Call of Duty: Black Ops - Cold War teszt

2020. november 20.
88.8601
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Alig szakadok el a The Dark Pictures Anthology: Little Hope különféle befejezéshullámától, ismét egy olyan helyen találom magam, ahol biztos pontot a történet végére nem feltétlenül fogok egy végigjátszással tenni. Pedig egy Call of Duty-ról van szó, itt nem vagyok az ehhez hasonló narratívához hozzászokva. Nem kell gondolkoznom, rejtvényeket fejtenem, csupán szaladgálnom, illetve lőnöm kell, majd végül gyönyörködni a robbanásokban.
Advertisement


Természetesen a jól implementált újdonságokat mindig tárt karokkal fogadjuk. Míg tavaly nehéz jelenetekkel és realisztikus felállásokkal traktálta galamb-lelkünket az Activision aranytojó tyúkjának legújabb tojása, úgy a mostani epizód, mely a Black Ops elágazásnak a legújabb része, nem rest ügynököt faragni belőlünk.

Azonban nem csak a reflexei és az ösztönei élesek emberünknek, de képes kemény logikát igénylő feladatokkal is megbírkózni. Bizonyítékok alapján ki tud jelölni célpontokat és nyomokat követve olyan kódokat old meg, melyeket más még csak nem is remélhet.

Ami pedig ráadás, hogy mindez nagyszerűen illeszkedik az egyjátékos kampányba és annak narratívájába, mely, ahogy a cím is sugallja, a hidegháborúnak egy szakaszát mutatja be. Az 1980-as évek elején találjuk magunkat, olyan híres történelmi személyek társaságában, mint Ronald Reagan és Mikhail Gorbachev, ám a sorozatból már ismert figurák is megjelenhetnek, mint például Imran Zakhaev. Úgyhogy a fő történelmi pontok meg vannak tartva, ám továbbra is egy fiktív világban szaladgálunk, bár kétlem, hogy ez bárkit is váratlanul érintene.

Basszus Iván, már megint a modem mellett borítottad ki a kávét.

Basszus Iván, már megint a modem mellett borítottad ki a kávét.


A felvezető küldetések után megalkotjuk saját karakterünket. Újdonságnak számít, bár sajnálatos módon az igazán izgalmas része kiaknázatlanul marad. Dönthetünk emberünk neméről, bőrszínéről, hátteréről, ám ezek szinte semmit sem befolyásolnak, legfeljebb a dialógusokban változik meg itt-ott egy-két dolgot.

Ami viszont érdekesebb az a két speciális képesség, miket mindezek mellé választhatunk. Segítségükkel könnyebben hozzá tudjuk igazítani a játékot a saját stílusunkhoz. Több élet, gyorsabb újratöltés, kisebb fegyver visszarúgás és a többi; sokféle variáció közül lehet válogatni.

Kár, hogy az általunk irányított karakter egy néma főhős, akinek a hangját még találat bekapásnál, zuhanásból történő sérülésnél, de még halálnál sem halljuk feltétlenül. A bőrszín néha kivillan, a nem pedig a fent említett dialógus-változtatásokon kívül csupán egyszer okoz változást a játékban, akkor is egy ártatlan rovására. Sajna a képességválasztás kivételével inkább csak szemkiszúrásnak hat a karaktergenerálás. Ám, miután túltettük magunkat ezen, a játék többi újdonságként ható implementációja sokkal jobban lett megcsinálva.

Az én nevem Bond. Bőrkabát Bond.

Az én nevem Bond. Bőrkabát Bond.


Lássuk is a nyomozós részt, mely kéz a kézben jár a lopakodással. Ilyet nem látni minden nap, főleg nem Call of Duty-féle játékoknál. A történet folyamán össze kell majd raknunk néhány puzzle-t, ha tökéletesre akarjuk teljesíteni a mellékküldetéseket. Ez úgy néz ki, hogy egyes missziók során szert tehetünk bizonyítékokra, nyomokra, melyeket közelebbről is megvizsgálhatunk, ha épp nem vagyunk bevetésen. Például fel kell törnünk egy flopin lévő kódot (igen gyerekek, a 80-as évek domináns adathordozójáról van szó).

Három nyomunk van: egy jelentés, egy kódpapír és egy lehallgató helyeket tartalmazó lista. A kód négy számjegyből áll. A papírról már leolvasható négy számjegy, jajdejó, akkor biztos az a megoldás; hát nem az. Az így kapott számot egyeztetni kell a jelentéssel, ahonnan így kapunk egy helyszínt, végül pedig a lehallgató helyeket tartalmazó listán kell a megfelelő helyszínhez csatolt irányítószámot beütni a számítógépbe és bumm. Nem egy irgalmatlan bonyolult fejtörő, ám nem is olyan egyértelmű, mint hinnénk.

Ha nem akarunk ilyenekkel foglalkozni, természetesen nem kötelező, mint ahogyan a mellékküldetések sem éppenséggel kötelezőek. De a sztori végefelé, mikor az utolsó küldetésbe kezdünk, kapunk egy kiértékelést az összes mellékfeladat kapcsán, ráadásul még a befejezésre is kihatással lehetnek eredményeink. Amik viszont biztos befolyásolják azt, azok a dialógusok; bizony megjelenik a kérdezz-felelek is. Bár emberünk hangját itt sem hallatja, hiába válaszol kérdésekre, vagy folytat beszélgetést társaival.

Hmm a szovjetek a nácik szövegét lopják a CoD 1-ből.

Hmm a szovjetek a nácik szövegét lopják a CoD 1-ből.


A történet minimális dinamikával kezeli ezeket a válaszokat, és van néhány érdekes fordulat eldugva. Tovább nem is mennék bele, legyen elég annyi, hogy a hidegháború egyik résztvevőjét alakítjuk. A szovjetek, nem meglepő módon, rosszalkodnak, nekünk pedig a kezükre kell csapnunk, hisz mi vagyunk a békéért felelős amerikaiak színeiben parádézó ügynökök.

Olyan érdekes helyszínek korhű reprezentációit fogjuk bejárni, mint Kelet Berlin, Vietnám, Törökország, de még magában a KGB központjában is meg fogunk fordulni, úgyhogy a rengeteg színes környezet adott, a hangulat annál inkább, az akció pedig sosem hagy alább, kivéve a gondolkodós részeknél, de azokban is van elég izgalom ahhoz, hogy ne váljanak egy pillanatra sem unalmassá.

Még, akkor is, ha lopakodnunk kell egy adott pályán. Az ilyen helyeken nem célra vezető, ha végiglőjük magunkat egy pálya startjától a célig, hisz ugyan meg lehet oldani, hogy egy kisebb rendőri hadsereget szitává lövünk, de ez csak alacsony nehézségi fokokon járható út. Meg egyébként is sokkal szórakoztatóbb megtalálni az alternatív útvonalakat, melyekből akár több is lehet, ráadásul az átvezetőkben társaink megfelelően reagálnak, ha vérfürdőt rendeztünk, vagy Sam Fisher-t megszégyenítő módon kommandóztunk.

Nincs jobb páncél a szteptáncnál főleg piros lábossal a fejünkön.

Nincs jobb páncél a szteptáncnál főleg piros lábossal a fejünkön.


Ám a lövöldözés továbbra is a konfliktus kezelés domináns módja. Van látványos közelharci kivégzésre, illetve egy gonosz elkapására is lehetőség. Az utóbbinál élő pajzsként használva lyuggathatjuk ki áldozatunk társait, mielőtt neki is golyót röpítenénk a fejébe. Kegyetlen, de itt vagy te lősz, vagy téged lőnek, a lovagias harcmodor a múlté.

Azonban nem tudnám a játékot igazán sokkolónak, hatásvadásznak nevezni, hiába kaptam a kampány elején figyelmeztetést a látványos erőszakkal kapcsolatosan és opciót annak enyhítésére. Persze kemény jelenetek továbbra is vannak, de messze nem olyan mennyiségben és intenzitásban, mint arra számítottam.

A fegyvertípusokba belemenni túl sok értelme nincs, hisz rengeteg féle és fajta vár ránk, mint mindig, és ezek multiban kerülnek inkább előtérbe, ahol ismét megjelenik a profilunk szintlépése mellett a fegyverek szintezése is. A vásárolható extrák, kiegészítések mind ezekhez a szintekhez vannak kötve; ha a régi rendszer működik, minek leváltani? Ez és az alapvető multis része a játéknak majdhogynem semmit sem változott az elmúlt egy hónapban, Wicked kolléga bétatesztje után.

Tégla van a KGB-ben? Neeee, ki lehet az? Most miért néz rám mindenki?

Tégla van a KGB-ben? Neeee, ki lehet az? Most miért néz rám mindenki?


A Zombies játékmód ezúttal nincs annyira agyon nyomva történettel, mint a Black Ops 4-ben, illetve még azt sem fogjuk teljesen felfogni, amit épp mondanak a fülünkbe a küldetés koordinátorok, mert állandó a rohangászás. A zombik a megszokott módon, több hullámban, egyre nagyobb és erősebb tömegben törnek ránk és társainkra (vagy csak ránk, ha szólóban csináljuk), és nekünk, amellett, hogy életben tartjuk magunkat, több feladatot is el kell végeznünk a helyszínen, mielőtt behívhatjuk a helikopátert, ami elvisz minket.

Nem lesz könnyű dolgunk, még akkor sem, ha arzenálunkat alaposan feltankoljuk a műhelyasztaloknál, próbababáknál. A zombik mellett a Dark Aether létsíkról egyéb groteszt szörnyek is tiszteletüket tehetik, sőt, mi is ellátogathatunk a sötét éterbe. Csapatban talán kicsivel könnyebb dolgunk van, mert hiába ütnek le a szörnyek, társaink bármikor feléleszthetnek, ameddig le nem jár a kivérzést mutató csíkunk.

Azonban ennek ellenére egyszer sem sikerült elérnem a helikoptert, ami egy percig várja az utasokat, aztán tovaröppen, úgyhogy küldetéseim mind kudarccal záródtak. Szerencsére lelkesedésemet ez semennyire sem törte le. Egyedül a limitált pályafelhozatal volt szomorkás, de erre könnyű gyógyír lehet egy jövőben remélhetőleg érkező pályakiegészítés.

Az ott egy... turbólada? Ahhh imádom a 80-as éveket.

Az ott egy... turbólada? Ahhh imádom a 80-as éveket.


A prezentációba ugyancsak nem kell nagyon belemenni, hisz mindent hoz a Cold War, amit az elődje is, és ez így van rendjén. Nem számítottunk hatalmas grafikai újításokra egy év alatt, bőven elég volt a formulának a megforgatása. Ha a Modern Warfare elfutott baj nélkül, akkor itt sem lesz semmi probléma. És ez az utóbbi kijelentés az egész játékra használható; nincs semmi probléma.

Egyedül akkor van, ha nagyon szívünkre vennénk a multiplayer rendszer ismerős mivoltát, a fent említett arc- és hangtalanságát a kampány főszereplőjének, illetve a nyitva hagyott, és szerény véleményem szerint nagyon gyenge befejezését a kampánynak.

De vajon tényleg ez a tuti vége a történetnek? Biztos nincs valami jobb? Dehogynem, a remény hal meg utoljára. És indul az újrajátszás, talán most egy magasabb nehézségi fokon, más válaszokkal reagálva a döntéshelyzetekre. És vajon "biztosan" érkező a kiegészítő tartalmak melyik finálét fogják kánonként felhasználni? Vagy igazából mindegy a végkifejlett ilyen szempontból? Ahhh túl sok kérdés, és kevés válasz... de ha ismét újrajátszanám, akkor talán...

A multiplayert már alaposan kiveséztük a béta időszakban, ha bővebben olvasnál róla, erre találod: Call of Duty: Black Ops - Cold War multiplayer bétateszt.

Call of Duty: Black Ops - Cold War / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2020. november 13.
  • Ár: 22.999 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Fantasztikus prezentáció
  • Érdekes, újfajta kampány megközelítés
  • Rendkívül szórakoztató Zombies-mód
  • Kevés pályával egyelőre
  • A sztori főhőse eléggé színtelen
  • Néhány lehetőség kiaknázatlanul maradt
  • A multi nem igazán Black-ops-os
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
8.5
10 hozzászólás

rDAVE

3 éve, 7 hónapja és 8 napja

Mordorer írta:
Hát nem tudom, szerintemm óriási visszalépés az előzőhöz képest. szomorú smiley

Olyan dolgokat kivenni mint ajtó nyitása - zárása, ez mi? röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley Gránát úgy pattog ide oda mint a pöttyös labda. Én egyelőre nem tudok elmenteni fegyvert, ezt nem tudom javítják-e, de ez iszonyat gáz így. FEgyverek rettenetesen gagyik, sokkal könnyebb velük sikert elérni, ami lehet hogy sokaknak jó, de nekem határozottan nevetséges ahogy pl egy sniper tizedmásodperc alatt újratölt. Csomó animáció iszonyat béna lett, határozottan ****abb mint MW-ben.

Szóval nálam a játékélmény maximum 2 pont lenne. Hangulat 4.
Sokan nem szeretik az ajtókat, azért nem része, engem mondjuk sose zavart. Betörhetted, óvatosan kinyithattad vagy elkerülhetted, én elvoltam velük. Ráadásul rászoktam arra, hogy magam után becsukom, ehhez nem kellett megállni és hátrafordulni, csak nyomni a gombot egyből futás közben. röhögő smiley Egyébként a fireteam módba vannak ajtók, bár az a mód is... Annyira nem vonz, hogy az az egyetlen dolog, amit sose próbáltam.
Nekem a fegyverek súlytalansága teszi tönkre az egészet, meg az animációk és hangok stílusa. Az egész műanyagnak hat, mint a cod mobile, de az mobil ugye, ott elfér...
Jobb a K/D arányom ebben (a valós k/d, nem amit mutat a játék, mert ugye ott sok assistot is elszámol kill-nek), mint az MW-ben és mégis qrvára idegel az egész. röhögő smiley Mióta megvan a ninja perk-em azóta legalább az szórakoztat, hogy genyó trollként settenkedek mögéjük és nyomom a kivégzést.

válasz erre

Mordorer

3 éve, 7 hónapja és 8 napja

Hát nem tudom, szerintemm óriási visszalépés az előzőhöz képest. szomorú smiley

Olyan dolgokat kivenni mint ajtó nyitása - zárása, ez mi? röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley Gránát úgy pattog ide oda mint a pöttyös labda. Én egyelőre nem tudok elmenteni fegyvert, ezt nem tudom javítják-e, de ez iszonyat gáz így. FEgyverek rettenetesen gagyik, sokkal könnyebb velük sikert elérni, ami lehet hogy sokaknak jó, de nekem határozottan nevetséges ahogy pl egy sniper tizedmásodperc alatt újratölt. Csomó animáció iszonyat béna lett, határozottan ****abb mint MW-ben.

Szóval nálam a játékélmény maximum 2 pont lenne. Hangulat 4.

válasz erre

Patrik94

3 éve, 7 hónapja és 9 napja

Rohadt drága lett! meglepett smiley Értem én hogy itt a nextgen és emelnek árat (mondjuk nem, ezt sem értem), de a PS4 verzió miért ennyi? meglepett smiley Na mindegy, elvagyok még egy ideig a Modern Warfare-rel.

válasz erre

Tommy

3 éve, 7 hónapja és 10 napja

Rohadt jó hogy ilyen ikonikus helyszíneken lehet csapatni, ez nekem nagyon bejön!

válasz erre

muki

3 éve, 7 hónapja és 10 napja

Egyelőre még nem vágtam bele, de ami késik, nem múlik. Mondjuk az is igaz, hogy nagyon elvagyok a MW pályáin... röhögő smiley

válasz erre

petrovicsz

3 éve, 7 hónapja és 10 napja

Réméltem hogy jó lesz. Most nem fért bele a keretbe de jövő héten veszem. mosolygó smiley

válasz erre

Gargameth

3 éve, 7 hónapja és 10 napja

fighterlaci írta:
Hangulat pontozását nem igazán értem, a felsorolt negatívumok mellett...
A hangulat a multira akar utalni, ahol nem sikerült igazán Black Ops-os pályákat felsorakoztatni. Jók, csak hát ilyeneket a MW-ben is láttunk.

válasz erre

rDAVE

3 éve, 7 hónapja és 10 napja

Egy ilyen árú játéknál a single azért másodlagos, hiszen elég rövid. Minden hibája ellenére az MW egy sokkal igényesebb és összeszedettebb játék lett. Ezen nagyon meglátszik, hogy három különböző stúdió dolgozott rajta (a Treyarch tavaly vette át a játékot, de nem ők kezdték). Aki viszont nem keresi az MW animációit, hangjait és egyéb szexi vonalait (mert bizony az mind visszafejlődött), csak egy pörgős árkád multit akar ÉS még vár egy kicsit, hogy a kapcsolati problémákat kijavítsák, valamint a bugokat, akkor simán megérheti az idei COD is. SBMM is totál örült, nagyon agresszív, de közben mégsem képes szétosztani rendesen a játékosokat, simán berak egyik oldalra kezdőket, másik oldalra meg presztízses vadállatokat. Ez így jelenlegi állapotában nem egy 8,5os játék 20-23ezerért, talán december 10-től, amikor indul a szezon 1.

válasz erre

fighterlaci

3 éve, 7 hónapja és 10 napja

Hangulat pontozását nem igazán értem, a felsorolt negatívumok mellett...

válasz erre

VaPe

3 éve, 7 hónapja és 10 napja

Hát ez kőkeményen jó pontot kapott. mosolygó smiley Pedig azt hittem, túloznak a külföldi pontszámok. mosolygó smiley

válasz erre
Call of Duty: Black Ops - Cold War
22.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaKisember001 profilja