Történetünk 15 évvel játszódik az első epizód után: a legtöbb rossz esemény már csak egy egyszerű emlék szinte mindenkinek a fejében, még hősünknek, Corvo Attano-nak is. Emily Kaldwin, a meggyilkolt császárnő lánya uralkodik - sokkal bölcsebb és erősebb, mint anyja volt, ráadásul ott van neki hallgatag mestergyilkos apja is támasznak. Az intro utáni ötödik percben azonban egy újabb árulásnak lehetünk szemtanúi: ezúttal Delilah lesz a gonosz, aki Serkonos grófjával karöltve szeretné uralni Dunwall városát.
Az okokat, valamint antihőseink motivációját lógva hagynám a levegőben, mert nem szeretnék nagy spoilereket lelőni a program későbbi szegmenséből. Ahogy a neves előd, úgy a folytatás sem szórakozik sokat, egyből az események közepébe vág minket, mindenekelőtt azonban el kell döntenünk a legfontosabb kérdést.
Ez nem más, mint főszereplőnk személye. Választhatjuk újfent Corvo-t, ha szeretnénk. Szerencsére, végre rendelkezik hanggal is, így alaposabban megismerhetjük személyiségét, ugyanakkor az igazán ütős ötletek (már ami a karaktereket illeti) másik szereplőnknél, Emilynél domborodnak ki. Amennyiben ez nem lenne elég, még egy jó adag bosszúvágyat is keverjünk hozzá - kicsit el is lopja a show-t apja elől.
Amint eldöntöttük, kit szeretnénk terelgetni, ismerős motívumokat fedezhetünk fel az események sodrásában: először ugye megint egy árulás szemtanúi leszünk, amivel kiesünk mindenkinek a kegyéből, hogy aztán saját erőnkből visszakapaszkodjunk a minket megillető helyre. Bármennyire is szeretnék lelkesedni a sztoriért, olyan igazán nem megy, mivel pontosan olyan, mint az előd esetében. Igen, még a csavarok és fordulatok is simán kiszámíthatóak.
Sokat fejlődtek azonban az NPC-k mindkét oldalon, ami miatt mégis erősebbnek érezzük majd az egészet, ráadásul nagyon hihetően lettek belefonva mind a régi, mind pedig az új karakterek a mese fonalába, gondolok itt mondjuk Anton Sokolov-ra. Mégis, a legnagyobb változás magát a várost érintette. Ne tévesszen meg senkit, hogy Dunwallban kezdünk, ez hamar változni fog. Új játszóterünk ezúttal Serkonos grófjának területe, Karnaca lesz, ami egy nyüzsgő, fortyogó, élettel teli nagyváros sokkal barátságosabb klímával.
Mondjuk fertőzés itt is akad, amit roppant gusztustalan élőlények, a vérlegyek terjesztenek. Ezek hatalmas, fénylő, húsevő dögök, amik előszeretettel fészkelik be magukat hullákba és elhagyatott lakásokba. Ha ők nem lennének elegek, kapunk még egy cuki új ellenfél típust, akik a clolckwork soldiers névre hallgatnak. Szép, méretes robotok pengében végződő karokkal, akik garantáltan megkeserítik majd életünket.
Elég sok helyen belefutunk amúgy az előd által lefektetett alapokba, viszont mindig felfedezünk annyi újítást, ami feledteti ezt velünk. Elég, ha felmászunk egy magaslatra és szétnézünk az alattunk terpeszkedő városon, megszemléljük a szélmalmokat, amik elektromossággal látják el a lakosokat, hogy csak egy példát említsek. Ennél jóval érdekesebbek azonban a különálló szintek, ahol igazán megmutatkozik a fejlesztők állttal beleölt kreativitás. Mindenhol találunk majd egy központi elemet, ami köré felhúztak egy nagyon szórakoztató labirintust.
A Clockwork Mansion jóllehet, még ezek közül is kilóg, mert simán ott van a legjobban megalkotott területek között, evör. Legalább annyira épül a csavaros feladványokra, mint a lopakodásra. Folyamatosan változik a felépítése, ráadásul tisztességgel tele lesz tűzdelve különféle feladványokkal is.
Szintén ismerősként köszön vissza a már sokat emlegetett gameplay, de sosem válik az előd rabjává, mindig lesz annyi érdekesség, ami elnyomja bennünk azt a hangot, ami plágiummal vádolná. A legtöbb esetben lesz legalább két variációs lehetőségünk az adott végcél eléréséhez, ami viszonylag sűrűn jár a delikvens elhalálozásával. Persze ezt nem kell mindig követnünk, nyugodtan nézelődjünk alternatívák után, sőt, ha szeretnénk, sok esetben még meg is tudjuk menteni célpontunkat.
Ezeknek a döntéseknek mindig súlya van, valamint következménnyel járnak. Lehet, hogy csak egy elcsípett, kósza párbeszédként manifesztálódik őrök között, de benne van, hogy megváltoztatja magát a felgöngyölítendő sztorit is.
A sok lehetőség nyilván magával vonzza a többszöri végigjátszás opcióját, amire kifejezetten biztat is minket a program. Kalandvágyunk ráadásul kifizetődik is: minél több mellékutcába kukkantunk be, elhagyatott házat fedezünk fel, úgy kerülnek fel térképünkre a másodlagos missziók, amik teljesítésével képességeink fejlesztését segítjük elő.
Ahogy a bevezetőben említettem, hőseinknek teljesen eltérő skillsetje van. Emily például távoli célok eléréséhez a Far Reach nevű dologhoz fordul, míg a Dark Vision birtokában falakon, akadályokon lát át, követve ezzel ellenségeink mozgását. Az igazán nagy királyság viszont a Domino: ennek segítségével több emberre tudunk kiterjeszteni bármit. Például ha felgyújtunk valakit és össze vannak így kapcsolva, akkor a lánchoz tartozó összes delikvens lángra kap. Mondanom sem kell, ez embertelenül nagy királyság.
Ott van aztán a hasonmás kreálás. Nem elég, hogy jól összezavarnak mindenkit (főleg ha egyszerre többet rakunk le), bizonyos unlockok után helyet is cserélhetünk velük, így okozván még nagyobb káoszt. Corvo-t külön nem emelném ki, mert neki ismerősek lesznek a megmozdulásai, noha rendelkezik azért egy-két keményebb variánssal ő is. Térjünk rá egy kicsit a grafikai kivetülésre, mert megszoktuk, hogy konzolon azért az utóbbi időben nem brillíroznak az anyagok, főleg ha PC-s port is akad.
Nos, az a fura helyzet állt elő, hogy a Dishonored 2 esetében ennek pontosan az ellentettje mutatkozik, ugyanis bődületesen jól néz ki az anyag! Mindegy, hogy a karaktermodellekről, a már megénekelt pályákról, esetleg a videókról van szó, egyszerűen minden a helyén van. Ugyanakkor egy nagyon rossz hírrel kell szolgálnom a számítógépekre kiadott változatról.
Bár túl sokat nem tudtam azon a platformon játszani, de amit láttam belőle, az konkrétan katasztrofális. Majdnem hasonló a helyzet, mint a legutóbbi Batman kalandnál volt: irgalmatlan framerate zuhanások, indokolatlan beakadások és fagyások tarkították a játékidőt, hogy a nagyon durva bugokról ne is beszéljek. Persze ezt a fejlesztők is tudják, ígérik a mielőbbi javítást, de ez akkor is több, mint kellemetlen.
Hála a magasságosnak, Xboxon kiválóan futott az anyag, semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Persze más téren azért akadnak fura történések, de semmi annyira komoly, ami nagyobb pontlevonással járna a végső eredményből. Tény, hogy a mesterséges intelligencián kellene javítani, nem keveset, mert ezzel hadilábon áll az anyag. Gyorsan hozzátenném, hogy nem CoD mélységű a hiba, azért itt nem fognak a kardunkba dőlni maguktól ellenségeink, de eléggé sokszor inkonzisztens.
Az is érdekes, hogy nem kapunk New Game+ lehetőséget, sőt, még pályákat sem tudunk választani, ami egy kicsit hiányzott azért. Ha nagyon szigorú akarok lenni, akkor egy picit a hangszeres szekciót is ide sorolom, mert ugyan egyáltalán nem rosszak az alapdallamok, de egyrészt nagyon kevés van belőlük, másrészt pedig a legtöbb felcsendülő zenebona nem hagy túl sok maradandó nyomot bennünk.
Ezeken kívül viszont csak és kizárólag szuperlatívuszokban lehet beszélni a Dishonored 2-ről. Irgalmatlanul jól és stílusosan néz ki, két, szinte teljesen eltérő sztorit járhatunk be az ugyancsak teljesen eltérő szereplőkkel. A pályadesign az utóbbi évek legjobbja, egyszerre szórakoztató, de kihívással teli, plus ott a már emlegetett Clolckwork Mansion, amivel nagyon nehéz betelni.
Tartalom szempontjából is nagyon jól állunk, az új helyszín kiválóan sikeredett, valamint feladataink is kellően változatosak, arról nem is beszélve, hogy szinte teljes mértékben szabad kezet kapunk végrehajtásukban. A sztori annyira nem erős, plusz itt érződik leginkább az előd hatása, valamint a PC változat jelen formájában szinte játszhatatlan. Ilyen folytatást szerintem bármikor szívesen látunk.
Dishonored 2 / Tesztplatform: XBOX ONE
kihagyhatatlan!- Stílus: FPS
- Megjelenés: 2016. november 11.
- Ár: 12.990 Ft-tól
- Multiplayer: nincs
- Két teljesen eltérő hős
- Impozáns új helyszín
- Lenyűgöző pályadesign
- Többszöri végigjátszásra sarkall
- Gyönyörű külcsín konzolon
- Nem túl erős sztori
- Gyenge AI
- Ezeken kívül csak apróságok