Deus Ex: Mankind Divided - System Rift DLC teszt

2016. október 20.
70.7011
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Sokszor és sok helyről lehet hallani (főleg játékos fórumokon), hogy a DLC, mint tartalmi forma megjelentetése mérsékelten hatott jól a gamerek idegrendszerére. Kivételek ugyan vannak, de a legtöbb fejlesztő, a kiadóval karöltve, arra használja inkább, hogy a kész termékből szeleteket vágjon le, majd elkérjen valamennyi pénzt érte, így tulajdonképp a teljes tartalomért kétszer fizetünk. Szerencsére, ahogy említettem, vannak olyan helyzetek, amikor mi, a felhasználók járunk jól.


Valami hasonló történik az egyébként kifejezetten jó Deus Ex: Mankind Divided esetében is. Befutott hozzánk tesztre a második nagyobb kiegészítő, ami System Rift névre hallgat. Telepítés közben kicsit vakargattam a fejem, mert nem rémlett, hogy ilyen közel van a megjelenési dátuma.

Egyébként nagyon örültem, hogy én kaptam a próbakört, mivel az alapjáték kifejezetten tetszett, így örömmel vesztem el újra Prága mocskos, kibernetikus világában. Boldogan jelentem, hogy az egészen korrekt tartalom mellé roppant barátságos árcédula társult, így szerencsére nem kell a porba tipornom szegény extra tartalmat.

Ki emlékszik rá?

Ki emlékszik rá?


A System Rift azért is jó, mert fog egy csomó ismert szereplőt és helyszínt ebből az univerzumból, aztán nagyon érdekes módon egyesíti őket, sőt, még utalni is próbál a széria várható jövőjére. Ez papíron nagyon jól hangzik, csak egy baj van vele: hiába nagyobb, sokkal, mint az első, Desperate Measures névre keresztelt dolog, még mindig nem elég ahhoz, hogy kibontakozzon egy tisztességes történeti szál.

Kezdésként kapunk egy teljesen új hub részt Prágán belül, ahol célpontunk, a maximális biztonsági szinttel rendelkező épület, a Blade 1 található. Ha nagyon akarjuk, két óra alatt is az egész végére érhetünk füstölgő pisztolyokkal, de jól tudjuk, hogy a Deus Ex az árnyékokban érzi jól magát igazán, így nagyon sok dolgot ekkor egyszerűen nem vennénk észre. A helyszín fizikai kivetülése is eléggé impozáns: hat teljes emelet, brutálisan őrzött irodákkal, illetőleg a szellőzőkre, meg a többi sunnyogó helyre vigyázó automata géppuskákkal.

Annyira komoly a biztonság, hogy még akkor is felfedezik hősünket, amikor a láthatatlanná tevő képességét használja. Szerintem ez mondjuk teljesen rendben van, mert így olyan érzésem volt játék közben, mintha valami igazán gonosz helyre törnék be.

Csak a rakkenroll

Csak a rakkenroll


A sztori visszahozza Frank Pritchard-ot, aki ugye security elemzőként dolgozott még a Human Revolution idejében. Jensen és Frank amolyan szeret/nem szeret kapcsolatban voltak és ez itt is így lesz, szórakoztató párbeszédek sorával bombázva a nagyérdeműt, tulajdonképp már a kiegészítő első perceitől kezdve. Feltűnik még Shadowchild is, aki ugye az alapmű Breach szekciójában volt főszereplőnk.

Viszonylag fontos szerephez jut, mert sok információval rendelkezik Frank-ről, amit nyilván fel kell menet közben tárnunk, sőt, támogatásával még egy eléggé fura szituációba is sikeresen belekerülünk. Ez azért lesz jó, mert végre normálisan összefűzik a Breach virtuális valóságát a normál térrel és idővel.

A történet azonban még így is elég soványka, mind kiterjedését, mind pedig tartalmát tekintve. Egészen egyszerűen a készítők nem adtak elég helyet a kibontakozásnak, emiatt pedig félig összecsapottnak érezzük, pedig lenne benne amúgy korrekt potenciál. Akad néhány másodlagos opció, pár kérdésre választ kapunk, nem mellékesen pedig rengeteg párbeszédet hallhatunk, esetleg gépet törhetünk fel, ezek pedig bővíteni fogják ismereteinket.

Sajnos ezektől eltekintve technikailag pontosan azok a hibákat kapjuk, amiket már a főjáték esetében is, azaz ordít mindenről, hogy egy lebutított PC verziót kapunk. Legalább annyit javítottak, hogy stabilabban fut, szóval ez mindenképp pluszpont.

Ostor ez a kéz

Ostor ez a kéz


Van azonban még egy dolog, ami abszolút pozitív irányba löki a serpenyőt: nagyon jó az árazás. Ennyiért tényleg bőven megéri a DLC még azoknak is, akik általában fanyalognak ezektől a dolgoktól, hiszen nagyjából négy órával kitolja játékidőnket, jókat derülhetünk Jensen és Frank civódásán, valamint érdekes irányba tereli az eseményeket, ami meg a nem túl távoli jövőre lehet hatással. Én élvezettel romboltam végig a Blade 1 központjában, szóval, ha kedvelted a Mankind Divided részt, akkor egész nyugodtan vágj bele, csalódni nem fogsz.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Deus Ex: Mankind Divided - System Rift DLC teszt / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: nincs még időpont
  • Ár: 2.390 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Visszahoz egy érdekes szereplőt
  • Több, mint korrekt ár
  • Érdekes utat jelölhet ki a szériának
  • Nincs kibontva a sztori
  • Még mindig sok a technikai hiba
  • Hang
    7
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
7.3
3 hozzászólás

totyak

3 éve, 2 hónapja és 4 napja

Ez az ár már tényleg a barátságosabb kategória. 2400Ft és ha rombolva megyünk végig, akkor is kb. 2 óra tiszta játékidő. Hát még, ha lopakodva, settenkeve. Egy mozijegy is alig olcsóbb és durván ennyi szórakozást nyújt.

válasz erre

Hentes

3 éve, 2 hónapja és 4 napja

Kiváló teszt lett, bejön. A játék is, csak sajnos már eladtam az eredetit.

válasz erre

Ronalddo

3 éve, 2 hónapja és 4 napja

Teszt alapján jobban tetszik mint az alapjáték! Rárombolok!

válasz erre
Deus Ex: Mankind Divided - System Rift DLC
2.390 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Marduk profiljaWickedSick profiljagery1113 profiljaBvektor profiljaadriano profilja