A kezdetek nincsenek túlgondolva. Mint ahogy az esetek legnagyobb részében, most is egy rádió jel formájában kapjuk meg a kezdő feladatot. Kedvenc detektívünk, Nick Valentine asszisztense zargat bennünket a békés építkezések és lootolás közepette, hogy hé haver, lenne itt egy meló, van egy eltűnt lányka, Kasumi, akit meg kellene keresni. Mivel kapzsik vagyunk (illetve meguntuk Commonwealth világát tisztességgel), ezért szó nélkül el is fogadjuk a dolgot.
Ami már az elején kiderül, hogy az ifjú hölgyet nem rabolták el, hanem magától ment világgá. Legutolsó tartózkodási helye egy északi sziget volt, így erre indulunk el. A hely neve egyébként Acadia és a szintetikusok építették, amolyan biztonsági megoldásként, hogy senki se zargassa őket. Igen, ez a Fallout világában Harlem és mi leszünk Bruce Willis, egy táblával a nyakunkban.
Az éjszaka közepén meg is érkezünk, a körülmények azonban nem túl optimálisak, ugyanis azonnal fegyverhez kell nyúlnunk, mivel a városka épp lángokban áll. Miután végeztünk, két dolgot konstatálhatunk. Az egyik, hogy ez a felütés bizony nagyon jellemző erre az univerzumra. A másik pedig, hogy végre, nem csak nyomokban fedezhetjük fel a nagybetűs hangulatot, hanem már egyből az arcunkba is tolják a készítők.
Ott kezdődik, hogy maga a helyszín nagyszerű. Az előttünk elterülő tájat hegyek és völgyek tarkítják, valamint elég nyomasztó mocsarak, illetve még horrorisztikusabb erdők, ahol ráadásul valami köd is állandóan jelen lesz. Nagyon király az, amikor a sötétben botorkálva hirtelen világos lesz egy hatalmas villám miatt, aztán amit egy nagy sziklának néztünk, kiderül, hogy egy tengeralattjáró dokk, amit meg kiszáradt fatörzsnek, az pedig egy guggoló ellenség.
A történet alapból tehát teljesen rendben van, számomra sokkal izgalmasabb volt, mint az alapjáték, ettől függetlenül furcsa dolgokat tapasztalhatunk. Engem kifejezetten zavart, hogy néhány esetben túl hamar eszkalálódtak a dolgok, karakteridegen döntéseket kell meghoznunk. Ugye megszoktuk, hogy sokszor több órán keresztül építünk fel egy választ, most meg 10 perc alatt kell érdekes reakciók között mazsoláznunk. A legneccesebb rész azonban a több lépcsős logikai feladványok lesznek, amihez a sokat bírált városépítős dolgot kell majd használnunk.
Lézerek segítségével kell falakat ledöntenünk, figyelnünk kell az információ áramlásra, miközben próbáljuk kikerülni a hasadékokat meg egyéb csapdákat. Ezek sajnos nevetségesen egyszerűek lesznek, azt az érzetet erősítvén bennünk, hogy egy félkész valamit dobtak össze. Ezzel szemben az utolsó puzzle-nél pedig átesnek a ló túloldalára és az erőforrás szűkössége miatt be kell járnunk az egész szigetet.
A hibáknak ezzel nincs még vége, mert újfent ékesen bizonyítják a Bethesdánál, hogy magasról tesznek a játék technikai oldalára. Az állandóan jelenlévő köd miatt olyan szaggatásokat produkált nálam a játék, hogy simán csináltam harc közben egy sonkás szendvicset, amit morzsálás nélkül meg tudtam enni közben.
A mesterséges intelligencia is katasztrofális: új kísérőnk sokszor tűnik el a mocsárban, a lakosok nekimennek mindennek, de napestig sorolhatnám az új ellenségek butaságait is. Ezt az egészet szépen megkoronázzák a bugok, amik természetesen most is jelen vannak. Eltűnő hősök, széteső animációk, levegőben sétáló emberek, hogy csak néhány dolgot emeljek ki a sok közül. Ha (még) kedveled a szériát, akkor mondjuk ezek szinte fel sem fognak tűnni.
A tartalom viszont nagyon rendben van! Ha csak a fő csapásra koncentrálsz, akkor is szó nélkül bele lehet tenni 10 órát. Ehhez tegyük hozzá az újfent zseniális másodlagos küldetéseket, a kifejezetten nagy, szinte teljes egészében bejárható új helyszínt és voilá, máris nyertünk plusz öt, hét órát. Számomra eddig a zenék is semmilyenek voltak, azonban itt tisztességgel összekapta magát ez a szekció, sikerült nagyot villantaniuk.
Hihetetlen hangulatos, amikor a már sokat emlegetett ködben mászkálunk, csak a növényzet surrogását halljuk, miközben minden érzékszervünket használatba helyezzük az abszolút ellenséges környéken. Pontosan ez az összetevő menti meg a totális bukástól az egészet.
Az első kettő DLC-n nagyjából azt lehetett érezni, hogy unatkozó modderek termékeit vásárolták fel és értékesítették pofátlanul drágáért. A Far Harbor esetében viszont látszik, mennyi munkaórát fektettek bele.
Kapunk egy egészen érdekes új történetet (mondjuk a lezárása több, mint vicces), nagyon jól sikerült atmoszférát, megspékelvén ezt az egészet egy kazal érdekes mellékküldetéssel. A negatív oldalon újra felerősödtek a nevetséges technikai hibák, a béna logikai feladatok, túl rövid kifutással rendelkező, de nagy horderejű kérdések és válaszok.
Az ár nem túl baráti mondjuk (pláne a Witcher féle Blood&Wine-hoz képest, khmm), de szerintem erre nyugodtan nevezzetek be, mert végre jól fogtok szórakozni.