DiscStorm teszt

2015. szeptember 20.
72.3521
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Excalibur profilja, adatai
Excalibur
Az angol XMPT Games fejlesztői nagyon szeretnek játékot készíteni, és roppant elégedettek azzal, ha a kikerült termékeiket élvezik a játékosok. Ezt az információt a négyfős cég saját honlapján olvastam, ahol feltűnt még, hogy az indie kategóriát erősítő DiscStorm mindössze a második játékuk. Lássuk, mennyire sikerült a saját bevallásuk szerint is inkább hobbifejlesztő csapatnak összehegeszteni a legújabb kedvencüket, megéri-e a pénzét a DiscStorm!


Szerintem mindenkinek feltűnt a képek alapján, hogy tesztalanyunk kicsit visszarepít minket az időben egészen a nyolcvanas-kilencvenes évek tájékára, hiszen a menü felépítésétől kezdve egészen a játékmenetig szinte teljesen a DOS-os korszakot idézi program.

Adott hősünk, akit többféle karakter közül választhatunk ki, vele kell az egyre nehezedő akadályokon végigküzdeni magunkat, a pályák végén pedig egy boss állja az utunkat. Természetesen a rövid tutorial hamar megtanít minket az alapokra, de ahogy a játék leírásában is szerepel: könnyű megtanulni, de nehéz a mesterévé válni!

Alapvetően valóban egyszerű a dolgunk: három 'disc' van nálunk, melyeket eldobálva kell legyűrni az egyre nagyobb számban ránk törő hordákat. Igen ám, de az eldobott korongokat senki nem veszi fel helyettünk, így az össze-vissza dobálózásnak nincs sok értelme, csak akkor tudjuk újra felkapni fegyvereinket, ha azok lendületüket vesztve megpihennek valahol.

Srácok, beszéljük inkább meg!

Srácok, beszéljük inkább meg!


Ha közel kerülne egy rondaság, akkor még el tudjuk tőlünk lökni őket, illetve sprintelni is tudunk, ha már vészes a helyzet. Kellően pörgős, élvezetes a harc, az irányítás is pofonegyszerű: kurzorral, vagy a megszokott wasd-vel mozoghatunk kedvünkre, és közben az egérrel tudunk célozni. Az ide-oda pattogó korongokkal pedig pazar tripla killeket, és óriási kombókat hozhatunk össze, a játék ezen része nagyon jól össze van rakva.

Az ellenfelek listája igen széles skálán mozog, hiszen rengeteg típusú rosszaság szeretne minket inkább aranyosan, mint véresen felszeletelni. Vannak a sima zombik, ilyen ninja szerű alakok, jönnek például nagydarab egerek is, akiket be kell csalogatni az egérfogóba, továbbá csontvázak, pajzsos ellenségek is az életünkre törnek majd.

Vele inkább nem nézek farkasszemet...

Vele inkább nem nézek farkasszemet...


Jellemző, hogy mindegyik ellenségnek van egy gyenge pontja, amit ki kell használni ahhoz, hogy legyőzzük, és ez főleg a boss harcokra lesz igaz: mindegyik epizódban kétszer küzdünk meg egy kisebb főellenséggel mielőtt a nagyvad is megérkezne, hogy leszámoljon velünk. Folyamatosan nehezednek a szintek, így az adrenalin szintünk is egyre feljebb kúszhat. Egy-egy pályarész végén érünk checkpointhoz, ha meghalunk, értelemszerűen visszadob minket a mentéshez a játék, és kis szívecskék jelzik életerőnk állapotát.

A látványvilág megvalósításánál nyilván nem a Witcher 3 lepipálása volt a cél, de stílusos, kellemes a grafika, passzol a régi klasszikusokhoz, hang terén pedig ugyanez a helyzet. Körülbelül két szólamban csendül fel a kicsit cincogó zene, remek aláfestés kínálva az őrjöngő ütközetekhez.

Egyvalamit azért nem igazán értek: a játék zenéit külön is meg lehet vásárolni négy és fél euróért, de hogy ez ki szeretné hallgatni csak úgy magában, az számomra rejtély. De nyilván van ilyen is, én biztos nem nevezek be ilyesmire. Szinkron nincs, néhány párbeszéd vezeti fel a küldetéseinket, és minden esetben összeszólalkozunk a főgonosszal, mielőtt bucira vernénk őket. Jókat derültem ezeken a kis párbeszédeken, érdemes őket végigolvasgatni.

Mindenki a kalapomra hajt

Mindenki a kalapomra hajt


Sajnos azért itt sem minden fenékig tejfel: a DiscStorm eléggé monotonná válhat egy idő után, hiszen semmilyen újdonságot nem tartalmaznak az egymást követő epizódok, megyünk, lecsapunk mindenkit, kis boss, majd nagy boss és vége. A változatos helyszínek ideg-óráig eltüntethetik ezt a hiányosságot, de végeredményben mindig ugyanaz a dolgunk.

Ez kicsit számomra kevés, ahogy a multiplayer is: négy játékos küzdhet meg egymás ellen kétféle játékmódban, és akárhogy is próbáltam, online nem tudtam játszani, csak simán amolyan helyi hálózaton három másik ellenfél ellen. Újrajátszhatósági faktor zéró, továbbá karaktereinket nem tudjuk tápolni, csupán feloldhatunk különböző skineket hozzájuk, illetve történet mint olyan egyáltalán nincs.

Walking Dead 1985

Walking Dead 1985


Összességében azért kijelenthető: roppant szórakoztató, és élvezetes ez az alig egy gigát nyomó kis játék, továbbá pedig igazi kuriózum, kivétel a mai rengetegben, kellemes órákat szerezhet azoknak, akik adnak neki egy esélyt, és kifizetik érte a durván tizenegy eurós vételárat. Nem hibátlan, talán kissé súlytalan a mai mezőnyben, de ideg-óráig biztosan el tudja varázsolni az embert a maga kellemes, könnyed hangvételében. Szóval, harcra fel!

DiscStorm / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: akció
  • Megjelenés: 2015. augusztus 20.
  • Ár: 3.300 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Pörgős csaták
  • Retró hangulat
  • Hangulatos
  • Egy idő után monoton
  • Nulla történet
  • Hang
    5
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
7
DiscStorm mindössze a második játékuk. Lássuk, mennyire sikerült a saját bevallásuk szerint is inkább hobbifejlesztő csapatnak összehegeszteni a legújabb kedvencüket, megéri-e a pénzét a DiscStorm! '>
DiscStorm mindössze a második játékuk. Lássuk, mennyire sikerült a saját bevallásuk szerint is inkább hobbifejlesztő csapatnak összehegeszteni a legújabb kedvencüket, megéri-e a pénzét a DiscStorm! '>
5 hozzászólás

Gólem

9 éve, 3 hónapja és 2 napja

Nekem így képekről tetszik... mosolygó smiley Bár nem játszottam vele, úgyhogy el tudom képzelni hogy valóban monoton, unalmas egy idő után.

válasz erre

bekecs

9 éve, 3 hónapja és 2 napja

Már meg is jelent? meglepett smiley Pár hónapja olvastam róla, már akkor tudtam hogy kell. Na megyek, szedem is. mosolygó smiley

válasz erre

nefaria

9 éve, 3 hónapja és 4 napja

Kellenek az ilyen játékok szerintem, mert ez egy külön stílus. Kár hogy nincs WiiU-n.

válasz erre

Mordorer

9 éve, 3 hónapja és 4 napja

Hangulata jó lehet amúgy! röhögő smiley De nekem kimarad. mosolygó smiley

válasz erre

C64 fun

9 éve, 3 hónapja és 4 napja

Wow de állat! röhögő smiley Nagyon jól néz ki!

válasz erre
DiscStorm
3.300 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja