Destiny: The Taken King teszt

2015. október 12.
72.9891
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
A fizetős expanzióknál valamiért mindig a hidegrázás kerülget. Sok esetben ugye csak arról van szó, hogy már az eddig is a korongon lévő tartalmat megnyitják egy kóddal, vagy valami, még sokkal arcátlanabb indokkal szeretnének pénzt lehúzni rólunk. A GOTY változatok is valami hasonlóak, ugyanakkor itt már előfordul, hogy megéri beszerezni valamely újra kiadott programot ily módon.


A Destiny esetében is valamily hasonlótól tartottam. Ugye az alapjáték nagyon jól sikerült, viszont a pontozásnál figyelembe vettem a Bungie ígéretét, miszerint folyamatosan fejlesztik majd az egész univerzumot és évekkel később is adnak ki majd minőségi tartalmat a játékhoz.

Ez az első két kiegészítő alapján bizony nem annyira történt meg, mivel sem a Dark Below, sem pedig a House of Wolves nem váltotta meg a világot, noha azért érződött rajta a fejlesztők igyekezete. A harmadik nagy expanzió, a Taken King ellenben alapjaiban írja át a játékot, ami rendkívül jól áll neki.

Kissé szellemképes a tv

Kissé szellemképes a tv


Jöjjön viszont első körben a fekete leves. A TK több különböző változatban jelent meg, dobozosan, a boltok polcain, valamint digitálisan is, viszont: ha nincs meg az első két DLC, akkor bizony ne is próbálkozzunk a Király elindításával, mert nem fog menni, ugyanis muszáj, hogy a gépünkön legyen a DB és a HoW is. Ez nettó görénység. Persze közben újra kiadták a stuffot, ahol az alapjáték mellett mindhárom kiegészítő megtalálható, így vehetjük ezt a példányt is. Ha ezzel megvagyunk, akkor már csak egy jó kis PS+ dolgot kell az accounthoz hozzácsapni, ugyanis ennek hiányában szintén nem fog elindulni a motyó, bár ha sokat multizunk a Sony gépén, talán ez lesz a kisebbik akadály.

Noha önmagába véve a harmadik kiegészítő is elég impresszív, megfejelték mindezt az alapjáték 2.0 változatával, ami szintén egy csomó újdonságot hoz a Destiny világába, de nézzük is a részleteket. A sztoriba nem raktak túl nagy csavart, mivel annyi történik, hogy Crota halálának híre eljut a fater, Oryx füleibe, aki fogja a légióit, aztán uccu neki, el akarja pusztítani a fiát meggyalázó Védelmezőket.

Katonái egyébként a Taken névre hallgatnak, félig-meddig szellemek, akik az ismert fajokat szállják meg és állítják a saját oldalukra. Noha elég karcsúan hangzik azért a történet bővítése, szerencsére a körítés sokkal jobb lett, mint eddig bármikor, ugyanis egy csomó, nagyon hangulatos és jó minőségű mozival leptek meg minket a fejlesztők.

itt milyen békés volt még minden

itt milyen békés volt még minden


Rögtön a játék indításakor feltűnik egy dolog, mégpedig az, hogy a minket kísérő Ghostnak más lett a hangja. Egész pontosan Peter Dinklage-et felváltotta az Uncharted játékokból elég jól ismert Nolan North, de úgy, hogy mindent újra vettek vele, visszamenőleg is. Ha pusztán csak a száraz tényeket kellene felsorolnom, akkor azok a következők lennének: kapunk ugye egy új sztorit, egy új raid pályát, a King's Fall-t, valamint három strike küldetést és hét crucible térképet, három új játékmóddal (Rift, Mayhem, Zone Controll). Ezeken felül lesz egy új hatalmas térkép, a Dreadnaught, Oryx űrhajója a Szaturnusz gyűrűjénél. Ha ez nem lenne elég, akkor még szemezgethetünk mindhárom főkaszt új alkasztjai között is.

A Hunterek esetében Nightstalker lett ez, amihez egy nagyon durva, íj alakú fegyver is jár. Ha esetleg Titánt indítottunk, akkor kapunk egy Sunbreaker opciót, ahol egy megidézhető tüzes kalapács lesz a kezünkben (ezt láthattátok amúgy a trailerekben is). Amennyiben Warlockok lennénk, átlényegülünk Raidenbe, ugyanis a Stormtrance állapot elérésekor egészen ocsmány villámokat fogunk hajigálni.

Mindhárom esetben elmondható, hogy nagyon jól használhatóak az új képességek, de persze csak egy jól összerakott fireteam-ben mutatják meg igazán a foguk fehérjét. Persze érkezett egy rakás új kiegészítő, páncél, mordály, ami azért vicces, mert az első random kis ellenfélnél egy olyan zöld cucc esett ki, ami kategóriákkal durvább a nehezen kifarmolt Crotás raid motyómnál is, tehát szinte lehet az egészet előröl kezdeni. Kösz Bungie.

Itt már nem annyira

Itt már nem annyira


Szerencsére a fejlesztők gondoltak az abszolút kezdő playerekre is, így ha most ismerkedünk csak a Destinyvel, ne essünk kétségbe, ugyanis kapunk egy olyan tárgyat, ami egyetlen karakterünk szintjét megnöveli 25-re (ez a beugró a Taken King elkezdéséhez). Most viszont hagyjuk a blablát és nézzük meg, hogy játék közben hogyan teljesít az eddig sem rossz rendszer. Erre igazából elég egyszerűen tudok válaszolni: nagyon jól! Ha az új kiegészítőt kezdjük el, akkor szinte gyökeret fogunk ereszteni kedvenc fotelünkben, olyan szinten hangulatos lett az új, nagy helyszín. Van benne egy nem kevés WH40K beütés, de kit érdekel, amikor gyakorlatilag egy háború kellős közepébe csöppenünk?

Amennyiben egy teljesen új karaktert indítunk és az egészet előröl kezdjük, nos, úgy sem fogunk csalódni, mert valahogy az volt az érzésem, hogy ez az a rendszer, amit a Bungie-nál elsőre is elképzeltek a játékot illetően. Sokkal folyékonyabb és barátságosabb az egész rendszer, mint volt. Persze azért még így sem tökéletes, mert embertelen mennyiségű töltésre kell felkészülnünk, valamint egy-két apróbb grafikai elem néha elcsúszik, de annyi baj legyen.

Haver, látod milyen ocsmány nagy puskinom van?

Haver, látod milyen ocsmány nagy puskinom van?


A Destiny: The Taken King tehát egy iszonyatosan tartalmas, hangulatos darab lett! Igazi negatívumként egyedül az ocsmány árpolitikát tudnám felhozni, mert teszem azt, ha megvetted anno a Ghost Edition-t majdnem 40 Mátyásért, akkor bizony a most leszurkolandó ár eléggé piszkálni fogja a csőrünket.

Ha még hozzárakom a PS+ és a két DLC-t, amik nélkül ugye meg sem nyikkan a játék, akkor bizony egy szabad szemmel is jól látható összeg jön ki a végére. Ettől függetlenül, ha szereted a műfajt, esetleg egy új dolgot próbálnál ki, mindenképp ajánlom a stuff beszerzését mert hihetetlen jó móka!

Destiny: The Taken King / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: MMOFPS
  • Megjelenés: 2015. szeptember 15.
  • Ár: 17.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Rettenetes mennyiségű apró fejlesztés
  • Jobb történetvezetés
  • Dreadnaught
  • Nagyon drága
  • Az első két kiegészítő nélkül nem indul el
  • Sokat tölt
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.5
9 hozzászólás

Azer11

9 éve, 3 hónapja

A két DLC-t mellécsapják a kiegnek, csak kicsivel kerül többe, de igen, tényleg nem valami jó megoldás.

válasz erre

Santonio

9 éve, 3 hónapja és 1 napja

A két DLC kötelező megvásárlása miatt menjenek a búsba.

válasz erre

WarriorAutobot

9 éve, 3 hónapja és 2 napja

Legalább tudják hogyan kell eladni a ****ul sikerült DLC-ket. röhögő smiley
Kis sunyi köcsögök. nyelvnyújtó smiley

válasz erre

Paint

9 éve, 3 hónapja és 3 napja

Én sem értem, hogy egy DLC-ért miért kell ennyit fizetni, és méghozzá az előző 2 DLC-t is meg kell venni hozzá!

válasz erre

Tommy

9 éve, 3 hónapja és 4 napja

Azért van ebben kraft ahogy látom. mosolygó smiley Nekem mondjuk kimarad a játék, de ez kevésbé kehúzás szerintem mint sok HD meg remake.

Jó teszt lett!

válasz erre

Eltohn

9 éve, 3 hónapja és 4 napja

Király teszt, a játék is tetszik.

DE! Az hogy az előző két DLC kötelező, szégyen.

válasz erre

muki

9 éve, 3 hónapja és 4 napja

Szóval nem igazán lett rossz csak túl van árazva a dolog. Mindenképp megszerzem én is.

válasz erre

Azer11

9 éve, 3 hónapja és 4 napja

Élményileg kiválónak mondanám, izgalmas, aki olvasgatja a fősztorit az ezt is élvezni fogja, az új Raid nagyon ott van, aki keres, megtalál ps3 on Thundervale néven mosolygó smiley

válasz erre

kpal

9 éve, 3 hónapja és 4 napja

Ha Nyugatabbra laknánk akkor nem zavar az ár ,de itt így durva .
Amúgy korrekt cucc.

válasz erre
Destiny: The Taken King
17.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja