Elden Ring teszt

2022. február 23.
105.3581
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Mikor megláttam, hogy az Elden Ring az elődeihez képest érthetőbb sztorival és kevésbé kegyetlen játékmenettel fog rendelkezni, a diplomamunkám jutott az eszembe. Ugyanis elhatároztam, hogy úgy fogom megírni ezen alkotásomat, amit mindenki (is) meg fog tudni érteni, annak ellenére, hogy nincs tisztában a filozófiai szakszavakkal. A végeredmény, természetesen, ennek a szöges ellentéte lett.


De talán érthető is. Ha valami nagyon jól megy, és rengeteg időt beleraktál, akkor nem meglepő, ha önkéntelenül is kamatoztatni szeretnéd a megszerzett tudásod. Ugyanez a helyzet a FromSoftware legújabb üdvöskéjével is. Ez, persze, nem probléma, ismét egy elismerésre méltó alkotást kaptunk az Elden Ring személyében, azonban, a készítők állításával ellentétben, ha érteni szeretnénk az előtörténetet, mielőtt belevetnénk magunkat a játékba, akkor végig kell néznünk az összes bemutató videót, vagy keresnünk kell egy makákót, aki már összefoglalta az ezekben fellelhető sztorit.

Aztán pedig ott van a Souls szériából megismert kegyetlen nehézségi szint. A készítők szerint könnyebb a kihívásokat teljesíteni, lévén, hogy a főellenségek nagyrésze csupán opcionális, ha pedig megakadnánk egynél, akkor bármikor kérhetünk segítséget más játékosoktól. Ha viszont nem kérünk, akkor, szerény véleményem szerint, nevetségesen lehetetlen "boss"-okkal kell megbirkóznunk, kik erősebbek akármelyik másiknál, kivel a készítők játékai során találkozhattunk. Legalábbis elsőre így tűnhet a laikus kalandornak.

Ez a vadalma vagy védekezik, vagy ledarál. Király.

Ez a vadalma vagy védekezik, vagy ledarál. Király.


Ám minderről kicsit később; előbb lássuk, mivel is van pontosan dolgunk. Remélhetőleg mindenki játszott, vagy legalább látott már Souls alkotásokat: Dark Souls sorozat, Bloodborne, Demon?s Souls, Sekiro; az Elden Ring, struktúráját tekintve, szinte megkülönböztethetetlen ezektől a mókáktól. Vagyis továbbra is egy akciódús szerepjátékról van szó, ahol tapasztalati pontok, tárgyak és alapanyagok gyűjtésével töltjük az időt, fejlesztjük magunkat, hogy erősebbnél erősebb főellenségeket csapjunk le.

A fegyvereinket akár harc közben is váltogathatjuk, pajzzsal tudunk blokkolni, illetve ott az univerzális védekezés, a kitérés, melyet, ha megtanulunk jól időzíteni, akkor minden támadás sebzését negálni tudjuk. Közel és távolharcra is van lehetőség, ezen utóbbi nem csak íjjal, íjpuskával, de varázslattal is elkövethető. A játék elején ugyan kiválaszthatjuk, milyen kasztként szeretnénk indulni, ám, mivel ez csupán az alapértékeket és kezdő fegyverzetet határozza meg, bárhogy alakíthatjuk stílusunkat játék közben.

A történet komplikált, ezért ebbe nem mennék bele; keressétek meg a fent említett makákót. Minden esetre a környezet középkori elemekkel szolgál: kastélyokkal, lovagokkal, barlangokkal és romokkal, többek között, de rengeteg helyszínhez lesz szerencsénk; rendkívül színes világot hoztak el a készítők. És igen, mocsaras rész is van, mert nincs Souls játék rohadással és méreggel lövöldöző ellenfelekkel teli lápos terület nélkül (több is van, természetesen).

Oké; készen állok arra a kalandra.

Oké; készen állok arra a kalandra.


A központi szcéna, ahová mindig visszatérhetünk, miután először ellátogattunk oda, a Kerekasztal. Leginkább a kovács miatt fogunk ide járni, de kulcsokkal lezárt helyek is vannak itt (meg a nagyvilágban is, persze), értékes zsákmányt rejtegetve, illetve különféle áldásokat is szerezhetünk és kihívásoknak mehetünk neki. Mondjuk én tíz percnyi rohangálás után jöttem rá, hogy nincs kijárat, hanem a térképet felhozva, a gyorsutazás opcióval lehet távozni, no meg vissza is térni a Kerekasztalhoz. Ezért szenvedek én, hogy nektek ne kelljen.

Apropó szenvedés, mivel egy nyitott világú kalanddal van dolgunk, ezért a nehézségi szint fifikásan lett kiegyensúlyozva. Ha követjük a mentési helyek (Elvesztett Kegyelet Színhelyei) által megjelenített nyilakat (a nagytérképen láthatóak ezek), akkor nagyon hamar bele fogunk botlani egy nyakig páncélba öltözött, pajzsos, lándzsás őrültbe, akit nem fogunk tudni legyőzni. Utána jön egy óriás, akit nehezen, de le lehet gyűrni, majd kalandunk véget ér a legelső kötelező főellenségnél, Margit-nál (tényleg így hívják).

Mikor legelőször jártam ennél a förmedvénynél, nagyjából százszor ölhetett meg, és a feladás szélére kergette idegrendszeremet. Margit gyorsan támad, gusztustalan mennyiséget sebez, az én fegyvereim keveset ütöttek, és néhány kiszámíthatatlan támadása elől még kitérni is majdhogynem képtelenség. Két lehetőségem volt: a "ragequit", vagy egy másik út keresése. Az utóbbinál tettem le a voksom. Ti is tegyetek így. Csak akkor térjetek vissza, ha sikerült a harmincas szint környékére eljutni. És olyan bénák vagytok, mint én.

Százszor mentem neki Margitnak, úgyhogy normálisnak nem lehetne engem nevezni.

Százszor mentem neki Margitnak, úgyhogy normálisnak nem lehetne engem nevezni.


A készítők így rendkívül könnyedén rá tudják venni a játékost, hogy ne foglalkozzon a legelső, látszólag lehetetlen akadállyal, alapfelszereléssel, nulla fejlesztéssel, hanem húzzon el felfedezni a világot, szerezzen jobb cuccokat és lépjen sok szintet. Persze szintlépés a szó szoros értelmében nincs, csupán tapasztalati pontból (amit itt Rúnáknak hívnak) az értékeink növelése, és attribútumaink alapján egy összesítés hozza ki a szintünket. Emellett rengeteg más adatra is figyelnünk kell, melyeket a tárgyainkkal tudunk jobbá tenni.

Védekezés, ellenállás, támadásaink sebzése; ezek mind erőteljesen függenek a felvett cuccoktól. És mivel rengeteg eszköz fog a táskánkban megfordulni, ezért hamar el kell döntenünk, mire is akarunk igazán ráfeküdni, mert nem lehet omnipotens harcost létrehozni. Jómagam nagy sikereket értem el az egykezes fegyver, plusz pajzs kombinációval, miközben az erőre, az állóképességre és az ügyességre adtam emberkémnek, de ahány játékos, annyi lehetőség. Az persze nem garantált, hogy mindegyik főellenséget könnyedén le fogjuk tudni csapni a testhezálló stílusunkkal.

Ebben a játékban újra visszatér a kétkezes harcstílus. Ha a kezeinkben tartott gyilkok megegyeznek fajtájuk szerint, akkor egy speciális rohamozó támadást vihetünk végbe velük. Ha nem, akkor marad a képességek használata (skill), melyeket NPC-ktől vásárolhatunk, vagy a nagyvilágban találhatunk, és adott fegyverekhez hozzácsatolhatunk. A megfelelő billentyűkombináció lenyomásakor hősünk ellövi az adott képességet némi mana (itt FP-nek hívják) elköltésével (ám mindig csak a főfegyverre rakottat; a másik kézben tartott eszköz képességét nem fogjuk tudni használni).

A struktúra nagyon ismerős lesz a veteránoknak.

A struktúra nagyon ismerős lesz a veteránoknak.


Emellett érdekes újításnak lehetne a lovat is nevezni, melyet megidézhetünk, utazásainkat gyorsabbá téve így. Tudunk a hátán harcolni, sőt, olyan rosszaságokkal is fogunk találkozni, kik maguk is lóhátról hadonásznak, azonban én a hátasról történő csatát nem találtam szórakoztatónak. "Boss"-ok ellen értelmetlen, mivel egy csapásra kiütik alólunk szegény paripát, célozni a paciról macerás, és manőverezni sem a legkönnyebb, főleg, ha több ellenfél van, kikben könnyedén el tudunk akadni.

Szóval vár ránk egy hatalmas, színes, nagyrészt nyílt világ. Nagyon sokat kell felderítenünk, és még többet menekülnünk, ugyanis a játék előszeretettel dob ránk olyan ellenfeleket, akiket nem fogunk tudni legyőzni. Például egy csapda által bekerültem egy kristálybányába, ahol kristályokkal összeolvadt emberek, illetve százlábú-szerű humanoidok támadtak rám. Az embereket erős támadással még le lehet csapni, de a százlábúak gyorsak, és millió varázslövedéket eresztettek meg felém, igencsak gyakran.

Mivel állandóan futkostak ide-oda, a bánya pedig dugig volt ezekkel a rondaságokkal, ezért esélytelen volt leállni harcolni velük, úgyhogy menekülőre fogtam. De elég tréning, és jobb felszerelés után simán vissza lehet menni az ilyen helyekre, hátha rejtegetnek szaftos kincseket. Ilyen és ehhez hasonló helyzetek fognak ránk várni ebben az alkotásban.

A világ tele van romokkal, és alattuk meghúzódó barlangokkal, kriptákkal, tárnákkal.

A világ tele van romokkal, és alattuk meghúzódó barlangokkal, kriptákkal, tárnákkal.


Persze a főellenségek mások; ők legyőzhetőek, de gyakorta szint- vagy felszereléshiány miatt lehetetlennek fog egy-egy tűnni. Ám még azokat is könnyű lecsapni, ha van mellettünk egy támogató játékos. Ha online vagyunk, bármikor kérhetünk segítséget egy különleges tárgy felhasználásával, melyre akárki válaszolhat. Azonban tényleg ugyanolyan érzéssel jár, ha ketten gyakjuk le a "boss"-t, mint egyedül? Valóban tudunk-e olyan önfeledten üvölteni a monitorral, hogy "VÉGRE MEGPURCANTÁL, TE SZARHÁZI!", ha segítséggel nyertünk?

Ki tudja, elképzelhető. A PvP nem sokat változott az előző címekhez képest. Továbbra is be lehet hatolni egy játékos világába, de csak akkor, ha kooperatív módban játszik az áldozat, vagy ha egy tárgy aktiválásával engedélyezi az inváziót. Mi is fogunk találni ilyen eszközöket, és mivel egy "coop" játék minimum két személyből áll, ezért aki inváziózni akar, az készüljön fel, hogy általában túlerővel fogja szembe találni magát. Kivéve, persze, ha más is ugyanabba a játékba hatol be.

A párbajozás része ennek elfogadhatónak fest, ám két érdekesség teheti kissé fantáziátlanná a játékosok egymás ellen történő küzdelmét. Az egyik a végtelen állóképesség, ha nem vagyunk csatában (ez mondjuk PvE szituációkban kifejezetten jó), illetve az ugrásból történő támadás, mely könnyedén meg tud törni bármiféle védekező állást. Talán nem kell mondanom, melyik manővert fogják előszeretettel használni a játékosok.

A lóháton folytatott csatázás nem a legoptimálisabb.

A lóháton folytatott csatázás nem a legoptimálisabb.


A prezentáció hozza, amit elvárunk tőle. A grafika szép, részletes és dinamikus, bár karakterünk nyomán nem változik a növényzet, azonban épületeket ránk tudnak szakítani az erősebb ellenfelek, ha épp olyanjuk van. A zene az alapjáraton nagyszerű, még ha monoton is sokszor, azonban a "boss"-oknál olyan epikus szimfóniákat kapunk, mint, amilyeneket megszokhattunk az elődökből. A nagy baj valószínű csak a PC-s verziónál, az optimalizálással van, ugyanis gyakran, főleg mikor a füves, fás, zöldes területeket róttam, mélyugrásokat követett el az FPS. Mondanom sem kell, milyen szórakoztató "boss"-okat ölni az ilyen helyszíneken.

A kamerakezelés, a bug-ok és az érthetetlen szabálytörések (kitérek, mégis eltalál, nyomom a pajzs gombját, de nem emeli fel azt az emberkém) továbbra is jelen vannak, de megszokhatóak... úgy ahogy. A billentyűzet-egér kombináció kissé fura, elsőre; rángatós és darabos a kamera mozgása, mely eléggé szembántó, és egyedül az egy célpontra való fókusznál, vagy kontrollerre váltásnál válik simává a látómező változása. Sebaj, néhány óra játék után még ezt is meg lehet szokni.

A kezdősorokban említettem, hogy az Elden Ring kisebb változtatásokkal, de ugyanazon alaprendszerrel dolgozik, mint az eddigi Souls játékok. És azt is, hogy ez tökéletesen működik. A kihívásokat a multi lehetőségei miatt könnyebb teljesíteni, de ha elakadunk valahol, ne legyünk restek inkább körbenézni, hátha találunk egy még felfedezetlen részét a világnak. Abból mindig lesz. A sztorihoz pedig sok sikert kívánok mindenkinek.

Elden Ring / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2022. február 25.
  • Ár: 20.540 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Majdhogynem teljesen szabadon bejárhatjuk a világot
  • Klasszikus játékmenet, apró újításokkal
  • Elismerésre méltó prezentáció
  • A nehézségi szint segítséggel triviálisra csökkenthető
  • Technikai problémák
  • Néhány ellenfelet indokolatlanul nehéz legyőzni
  • A sztori továbbra sem a legtisztább
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
8.3
Elden Ring az elődeihez képest érthetőbb sztorival és kevésbé kegyetlen játékmenettel fog rendelkezni, a diplomamunkám jutott az eszembe. Ugyanis elhatároztam, hogy úgy fogom megírni ezen alkotásomat, amit mindenki (is) meg fog tudni érteni, annak ellenére, hogy nincs tisztában a filozófiai szakszavakkal. A végeredmény, természetesen, ennek a szöges ellentéte lett. '>
Elden Ring az elődeihez képest érthetőbb sztorival és kevésbé kegyetlen játékmenettel fog rendelkezni, a diplomamunkám jutott az eszembe. Ugyanis elhatároztam, hogy úgy fogom megírni ezen alkotásomat, amit mindenki (is) meg fog tudni érteni, annak ellenére, hogy nincs tisztában a filozófiai szakszavakkal. A végeredmény, természetesen, ennek a szöges ellentéte lett. '>
13 hozzászólás

Wayfarer

2 éve, 3 hónapja és 27 napja

fighterlaci írta:
Én most állok neki, pont az vonz ami miatt te nem játszol vele. röhögő smiley Szeretem hogy nehéz, meg kell küzdeni a sikerért, de leginkább a hangulata, kinézete fog meg mindig. Valahogy a gyerekkoromat juttatja eszembe, akkor voltak ilyen nehezek a játékok és a stylus akkor élte meg a legnagyobb sikereit.

Most állok neki, szerintem holnap úgy jövök olvasgatni hogy nem aludtam. röhögő smiley
Én se vagyok már millenial, sőt a xXx-en is túl vagyok, de úgy látszik elkazuárosodtam.

válasz erre

fighterlaci

2 éve, 3 hónapja és 27 napja

Wayfarer írta:
Én a souls játékokat se értettem soha , ez a Vadász, vadász te xopni jársz ide.. nehézség nem átlagos embernek való aki amúgy nem a cuccal tölti a fél életét.

Meg merem saccolni, hogy a gamerek 90%-a nem is játszotta pár óránál többet, csak a hype adta el, és senki nem merte mondani hogy ahh én nem élvezem a souls játékokat mert perverz és gci mód nehezek.

És azért a sztori meg a látvány sem akkora nagy truváj, hogy mikor a végére érsz sírsz a katarzistól és a mellkasodat markolászod mert annyira megérintett a sztori és ahhh de mekkora feeltrip volt.
Úgy vagyok a souls gamekkel, mint Petőfi a Kárpátokkal az Alföld c. versében:

"Tán csodállak, ámde nem szeretlek,
S képzetem hegyvölgyedet nem járja."


Itt is ezt éreztem egyfajta öncélú fejlesztői maxtizást, hogy itt ez a játék de ha nem szeretsz xopni és nem vagy olyan elszánt amivel a való életben is igen sokra vihetnéd, akkor te bizony nem vagy méltó arra, hogy élvezd a mi játékunkat, te noob . röhögő smiley

Persze ez csak magánvélemény a videókon nagyon jól néz ki, biztos bazi nagy katarzis egy-egy wuddafakkdisshitomg szintű ellen lenyomása.
Köszi én ebből a páleszből nem kérek, szükségem van még az ideg- és agysejtjeimre is röhögő smiley
Én most állok neki, pont az vonz ami miatt te nem játszol vele. röhögő smiley Szeretem hogy nehéz, meg kell küzdeni a sikerért, de leginkább a hangulata, kinézete fog meg mindig. Valahogy a gyerekkoromat juttatja eszembe, akkor voltak ilyen nehezek a játékok és a stylus akkor élte meg a legnagyobb sikereit.

Most állok neki, szerintem holnap úgy jövök olvasgatni hogy nem aludtam. röhögő smiley

válasz erre

Wayfarer

2 éve, 3 hónapja és 27 napja

Én a souls játékokat se értettem soha , ez a Vadász, vadász te xopni jársz ide.. nehézség nem átlagos embernek való aki amúgy nem a cuccal tölti a fél életét.

Meg merem saccolni, hogy a gamerek 90%-a nem is játszotta pár óránál többet, csak a hype adta el, és senki nem merte mondani hogy ahh én nem élvezem a souls játékokat mert perverz és gci mód nehezek.

És azért a sztori meg a látvány sem akkora nagy truváj, hogy mikor a végére érsz sírsz a katarzistól és a mellkasodat markolászod mert annyira megérintett a sztori és ahhh de mekkora feeltrip volt.
Úgy vagyok a souls gamekkel, mint Petőfi a Kárpátokkal az Alföld c. versében:

"Tán csodállak, ámde nem szeretlek,
S képzetem hegyvölgyedet nem járja."


Itt is ezt éreztem egyfajta öncélú fejlesztői maxtizást, hogy itt ez a játék de ha nem szeretsz xopni és nem vagy olyan elszánt amivel a való életben is igen sokra vihetnéd, akkor te bizony nem vagy méltó arra, hogy élvezd a mi játékunkat, te noob . röhögő smiley

Persze ez csak magánvélemény a videókon nagyon jól néz ki, biztos bazi nagy katarzis egy-egy wuddafakkdisshitomg szintű ellen lenyomása.
Köszi én ebből a páleszből nem kérek, szükségem van még az ideg- és agysejtjeimre is röhögő smiley

válasz erre

Direktor

2 éve, 4 hónapja

Újabb szinte hibátlan játék, durva amilyen minőséget mostanában tol a FromSoftware. Hétvégén ki se kapcsolom a gépet! röhögő smiley

válasz erre

VaPe

2 éve, 4 hónapja

Metacritic:

PC: 95%
XBSX: 95%
PS5: 97%

Aaaaaaaaaaz kemény!!!! meglepett smiley

Ezeretem, hogy Ti azért a földön álltok két lábbal. mosolygó smiley

válasz erre

Patrik94

2 éve, 4 hónapja

Hihetetlen milyen minőséget produkál ez a csapat időről időre. Nagyon várom már a holnapot! mosolygó smiley

válasz erre

fighterlaci

2 éve, 4 hónapja és 1 napja

Ki lesz nyírva a hétvégém, se alvás, se evés. röhögő smiley

válasz erre

Mordorer

2 éve, 4 hónapja és 1 napja

A Souls játékok egyik lényeges tulajdonsága hogy nehéz, épp ezt szeretem benne. Már nagyon várom!

válasz erre

zender

2 éve, 4 hónapja és 1 napja

Nagyon szeretem ezt a stílust, rettenetesen várom már hogy játsszak vele. Remélem bossharcokban azért lesz némi egyensúly, mert ha az egyik túl könnyú, a másik túl nehéz, az el tudja venni azért a kedvem.

válasz erre

petrovicsz

2 éve, 4 hónapja és 1 napja

Hihetetlen, hogy itt állunk a megjelenés előtt végre! mosolygó smiley Iszonyatosan várom, már nagyon tolnám, a teszt miatt meg különösen fel vagyok pörögve most! röhögő smiley

válasz erre

Gólem

2 éve, 4 hónapja és 1 napja

Az utóbbi idők egyik legvártabb játéka nálam, látom nem véletlenül! mosolygó smiley Alig várom hogy belevessem magam.

válasz erre

Ronalddo

2 éve, 4 hónapja és 1 napja

Nagyon hangulatos írás, köszönet érte! mosolygó smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Elden Ring
20.540 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja