Doom teszt

2016. május 18.
74.8381
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Ha létezik beszélő cím a videojátékok csodás világában, akkor a Doom feltétlenül ilyen. Ebben az egy szóban több múlt, élmény, történet gyűlik össze, mint bármi másban. Na, jó, ez nem teljesen igaz, de nagyon kevés cím maradt fenn, ami olyan patinás előzménnyel büszkélkedhet, mint Romero és Carmac alkotása. Több generációt határozott meg, illetve egy új zsáner beton stabil alapköveit helyezte le, vérrel és belsőséggel átitatva.
Advertisement


Ha a fiatalabb generáció tagja vagy, Kedves Olvasó, akkor lehet, hogy nem teljesen érted, mi volt olyan nagy szám a fenti pixelvadászatban. Nos, ami neked a Battlefield és CoD, az nekünk, idősebb korosztálynak a Doom első és második része. A 90-es években teljesen máshogy működtek a dolgok, LAN partikon toltuk a kőkemény deathmatch dolgokat, ahol örök barátságok és ellenségeskedések váltogatták egymást, akár egy-egy menet után is.

A fantasztikus elődöket majd 10 év kihagyással követte a Doom 3, ami megpróbált újra életet pumpálni a sokáig hanyagolt szériába. Eléggé vegyes volt a fogadtatás, kapott hideget - meleget. Én mondjuk kedveltem, szerintem jól állt neki a történet központibb játékmenet. Node, itt van nekünk az új, friss, ropogós, pokolból származó rész, ami újra indítja az egészet. Szerintem sikerül neki.

Ő itt Bodri, aki nem harap.

Ő itt Bodri, aki nem harap.


Mi az, amit elvárnánk ettől a címtől? Szórakoztató multiplayert, magas fokon pörgő akciót (meg láncfűrészt), démonok meggyalázását és határtalan brutalitást. Örömmel jelentem, hogy az első kivételével a többi bizony mind jelen van, sőt, olyan szintre emelték a gore elemeket, amit nagyon kevés eddigi játék esetében tapasztaltam. A hektószám fröcsögő vér nem jó kifejezés arra, amit sokszor a képernyőn látunk majd.

Már az új, szingli kampány nyitányával bemutatják, hogy mire számíthatunk. Hősünk egy kőkoporsóban tér magához, anyaszült meztelenül. Körülöttünk mindenhol pokoli szimbólumok, hullák, vér, vér és vér található. Egy nem annyira szimpatikus, erőteljesen elsődleges zombi jegyeket felvonultató kolléga belebámul az arcunkba, mi meg a nagy ijedségtől menten kinyomjuk a szemét, majd eltörjük a nyakát. Csak a biztonság kedvéért.

Aztán ahogy felülünk, látjuk, hogy még néhány delikvens kódorog a pici szobában. Mivel az életünkre törnek, gyorsan rendet teszünk közöttük. Nem, ez nem jó kifejezés. Sokkal inkább lemészároljuk őket. Letépjük a karjaikat és azzal verjük agyon a dolgozókat. Ekkor már úszunk a vérben, ráadásul a következő helységben megtaláljuk a páncélunkat, kapunk egy kis eligazítást (öljünk meg, mindenkit. Ha lehet, többször) aztán megszólal a techno - metál muzsika, elborul az agyunk és indul a darálás. Sztorit, mint olyat nyomokban ugyan fel lehet fedezni, de bevallom őszintén, egy másodpercre sem foglalkoztam vele, mert ez egy Doom, így senkit sem érdekel, csak jöjjenek a nyomorult démon férgek!

Amúgy természetesen a Marson vagyunk, ahol az UAC vállalat pokolból nyert erőforrásokkal akart végtelenített energiát kinyerni, de egy őrült tudós kiengedte az algasorban található dögöket, meg egy portált is nyitott, amin egy átszökő hullám átváltoztatott szinte mindenkit. De ez ki a jó életet hoz lázba, hol a láncfűrészem!?

Ki az a Jézus?

Ki az a Jézus?


Szavakkal nagyon nehéz leírni az átélteket, de szeretnék megnyugtatni minden kételkedőt: ez bizony az esszenciális Doom. Az első pályán még kicsit húztam a számat, de a másodiktól teljesen magával ragadott a határtalan, kőkemény brutalitás. Sokszor azon kaptam magam, hogy fennhangon röhögök, amikor egy kisebb hordányi rondaságot teszek el láb alól, válogatott eszközökkel. Nagyon fontos kiemelnem a sebességet, ami miatt egy percig nem lehet nyugtunk.

Nyilván 60 FPS, de azzal, hogy folyamatosan mozgásban kell lennünk, még többnek érezzük. Felejtsük el a fedezékeket, a magától visszatöltődő életerőt. Csak akkor tudunk életben maradni, ha egyfolytában lendületben vagyunk. Ugyanakkor ész nélkül sem rongyolhatunk az összecsapásokba, mert ha nem figyelünk, másodpercek alatt lebontják pajzsunkat, felemésztik az energiánkat. Ezeket visszatölteni a pályákon elhelyezett csomagokkal lehet, mint régen. Van viszont egy sokkal látványosabb módszer is: a glory kill.

Ha egy ellenséget a pusztulás szélére taszítunk, elkezd villogni. Ilyenkor a dedikált gomb lenyomásával egy kőkemény animáció kíséretében kivégezzük, aztán be tudunk gyűjteni energia labdacsokat. Sokszor volt olyan helyzet, amikor ez mentette meg az életem. Alig pár csepp vérem maradt, majd egy sikeresen végrehajtott gk szinte teljesen feltöltött és újult erővel vetettem bele magam a küzdelembe. Sajnos ez amúgy kétélű fegyver, mert a játék elején rettentően szórakoztató látványosan kivégezni mindenkit, de a közepe felé rá lehet unni, már csak azért is, mert esszenciális, főleg komolyabb nehézségen.

Lőfegyverből visszatérnek a klasszikusok, de találkozhatunk újakkal is. Egyszerre kettőt tudunk használni, de váltogathatjuk őket a menüben turkálva. A tárazást pedig felejtsük el, az a gyengék eszköze, pont ezért nem is került a programba. Én talán a shotgun/super shotgun - heavy machinegun kombót használtam a legtöbbet (a láncfűrész mellett), de van alap pisztolyunk, rakétavető, gránát meg persze a BFG, szóval lehet szemezgetni.

Kissé elborult. Talán esni fog. De a hajam, az tart!

Kissé elborult. Talán esni fog. De a hajam, az tart!


Praetor páncélunkat és arzenálunkat tudjuk fejleszteni, több lépcsőben. Előbbihez halott elit gárdistákat kell megkeresnünk, akikből egy chipet kivéve pontokhoz jutunk, amit négy kategóriában oszthatunk szét, növelve mondjuk ellenállásunkat a robbanásokkal szemben, minden titkos dolgot látunk a térképen, célzás közben sem lassul a sebességünk, satöbbi. Halálosztó eszközeinkhez először kiegészítőket kell találnunk (mindenhez kettő ilyen tartozik), amiket egyrészt menet közben tudunk cserélni, másrészt külön lehet erősíteni őket.

Fegyver pontokat gyakorlatilag gyilokkal a legegyszerűbb szereznünk, de a gép értékeli a titkos helyszínek felderítését is. Kategóriánként három másodlagos képességet tudunk erősíteni, aztán megnyílik a negyedik lehetőség, amit viszont bizonyos feltételek teljesítése után maxolunk ki. Egyszerű, de nagyon jól működő a szisztéma, tovább ösztönöz a belezésre.

Ide tartozik még, hogy rúnákkal is felvértezhetjük magunkat, amik helyét először meg kell keresnünk, majd változatos kihívások abszolválása után jutunk hozzájuk. A pályákat tervezők előtt fejet kell hajtanom, mert nagyon rég láttam FPS cuccban ennyire jól kivitelezett szakaszokat. A legtöbb helyszínen sok dolgot kell egyszerre megoldanunk, pont ezért sokkal nyitottabb, mint amihez szoktattak minket. Kivétel nélkül több szintes minden, tele titkos folyosókkal, rejtekhelyekkel, ahol a fent említett extra motyókat kereshetjük meg.

Sokszor nézegetjük majd térképünket, ami nem sikerült túl jóra, egy nagyobb kiterjedésű labirintusnál a fejünket fogjuk vakargatni, hogy most akkor tulajdonképp merre kell mennünk. Remélem, ezt reszelik még egy picit. Feladataink egyébként nem túl változatosak, de ez kit érdekel, megtaláltam végre a brummpöfföt, bedarálok mindenkit! A hangok és zenék szerintem iszonyatosan jól szólnak. A halálhörgés szinte folyamatos, aztán amikor beindul a hirig, olyan durva metál csendül fel, ami az egekbe löki az adrenalinod, beizzítod a shotgunt, aztán hulljon a férgese!

Megvan! Muhahahaha

Megvan! Muhahahaha


A tartalomra sincs okunk panaszkodni, mert kifejezetten nagy kiterjedésűek a pályák. Nekem közepes nehézségi szinten 14-16 órába telt, amíg a szingli végére értem. Persze van ultra durva fokozat, ahol egy életünk van, aztán azzal jussunk el, amíg tudunk, kicsit Dark Souls jelleggel.

A negatívumokról is szót kell ejtenem, amik közül a konzolos portok esetében a grafika talán a legfájóbb. Megnéztem PC-s maximumra húzott gameplayt, aztán mellé raktam a PS4-es változatot. Nem voltam túl boldog a végeredménytől. Sokszor találkozunk alacsony felbontású textúrákkal, kidolgozatlan részekkel, amiket a számítógépes verzió nem tartalmaz. Ne értsetek félre, az összkép egyáltalán nem rossz, sőt, de nagyon messze van egymástól a két verzió.

Nem véletlenül szidtam egy picit a multiplayert a cikk elején, mert nagyon hamar unalomba fulladt nálam a dolog, pedig próbálkoztam tisztességgel. Összesen négy játékmódot érhetünk el, amiből egyedül a Warpath emelkedik ki. Alapjába véve egy sima KOTH, annyi csavarral, hogy a megvédendő cél egyfolytában mozog, így nagy rohanásban leszünk. Hiába tudunk átalakulni Baron of Hell monsztává, valahogy az a durvaság, ami az egyszemélyes kampányra jellemző, itt még nyomokban sincs.

Ezt ellensúlyozza viszont a SnapMap, ami leegyszerűsítve egy pályagenerátor. Ha érdekelt minket a buherálás, vagy csak szeretnénk a halálba szívatni mindenkit, akkor ez a nekünk való cucc, mert viszonylag egyszerűen lehet eszméletlen jó dolgokat kreálni benne.

Egy durvább péntek esti LAN parti kellékei

Egy durvább péntek esti LAN parti kellékei


Őszintén sajnálom amúgy a többjátékos online porciót, mert nagyon lehúzza az egyébként szinte tökéletes játékmenetet. Nem is hittem volna amúgy, hogy ennyire tetszeni fog a játék. Az elején még írtam Marconak is, hogy ez nem annyira szuper. Aztán ahogy elkap a gépszíj, beindul a mészárlás, az ajtóban lerakom az agyam, beröffentem a fűrészt és kő kövön nem marad.

Nagyon nehéz jól átadni azt az érzést, hogy mit jelent, amikor egy Revenant, egy Hell Knight vagy a már emlegetett Baron of Hell megjelenik, ordenáré üvöltözések közepette. Betárazzuk a legkeményebb fegyvereinket, köpünk egyet a földre, aztán elképesztő lelkesedéssel vetjük bele magunkat a küzdelembe. Sokszor kaptam magam azon, hogy ötletem sincs, miként győztem le a durva túlerőben lévő ellenfeleket, de nem is érdekel. Felveszem a lőszert, felgyógyítom magam és indulok a következő csatába, hiszen ez a Doom.

Ő meg egy ázsiai LAN parti nyertese

Ő meg egy ázsiai LAN parti nyertese


Őszinte lelkesedéssel mondhatom, hogy piszok jól sikerült az alkotás. Minden olyan elem a helyén van, ami anno naggyá tette. A multitért kár, ugyanakkor ideig - óráig le tud kötni az is. A SnapMap viszont egy nagyon jó, érdekes újítás, túrjátok fel a netet, már most rengeteg jópofa ötlet került megvalósításra. Ez a tökéletes, múltidézős, retro játékmenet 2016-os köntösbe bújtatva. Hulljon a férgese, előre, katonák!

Doom / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2016. május 13.
  • Ár: 7.600 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Határtalan brutalitás
  • Glory Kill
  • Zseniális pályadesign
  • Ötletes fejlesztések
  • Lehengerlő hangulat
  • Lapos multiplayer
  • Zavaróan rossz térkép
  • Nem túl acélos külcsín konzolon
  • Hang
    9
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    10
8.5
Doom feltétlenül ilyen. Ebben az egy szóban több múlt, élmény, történet gyűlik össze, mint bármi másban. Na, jó, ez nem teljesen igaz, de nagyon kevés cím maradt fenn, ami olyan patinás előzménnyel büszkélkedhet, mint Romero és Carmac alkotása. Több generációt határozott meg, illetve egy új zsáner beton stabil alapköveit helyezte le, vérrel és belsőséggel átitatva. '>
Doom feltétlenül ilyen. Ebben az egy szóban több múlt, élmény, történet gyűlik össze, mint bármi másban. Na, jó, ez nem teljesen igaz, de nagyon kevés cím maradt fenn, ami olyan patinás előzménnyel büszkélkedhet, mint Romero és Carmac alkotása. Több generációt határozott meg, illetve egy új zsáner beton stabil alapköveit helyezte le, vérrel és belsőséggel átitatva. '>
13 hozzászólás

Gólem

8 éve, 5 hónapja és 25 napja

graffex írta:
Nagyon ütős kis game lett...bár nekem a térkéépel van egy "kis" bajom!!
Pedig legalább újra normális térkép van, nem ilyen csőpálya! mosolygó smiley

válasz erre

graffex

8 éve, 5 hónapja és 25 napja

Nagyon ütős kis game lett...bár nekem a térkéépel van egy "kis" bajom!!

válasz erre

nefaria

8 éve, 6 hónapja

Szinte hihetetlen, hogy van olyan folytatás amit nem rontanak el. Sajnos nekem nincs meg, de ami késik, nem múlik! mosolygó smiley

Nagyszerű teszt lett!

válasz erre

Terminator

8 éve, 6 hónapja és 2 napja

Őszintén mondom, azt hittem, nagyon el fogják b*szni ezt a játékot. Láttam a videókat, nem győztek meg, belekukkantottam a bétába, nagyon **** volt. Erre ezek a mocskok megcsinálnak egy olyan szinglit, ami miatt kötelező vétel! röhögő smiley

Rohadt jó teszt lett, rettenetesen megjött a kedvem a játékhoz! mosolygó smiley

válasz erre

Tommy

8 éve, 6 hónapja és 4 napja

Nem akartam még megvenni de egyszerűen nem bírom ki annyira meghozta a kedvem a teszt! meglepett smiley

Kevesebbet kéne olvasnom cikkeket mert éhen fogok halni, minden pénzem játékra megy. röhögő smiley

válasz erre

Hentes

8 éve, 6 hónapja és 4 napja

Szívet melengető gyönyörűség! mosolygó smiley Jó hogy sikerül visszahoznia a régi fílinget, úgy hogy közben teljesen modern. Nekem is nemsokára megjön! mosolygó smiley Hétvégén el leszek tűnve, úgy érzem!

válasz erre

kpal

8 éve, 6 hónapja és 5 napja

Már hiányzott egy ilyen játék a ebbe a steril világba . kacsintó smiley Összességében nagyon egybe van a játék . Pc-n kell alá vga rendesen menő smiley

Láncfűrész igazi vendégváró röhögő smiley

válasz erre

totyak

8 éve, 6 hónapja és 5 napja

Hú, de durván darálnék benne. Régi Doom-okat is nyomtam (3 kivétel volt), ezt sem kéne kihagyni. Totális Doom hangulatot áraszt.

válasz erre

Marduk

8 éve, 6 hónapja és 5 napja

Grafika hogy-hogy csak 7 pontot kapott? Akkora a gépigénnyel azt hittem, hogy szebb lesz.

válasz erre

Paint

8 éve, 6 hónapja és 5 napja

Ultramenő játék, csak drága.... :/

válasz erre

zender

8 éve, 6 hónapja és 5 napja

Azt a rohadt életbe milyen hangulata van ennek a tesztnek!!!!! röhögő smiley meglepett smiley meglepett smiley röhögő smiley

Őrült játék, hatalmas élménnyel! mosolygó smiley

válasz erre

Gólem

8 éve, 6 hónapja és 5 napja

Ezt a tesztet vártam, most lett kötelező vétel! mosolygó smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Doom
7.600 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja