Dishonored 2 teszt

2016. november 18.
73.8371
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Szerencsére az egyik legjobb folytatás-típus lett a Dishonored 2. Nem elég, hogy fantasztikus pályadesignnal rendelkezik, még a sikeres elődnek is megőrizte az alappilléreit, úgymint a nagyon jó lopakodást, az elképzelhetetlenül sokszínű gameplay-t, illetve a sajátságosan kezelt vertikális/horizontális közlekedést. Ugyanakkor a második epizód sokkal konzisztensebb, innovatívabb lett, valamint mechanikus kampók segítségével durva mélységgel és kreativitássál ruházza fel szinte az összes küldetést.
Advertisement


Történetünk 15 évvel játszódik az első epizód után: a legtöbb rossz esemény már csak egy egyszerű emlék szinte mindenkinek a fejében, még hősünknek, Corvo Attano-nak is. Emily Kaldwin, a meggyilkolt császárnő lánya uralkodik - sokkal bölcsebb és erősebb, mint anyja volt, ráadásul ott van neki hallgatag mestergyilkos apja is támasznak. Az intro utáni ötödik percben azonban egy újabb árulásnak lehetünk szemtanúi: ezúttal Delilah lesz a gonosz, aki Serkonos grófjával karöltve szeretné uralni Dunwall városát.

Az okokat, valamint antihőseink motivációját lógva hagynám a levegőben, mert nem szeretnék nagy spoilereket lelőni a program későbbi szegmenséből. Ahogy a neves előd, úgy a folytatás sem szórakozik sokat, egyből az események közepébe vág minket, mindenekelőtt azonban el kell döntenünk a legfontosabb kérdést.

Árnyékban kerestek? De édes

Árnyékban kerestek? De édes


Ez nem más, mint főszereplőnk személye. Választhatjuk újfent Corvo-t, ha szeretnénk. Szerencsére, végre rendelkezik hanggal is, így alaposabban megismerhetjük személyiségét, ugyanakkor az igazán ütős ötletek (már ami a karaktereket illeti) másik szereplőnknél, Emilynél domborodnak ki. Amennyiben ez nem lenne elég, még egy jó adag bosszúvágyat is keverjünk hozzá - kicsit el is lopja a show-t apja elől.

Amint eldöntöttük, kit szeretnénk terelgetni, ismerős motívumokat fedezhetünk fel az események sodrásában: először ugye megint egy árulás szemtanúi leszünk, amivel kiesünk mindenkinek a kegyéből, hogy aztán saját erőnkből visszakapaszkodjunk a minket megillető helyre. Bármennyire is szeretnék lelkesedni a sztoriért, olyan igazán nem megy, mivel pontosan olyan, mint az előd esetében. Igen, még a csavarok és fordulatok is simán kiszámíthatóak.

Sokat fejlődtek azonban az NPC-k mindkét oldalon, ami miatt mégis erősebbnek érezzük majd az egészet, ráadásul nagyon hihetően lettek belefonva mind a régi, mind pedig az új karakterek a mese fonalába, gondolok itt mondjuk Anton Sokolov-ra. Mégis, a legnagyobb változás magát a várost érintette. Ne tévesszen meg senkit, hogy Dunwallban kezdünk, ez hamar változni fog. Új játszóterünk ezúttal Serkonos grófjának területe, Karnaca lesz, ami egy nyüzsgő, fortyogó, élettel teli nagyváros sokkal barátságosabb klímával.

Mondjuk fertőzés itt is akad, amit roppant gusztustalan élőlények, a vérlegyek terjesztenek. Ezek hatalmas, fénylő, húsevő dögök, amik előszeretettel fészkelik be magukat hullákba és elhagyatott lakásokba. Ha ők nem lennének elegek, kapunk még egy cuki új ellenfél típust, akik a clolckwork soldiers névre hallgatnak. Szép, méretes robotok pengében végződő karokkal, akik garantáltan megkeserítik majd életünket.

Drága új barátaink

Drága új barátaink


Elég sok helyen belefutunk amúgy az előd által lefektetett alapokba, viszont mindig felfedezünk annyi újítást, ami feledteti ezt velünk. Elég, ha felmászunk egy magaslatra és szétnézünk az alattunk terpeszkedő városon, megszemléljük a szélmalmokat, amik elektromossággal látják el a lakosokat, hogy csak egy példát említsek. Ennél jóval érdekesebbek azonban a különálló szintek, ahol igazán megmutatkozik a fejlesztők állttal beleölt kreativitás. Mindenhol találunk majd egy központi elemet, ami köré felhúztak egy nagyon szórakoztató labirintust.

A Clockwork Mansion jóllehet, még ezek közül is kilóg, mert simán ott van a legjobban megalkotott területek között, evör. Legalább annyira épül a csavaros feladványokra, mint a lopakodásra. Folyamatosan változik a felépítése, ráadásul tisztességgel tele lesz tűzdelve különféle feladványokkal is.

Szintén ismerősként köszön vissza a már sokat emlegetett gameplay, de sosem válik az előd rabjává, mindig lesz annyi érdekesség, ami elnyomja bennünk azt a hangot, ami plágiummal vádolná. A legtöbb esetben lesz legalább két variációs lehetőségünk az adott végcél eléréséhez, ami viszonylag sűrűn jár a delikvens elhalálozásával. Persze ezt nem kell mindig követnünk, nyugodtan nézelődjünk alternatívák után, sőt, ha szeretnénk, sok esetben még meg is tudjuk menteni célpontunkat.

Ezeknek a döntéseknek mindig súlya van, valamint következménnyel járnak. Lehet, hogy csak egy elcsípett, kósza párbeszédként manifesztálódik őrök között, de benne van, hogy megváltoztatja magát a felgöngyölítendő sztorit is.

Igen, késsel is tudok zongorázni annyira menő vagyok

Igen, késsel is tudok zongorázni annyira menő vagyok


A sok lehetőség nyilván magával vonzza a többszöri végigjátszás opcióját, amire kifejezetten biztat is minket a program. Kalandvágyunk ráadásul kifizetődik is: minél több mellékutcába kukkantunk be, elhagyatott házat fedezünk fel, úgy kerülnek fel térképünkre a másodlagos missziók, amik teljesítésével képességeink fejlesztését segítjük elő.

Ahogy a bevezetőben említettem, hőseinknek teljesen eltérő skillsetje van. Emily például távoli célok eléréséhez a Far Reach nevű dologhoz fordul, míg a Dark Vision birtokában falakon, akadályokon lát át, követve ezzel ellenségeink mozgását. Az igazán nagy királyság viszont a Domino: ennek segítségével több emberre tudunk kiterjeszteni bármit. Például ha felgyújtunk valakit és össze vannak így kapcsolva, akkor a lánchoz tartozó összes delikvens lángra kap. Mondanom sem kell, ez embertelenül nagy királyság.

Ott van aztán a hasonmás kreálás. Nem elég, hogy jól összezavarnak mindenkit (főleg ha egyszerre többet rakunk le), bizonyos unlockok után helyet is cserélhetünk velük, így okozván még nagyobb káoszt. Corvo-t külön nem emelném ki, mert neki ismerősek lesznek a megmozdulásai, noha rendelkezik azért egy-két keményebb variánssal ő is. Térjünk rá egy kicsit a grafikai kivetülésre, mert megszoktuk, hogy konzolon azért az utóbbi időben nem brillíroznak az anyagok, főleg ha PC-s port is akad.

Nos, az a fura helyzet állt elő, hogy a Dishonored 2 esetében ennek pontosan az ellentettje mutatkozik, ugyanis bődületesen jól néz ki az anyag! Mindegy, hogy a karaktermodellekről, a már megénekelt pályákról, esetleg a videókról van szó, egyszerűen minden a helyén van. Ugyanakkor egy nagyon rossz hírrel kell szolgálnom a számítógépekre kiadott változatról.

Látkép hullámvasúttal

Látkép hullámvasúttal


Bár túl sokat nem tudtam azon a platformon játszani, de amit láttam belőle, az konkrétan katasztrofális. Majdnem hasonló a helyzet, mint a legutóbbi Batman kalandnál volt: irgalmatlan framerate zuhanások, indokolatlan beakadások és fagyások tarkították a játékidőt, hogy a nagyon durva bugokról ne is beszéljek. Persze ezt a fejlesztők is tudják, ígérik a mielőbbi javítást, de ez akkor is több, mint kellemetlen.

Hála a magasságosnak, Xboxon kiválóan futott az anyag, semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Persze más téren azért akadnak fura történések, de semmi annyira komoly, ami nagyobb pontlevonással járna a végső eredményből. Tény, hogy a mesterséges intelligencián kellene javítani, nem keveset, mert ezzel hadilábon áll az anyag. Gyorsan hozzátenném, hogy nem CoD mélységű a hiba, azért itt nem fognak a kardunkba dőlni maguktól ellenségeink, de eléggé sokszor inkonzisztens.

Az is érdekes, hogy nem kapunk New Game+ lehetőséget, sőt, még pályákat sem tudunk választani, ami egy kicsit hiányzott azért. Ha nagyon szigorú akarok lenni, akkor egy picit a hangszeres szekciót is ide sorolom, mert ugyan egyáltalán nem rosszak az alapdallamok, de egyrészt nagyon kevés van belőlük, másrészt pedig a legtöbb felcsendülő zenebona nem hagy túl sok maradandó nyomot bennünk.

Csipod a harcias menyecskét?

Csipod a harcias menyecskét?


Ezeken kívül viszont csak és kizárólag szuperlatívuszokban lehet beszélni a Dishonored 2-ről. Irgalmatlanul jól és stílusosan néz ki, két, szinte teljesen eltérő sztorit járhatunk be az ugyancsak teljesen eltérő szereplőkkel. A pályadesign az utóbbi évek legjobbja, egyszerre szórakoztató, de kihívással teli, plus ott a már emlegetett Clolckwork Mansion, amivel nagyon nehéz betelni.

Tartalom szempontjából is nagyon jól állunk, az új helyszín kiválóan sikeredett, valamint feladataink is kellően változatosak, arról nem is beszélve, hogy szinte teljes mértékben szabad kezet kapunk végrehajtásukban. A sztori annyira nem erős, plusz itt érződik leginkább az előd hatása, valamint a PC változat jelen formájában szinte játszhatatlan. Ilyen folytatást szerintem bármikor szívesen látunk.

Dishonored 2 / Tesztplatform: XBOX ONE

kihagyhatatlan!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2016. november 11.
  • Ár: 12.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Két teljesen eltérő hős
  • Impozáns új helyszín
  • Lenyűgöző pályadesign
  • Többszöri végigjátszásra sarkall
  • Gyönyörű külcsín konzolon
  • Nem túl erős sztori
  • Gyenge AI
  • Ezeken kívül csak apróságok
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9
Dishonored 2. Nem elég, hogy fantasztikus pályadesignnal rendelkezik, még a sikeres elődnek is megőrizte az alappilléreit, úgymint a nagyon jó lopakodást, az elképzelhetetlenül sokszínű gameplay-t, illetve a sajátságosan kezelt vertikális/horizontális közlekedést. Ugyanakkor a második epizód sokkal konzisztensebb, innovatívabb lett, valamint mechanikus kampók segítségével durva mélységgel és kreativitássál ruházza fel szinte az összes küldetést. '>
Dishonored 2. Nem elég, hogy fantasztikus pályadesignnal rendelkezik, még a sikeres elődnek is megőrizte az alappilléreit, úgymint a nagyon jó lopakodást, az elképzelhetetlenül sokszínű gameplay-t, illetve a sajátságosan kezelt vertikális/horizontális közlekedést. Ugyanakkor a második epizód sokkal konzisztensebb, innovatívabb lett, valamint mechanikus kampók segítségével durva mélységgel és kreativitássál ruházza fel szinte az összes küldetést. '>
11 hozzászólás

gokuvsvegita

7 éve, 11 hónapja és 9 napja

totyak írta:
Ebben biztosan van igazság, sak az a baj, hogy pc-seknek akármilyen hardverük van, ha jó, ha kevésbé, mindig szívnak.
A célplatform miatt. szomorú smiley A portolás során lehet nem figyelnek annyira pl a pc-s változatra, ha a ps4 változat volt a célplatform.

válasz erre

gokuvsvegita

7 éve, 11 hónapja és 9 napja

iPet írta:
A legtöbb esetben amúgy pont a fordítottja igaz: PC-n sokkal szebbek/stabilabbak a játékok. Sok fejlesztő a konzolos portot csak kötelező nyűgként érzékeli. Nyilván van kivétel, de az esetek nagyobbik részében ezért (is) jobbak a már eleve konzolra fejlesztett programok.
Ezt valahogy éreztem, mármint, hogy általában a pc a célplatform, majd utána portolják át a konzolokra a játékot. mosolygó smiley
Sok esetben érződik, hogy melyik volt a célplatform, pl egy japán játéknál egyértelműen a ps4 a cél, és meg is látszik, ha kijön pc-re, ott hibák lesznek meg hasonló. mosolygó smiley

válasz erre

totyak

7 éve, 11 hónapja és 14 napja

gokuvsvegita írta:
Ezt én se értem. Mármint hogy miért pc lesznek rosszabbak a játékok. De ha tippelnem kellene, akkor a sok hadver változtatok miatt. Míg egy konzolban fix a hardver, addig a pc-ben sok más fajta lehet egyben, és így nem tudnak annyira optimizálni. szomorú smiley
Ebben biztosan van igazság, sak az a baj, hogy pc-seknek akármilyen hardverük van, ha jó, ha kevésbé, mindig szívnak.

válasz erre

iPet

7 éve, 11 hónapja és 14 napja

gokuvsvegita írta:
Ezt én se értem. Mármint hogy miért pc lesznek rosszabbak a játékok. De ha tippelnem kellene, akkor a sok hadver változtatok miatt. Míg egy konzolban fix a hardver, addig a pc-ben sok más fajta lehet egyben, és így nem tudnak annyira optimizálni. szomorú smiley
A legtöbb esetben amúgy pont a fordítottja igaz: PC-n sokkal szebbek/stabilabbak a játékok. Sok fejlesztő a konzolos portot csak kötelező nyűgként érzékeli. Nyilván van kivétel, de az esetek nagyobbik részében ezért (is) jobbak a már eleve konzolra fejlesztett programok.

válasz erre

gokuvsvegita

7 éve, 11 hónapja és 14 napja

totyak írta:
Csak tudnám hogy hozza össze minden fejlesztő, hogy a PC lesz a legszärabb. Sajnálom, pedig a bemutatók alapján tetszik a játék és a tesztből ítélve nem is indokolatlanul.
Ezt én se értem. Mármint hogy miért pc lesznek rosszabbak a játékok. De ha tippelnem kellene, akkor a sok hadver változtatok miatt. Míg egy konzolban fix a hardver, addig a pc-ben sok más fajta lehet egyben, és így nem tudnak annyira optimizálni. szomorú smiley

válasz erre

iPet

7 éve, 11 hónapja és 14 napja

muki írta:
Az előző rész ismeretének hiánya nagy gond? Vagy anélkül is élvezhető, érthető?
Nézz meg egy történeti összefoglaló vidit és simán jó is vagy mosolygó smiley Messze van mondjuk egy Witcher 3-tól a sztori, szóval nem igényel különösebben nagy melót mosolygó smiley

válasz erre

muki

7 éve, 11 hónapja és 14 napja

Az előző rész ismeretének hiánya nagy gond? Vagy anélkül is élvezhető, érthető?

válasz erre

totyak

7 éve, 11 hónapja és 16 napja

Csak tudnám hogy hozza össze minden fejlesztő, hogy a PC lesz a legszärabb. Sajnálom, pedig a bemutatók alapján tetszik a játék és a tesztből ítélve nem is indokolatlanul.

válasz erre

muki

7 éve, 11 hónapja és 17 napja

Na megint egy játék amit nem szabad kihagynom. röhögő smiley PC-n mi van mostanában amúgy, mi ez az optimalizálatlanság? meglepett smiley

válasz erre

Gólem

7 éve, 11 hónapja és 17 napja

Gyönyörű zsíros pontszám, olvasva a tesztet, meg is érdemli nagyon. mosolygó smiley

válasz erre

wegh

7 éve, 11 hónapja és 17 napja

Bíztam benne, hogy a PC-s portot legalább ők meg tudják csinálni normálisan. Sajnálom, hogy nem így lett, így biztos nem veszem most meg.

válasz erre
Dishonored 2
12.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja