Castle Crashers teszt

2008. szeptember 11.
75.9891
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Yoyo profilja, adatai
Yoyo
A kilencvenes évek közepéig hatalmas népszerűségnek örvendtek az oldalra scrollozós beat-em up? játékok. Elég csak néhány olyan nevet megemlítenem, mint a Final Fight sorozat, a Cadillacs and Dinosaurs, vagy minden ős PC-s kedvence, a Golden Axe. Ha valakinek mondanak még ezek a címek valamit, azoknak most biztosan könnybe lábad a szemük, és elérzékenyült hangulatban kezdik el keresni pincéjükben a régi Nintendo masinájukat, vagy kezdenek el letölteni emulátorokat, hogy felelevenítsék a régi szép emlékeket. Sajnos a háromdimenziós játékok megjelenésével és térhódításával ez a nagyszerű stílus szépen lassan kihalt, helyét pedig átvették a napról napra realisztikusabbá és bonyolultabbá váló játékok.



Castle Crashers teszt - 2. kép

A The Behemoth szerencsére felismerte, hogy a retroláznak köszönhetően egyre többen nyúlnak vissza a régi klasszikusokhoz, és éppen ezért alkotta meg 2005-ben az Alien Hominid nevű, eredetileg flash alapú játékot. A kétdimenziós, kézzel rajzolt shoot-em up? egy távoli civilizációból a Földünkre érkezett (vagy inkább csapódott) idegen lény kálváriáját mutatta be. Az AH végül mérsékelt sikereket aratott, de azok akik vevők voltak az ilyen jellegű játékokra, a mai napig boldogan veszik elő egy kis lövöldözés kedvéért. Még ebben az évben kezdték el fejleszteni a szintén Flashjátékokhoz hasonlító Castle Crasherst is. A CC végül elkészült, és egy-két apró hírt illetve videót leszámítva szinte a kertek alatt lopakodott be az Xbox Live Arcade piacára.


Castle Crashers teszt - 3. kép

Az alap szituáció meglehetősen egyszerű: a gonosz varázsló elrabolja a Királyság szent kövét, valamint az uralkodó lányait. Négy rettenthetetlen harcos azonban képes lehet arra, hogy ismét békét hozzanak a túlvilági lények inváziója által sújtott vidékre, és talán a széphölgyek szerelmét is elnyerhetik kalandjaik során. A négyes szám itt nem szimplán ennyi választható karaktert jelent, hanem egyszerre ugyanennyi játékost is. Ez a Castle Crashers legnagyobb bája, hiszen elég négy joystick, vagy egy Live előfizetés ahhoz, hogy barátainkkal vállvetve küzdjük át magunkat a húsznál is több pályán. Az alap karakterek a szerepjátékok sablonvarázslataival vannak megáldva. Ezek közé tartozik a méregfújás, a villám, a tűz és a jég varázslatok. Minden hősnek három mágikus képessége van, de ezeket csak akkor tudjuk használni, ha megfelelően osztjuk el a pontokat szintlépéskor.

Castle Crashers teszt - 4. kép

Mint az sejthetővé vált a fentiekből, a játék nem mentes a szerepjátékos elemektől. A négy tulajdonság itt az erő, mágia, védelem, valamint az ijászat/gyorsaság. A csaták során tapasztalati pontokat gyűjtünk, és ha szintet lépünk akkor kezdetben kettő, bizonyos fejlettség után pedig egy pontot adhatunk a nekünk szimpatikus skillre. Ahogy egyre erősebbek leszünk, úgy tanulunk meg új kombókat is, ami miatt a kezdeti mozgási repertoárunk jelentősen ki fog bővülni. De itt nem ér véget a hasonlóság az RPG műfajával, hiszen a legyőzött ellenfelek aranyat is elejtenek, amiből életitalt, valamint különböző fegyvereket is vehetünk magunknak. Találkozhatunk továbbá kísérő állatokkal is, amik bizonyos plusszokat illetve segítséget adhatnak. Ilyen pl. a kiszsiráf, aminek hatására gyorsabban lépünk szintet, vagy a denevér, ami képes megtámadni egy ellenfelet, és rövid ideig elvonni rólunk a figyelmét.


Castle Crashers teszt - 5. kép

A harcrendszer annyira összetett, amennyire egy ilyen játéknál szükséges. Van gyenge és erős ütés, védekezés, íjazás és ugrás. Ha az ellenfélhez közel vagyunk, akkor az erős ütéssel elkaphatjuk az ellenfelet, ha pedig a földön fekszik valaki, akkor ugyanezzel a gombbal ugrálhatunk rajta. Ha sokáig megyünk egy irányba, akkor kis emberünk elkezd futni, amiből szintén más ütések indíthatóak, és egyszerre akár több gonosz lényt is sebeznek. Bár van egy pár fajta kombó, nagyrészt az alap támadásokat fogja mindenki használni, hiszen az a legcélravezetőbb. A varázslatok kifejezetten hasznosak, és szerencsére nem kell varázsitalt inni, hiszen manacsíkunk automatikusan visszatöltődik.


Castle Crashers teszt - 6. kép

Ha egyedül vágunk neki a kalandnak, akkor készüljünk fel arra, hogy nem lesz egyszerű dolgunk. Kezdetben még viszonylag kevés ellenfél után idővel hatalmas hordák fogják az utunkat állni. Ha leköti a figyelmünket egy-két ellenség, akkor a társaik távolról nyilazva keserítik meg az életünket, és nem ritkán egy miniboss is megjelenhet a pályán. Az öt életital, ami egyszerre nálunk lehet, a játék végén már meglehetősen kevésnek fog tűnni. De ha jól használjuk a védekezést és a mágikus erőinket, valamint ha a megfelelő célpontokat likvidáljuk először, akkor nem lehet gond a végigjátszással. Minden pálya végén várni fog ránk egy főellenség, amit kezdetben nehéz lesz legyőzni, de ha kiismerjük a támadásait, akkor akár sérülés nélkül is átjuthatunk rajtuk. Ha ez megvolt, akkor jutalmunk a pálya végén található kincsesláda, valamint bizonyos részeknél egy kiszabadított hercegnő csókja is. Ha többen játszunk, akkor itt válik igazán érdekessé a dolog, hiszen ilyenkor egymással is meg kell küzdeni a leányzóért.

Castle Crashers teszt - 7. kép

A story mód mellett lehetőség van arénaharcokra, ami azt jelenti, hogy egyedül játszva egyre több és egyre nehezebb ellenfeleket kell legyőzni. Ha többen játszunk, akkor egymás ellen harcolunk, akárcsak a királylányok kiszabadításakor. Kifejezetten jó móka, amikor egyszerre négy teljesen különböző hős esik egymásnak, valószínűleg népszerű része lesz ez a módja a játéknak. Van még egy másik minijáték is, ez az ?All You Can Quaff? névre hallgat, és az Alien Hominidből ismert ?All You Can Eat? leszármazottjának tekinthető. A lényeg az, hogy egymás után kell négy adag ételt magunkba tuszkolni az X és az Y gomb villámgyors nyomogatásával. Aki a legyorsabban tudja püffölni a kontrollert, az nyer. Pár menet akár egy kiadós súlyzózással is felér, nekem három játék után olyan izomgörcseim voltak, hogy le is tettem egy kis időre a további kajálástól.


Castle Crashers teszt - 8. kép

Bár a grafika meglehetősen egyszerű, mégis minden igényt kielégít. A kézzel rajzolt játékok már régen kihaltak, éppen ezért kellemes a szemnek a CC kinézete. Amivel meghódítja az ember szívét, az maga a stílus. Egyszerűen lehetetlen nem megszeretni az első pillanattól kezdve a kis katonák harcát. Az apró gegek adják meg az igazi játékélményt, amik végig jelen vannak a programban. Amikor már kezd unalmassá válni a játékmenet, akkor törik meg a készítők a monotonitást egy újabb aljátékkal, mint például az őzeken való meneküléssel, vagy a régi felülnézeti repülős shoot-em up?-okat idéző résszel, de még egy röplabdameccsbe is belecsöppenünk. A ránk támadó lényekre az agyament szó lenne a legmegfelelőbb, hiszen találkozhatunk pisztrángokkal hadakozó plüssmacikkal, jedikardos fekete lovagokkal, és Alien Hominidokkal is. A rajzolt megjelenítés mellett a zene is kimagasló. A felcsendülő dallamok annyira fülbemászóak, hogy szinte buzdítanak arra, hogy a lehetetlennek tűnő részeknek is többször nekifussunk.


Castle Crashers teszt - 9. kép

Miután végigjátszottuk a játékot, nem csak egy újabb nehézségi szint, hanem rengeteg titkos karakter is megnyílik az ismétlésre szomjazó embereknek. Ha végeztünk a történettel, akkor karakterünk maximum harmincadik szintű, és mivel a maximális szint kilencvenkilenc lehet, ezért érdemes nekifutni a nehezebb fokozaton is. A közel negyven fegyver és több tucatnyi állat miatt is ajánlott a többszöri végigjátszás . Ami hiba akad a CC-ben az a viszonylag instabil netkód, ami miatt még gyakran szakad meg az online élmény négy játékos esetén. A másik hátulütő pedig a relatíve borsos ár, hiszen az Arcade játékoknál megszokott nyolcszáz pont helyett ez ezerkettőszáz pontért tölthető le, ami nagyjából ötezer forintnak felel meg.

Castle Crashers teszt - 10. kép

Az oldalra scrollozós verekedős játék le sem tagadhatná elődeit, de nincs is erre szüksége. A Castle Crashers ugyanis egyfajta paródia a múlt népszerű játékairól a mai közönségnek. De fricska ez a mestermű a mai nagy kiadók játékainak is: lám, nem kell a csilli-villi grafika és a több millió dolláros költség ahhoz, hogy sikerjáték készüljön. Elég egy kiváló ötlet, gunyoros humor, és egyszerű játékmenet ahhoz, hogy a közönség elégedett legyen. Ezt igazolja a letöltések száma is, hiszen az indításától számított ötödik napon már több, mint százezer ember neve volt fent a játék ranglistáján. Ha belefáradtál a bonyolultabbnál bonyolultabb játékokba, esetleg szereted a retro érzést, vagy szimplán csak hatalmasakat akarsz röhögni néhány haveroddal, akkor mindenképpen ajánlom a Kastélytörőket. A Trial verzió ingyen letölthető, és éppen elegendő ahhoz, hogy mindenkit elvarázsoljon.

Castle Crashers / Tesztplatform: XBOX360

a polcon a helye
  • Stílus: Beat 'em up
  • Megjelenés: 2008. augusztus 28.
  • Ár: 3.599 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • stílusos
  • többjátékos mód
  • retro érzés
  • 1200 Microsoft point
  • széteső multi
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
8.8
2 hozzászólás

Vendég

16 éve, 2 hónapja és 17 napja

van itt valaki
nyelvnyújtó smileymenő smiley

válasz erre

donat1105

16 éve, 10 hónapja és 18 napja

jó a silkroad játék!!!!!!!
akarok játszaniszomorú smiley

válasz erre
Castle Crashers
3.599 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások