F1 2016 teszt

2016. szeptember 01.
72.4841
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Na végre! Ez volt az első gondolat a fejemben, amikor felbukkantam újra a valóságban. És hogy hol töltöttem az elmúlt időszakot? Elmerültem az F1 2016 száguldó cirkuszában annyira, hogy szinte fel sem akartam jönni a felszínre újból. Végre, egy olyan játékot kapunk a nem csekély pénzmagért cserébe, amibe a fejlesztők tényleg apait-anyait beleadtak.
Advertisement


Noha az autós, versenyzős játékok sosem tartoztak a kedvenceim közé, azért egy-egy szegmensükkel kifejezetten jókat tudok szórakozni. Régen természetesen nagyon vonzó volt számomra is az illegálban nyomuló, különféle matricával és neonnal, turbóval felpimpelt száguldozás (az ilyenkor szokásosnak mondható hölgykoszorúval, ofkorsz). Mostanra jobban becsülöm a jól átgondolt és összerakott, egyszerűbb darabokat, amik maximálisan kielégítik a szimulált körülményekre vágyó sebesség mámoromat.

Pontosan emiatt kedvelem a Forma 1 világát és épp ezért voltam tavaly rettenetesen bánatos, mert a Codemasters egy alapjába véve kellemes játékot rakott össze a témában, de tőlük szokatlan módon egy csomó ziccert kihagytak. Gondolok itt például a karrier módra, de belerúghatnék még a nagyon fapados multiba is.

Szerintem ezt a látványt sokan el tudnánk viselni

Szerintem ezt a látványt sokan el tudnánk viselni


Nos, örömmel jelenthetem, hogy végre hallgattak a játékosok véleményére és megalkották nekünk az F1 2016-ot, ami jelen generáción biztos, de valószínűleg minden idők legjobb anyaga a témában. Evör. Rögtön bele is dobnék mindenkit a mélyvízbe, és a fantasztikusan összerakott egyszemélyes kampányon keresztül mutatnám be, hogy miért is érdemelt ilyen magas pontszámot, meg persze a fenti állításomat.

Magát az eseményt nem véletlenül hívják száguldó cirkusznak, hiszen a csapatok a kilenc hónapos szezon alatt összesen 19 városba jutnak el. Aki már részt vett egy ilyenen, az váltig állítja, hogy kőkemény meló, ugyanakkor semmiért nem cserélné el ezt az élményt. A Codemasters is ebből indult ki, pontosan ezt az érzést akarták visszaadni úgy, hogy te, a sofőr, a laptopodon és telefonodon keresztül intézed az életed, miközben a vezető mérnök és az ügynököd különféle információkkal és kérdésekkel bombáz.

Az van, hogy a karrier mód alapjai kiválóan sikerültek. Egy új játék kezdeténél először avatart kell kreálnunk, nemzetiséget, majd pedig csapatot választanunk. Természetesen hosszútávú célunk, hogy mi legyünk az első számú pilóta istállónkban, magunk mögé utasítva a másik sofőrt. Akad itt egy kis RPG hatás is, mert különféle kihívások teljesítésével fejlődési pontokat kapunk, amiket autónk erősítésére használhatunk fel.

Például, ha egy McLaren volánja mögött ülünk, akkor a Hondások valagát tudjuk szétrúgni, de költhetjük az aerodinamika optimalizálására, a kasztni súlycsökkentésére, satöbbi. Semmilyen formában sincs túlgondolva ez a történet, ugyanakkor kellően motiválttá tesz minket, egyre jobban akarunk teljesíteni mind gyakorlásnál, mind pedig az éles szituációkban.

Mit nekem lassítás! Jók a mérnökeim, majd összeraknak.

Mit nekem lassítás! Jók a mérnökeim, majd összeraknak.


A versenytől eltekintve a Free Practice kapta talán a legnagyobb ráncfelvarrást. Végre rendesen motivál minket a játék, három challange segítségével: meg kell tanulnunk kezelni versenyautónk, ismerni kell a saját határainkat, végül pedig minél alaposabban fel kell térképezni az adott pályát. Ez utóbbi például úgy működik, hogy különféle virtuális kapuk között haladunk át. Minél gyorsabban és pontosabban tesszük ezt meg, annál több pontot kapunk a tevékenységért, amivel aztán megdönthetjük a kiírt célszámot, így nem kevés fejlődési pont üti a markunkat.

Sokkal érdekesebb (meg kategóriákkal nehezebb) a különféle gumik tesztelése, főleg magasabb nehézségi fokozaton. Itt nem elég, hogy egymás után három- négy konzisztensen gyors kört kell mennünk, hanem még a kerekeink állapotát is figyelnünk kell, mikor kapják a legkevesebb terhelést. Ez kontrollerrel és a vezetési segítség kikapcsolásával nem egyszerű mutatvány.

A végső teszt talán a legegyszerűbb, mivel itt csak el kell érnünk a kvalifikációhoz szükséges időt. Ehhez persze szükségünk lesz minden tudásunkra, amit a gyakorlás alatt megszereztünk. Nyugodt szívvel ki merem jelenteni, hogy az így felturbózott practice mód elég tisztességesen meghosszabbítja magát a karriert, de teszi mindezt úgy, hogy egy másodpercre sem érezzük feleslegesnek, netalántán haszontalannak.

A hivatalos versenyre való kvalifikálásnál érezzük majd az updatelt vezetési modell súlyát igazán először. Nem kell megijedni, radikálisan nem változtatták meg, ugyanakkor sokkal profibb, mint eddig bármikor. Nézzünk néhány egyszerű példát erre: a belépő szintű autókat igazi rémálom lesz vezetni, mert nagyon rossz a tapadásuk, valamint egyáltalán nincs bennük vezetési rásegítés. Az ilyen járművekkel életveszélyesek a közepes vagy annál lassabb kanyarok, amihez ha hozzáadjuk a csúszós, pályán kívüli aszfaltot, a murvát meg még kazalnyi más dolgot, akkor megkapja a szomszéd, hogy miért átkozódtam hajlani kettőkor folyamatosan.

Nyilván a legizgalmasabb dolog itt is az esőben való navigálás és vezetés, valamint a grafika nagyszerűsége is ki tud domborodni. A teszt Ps4-en készült, nyilván ez az állítás erre a verzióra vonatkozik. Ha mellé rakom a tavalyi iterációt, akkor egy picit lelombozóbb az összkép, mert ahhoz képest nem sokat fejlődött, de szégyenkezésre így sincs semmi ok, noha elég messze van ebben a tekintetben a komolyabb autós játékoktól.

Srácok, ne nézzetek már ennyire mert zavarba jövök

Srácok, ne nézzetek már ennyire mert zavarba jövök


Az igazán kemény érzések természetesen akkor törnek elő belőlünk, amikor az éles versenyre készülünk. Amint elmerülünk a karrier módban, úgy nő bennünk a feszültség. Szívünk egyre gyorsabban ver, mert relatíve jó pozíciót szereztünk meg a rajtnál. Rettentően alaposan melegítjük a gumikat a felvezetésben. Folyamatosan ellenőrizzük autónk műszaki állapotát, igyekszünk forrón tartani a féktárcsákat, kémleljük az eget, készülvén az időjárás változására.

Elfoglaljuk helyünket, szívünk már a torkunkban dobog: hihetetlen, hogy ezt az érzést elő tudják idézni bennünk a fejlesztők és ettől (is) lesz olyan zseniális ez a rész. Úgy érezzük, hogy nincs második esélyünk, itt kell tökéletesen elkapnunk a rajtot, különben annyi a felkészülésnek meg a versenynek.

Kicsit az indulás pillanata is változott, mert manuálisan kell a kuplunggal operálnunk, ami egyrészt eredményezheti azt, hogy lendületesen indulunk el, másrészt azt is, hogy teljesen beragadunk, így hozván még egy izgalmas változót az amúgy sem túl unalmas szezonra. Az ilyen típusú játékoknál nagyon fontos a mesterséges intelligencia, hiszen senki sem szereti a kamikaze módján közlekedő pilótákat. Leginkább úgy tudnám jellemezni, hogy szigorú, de igazságos. Ellenfeleink néha nagyon okosak, ilyenkor kegyetlen jó versengeni velük, nagyon sok, küzdelmes élménnyel gazdagodtam.

Vannak azonban olyan pályák, ahol meg kiborítóan gyengén vezetnek. Ilyen volt például Melbourne, ahol még a lassabbnál is lassabban mentek, ha csak fél centiméterre eltértek a rendszer által kijelölt útjukról. Összességében egyáltalán nem agresszívek, kivéve akkor, amikor hülyeséget művelünk a pályán. Eléggé nehezményezik, ha mondjuk egy egyenes szakaszban jobbra ? balra kacsázunk. Ilyenkor szó nélkül letolnak minket, ami valljuk be, teljesen jogos.

És akkor mi van ha nincs meg az első légterelőm? Én így szeretem, jó?

És akkor mi van ha nincs meg az első légterelőm? Én így szeretem, jó?


A fejlesztők átdolgozták a sérülési modellt is, kategóriákkal élethűbb lett, mint eddig. Hogy csak egy példát ragadjak ki a dologból: nagyobb ütközésekkor a gumit megfogja egy kis lánc, ami ugye az elrepülését hivatott meggátolni. Számos egyéb helyen variáltak vele, aminek tényleg az lett az eredménye, hogy nem annyira látványos, de mi is ilyen baleseteket látunk a TV-ben.

A felvezető és utó műsorokon viszont lenne még mit dolgozni, mert azok sajna még mindig nagyon lelombozóak. A kommentátorok (David Croft és Anthony Davidson) mindent megtesznek, hogy feledtessék ezt, de nem ártana majd az itteni látványon is dolgozni egy kicsit, mert nagyon elüt az anyag magas nívójától.

A tartalommal túl sok gond nincs, mivel a fenti karrierben összesen 10 komplett szezont húzhatunk le, ami mondanom sem kell, hogy a sima koca játékosoknak hónapokra is elég lehet, de még a profik is ellesznek vele hetekig. Ezen kívül van persze sima Quick Race, ahol egy gyors versenyt rendezhetünk olyan paraméterekkel, ami nekünk kedves. A Time Trial is valami hasonló, csak itt ugye mindig az aktuális legjobb időt kell megdöntenünk, amit aztán feltölthetünk egy online leaderboardra is, hogy mások is lássák, mekkora janik vagyunk.

Az igazán nagy királyság azonban az online multiplay lesz, ahol még szezonokat is lehúzhatunk. Sajnos a teszt pillanatában még igen kevesen voltak a világhálón, így nagyon nem tudtam elmerülni ebben a szegmensben, de amit láttam belőle, az már akkor is abszolút elégedettségre adott okot. Summázva az egészet: a kontent teljesen rendben van, sőt.

A ritka kivételek egyike.

A ritka kivételek egyike.


Akadnak hibák is, amik fölött nem lehet szemet hunyni, de egyik sem olyan, amit ne lehetne elnézni az összetettség mellett. A grafikáról már szóltam, de ide tartoznak még olyan apróbb dolgok, hogy teljesen fals infót közölnek velünk vezetés közben.

A másik furaság, hogyha teszem azt, sárga zászlót kapunk valami szabálytalanság miatt, de utána lesz egy karambol és visszatekerjük az időt a most is jelen lévő Flashback rendszer segítségével, akkor ugye a játék logikája szerint meg nem történtté tesszük az eseményt, ettől függetlenül az a fránya sárga izé megmarad. Szóval ilyen negatívumokat képzeljetek el.

Hála a jó égnek nagyon egyszerű helyzetben vagyok, amikor értékelnem kell az F1 2016-ot. Sokat tanultak a tavalyi felvonás hibáiból és főleg azoknak a kijavítására fektették a hangsúlyt, aminek az eredménye az egészen lehengerlő egyszemélyes kampány lett, aminél jobbat ilyen stuffokban tényleg nem láttam még.

Minden összetevője a helyén van, embertelenül izgalmas és fordulatos dolgokat tudunk átélni a segítségével. Emellé még volt idejük és energiájuk egy nagyon addiktív online multit is beletenni, hogy a többi szegmensről már ne is beszéljek.

Nyugi tesó, utána megkeressük!

Nyugi tesó, utána megkeressük!


Hibák természetesen vannak, de ahogy mondtam, egyik sem olyan, amivel ne lehetne együtt élni, apróbb kis kellemetlenségek ezek. Kegyetlenül magasra helyezték a mércét saját maguk számára, de ha ugyan ezt a belbecset hozzák jövőre is egy igazán ütős külsővel társítva, akkor aztán tényleg ujjonghat mindenki. Örüljünk azért így is, mert ha ezt a zsánert kedveled, közel és távol nem találsz ennél a felvonásnál jobbat.

F1 2016 / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2016. augusztus 19.
  • Ár: 16.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Zseniális karrier mód
  • Kitűnő AI
  • Addiktív online multi
  • Profi vezetési élmény
  • A grafikán van még mit reszelni
  • Apróbb kis nüanszok
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.3
F1 2016 száguldó cirkuszában annyira, hogy szinte fel sem akartam jönni a felszínre újból. Végre, egy olyan játékot kapunk a nem csekély pénzmagért cserébe, amibe a fejlesztők tényleg apait-anyait beleadtak. '>
F1 2016 száguldó cirkuszában annyira, hogy szinte fel sem akartam jönni a felszínre újból. Végre, egy olyan játékot kapunk a nem csekély pénzmagért cserébe, amibe a fejlesztők tényleg apait-anyait beleadtak. '>
6 hozzászólás

VaPe

8 éve, 2 hónapja és 8 napja

Na ez egy szuperjó teszt lett, látszik hogy nagyon élvezted a játékot! röhögő smiley

Egy autóversenyél szerintem a legfontosabb dolog az AI. Ha azt érzem "csal a gép" mosolygó smiley, vagy csak azt látom hogy sokkal nagyobb sebességgel tudja venni azt a kanyart amit én, ugyanazon az íven, általában azonnal kapcsolom is ki a gépet. De ebbe befektetek, amint egy picit lejjebb megy az ára.

válasz erre

Eltohn

8 éve, 2 hónapja és 10 napja

Na végre felnőtt a feladathoz ez a fejlesztő is! Ideje volt, mert siralmasak voltak az előző epizódok. Jó látni hogy van remény! röhögő smiley

válasz erre

kpal

8 éve, 2 hónapja és 11 napja

Az elmúlt 6 éveben sokat fejlődött az elsőhöz viszonyítva .

válasz erre

Gólem

8 éve, 2 hónapja és 11 napja

Szuper hogy végre jól sikerült egy official játék, általában nagyon bénák!

Kimerítő, király teszt!

válasz erre

totyak

8 éve, 2 hónapja és 11 napja

Eleinte én is élveztem még a játékot, mert imádom az F1-et, de aztán nekem évről-évre ugyanolynak tűnt, pont, mint a FIFA és hagytam az egészet.

Mellesleg az a 19 város, vagyis 19 futam tuti? Elvileg a játék a 2016-os szezont dolgozza fel, ahol összesen 21 verseny lesz tudtommal. Ha csak 19 van a játékban, az kapufa.

válasz erre

Mordorer

8 éve, 2 hónapja és 11 napja

Na erre nem számítottam! röhögő smiley Azt hittem nagyon le lesz húzva erre itt egy ilyen pozitív teszt. röhögő smiley

válasz erre
F1 2016
16.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja