolgokat varázsol elénk a progi, nemhogy egy Dx9-essel. Jó szórakozást és álmélkodást kívánok mindenkinek hozzá.

További képek a játékból:



FarCry
Fejlesztő: Crytek
Kiadó: Ubisoft
URL: www.farcry-thegame.com
Stílus: FPS
Megjelenés: 2004. március 26.
Ára: 7.990 forint

:: Hang/Zene: 9
:: Grafika/Animáció: 10
:: Játszhatóság: 9
:: Hangulat: 9
:: Multiplayer opció: Van

Minimális konfiguráció:
:: WindowsŽ 98SE/ME/2000/XP
:: 1 GHz processzor
:: 256 MB RAM
:: DirectXŽ 9.0b
:: 4 GB merevlemez
:: DirectX 9b kompatibilis hangkártya
:: 64 MB-os DirectXŽ 9.0b kompatibilis videókártya
:: DirectXŽ 9.0b kompatibilis PCI hangkártya
:: 4X DVD ROM

Ajánlott konfiguráció:
:: Windows 98SE/ME/2000/XP
:: AMD Athlon 2400-3000+, vagy Pentium 4 2-3 GHz processzor
:: 1 Gb RAM
:: DirectX 9.0b
:: 128 MB-os GeForce 4, 128 MB-os GeForce FX 5950, vagy ATI Radeon 9500-9800 XT
:: 4 GB szabad merevlemez
:: Sound BlasterŽ AudigyŽ
:: 8x-16x DVD ROM
:: Multiplayer játékhoz 64 Kbps feltöltési sebességű szélessávú internet kapcsolat (512 Kbps feltöltési sebesség 8 játékos host-olásához)

Hálózati játékhoz szükséges szerver gépigénye:
:: Dedikált szerver: 512 Mb memória
:: Nem dedikált szerver: 2.8 GHz-es processzor, 1024 Mb memória
:: Mindkettőhöz szükséges az 512 kb/s letöltési és 128 kb/s feltöltési sebesség

Pozitívumok:
:: gyönyörű grafika
:: intelligens botok
:: kidolgozott, hosszú történet

Negatívumok:
:: a víz hullámzása még nem tökéletes az éleknél

válasz erre

Vendég

20 éve, 10 hónapja és 18 napja

Íme megérkezett az első olyan játék, ami kihasználja a DirectX 9 adta lehetőségeket. Úgy érzem, már éppen ideje volt, ha már a Doom 3 és a Half Life 2 ilyen faintosan késik... Ennél a ténynél fogva a két várva várt progi már nem is fog szerintem akkora sikert aratni (ez alól kivételek a megrögzött HL és Doom rajongók). A készítők bevallása szerint ugyan nem tudnak versenyre kelni az ID és a Valve fejlesztőivel, de a szerény véleményem szerint azért valahol ott vannak az élmezőnyben (és ezt nem csak én állítom).
A játék hosszát tekintve elég hosszúra sikerült, erről csak annyit, hogy amikor azt hittem a vége fele járok, akkor tartottam a felénél, és ez is 12-13 órás játékidő után volt... Tehát nem estek abba a hibába, mint a legtöbb mai játékkészítő, hogy készítenek egy jó gamét, csak az ember többnyire egy-két nap alatt kijátssza {ezért is voltam rászorulva 2 hónapig a Diablo 2-re }. A történetet tekintve nem egy bonyolult de jó sztorival állunk szemben.

Főhősünk Jack Carver, egy saját kisvállalkozást üzemeltet. Charter hajóutakat indít a Mikronéz szigetvilág gyönyörű tájaira. A történet számunkra ott kezdődik, hogy Cabatu szigetéhez kell főhősünknek szállítania egy Valerie Cortez nevű túristát, akiről csak később derül ki, hogy egy CIA ügynök (csakúgy mint Jack egykoron). Miután elkéri a jetskyt Jack barátunktól és eltűnik valahol a szigetek közt, a hajót támadás éri, nem is akárhogy, egy rakéta formájában. Jacknek még sikerül levetődnie a hajóról és beúsznia egy vízalatti barlangba némi kézigránáthullás közepette. Az irányítást itt vehetjük át a virágmintás ingbe öltözött figura felett. Hamarosan segítője is akad, aki végül is a küldetéseket adja, amikből főhősünknek egy idő után elege lesz, de azért csinálja. Itt a játék úgy indul, mint valami hagyományos akciójáték (a környezetet leszámítva). Azonban jó néhány pálya elteltével rá kell döbbennünk, hogy a történet azért nem csak annyiból áll, hogy megyünk és különböző furfangokkal írtjuk az ismeretlen tudós seregét. Találkozunk valamiféle szörnyekkel, akik valószínűleg nemrégiben szabadulhattak el, csakis a mi idegesítésünk kedvéért. Innentől kezdve a játék néhol átvált egy kissé horrorisztikusba. A szerencsétlen őröknek pedig, nemhogy elég bajuk van a szörnyekkel, de még megjelenünk mi is Jack szerepében. Az egyszerű, két lábon járó hatalmas karmokkal rendelkező szörnyek egyébként csak amolyan bevezetés az igazi pokolba. Először csak valami laborban találkozhatunk hatalmas teremtményekkel, amik szemlátomást a szigetet védő zsoldossereg tagjaiból lettek valahogy átbuherálva.

Azonban a játékos félelmei rövidesen beigazolódnak: élő ellenfélként is szembekerülünk velük. Méghozzá nem is akármilyen formában, az egyik kezük helyére hatalmas rakétavető van szerelve. Lőni meg lőhetjük őket egy darabig. Még érdekesebb a valamilyen módon láthatatlanná változó kistestvéreik megjelenése. Őket igazából csak akkor vehetjük észre, ha már támadnak. Van még egy módszer, az úgynevezett cryvision. Ez lényegében egy hőérzékélős szemüveg. A szörnyek armadája ezzel a három félével ki is merül, de higgyétek el éppen elég lesz ezzel a három félével megküzdeni. Érdekesség, hogy egy pálya úgy kezdődik, hogy főhősünket kidobják egy helikopterből egy M4-es kíséretében, amihez még (milyen kedves) 10 lőszert mellékelnek. Hozzá sem kell tennem, a pálya nyüzsög a szörnyektől. A történet végén meg kell küzdeni a félig ember, félig szörnyeteg professzorral, és már vége is van a játéknak... azaz lenne, ha az eddigi segítőnkről nem derülne ki, hogy őt sem éppen a jó szándék vezérelte, hanem saját céljaira akarta felhasználni a naiv játékost . Mehetünk még megölni őt is, ami önmagában nem lenne nagy mutatvány, hisz csak egy egyszerű kutatóprofesszorról van szó, azonban a közelébe jutni még easy fokozaton is igen kemény.

Ha őt megöltük, már tényleg vége a játéknak. A történet összességében tehát nem éppen egyedi, mert van egy őrült tudósunk, aki a világ megmentője címen kikísérletez egy vakcinát, ami az embereket szörnyekké változtatja. Ekkor jön egy hős, aki leszámol mindenkivel. Tehát lényegében egy Dr. Moreau szigetéhez hasonló történetbe kerülünk. De ettől függetlenül sehol sem unalmas a játék, mindig tartogat meglepetéseket a játékos számára. Nem is beszélve a grafikai megvalósításról. Amint kiér a játékos a "szabad" ég alá, nagy valószínűséggel nem azt fogja nézni, hogy hol van az első ellenfél, hanem elámul a táj kidolgozottságán. A szinte valósághű megjelenítésű fű, a különféle trópusi fák és cserjék tömkelege egyszerűen elképeszti a monitor előtt ülőt. Amint kigyönyörködte magát az ember a sziget szárazföldi részében, a közelben hullámzó tenger felé veszi az útját. Igen a víz is gyönyörű. Láthattunk már szép megoldásokat a víz megjelenítésére, de ez egyszerűen fantasztikus. Amint közelről vizsgáljuk, láthatóvá válik a víz alatti élővilág is. Növények lengedeznek az óceán áramlatainak hatására, halak úszkálnak mindenfelé.

A tengervíznél még érdekesség, hogy a víz mossa a partot, tehát kihúzódik a homokos partra, majd vissza. Bár ennek a megjelenítésével még gondok vannak a különböző élesebb szögeknél, de azért hatalmas előrelépés az eddigi megoldásokhoz képest, ahol csakugyan tetszetős a víz, de azért teljesen mozdulatlanul áll egy helyben. Kanyarodjunk vissza egy kissé a sziget belseje felé. Ha jobban megvizsgáljuk a fűszálak mélyén rovarok húzódnak, éjszaka pedig még a békák is előkerülnek, csakhogy növeljék a valóságérzetünket, valamint az erdőkben néhol még állatokkal is találkozhatunk. Az mondjuk megint más téma, hogy csak egyféle állattal találkozhatunk és az egy vaddisznóra emlékeztető négylábú valami, ami ráadásul túl nagy AI-val sem bír, mert hát ha közelítünk felé, ugyan elkezd menekülni, de gyorsan megunja a kergetőzősdit. Ha az égfelé fordulunk, csodálatos napsütéses kék eget láthatunk némi felhőfoszlánnyal. Ennek egyetlen szépséghibája, hogy tökéletesen egy helyben állnak a felhők. Node sebaj majd a S.T.A.L.K.E.R.-ben ezt is eszközölni fogják annak készítői (márha lehet hinni nekik, meg az előzetes videóknak). A nap azonban gyönyörűen ragyog. A dinamikus fényeknek köszönhetően a fák lombjai útját állják a nap sugarainak, így azokon a részeken, ahol fák is vannak árnyékos és napos területek váltakoznak.

A belső terek úgyszint tetszetősek. Itt is a dinamikus fények által megvilágított termek, folyosók teszik hangulatossá az eseményeket. Ezek a fényforrások többnyire elmozdíthatóak és ezzel változnak az árnyékok is. Valamint, ha a vékonyabb falakba belelövünk, akkor a golyó ütötte lyukakon besüt a nap. Ezek után elgondolkodhat az ember, hogy akkor mi lesz a nagy szám a Doom 3-ban. Hát az ID a belső terek árnyékolásában és elkészítésében azért előnyben van, legalábbis az előzetes képek, videók alapján; ellenben saját bevallásuk szerint a külső terekkel hadilábon állnak, vagyis a FarCry grafikai motorja sokkal inkább megfelelő lesz a játékkészítőknek saját progik megvalósításához (azonban ez lehet módosul a HalfLife 2 megjelenésével). Az előzőekben leírt grafikai minőséget azonban csak megfelelő géppel lehet megtekinteni (DX9-et tudó videokártya...stb), a játék gépigényéről a cikk végén olvashattok.
Térjünk rá egy kicsit a fegyverekre. A játék folyamán 15 féle kézi fegyverrel és kétféle állványra rögzített fegyverrel találkozhatunk. Az utóbbi kettő a forgócsöves géppuska és a gránátvető. Ezekhez többnyire úgy juthatunk, hogy elvesszük az ellentől, de sajna eddigre általában már nem sok mindenkit tudunk velük ledarálni. A kézifegyverek: Legelőször a kétféle közelharci fegyver a Machet és a Csőkulcs kerül a felsorolásba ezek csak és kizárólag az ellenfél testközelről való lemészárlására használható.

A továbbiakban a távolsági fegyverek jönnek, ezeknél mindegyiknek megvan az a tulajdonsága, hogy a másodlagos tüzelésre ráközelít valamennyire a célra, ezért ezeket nem részletezem minden egyes fegyvernél. Első a Jungle Falcon, ez egy pisztoly, talán a Desert Eagle-höz hasonlítanám. Egyféle tüzelési móddal rendelkezik, a játék elejét leszámítva nem igazén használatos. Ezt követi a Jack Hammer, ami egy fél-automata shotgun 10 lőszerrel felszerelve, amit elég gyorsan ki lehet lőni a tűzgomb folyamatos lenyomva tartásával. A botok kiválóan alkalmazzák, azonban a hatótávja miatt nem tartozott a kedvenceim közé. Kétféle géppisztoly van a játékban, a p90 SMG ami, nagy tárkapacitással bír, azonban csak sorozatlövésre alkalmas, és a jól ismert MP5-ös, ami hangtompítóval van felszerelve. Utóbbi sorozat és egyeslövés leadásár képes. A gépkarabélyok között a jól ismert M16-os egy változatával találkozhatunk az M4 Carbine-nel. Ez kétféle tüzelési móddal bír, sorozatlövés és egyeslövés. A másik két gépkarabély közös jellemzője, hogy a ráközelítés itt céltávcsövön keresztül történik, és mindkettő fel van szerelve gránátvetővel. Az OICW és az AG36 egyes lövés, sorozat leadására, valamint gránát kilövésére alkalmas. Az OICW előnye, hogy nagyobb tárral rendelkezik és a gránátokból is 10 darabot be lehet tárazni, szemben az AG 1 darabjával. A mesterlövész puska nagy távolságokra hatásos, egyes lövésre képes fegyver. Emezt AW50-es jelöléssel illették. A nehéztüzérségi fegyverek közé tartozik a M249 SAW géppuska, ami 100-as hevederrel van szerelve és csak sorozatlövés leadására alkalmas.

Megtalálható még a gépjárművek rémálma, a Rocket Launcher, ami szintén céltávcsővel van felszerelve és egyeslövés leadására alkalmas. Háromféle gránátot tettek a készítők a játékba: a hagyományos robbanó gránátot, a fénygránátot és a füstgránátot.
A fegyverek után lássuk a fizikai motort. Mint azt már a legtöbb mai FPS-ben elvárjuk, hogy a testek ne csak egyszerűen összeessenek, hanem a terep viszonyainak megfelelően mozduljanak tovább. Ez nem maradhatott ki a FarCry-ból sem. Azonban a készítők nem megvásároltak egy fizikai motort, hanem készítettek egy sajátot, ami talán eddig a legközelebb áll a valósághoz. Minden a súlyának megfelelő mértékben mozdul el a különféle behatásokra. A hegy oldalán legurított hordó meg-meg pattan a talaj egyenetlenségein, a lövéstől hátra repülő testek elsodorják az útjukba eső dobozokat...stb. Egyszóval lepipálja a Max Payne 2-ben látott Havok motort.
Végezetül érdemes még kitérni a játék mesterséges inteligenciájára. Eddig talán ez a game rendelkezik a legjobban felszerelt AI-vel. Az ellenfelek fedezékbe vonulnak, ha rájuk lövünk, ha elég távolról tesszük mindezt nem tudják kapásból, honnan is jött a lövés, elkezdenek keresni, néha egész más irányban, mint ahol meglapulunk. Azonban ha rájönnek rejtekhelyünkre akár be is keríthetnek. Szerintem a Halo AI-je elbújhat a FarCry AI-jához képest. Nos ennyit a FarCry-ról, mindenkinek ajánlom hogy próbálja ki, ha nem is a játék élményéért (ami azért nem elhanyagolható, sőt...) de a grafikai megvalósításért mindenképpen. Már egy Dx8-as kártyával is csodálatos dolgokat varázsol elénk a progi, nemhogy egy Dx9-essel. Jó szórakozást és álmélkodást kívánok mindenkinek hozzá.

További képek a játékból:



FarCry
Fejlesztő: Crytek
Kiadó: Ubisoft
URL: www.farcry-thegame.com
Stílus: FPS
Megjelenés: 2004. március 26.
Ára: 7.990 forint

:: Hang/Zene: 9
:: Grafika/Animáció: 10
:: Játszhatóság: 9
:: Hangulat: 9
:: Multiplayer opció: Van

Minimális konfiguráció:
:: WindowsŽ 98SE/ME/2000/XP
:: 1 GHz processzor
:: 256 MB RAM
:: DirectXŽ 9.0b
:: 4 GB merevlemez
:: DirectX 9b kompatibilis hangkártya
:: 64 MB-os DirectXŽ 9.0b kompatibilis videókártya
:: DirectXŽ 9.0b kompatibilis PCI hangkártya
:: 4X DVD ROM

Ajánlott konfiguráció:
:: Windows 98SE/ME/2000/XP
:: AMD Athlon 2400-3000+, vagy Pentium 4 2-3 GHz processzor
:: 1 Gb RAM
:: DirectX 9.0b
:: 128 MB-os GeForce 4, 128 MB-os GeForce FX 5950, vagy ATI Radeon 9500-9800 XT
:: 4 GB szabad merevlemez
:: Sound BlasterŽ AudigyŽ
:: 8x-16x DVD ROM
:: Multiplayer játékhoz 64 Kbps feltöltési sebességű szélessávú internet kapcsolat (512 Kbps feltöltési sebesség 8 játékos host-olásához)

Hálózati játékhoz szükséges szerver gépigénye:
:: Dedikált szerver: 512 Mb memória
:: Nem dedikált szerver: 2.8 GHz-es processzor, 1024 Mb memória
:: Mindkettőhöz szükséges az 512 kb/s letöltési és 128 kb/s feltöltési sebesség

Pozitívumok:
:: gyönyörű grafika
:: intelligens botok
:: kidolgozott, hosszú történet

Negatívumok:
:: a víz hullámzása még nem tökéletes az éleknél

válasz erre

Vendég

21 éve, 2 napja

Süti ez a game!!!!! Kéne hozzá kód!

válasz erre

Vendég

21 éve, 3 hónapja és 26 napja

Király ez a játék de nekem ati radeon 9600 procim van és egyáltalán nem szagat.

válasz erre

Joe

21 éve, 5 hónapja és 18 napja

Azt hogy a játék mennyire szaggat, befolyásolja a memória mennyisége is és nem csak a videókártya. Tehát 256 MB minimum memóriával valószínüleg még egy 2500-ös procival meg egy RADEON 9600-al is szaggatni fog High Detailon is.

válasz erre

Vendég

21 éve, 5 hónapja és 21 napja

Nekem Gf4 Ti4200 (128Mb) - os kártyám van de minden megy HIGH on...........

válasz erre

Vendég

21 éve, 6 hónapja és 15 napja

a videokártyám: 32 mb-os, 550 mh-es a gépem, a játék ígyis jobb, mint bármelyik előtte lévő játékom volt, s rendkívül élvezhető.

válasz erre

andrej

21 éve, 7 hónapja és 7 napja

Ha vkinek GF4 Ti4200-ese (mint nekem), vagy annál kisebb van, az el se nagyon kezdeje a játékot! Eléggé szaggat, még medium-on is, low-on viszont nem jönnek elő a grafikai plussz dolgok! Egyébként király játék, minden elismerésem!

válasz erre

Vendég

21 éve, 7 hónapja és 16 napja

Abszolút csúcskategóriás FPS játék, mindenki próbálja ki, akinek bírja a gépe, felejthetetlen élmény lesz. A táj kidolgozottsága, a változó napszakok nagyon valóságos hatást keltenek. (Én ilyen szép virtuális tájat még nem láttam pc-s játékban.)Az AI-ról annyit, hogy sokszor olyan volt, mintha igazi emberek ellen harcolnék, nagyon élvezetes. (És néha elég kemény...). Még annyit, hogy Methas cikkében az ajánlott konfiguráció az bizony kell, még a 2600-as Athlon, Radeon9600-osal is be-beszagatott...)

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Far Cry
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaKisember001 profilja