Dakar 18 teszt

2018. október 26.
72.1711
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Jelen tesztünk alanya, a Dakar 18 egy meglehetősen érdekes fagocitózis. Egyrészt ott van a finoman szólva sem hétköznapi gameplay és felütés: pontról pontra, navigátorunkra hallgatva kell mindenféle checkpointon áthaladunk Dél-Amerika különféle sivatagos vidékén, ami magában hordozza a király kis kalandozást. Másrészt technikai oldalról olyan elképesztően vérgagyi autós játékkal van dolgunk, ami azért nem mindennapi.
Advertisement


Oké, egy picit erősre sikeredett a felütés és annyira azért nem rossz a helyzet, mint első felindulásomban lefestettem, de tény, hogy a Dakar 18 rettentően kétarcú versenyzős stuff. Maga a témaválasztás szerintem kifejezetten érdekes, hiszen megpróbál valami újat behozni a Gran Turismo-Forza-Dirt Rally fémjelezte triumvirátus közé. Egy olyan alternatívát szeretne kínálni, ahol kedvünkre száguldozhatunk különféle négy vagy kétkerekű járművel egy hatalmas területen, miközben erősen használnunk kell tájékozódási képességünket, különben örök időkig bolyongani fogunk a dűnék között.

Remélem hogy ez a cucc tényleg szárnyakat ad

Remélem hogy ez a cucc tényleg szárnyakat ad


Sajnos azonban minden egyedisége ellenére magán hordozza az előre kódolt bukás opcióját, hiszen a Dakar Rally szerintem egy olyan szűk réteg érdeklődését kelti fel, akik a való életben csinálnák inkább ezt, nem pedig a TV előtt ülve. Ettől persze lehetne még izgalmas, érdekes, eredeti a cucc, így hát vizsgáljuk is meg, mitől nem lett az. Sokat nem cicózik a rendszer, mert egy közepesen látványos intro-szerű után egyből a tutorialban találjuk magunkat, ahol elsőre szinte semmit sem fogunk érteni azon kívül, hogy mivel adunk gázt, illetve melyik gomb szolgál fékezésre. Szépen lassan aztán megértjük, hogy itt el kell felejteni az előre kitaposott ösvényeket, korláttal jelölt szakaszokat, hiszen túlzás nélkül bármerre mehetünk.

Nagyon lesarkítva, de az eredeti formulának körülbelül az a lényege, hogy mindenféle checkpointon áthaladjanak a versenyzők, időre. Ha teljesítettek egy adott szakaszt, akkor repülnek a következő helyszínre. Papíron nem hangzik túlzottan bonyolultnak, nem? Ezt tulajdonképpen sikerült egészen jól visszaadniuk fejlesztőinknek a játékban. Arról van szó ugyanis, hogy a jobb alsó sarokban jelzett szélességi fokot kell követni, ahol időnként még egy-egy tereptárgy is megjelenik. Pofonegyszerűen hangzik, de a valóságban semmilyen formában sem az. Megyünk szépen előre, követjük a mitfárerünk által megadott koordinátákat aztán rájövünk, hogy valamit valahol nagyon elszúrtunk, ugyanis sehol sem tartunk az eredeti tervekhez képest.

Index hol maradt? Meg bevágtál elém?

Index hol maradt? Meg bevágtál elém?


Ilyenkor vagy visszagurulunk a legutolsó aktivált checkpointig, vagy pedig nyomunk egy visszatöltést, természetesen jókora időveszteségért cserébe. Amennyiben esetleg csirkének éreznéd ezt az egészet, úgy megnehezítheted a saját életedet mondjuk azzal, hogy a válaszható öt géposztály (autó, kamion, quad, motor, SxS) közül olyanba ülsz bele/rá, ahol nincs navigátor, így aztán tényleg neked kell rájönnöd mindenre. Ráadásul nem csak erre mehet rá a fél életed, ugyanis a környezet sem túlzottan barátságos a legtöbb esetben. Mindenféle homokcsapda, sár, laza talaj akadályozhat bennünket a továbbhaladásban. A legtöbb pályán találkozhatunk már versenyzőkkel, akiket még ki is tudunk segíteni a bajból egy vontatóhorog segítségével.

Szóval nem tűnik annyira bonyolultnak a mechanika, mégis tele van kihívással az egész. Az első pont, amin elvérzik a cucc az a meglepően kevés tartalom. Lenyomjuk a tutorialt, lesz egy kis elképzelésünk arról, hogy mi vár ránk. Belekezdhetünk egy új karrierbe, ahol a már emlegetett járművek egyike mellett kell letenni a voksunkat. Összesen tizennégy játszható terepet kapunk különféle dél-amerikai lokáción (Peru, Bolívia, Argentína) elhelyezve. Itt nincs más célunk, mint valahogy teljesíteni az adott, egyre nehezedő terepet az emelgetett metodika alapján. Nincs semmiféle mellékzönge, semmilyen interakció, leraknak minket oszt megyünk előre a bableves irányába. Szóval eléggé vérszegény a kvázi szingli kampány.

Művészi beállítás

Művészi beállítás


Van egy Treasure Hunt nevű, roppant bosszantó opciónk, ahol -amint a neve is sugallja-, kincseket kell keresnünk mindenféle támpont nélkül. Bevallom, én elszórakoztam jó fél órát Peru egyik részén ezzel, de semmit sem találtam, ami meglehetősen felbosszantott, mert segítség nélkül szinte esélyünk sincs semmit megtalálni. Az utolsó játszható mód pedig nem más, mint az online tevékenység. Egy második kontroller segítségével tudunk osztott képernyőn egy barátunkkal rodeózni, illetve be is szállhatunk, esetleg kreálhatunk új tevékenységet. Eldönthetjük, hogy Dakar Rally vagy Treasure Hunt legyen a verseny, aztán bámulhatjuk az üres képernyőt, mivel konkrétan senki sem játszik szegény cuccal a neten.

Ezzel a végére is értünk az opcióknak, nem túl bő tehát a választék. Sajnos a külcsínről sem lehet túl sok jót elmondani azon kívül, hogy legalább a járgányok egészen kiválóan festenek. Mivel a hivatalos licenszeket használja a produktum, ezért természetesen az utolsó szponzor neve is hibátlanul van felfestve. A képfrissítés stabil, cserébe elképesztően sivár és fantáziátlan a környezet. Értem, hogy majdhogynem egyfajta terepen játszódik az egész, de azért meg lehetett volna tölteni élettel, hangulattal. Ahogy fentebb említettem, bármikor ki is lehet szállni - na, ezt egyáltalán nem kellett volna erőltetni, mivel ilyenkor emberünk mozgása, valamint külseje is bő három generációval ezelőtti dolgokat juttat az eszünkbe.

Mintha mondták volna hogy büdösbogár invázió van

Mintha mondták volna hogy büdösbogár invázió van


Nyilván a hangszekció nem képes egy teljes anyagot megmenteni, de azért az élményhez hozzá tud dobni. Pont ezért vicces, hogy itt amúgy mind a zene, mind pedig a járművek effektjei egészen rendben vannak. Bár előbbinél az kicsit furcsa, hogy mindösszesen egyetlen darab dalról van szó és annak különféle részeit vagdossák be a töltőképernyők alatt. De az legalább jófajta metál. Amúgy meg búgnak, kepesztenek a motorok, vinnyognak tisztességgel a verdák amikor mondjuk kipörög a kerekük, de a kamionok is tülkölnek tisztességgel. Szóval év végi prémiumot én igazából csak az ambient dolgokért felelős csapatnak adnék.

Ahogy olvassátok, egy nem túlzottan átgondolt cucc képe bontakozik ki a szemünk előtt. Ha ezeket félrelökjük és elkezdjük vizsgálgatni a root cause-t (nagyjából minden probléma alapforrása), akkor rájövünk, hogy igazából azt nem tudták eldönteni a fejlesztők, hogy ez most egy vérkomoly szimulátor legyen, vagy pedig maradjanak meg az árkádos megközelítés mellett. Ez nagyon érződik a vezetési élményen, ami egy kicsit ilyen, kicsit olyan. Van benne nagyon enyhe törésmodell, ami egyáltalán nem befolyásolja járművünk teljesítményét. Szervizelhetjük a kicsikét kettő futam között, hozzá is tesznek az elért időnkhöz, de még ha ronccsá törjük magunkat, akkor sem érzünk különösebb teljesítménybeli visszaesést.

Ez bátor vállalás volt

Ez bátor vállalás volt


Ezek után gondolom azt várnátok, hogy a vérbe lehúzzam az egészet, mondván ezt jobban át kellett volna gondolni és egy normális grafikus motort pakolni alá. Igazatok is van, ugyanakkor valamiért, a fentebbi hibák ellenére mégis jó néha csapatni vele. Persze nem úgy kell felfogni mint valamilyen versenyzős témát, hanem inkább mint egy kiránduló szimulátort. A viccet félretéve tényleg van valamilyen bája, ami lehet hogy a műfajból fakad.

Ennek ellenére ebben a formában teljesen felesleges volt kiadni szegény Dakar 18-at. Tény, hogy a műfaj kedvelőit nem kényeztetik el azért, de a téma megérne egy normális, jól átgondolt játékot, nem pedig egy ilyen kompromisszumoktól hemzsegő valamit.

Dakar 18 / Tesztplatform: PlayStation 4

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2018. szeptember 25.
  • Ár: 10.799 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Jól eltalált hangok
  • A járművek pofásan festenek
  • Egész sok pálya
  • Nagyon kevés játékmód
  • Teljesen érdektelen multi
  • Helyenként generációkkal ezelőtti megvalósítás
  • Se nem szimulátor, se nem árkád megközelítés
  • Hang
    7
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    5
  • Hangulat
    4
5.5
Dakar 18 egy meglehetősen érdekes fagocitózis. Egyrészt ott van a finoman szólva sem hétköznapi gameplay és felütés: pontról pontra, navigátorunkra hallgatva kell mindenféle checkpointon áthaladunk Dél-Amerika különféle sivatagos vidékén, ami magában hordozza a király kis kalandozást. Másrészt technikai oldalról olyan elképesztően vérgagyi autós játékkal van dolgunk, ami azért nem mindennapi. '>
Dakar 18 egy meglehetősen érdekes fagocitózis. Egyrészt ott van a finoman szólva sem hétköznapi gameplay és felütés: pontról pontra, navigátorunkra hallgatva kell mindenféle checkpointon áthaladunk Dél-Amerika különféle sivatagos vidékén, ami magában hordozza a király kis kalandozást. Másrészt technikai oldalról olyan elképesztően vérgagyi autós játékkal van dolgunk, ami azért nem mindennapi. '>
4 hozzászólás

Ronalddo

5 éve, 10 hónapja és 9 napja

Hangulat 4. Durva! röhögő smiley

válasz erre

Gólem

5 éve, 10 hónapja és 9 napja

Ez aztán... Uhhh... röhögő smiley

válasz erre

Mordorer

5 éve, 10 hónapja és 10 napja

Úristen, ez hogy néz ki bameg! röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley

válasz erre

Direktor

5 éve, 10 hónapja és 10 napja

Te jó ég, micsoda hitvány **** ahogy ez kinéz! röhögő smiley

válasz erre
Dakar 18
10.799 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja