Cyberpunk 2077 teszt

2020. december 15.
78.1531
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Nem ez az első alkalom, hogy a lengyel fejlesztőcsapat, a CD Project Red a rajtnál megcsúszik egy banánhéjon, és mégis elsőként ér célba. Talán emlékszünk a The Witcher 3: Wild Hunt startjára, mely év játékává nőtte ki magát. Ugyanez lenne a helyzet a gárda legújabb üdvöskéjével, a Cyberpunk 2077-tel is? Meglátjuk, mit hoz a jövő, azonban én már annak örülök, hogy nem szól minden második hír arról, hogy milyen jó lesz, hanem minden harmadik szól arról, hogy mennyire rossz lett.
 


Tagadhatatlan, hogy megosztó alkotásra sikeredett a CP 2077. A játékosok az egyértelmű technikai malőröktől kezdve a legkisebb idétlenségekbe is belekötöttek (például nem lehet sétálni, csak kocogni, nincs fodrászat és meztelenül sem lehet az utcákat róni (mert egy akció szerepjátékban tényleg ez a legfontosabb)), és valóban, nem egy tökéletes alkotással van dolgunk ám messze nem olyan rossz a helyzet, mint azt hittem volna. Az is igaz, hogy nem a konzolos verziók egyikét teszteltük, hanem a PC-set. Egyelőre azonban engedjük el ezeket a gondolatokat, és lássuk, milyen érdekességekkel vár minket Night City.

A néhai Richard Night nevét magán viselő város mindent tartalmaz, amit az alapító atya mellőzni akart: bűnt, korrupciót, bizonytalanságot és nyomort. A cégek által irányított élet, a kilátástalanság, az erőszak hétköznapi mivolta és a valóságtól való menekülés fémjelzi Night City mindennapjait. Senki sincs biztonságban, még a vezető személyek sem, kevés emberben lehet igazán megbízni, és úgy írhatjuk rá nevünket a történelem porosodó lapjaira (mint kis- illetve középkategóriás emberek), ha mártírokként életünket adjuk a rendszer felborításáért.

Night City sosem alszik, Még nappal sem.

Night City sosem alszik, Még nappal sem.


Kellemes kilátások. Lényegtelen, hogy céges mitugrászok, a rengeteg banda avagy nomád családok egyikének a tagjai vagyunk, a Carpe Diem életmód az egyedüli, amit igazán követni lehet; ki tudja, mikor jön el a halál. Mert bármikor bekopogtathat. Előttünk is megjelenik egy szép napon a kaszás, egy legendás személy formájában. A véletlen találkozás elindít egy visszafordíthatatlan folyamatot, új útra tereli emberünket, aki ugyan egyik napról a másikra élt, de meghalni mégsem akar. Viszont az új út, új lehetőségeket is rejt, többek között megoldást az egyre közelebb libbenő fekete csuklyás alakra.

Harcolni kell, hisz nincs veszítenivalónk. Öt tulajdonság és számtalan ezekhez köthető adottság ("Perk") közül válogathatjuk össze a játékstílusunknak megfelelőket. Lehetünk nők, férfiak, vagy keverékek, és bár annyira nincs nagy választék a testalkatot illetően, a rengeteg hajtípus és arc alakítási lehetőség révén igazán egyedi főhőst rakhatunk össze, kinek neve: "V". A kinézetét jól gondoljuk ki, ugyanis a karaktergenerálás után nincs lehetőség változtatásra. Az öt tulajdonság a fizikum, a reflex, a tech tudás, az intelligencia és a "Cool", mely a megfontoltságot keveri a hidegvérrel.

Testünk rengeteg "cyberware" kiegészítésnek adhat otthont.

Testünk rengeteg "cyberware" kiegészítésnek adhat otthont.


Az én emberem egy érdekes hibridre sikeredett, aki a céges világból indult, nagy erővel, éles reflexekkel és rendíthetetlen "Cool"-al felvértezve. A fizikum alatt megjelenő atlétika, pusztítás és ökölvívás adottság-fákon leginkább az atlétikára helyeztem pontokat, ezekkel több maximum életet, regenerációt és gyorsabb állóképesség pont visszatöltést adva V-nek. Ám a reflex alatt lévő karabély, pisztoly és penge opciók is kaptak jónéhány pontot, azt eredményezve, hogy emberem gond nélkül végezni tud egy csürhével egy szamuráj kard vagy akár egy jobb kés segítségével is.

Ám ez csupán egy kombináció a rengeteg közül. Lehet a hack-elésre is gyúrni, mellyel az ellenség "cyber" eszközeit, kamerákat, drónokat tudjuk megbolondítani, lekapcsolni, vagy zárlatossá tenni (Watch Dogs stílusban). De akár a tech fát is megnézhetjük, ha épp a "craft" rendszert szeretnénk maximálisan igénybe venni. Kár, hogy egy-egy eszköz összerakása és fejlesztése ijesztően sok alapanyagba kerül. Azonban az egyes attribútumok magas értéke kalandozásaink során is előkerülnek (például ajtófeltörés erővel vagy intelligenciával), illetve a dialógus opciókat is befolyásolhatják, sőt, a hátterünk is adhat új lehetőségeket egy beszélgetés során. Rendkívül sokoldalú és rugalmas ilyen téren a rendszer, öröm volt látni.

Több doboz robotkar jobb oldalt, ez normális, egyáltalán nem ijesztő.

Több doboz robotkar jobb oldalt, ez normális, egyáltalán nem ijesztő.


A sztorit nem részletezném, mivel talán a legerősebb része a játéknak, a hangulat mellett; messzire menő, szerteágazó és mély. Night City egy élettől pezsgő hely, ahol a lakók saját útjaikat járják, beszélgetnek, élik életüket, és ha szerencsénk van, meg is találhatnak a problémáikkal. Egy "Street Cred" mérce mutatja, mennyire ismerik nevünket az utcákon, és ezt itt pozitív értelemben kell venni. Tudják, hogy megbízható, professzionális ügynökök vagyunk, és rengeteg munkalehetőség hullhat így az ölünkbe a sztori folyamán.

Ám, ha figyelmen kívül is hagyjuk ezeket a mellékküldetéseket, a játékidő még így is elismerésre méltó. A főszál több ágon halad, melyek ugyan függetlenek egymástól, mégis nagyszerűen összeér az egész egy megkapó és grandiózus narratívába. Rengeteget fogunk beszélgetni a különféle szereplőkkel, megismerhetjük komplikált hátterüket, véleményeiket, vagy nem, ha nem vagyunk rájuk kíváncsiak. Lehet erőszakosan, megértően, semlegesen bánni beszélgetőpartnereinkkel, emiatt pedig már egy dialógusnak is többféle vége lehet.

Anyám borogass, néni, melletted egy Keanu, meg ne fordulj!

Anyám borogass, néni, melletted egy Keanu, meg ne fordulj!


Azonban előbb utóbb eljön az a pillanat, amikor nem tudjuk kibeszélni magunkat egy szituációból. Ilyenkor előbukkannak a fegyverek és elkezdődik a Night City szimfónia. Rengeteg különféle karabély, shotgun, kézi lőfegyver és közelharci eszköz vár a "muzsikusokra", a virtuózabb technikusokra pedig egzotikus szoftver kiegészítések, jobb operációs rendszerek. Amellett, hogy a fegyvereket, a páncélként funkcionáló ruházatokat és a "cyber" kiegészítőket saját magunk is gyárthatjuk, fejleszthetjük (mint ahogy fent említettem), ha nincs más, vannak specializálódott árusok mindenfelé, akik ráadásul magas "Street Cred" szinten hajlandóan az igazán különleges árúikat is kigördíteni.

Ellátogathatunk "ripperdoc"-okhoz, akik a fémvégtagok, belső huzalok és csontozatok árusai és beépítői (ilyeneket természetesen nem csinálhatunk magunknak). Egy új kar, egy jobb láb, frissebb belső vezérlőegység, ezek bármit belénk építenek a megfelelő összegért. Szerencsére a lóvé sosem lesz akadály (kivéve talán az elején), hisz a rengeteg mellékmunka mellett a nagyvilág tele van felvehető szeméttel, tárgyakkal és eszközökkel, melyek elorzása senkit sem fog zavarni, és mint tudjuk, számunkra használhatatlan például egy pakli kártya, de az árus bizony fizet érte. Csak beszélgetőpartnereink néznek furcsán, miközben dumálnak, mi meg rommá zsákmányoljuk az adott helyiséget.

"Braindance" nyomozások közben nem csak vizuális, de akusztikus és hőképet is elemezhetünk.

"Braindance" nyomozások közben nem csak vizuális, de akusztikus és hőképet is elemezhetünk.


Napestig lehetne beszélni a játékot ellepő színes tartalomról. "Brain Dance" nyomozások, utcai bandák, bűnözők levadászása, autóversenyek, mértéktelen felnőtt tartalom, mesterséges intelligencia által adott filozófia leckék... a világ megfog, beszippant és nem enged menekülni. A küldetések változatosak, szórakoztatóak, a járművek irányítása elfogadható, minden sarkon dekadencia, minden falon holografikus kijelzők, vagy graffiti, furcsa öltözékek, robotemberek, emberi robotok; képtelenség betelni a játékkal. Még a rengeteg technikai probléma sem volt képes a függőségemet "meggyógyítani" (ezekről lejjebb).

A prezentáció pedig mindezt hangulatosan adja át. Sajnos nem volt lehetőségem mindent maximumra tolva élvezni a látványt; ahhoz bizony frissítéseket kellett volna eszközölnöm, de az egy éves konfigurációm még így is jól bírta a megpróbáltatásokat. Alap "ray-tracing", majdhogynem minden opció felhúzva, HDR és a "Film Grain" lekapcsolva, mivel az általuk visszakapott sötétebb, az "FG" esetében pedig zajosabb kép annyira nem volt meggyőző, illetve a DLSS is automatikusra állítva, hogy visszafogja a felbontást, ha mélyrepülésbe kezdene az FPS. Így is történt némi akadozás, mikor egy-egy fénydúsabb klubba kerültem, de en bloc a látványvilág már így is igencsak tetszetős.

A mai világban fura vagy cica. Ha nem vagy minimum 50% robot, nem lehetsz gyerekeim anyja.

A mai világban fura vagy cica. Ha nem vagy minimum 50% robot, nem lehetsz gyerekeim anyja.


A zene legtöbb esetben nagyszerű, kivéve egy-két jellegtelen számot, és harc közben is néha-néha belerohan monoton ismétlődésbe a háttérmelódia. A szinkronszínészek nagy része előtt le a kalappal. Keanu Reeves Johnny Silverhand-jét hallgatni mindig egy élmény, ám nem csak az ő neve köthető a Cyberpunk 2077-hez. Többek között olyan "hírességek" kaptak vendégszerepet az alkotásban, mint Alanah Pearce vagy Jesse Cox, és állítólag Dr. Disrespect is el van dugva valamerre. Szerencsére még nem találtam meg őt (nem is szeretném), a másik kettőnek pedig igencsak feledhető szerepet adtak.

Végezetül pedig következzék az utálkozók kedvenc szekciója: mi a gond a játékkal? Bug-os. Irgalmatlanul. Azonban engem ez annyira nem bosszantott alapvetően, ugyanis a hibák nagy része inkább vicces, semmint frusztráló, a javítások pedig állandóan érkeznek. Levegőben lebegő tárgyak, semmiből megjelenő, csúszkáló karakterek, felületek, főleg korlátok csúszós ütközés-felismerése, a szeméttelep textúráinak hiányosságai, néhány felvehetetlen tárgy... van miből válogatni, ha igazán szeretnénk kötekedni.

A koponyás ellenfelek elől jobb futni. A sérülésszámokat elnézve ez igaz lehet.

A koponyás ellenfelek elől jobb futni. A sérülésszámokat elnézve ez igaz lehet.


A frusztráló bug-ok már talán, szerencsére jelenlétük majdhogynem teljesen hanyagolható. Kettőt emelnék ki: az azonnali halált, illetve a "chash"-elést. Az előbbi kiváltó okát nem tudom; talán egy ellenfél lövése volt bug-os és ölt meg azonnal, hisz minden ilyen alkalomnál tűzharcban voltam. Az utóbbi szerencsére csupán egyszer fordult elő. Ugyan mindkettő eset bosszantó, azonban mivel nagyon ritkán fordultak elő, és a játék igencsak gyakorta ment, ezért sosem okoztak nagy visszalépést.

Ezek mellett egy negatívumot találtam még, azt is a játékmechanikák között, ha nem számítjuk az AI furcsaságait (nem a legokosabb algoritmus mozgatja az ellenséget). Ez pedig a rendőri reagálás, ha civileket bántalmazunk. Ha véletlenül kitör a tűzharc köztünk és egy agresszív banda között, akkor ha tévedésből megsebzünk egy arra lófráló ártatlant, akkor a rendőrök másodpercek alatt rajtunk vannak drónokkal, melyeket ha leszedünk, mert idegesek vagyunk, hogy mit szólnak bele, hagyjanak már, sok hülye, akkor nagyon hamar kommandósok fogják megnézni, mi történt a robotkákkal.

Minél több RAM van "dekkünkben", annál trükkösebb hekkeléseket hajthatunk végre.

Minél több RAM van "dekkünkben", annál trükkösebb hekkeléseket hajthatunk végre.


Viszont úgy nem lehet harcolni, ha minden oldalról lőnek. Meglepő ez a megoldás, ugyanis a Night City felfogás szerint nincs lehetőség a lakosságot teljes mértékben megvédeni, bizony a bandák jelenléte és bűnözése mindennapos látvány. Ám, ha mi felrúgjuk Manyi nénit, akkor oda elit rendőri erőt kell küldeni, mert valahogy el kell téríteni a játékost a randalírozástól. Ritka eset ez, mert szerencsére a civilek távol tartják magukat a tűzharcoktól, de azért előfordul néha, és ilyenkor ahelyett, hogy megvadulnánk, ahogy én tettem, inkább rohanjunk.

Összességében, azonban, a Cyberpunk 2077 hozza mindazt, amit a készítők megígértek, és amit mi is elvártunk tőle. Egy hatalmas játékteret, számtalan lehetőséget, állandó tennivalót és egy megfogó sztorit kaptunk, fantasztikus prezentációval és sok "bug"-gal megspékelve. Mindezektől függetlenül azt mondom, vegyétek és egyétek. A grafikai beállításokkal mondjuk el lehet ökörködni, ha nem éppen optimális a vasunk, de a végén a magyar feliratot ne felejtsük el beizzítani. Minden egyes játékindításkor... mert ez is bug-os.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Cyberpunk 2077 (XBOX ONE)21.899 Ft

Cyberpunk 2077 (PS4)21.899 Ft

Cyberpunk 2077 (PC)19.199 Ft

Cyberpunk 2077 teszt / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2020. december 10.
  • Ár: 19.199 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Botrányosan addiktív
  • Dinamikus, életszagú környezet
  • Fantasztikus prezentáció
  • Rengeteg mellékküldetés, munka, tennivaló
  • Bugos... nem kicsit, nagyon
  • Multira még várni kell
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    9
8.3
13 hozzászólás

WillThaWheel

4 hónapja,

Én tök jól elvagyok vele (PC-n) persze sok a bug, de az eddig lejátszott 50 órám alatt összesen 1 olyan buggal találkoztam, ami megakadályozta a játék előrehaladtát, de az is egy mentés újratöltéssel megoldódott. Valamint, hogy minden négyzetméteren van 2 robbanó hordó, az is elég gáz. A többin jót nevetek, mert tudom, hogy javítani fogják. Ha nem adták volna ki last-gen konzolokra, vagy legalább tartaná az 50fps-t, akkor nem lenne ekkora dráma körülötte. Lehet, hogy leírtam még egyszer, csak másképp, amit a tesztbe is megemlítettél, de ez csak annak a jele, hogy egyetértek a teszttel.

válasz erre

Tommy

4 hónapja, 3 napja

iPet írta:
Játszottam a PS4 verzióval és sokat gondolkodtunk Marcoval, hogy integráljuk-e a tesztbe vagy sem. Végül úgy döntöttünk hogy nem, és inkább itt, kommentben írom le pár mondatban a tapasztaltakat. Én PS4 Pro-n játszottam vele az 1.04-es patch után. Ha szigorúan a bugokra koncentrálunk, akkor kategóriákkal jobb a helyzet, mint induláskor volt. Egyszersem crashelt be a cucc, nem volt kék halál, se semmi ilyesmi. Nevetséges bugokkal még mindig televan, viszont azok nem sokkal rosszabbak, mint mondjuk a Witcher 3 elején. Viszont. Az nyilván csak álom, hogy a lastgen változatok akár csak megközelítsék a PC-s medium beállításokat. Igen, ki kell mondani, botrány ronda a játék. A város totál kihalt, a neonok nem izzanak olyan hévvel és valahogy teljesen üresnek hat az egész. Nekem személy szerint magával a játékmenettel, a sztorival meg úgy en bloc az egésszel bajom van, pedig régen még játszottunk is Cyberpunkkal, szóval a világ nem ismeretlen. Botrány nagyot csalódtam benne. Ha én teszteltem volna konzolon és mindent egyben néznék (játékmenet, bugok, grafika, hangulat), akkor nagyon max 6.5-et adtam volna neki.
Na az a nagyon durva.

válasz erre

iPet

4 hónapja, 3 napja

Játszottam a PS4 verzióval és sokat gondolkodtunk Marcoval, hogy integráljuk-e a tesztbe vagy sem. Végül úgy döntöttünk hogy nem, és inkább itt, kommentben írom le pár mondatban a tapasztaltakat. Én PS4 Pro-n játszottam vele az 1.04-es patch után. Ha szigorúan a bugokra koncentrálunk, akkor kategóriákkal jobb a helyzet, mint induláskor volt. Egyszersem crashelt be a cucc, nem volt kék halál, se semmi ilyesmi. Nevetséges bugokkal még mindig televan, viszont azok nem sokkal rosszabbak, mint mondjuk a Witcher 3 elején. Viszont. Az nyilván csak álom, hogy a lastgen változatok akár csak megközelítsék a PC-s medium beállításokat. Igen, ki kell mondani, botrány ronda a játék. A város totál kihalt, a neonok nem izzanak olyan hévvel és valahogy teljesen üresnek hat az egész. Nekem személy szerint magával a játékmenettel, a sztorival meg úgy en bloc az egésszel bajom van, pedig régen még játszottunk is Cyberpunkkal, szóval a világ nem ismeretlen. Botrány nagyot csalódtam benne. Ha én teszteltem volna konzolon és mindent egyben néznék (játékmenet, bugok, grafika, hangulat), akkor nagyon max 6.5-et adtam volna neki.

válasz erre

Hentes

4 hónapja, 3 napja

Hihetetlen, milyen hangulatos tesztet tudsz írni egy rakás ****ról. Még meg is venném, de inkább kivárok, az a biztos. Lehetette azért ettől félni, hogy annyira túl van hypeolva, hogy valami nem stimmel, hát be is jött. Gondolom ha ez a teszt a PS4-es verzióról íródott volna, akkor most maximum 3 pontot látnánk itt...

válasz erre

Vidoros

4 hónapja, 5 napja

De jó hogy lemondtam a PS4 előrendelésemet basszus. PC-n sem mertem eddig bevállalni, de most berendeltem, mire megjön, talán fel is patchelik rendesen.

válasz erre

Gólem

4 hónapja, 5 napja

Ezt a tesztet olvasva szomorúan kell látnom hogy a PS4-et szó szerint le****ták. Iszonyat nagyot csalódtam.

válasz erre

Mordorer

4 hónapja, 5 napja

Korrekt kritika, nyolc óra PC-s játék után maximálisan egyet értek vele. Iszonyatosan beszippant, gyakorlatilag azért álltam csak fel a gép előtt, mert rohadt éhes voltam már.

válasz erre

petrovicsz

4 hónapja, 6 napja

Nagyon gáz ez a millió bug, pofátlanság volt így kiadni.

válasz erre

Patrik94

4 hónapja, 6 napja

Kivárom nagy nyugalommal a javításokat és majd utána belecsapok.

Nagyon jó hangulatú teszt lett!

válasz erre

Ronalddo

4 hónapja, 6 napja

Na igen. Ilyenkor van az amikor tudod hogy egy bugos foshalmaz, teli bosszantó rohadt hibával, de akkor jön a játékélmény, és pofán csap egy szívlapáttal. Ez volt a Witcher 3-nál, meg a Fallout 76-nál is.

Reméljük mihamarabb helyre pofozzák.

válasz erre

muki

4 hónapja, 6 napja

Mondjuk egy éves hardveren illik is szépen futnia egy játéknak. Meggyőző teszt lett, nagyon átjön a hangulat, látszik hogy tényleg be tud szippantani. Én megvárok néhány patchet, meg az első ingyenes DLC-t és akkor neki is állok majd.

válasz erre

VaPe

4 hónapja, 6 napja

Komolyan mondom, teszt alapján azonnal tolnám, de közben ott van az a millió bug. Egyszerűen dühítő.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Cyberpunk 2077
19.199 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt