Deadfall Adventures teszt

2014. január 06.
73.2891
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Megrögzött PC-s játékosként az első Uncharted megjelenése óta áhítozom egy PlayStation 3-ra, hogy jómagam is részese lehessek a Naughty Dog által megálmodott varázslatnak, amelyben Nathan Drake oldalán Indiana Jones-t megszégyenítő kalandokban és izgalmakban vehetek részt. Habár Indiana Jones-t világ életemben annyira gyűlöltem, mint a diszkó zenét, de az Uncharted-sorozat annyira kellemes hatással volt rám - merthogy természetesen időközben engedtem a csábításnak, és egy kedves ismerősöm odaengedett a konzolja elé -, hogy még a Mikulásnak is levelet írtam, miszerint hozza el PC-re a sorozatot.


Nyilván egy ilyen kérdést még az öreg nagy szakállú sem tud teljesíteni, hiszen nem egy egyszerű plüssmaciról van szó, vagy egy babáról - amit én becs' szó, sose kértem, mondjuk macit se -, így maradt a reménykedés, mert mint tudjuk, a lepény hal meg utoljára, vagy valami ilyesmi. Talán mondanom sem kell, hogy már annak is örültem, amikor annak idején megjelent a Lego Indana Jones - titokban egy Lego Unchartednek akartam hinni, persze nagyot koppantam -, de azért a pulzusomat csak az tudta kétszáz fölé tornázni, amikor a The Farm 51 csapata - akik annak idején engem meggyőztek a NecroVisioN című alkotással -, bejelentették a Deadfall Adventures-t.

Azt mondja, hogy egy nagy ülő szobrot keresek, vajon merre lehet?

Azt mondja, hogy egy nagy ülő szobrot keresek, vajon merre lehet?


Még ma is emlékszem a szalagcímekre, hiszen a legnagyobb külföldi oldalak is úgy reklámozták a játékot, mint az alkotás, ami PC-re is elhozza az Uncharted élményét, méghozzá FPS nézetben. Az első trailer után annyira boldog voltam, hogy kis híján felhívtam Lappföldet, megköszönni a Mikulás bácsinak, hogy habár nem is éppen úgy ahogy kértem, de azért sikerült elintézni egy "majdnem áncsártidot" a kis Manyinak. A megjelenést is kis híján úgy vártam, mint az öreg piros ruhást kisgyerekként - csakhogy maradjunk az ünnepi hangulatnál -, aztán amikor eljött az igazság órája...

... a kis Manyika bizony óriásit csalódott! Mint amikor a szopós szájú Józsika nem azt az autót kapja a Mikulástól, amit korábban kinézett, vagy az SZTK-szemüveges Marcsika nem Barbie babát talált a csizmájában, hanem csak egy pár kínai zoknit. Drasztikus a hasonlatok, ellenben tökéletesen prezentálják, hogy mekkorát is csalódtam a The Farm 51 csapatában a Deadfall Adventures miatt, hiszen korábban bíztam bennük, hittem a projektben, szerettem volna Uncharted-élményt átélni PC-n, de míg a Tomb Raider számára ez sikerült, addig a kérdéses alkotásnak nem igazán. Pontosítok: egyáltalán nem!

Mindenki nyugodjon le a pi...ba, idén is lesz karácsony!

Mindenki nyugodjon le a pi...ba, idén is lesz karácsony!


Kezdjük például a történettel. A nácik már megint rosszak - mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga -, a helyszín pedig ismét Egyiptom - legalábbis többnyire -, a cél pedig nem más, mint felkutatni egy igencsak értékes ereklyét. Valahonnan, mintha ismerős lenne már ez, nem igaz? Bólogassatok csak, mert így igaz! Főhősünk egyébként egy James Lee Quatermain névre hallgató kalandor, aki kiköpött mása, na kinek? Nem gyerekek, nem Voldemortnak, hanem Indiana Jones-nak, vagyis ugyanolyan arrogáns, irritáló, Amerika-majmoló, vagánynak tűnő, de inkább idiótának látszó, magát valakinek képzelő, de mégis jellemtelen senki, akinél még egy békaembert is szívesebben vettem volna irányítás alá.

Nathan Drake bája tehát a Deadfall Adventures keretein belül nem játszik, de természetesen mindez teljesen lényegtelen lenne abban az esetben, ha a játékmenet kárpótolt volna a sérelmeimért. Gondolom már kitaláltátok, ez sem történt meg. Az első percekben, sőt mi több, mondhatom az első egy órában még majdnem tetszett is a játék, pontosabban próbáltam megkedvelni, de aztán csakhamar rá kellett jönnöm, hogy nemhogy az Uncharted, de még csak az utolsó Painkiller szintjét sem üti meg a végeredmény, pedig azt sem zártam azért annak idején a pici szívembe.

Van öngyújtóm, van bombám, igaz anyámmal élek, de én ne legyek kemény?

Van öngyújtóm, van bombám, igaz anyámmal élek, de én ne legyek kemény?


Hogy egy kicsit bővebben is beszéljek a Deadfall Adventures játékmenetéről - ami FPS stílusban fogant -, alapvetően három részre osztható fel. Így miközben földalatti labirintusokban, útvesztőkben és elhagyatott romokban fogunk esni-kelni, részünk lesz számtalan akcióban, azonban még ennél is hangsúlyosabb szerepet kapnak majd a különféle, könnyebb-nehezebb fejtörők, valamint a felfedezés. Mivel ez így ebben a formában elég tág jellemzés, lássuk a három alappillért egy kicsit közelebbről.

A felfedezés a szó legnemesebb értelmében történik, az útvesztők általában igazi labirintusok lesznek, így nem csak nyomok, kincsek és újabb megoldandó feladatok után fogunk kutakodni, hanem bizony gyakran a helyes útvonalat is meg kell majd keresnünk a továbbjutás reményében. Talán mondanom sem kell, hogy nem szükséges majd azért túlzottan megmozgatni agytekervényeinket ahhoz, hogy mindig megtaláljuk a helyes útirányt. Ezen felül egy kicsit hangsúlyosabb szerepet kaptak a harcok és az összecsapások. Általában gonosz náci katonákkal - még mindig unalmas -, vagy különféle természetfeletti teremtményekkel akasztjuk majd össze a bajuszt, ami izgalmasan hangzik, de annyira gyermetegen került kivitelezésre az egész, hogy gyakran inkább a fejemet fogtam a végeredmény láttán.

Mondtam neked Jancsi, ha még egyszer a szemembe világítasz...

Mondtam neked Jancsi, ha még egyszer a szemembe világítasz...


Miről is van szó? Például a zseblámpával hatástalanítható múmiákról. Hogy mi a szösz? Hagyjuk is! Fegyvereink között egyébiránt második világháborús csettegőket találunk majd, így a pisztolyoktól és a golyószóróktól kezdve a rendszeresített gránátvetőkig szinte mindent megtalálhatunk. Maguk a harcok amúgy szó szerint szégyenteljesek, mondhatni gyengék. Olyannyira árkádos a végeredmény, hogy a Duck Hunt kacsavadászata a tévé képernyőjét összekarcoló műanyagfegyverrel is érdekesebb és izgalmasabb volt ennél. Cél, tűz, ennyi. Fedezékhasználat luxus, realizmusról pedig már az öngyulladó múmiák óta nem is álmodtam. Bármennyire is hihetetlen azonban, a Deadfall Adventures-nek pozitívuma is akad - még ha az nem is túl nagy!

Ez nem más, mint a fejtörők, amelyek elég fontos szerepet töltenek be az alkotás életében. Találunk köztük halálosan egyszerűeket, halálosan bonyolultakat, halálosan halálosakat, és természetesen bosszantóakat is, hiszen vélhetően nem túl nagy meglepetés, hogy a Deadfall Adventures keretein belül rengeteg bug és grafikai hiba található, amelyek nem csak alsókategóriássá teszik a kezdetben ígéretesnek tűnt projektet, hanem bizony idegesítőek is. Akadnak például olyan feladványok, amikor egyszerűen fogalmunk sincs, hogy mit kellene tennünk, és bár akad segítségünk egy jegyzetfüzet képében, de ha egyszer FPS nézetben alig vesszük észre a jelöletlen kapcsolókat, vagy azt a helyet, ahová dinamitot kellene tennünk a tűzijátékhoz, akkor bizony az emberben magasra szökik a vérnyomás.

Hitler titkos csodafegyverei I. fejezet - A tűzokádó náci géppuska

Hitler titkos csodafegyverei I. fejezet - A tűzokádó náci géppuska


Összességében tehát a fejtörők sem szolgáltatnak annyi érdekességet, de legfőképpen annyi kihívást, amennyi elegendő lenne ahhoz, hogy emlékezetes legyen a Deadfall Adventures, merthogy a játékra mindent lehet mondani, csak éppen azt nem, hogy élvezetes vagy emlékezetes lenne. Akadnak ugyan részek, amelyek ígéretesek, és megmaradnak az emberben, de a fenti negatívumok mellett még számtalan egyéb olyan tényező is befigyel, amitől nem tudjuk maradéktalanul élvezni a játékot, elegendő csak például a bugyuta mesterséges intelligenciára gondolnunk.

Felhozhatnánk azonban példaként a grafikát vagy a hangokat is, de sokkal inkább a küllemet. Egy PC-s játéktól ugyanis így 2014 elején elvárná az ember, hogy azért villantson valamit, még akkor is, ha nem dollármilliókból készült el. A The Farm 51 azonban még csak meg sem próbálta sem széppé, sem maivá tenni a végeredményt, holott nem került volna sok munkájukba kivitelezni mindezt. Nem is találok megfelelő szavakat arra, hogy milyen is lett a végeredmény, de amennyiben a Call of Duty: Ghosts-ot csúnyának tituláltam korábban - merthogy az is -, akkor a Deadfall Adventures már az ocsmány és az undorító határán billeg.

Mari, hányszor mondtam már, hogy írd és ne rajzold azt az átkozott bevásárlólistát!

Mari, hányszor mondtam már, hogy írd és ne rajzold azt az átkozott bevásárlólistát!


Mit is mondhatnék összességében a Deadfall Adventures-ről? Elsődlegesen azt, hogy még jó, hogy 2013-ban teszteltem, mert egy ilyen rémséggel nyitni az új esztendőt... nos finoman szólva sem tűnik túl jó ómennek. Mindent összevetve jómagam elszórakoztam a játékkal ideig-óráig, élveztem is néhány pillanatát, azonban ha a teljes egészet veszem alapul, akkor sajnos meg kell állapítanom, hogy bizony óriási csalódást okoztak a fejlesztők, mert rajtuk volt a világ szeme, ott volt a lehetőségük, hogy elkészítsenek egy nagyon jó, FPS-be ágyazott Uncharted-klónt, de ők inkább összecsapták a végeredményt, és szembeköpték a rajongókat...

A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.

Deadfall Adventures / Tesztplatform: PC

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2013. november 15.
  • Ár: 8.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • néha érdekesek a fejtörők
  • csúnya grafika
  • unalmas harcok
  • érdektelen történet
  • Hang
    5
  • Grafika
    4
  • Játszhatóság
    5
  • Hangulat
    6
5
16 hozzászólás

recsee96

11 éve, 18 napja

Nem lett rossz játék röhögő smiley De egy kicsit többet vártam tőle !kacsintó smiley

válasz erre

petyuka10

11 éve, 19 napja

én is szerettem a régit

válasz erre

Vendég

11 éve, 24 napja

lelehet mar tolteni teljes verziot?

válasz erre

LolZ

11 éve, 1 hónapja és 4 napja

Hát én is többet vártam a leírtak alapján,de szerintem ígyse lett rossz játék.röhögő smiley

válasz erre

PaulMarloW

11 éve, 1 hónapja és 8 napja

marco írta:
Ugyanolyan **** a maga nemében! röhögő smiley
Én nagyon szerettem ezt a játékot anno. röhögő smiley

válasz erre

marco

11 éve, 1 hónapja és 8 napja

PaulMarloW írta:
Annyira borzasztó szerintem se lehet.Én is neki fogok esni szerintem. röhögő smiley

Valamiért számomra erre a csodára emlékeztet ez a játék: http://www.youtube.com/watch?v=vdraeFKf9XI
Ugyanolyan **** a maga nemében! röhögő smiley

válasz erre

PaulMarloW

11 éve, 1 hónapja és 8 napja

marco írta:
Pingpongozik.mosolygó smiley Mert van akinek tetszik.

Mindenesetre, kipróbálom én is egyébként.mosolygó smiley Ha Man azt írta volna hogy jó, akkor nem érdekelne, de így felkeltette a kíváncsiságomat.mosolygó smiley
Annyira borzasztó szerintem se lehet.Én is neki fogok esni szerintem. röhögő smiley

Valamiért számomra erre a csodára emlékeztet ez a játék: http://www.youtube.com/watch?v=vdraeFKf9XI

válasz erre

marco

11 éve, 1 hónapja és 9 napja

Yanez írta:
Pedig azt hittem, hogy ez fog ütni. Végülis ütött, csak vissza...
Pingpongozik.mosolygó smiley Mert van akinek tetszik.

Mindenesetre, kipróbálom én is egyébként.mosolygó smiley Ha Man azt írta volna hogy jó, akkor nem érdekelne, de így felkeltette a kíváncsiságomat.mosolygó smiley

válasz erre

Yanez

11 éve, 1 hónapja és 10 napja

Pedig azt hittem, hogy ez fog ütni. Végülis ütött, csak vissza...

válasz erre

Vendég

11 éve, 1 hónapja és 10 napja

Kár érte, tök jó játék lehetne, mert nem rossz a grafika, de a sztori megöli.szomorú smiley

válasz erre

Vendég

11 éve, 1 hónapja és 10 napja

Ennél sokkal jobb játékra számítottam amikor bejelentették...szomorú smiley

válasz erre

Xelosz

11 éve, 1 hónapja és 10 napja

totyak írta:
Én végigtoltam a játékot és noha nagyrészt egyetértek a teszttel, azért én jól szórakoztam. Az a játék legnagyobb baja, hogy mindenki az Uncharted-hez hasonlítja és olyan szintet vár tőle, pedig már az elején lehetett tudni, hogy ez egy kis költségvetésű alkotás lesz. A grafika szerintem nem annyira botrányos, legalább is nekem nem karcolta a szememet, viszont a történet az valóban konvergál a nullához. Aki kicsit mazohista típus, az szerintem nyugodtan tehet vele egy próbát, legalább a virágbolti kiadással.
Vitorlát bonts mi? röhögő smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Deadfall Adventures
8.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja