Bulletstorm: Duke of Switch Edition teszt

2019. szeptember 20.
77.0171
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Cliff Bleszinski nevével valószínűleg a legtöbb játékos találkozott már. Az ő nevéhez fűződik többek között a Gears of War széria, de nagyon sok egyéb projekten munkálkodott abban a húsz évben, amíg az Epic Games-nél dolgozott. Utána pár évre kiégés miatt szinte teljesen elhagyta a szcénát. Ezt követően egy meglehetősen dicstelen visszatéréssel próbálkozott (emlékszik még valaki egyáltalán a LawBreakers-re?), jelenleg pedig tulajdonképpen vegetál.
Advertisement


CliffyB mindenképp egy üde színfoltja ennek az iparnak, hiszen egy szókimondó, magabiztos, (jó értelemben vett) egyszerű srác, aki imádta azt, amit csinált. A GoW-ra lehet sokféle jelzőt találni, de azt, hogy ne lett volna szórakoztató, biztosan nem lehet ráaggatni. Megmutatta, hogy a vékony, ázsiai, lányosan fiús szereplők mellett abszolút létjogosultsága van a Marcus Fenix féle izomagyaknak.

És miért ilyen fontos ez az egész? Nos, az Epicnél nem csak a fentebbi kaland került ki a kezei közül, hanem a Bulletstorm nevű FPS is, aminek a legújabb portja megérkezett Switch-re Bulletstorm: Duke of Switch Edition néven, mi pedig jól belevetettük magunkat.

Nem egy mai csirkéről lesz szó, hiszen az eredeti kiadás még 2011-ben látta meg a napvilágot a PS3/Xbox360/PC triumvirátusra. Noha a kritikusoknál meglepően jól szerepelt, valamiért mégsem fogyott úgy, ahogy kellett volna. 2017 áprilisában aztán megjelent a kurrens konzolokra Full Clip Edition címmel, természetesen megspékelve minden földi jóval, amibe a 4K-s optikai tunning is beletartozott. Pár napja megérkezett a Nintendo masinájára és ahogy látjátok, alapvetően mi is szeretjük, noha azért bőven fenntartásokkal kell kezelni, hiszen egyetlen metodika köré húzták fel, aminek Skillshot a neve.

Jobbra. Az balra van. Mondom jobbra!

Jobbra. Az balra van. Mondom jobbra!


Történet ugyan van, de finoman szólva sem lett erős. Hősünk a kistérségi Marcus Fenix hasonmásverseny döntőse, Grayson Hunt egy faék egyszerűségű fejvadász. Kicsiny csapatával a végtelen űrben kóricál, megfelelően zsíros melókra lecsapva. Bő tíz évvel ezelőtt azonban csúnyán összeakasztotta bajszát egy Earl Sarrano nevű tábornokkal, aki keményen átverte és ártatlanok meggyilkolására vette rá.

Bosszúszomja semennyit sem csillapodott az évek alatt, így amikor megpillantja nemezise vezérhajóját, az Ulysess-t, részeg haragjában nekivezényli saját teknőjét. Célját ugyan eléri, de egy ismeretlen planétára zuhannak, ráadásul társai közül sem mindenki éli túl a manővert. Az életben maradt legénységgel elindul megkeresni a derék tábornokot, hogy ha a zuhanást ki is heverte, egy golyóval pontot tegyen dicstelen karrierjének végére.

Jó a kilátás, kicsit koszos, de egyetemistáknak pont kiváló. Százötven.

Jó a kilátás, kicsit koszos, de egyetemistáknak pont kiváló. Százötven.


Ennyiről szól az egész: ezerszer ellőtt sablonok, sokszor (talán túlzottan is) látott panelek. A szereplők kidolgozottságáról sem lehetne regényeket írni, de ez talán egy olyan anyagnál, aminek Golyózápor a címe, igazán megbocsájtható. Bár az is igaz, hogy sokszor volt olyan érzésem, mintha egy belső nézetes Gears-szel játszanék, hiszen szinte az összes szegmens ismerős lehet "valahonnan". Node, térjünk rá inkább a játékmenetre, valamint magára a Switch verzióra, hiszen inkább ez foglalkoztatja a tulajokat. Alapvetően egy sima, mezei FPS-ről beszélhetünk egészen addig, amíg Hunt meg nem szerzi a bevezető után az energia lasszóját.

Az agyatlan lövöldözést ekkor felváltja a már emlegetett Skillshot rendszer. Ennek tulajdonképpen az a lényege, hogy ellenlábasainkat minél látványosabb és kreatívabb módon tegyük el láb alól. A lasszóval szinte bárkit meg tudunk ragadni, majd lassítva magunkhoz rántjuk. Pár másodpercig azt tehetünk a delikvenssel amit szeretnénk: szakadékba rúghatjuk, simán fejbe lőhetjük, hozzácsapjuk egy társához, belerántjuk egy szögesdrótba, satöbbi. Ugyanezt a metodikát alkalmazhatjuk a becsúszásnál és a közelharci támadáskor. Pajtásunk kéken villog egy kicsit, mi meg szabadon engedjük a lelkünk mélyén lappangó gonoszt.

Lógicsálunk, lógicsálunk?

Lógicsálunk, lógicsálunk?


Bármennyire szórakoztatónak tűnik, egy idő után azért elmúlna a varázsa, ha a fejlesztők nem gondoskodtak volna a változatosságról. Ahogy haladunk előre, úgy nyílnak meg új lőfegyverek, amik természetesen újabb alternatívát kínálnak a látványos gyilkolászásra. Plusz ezt az egészet szolgai módon követi a pályadesign is. Szinte mindenhol találkozunk egy robbanó hordóval vagy olyan felülettel, ahol rettentő kínokat szabadíthatunk valakire. Szintén a GoW-ból visszaköszönnek olyan szakaszok, amikor valami rettenetesen nagy izé üldöz minket, nekünk pedig egy letámasztott gépágyúval kell osztani a halált.

Persze ennyiben nem merül ki az egész. A rendszer tapasztalati pontokkal jutalmazza a gyönyörűséges mészárlást, amit aztán lőszerre vagy új funkciókra költhetünk a meghatározott pontokon. Sőt, a menüben turkálva megnézhetjük, melyik halálnemet sikerült megnyitnunk és mik azok, amik még titkosítva vannak. Bevallom, először nagyon ódzkodtam ettől az egésztől, de ahogy haladtam előre, úgy jött meg a kedvem a totális mészárláshoz. Külcsín tekintetében amúgy nincs semmi szégyenkezni valója a kicsi Switch-nek. A 4K nyilván csak álom, de stabil 1080p, 30 FPS dolgot simán kiköhögött magából a konzol.

Most tényleg követsz?

Most tényleg követsz?


Szereplőink egész részletesen kidolgozottak, jók és változatosak a pályák, plusz egy csomó érdekes szituációba keveredünk - ezt a részt tehát kiválóan megoldották. Itt sajnos meg kell említenem az első igazi negatívumot, ami viszont a kezelhetőséggel van összefüggésben. Handheld módban borzalmas célozni a két analóg karral. Elképesztően merevnek tűnnek és kínszenvedés velük a pontos lövés, hiába kalibráltam át az érzékenységet. Amikor pedig dokkolva használjuk, túl közel kerül egymáshoz a két stick, szóval sehogy sem jó. Elképzelhető, hogy egy pro kontrollerrel kényelmesebb az egész, de olyan meg viszonylag kevés háztartásban leledzik.

A második komolyabb negatívum a tartalmat illeti. A szingli porció hét fejezetén kívül igazából semmi sincs a cartridge-on, zéró motivációd van arra, hogy a későbbiek folyamán elővedd. Az eredeti kiadásban ugye volt egy korrektül kidolgozott multiplayer, sőt, ha jól emlékszem, akkor még a Full Clip-ben is otthagyták, innen viszont valamiért ki lett ollózva. Az extraságot így mindösszesen Duke Nukem jelenti, akivel úgyszintén végig lehet tolni a kampányt, ráadásul külön hangsávot is felvettek neki, szóval, ha ez volt minden vágyad, akkor itt most kiélheted magad.

Így van, fejeld be a 220-at

Így van, fejeld be a 220-at


Úgy nagyjából ennyit kell tudni a Duke of Switch Edition-ről. Viszonylag korrekt áron kapható, bár azért ebbe is bele lehetne kötni, de szódával még elmegy kategória. Ne számítsunk túl sokra tőle, de azt nem lehet elvenni, hogy a Skillshot szisztéma rendkívül szórakoztató, ráadásul durván változatos halálnemekben részesíthetjük az arra érdemeseket. Kár az online hiányáért, a kissé pontatlan célzásért, plusz a viszonylag alacsony FPS számért. Tipikusan olyan játék, ami elé ha leülsz, akkor kiöli a benned lévő összes feszültséget, de egy óra után inkább lerakod.

Ha alapból kedveled az FPS címeket és valamiért kimaradt anno ez, tehetsz vele egy óvatos próbát, maximum egyszer végigtolod aztán mehet cserére. Őszintén remélem, hogy azért nem ez lesz a tendencia a cégeknél, örömmel venné szerintem a legtöbb Switch tulaj, ha valami exkluzív címmel rukkolnának elő Nintendóék és nem nyolc évvel ezelőtti dolgokat portolgatnának át a masinára. Addig pedig marad a Bulletstorm. Ami így se rossz.

Bulletstorm: Duke of Switch Edition / Tesztplatform: Nintendo Switch

jó lesz ez!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2019. szeptember 02.
  • Ár: 8.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Meglepően korrekt grafika
  • Még mindig szórakoztató a Skillshot
  • Egészen hosszú kampány
  • Nyögvenyelős célzás
  • Kivették a multit
  • Kevés extra tartalom
  • Hang
    7
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    7
7.3
6 hozzászólás

fighterlaci

4 éve, 10 hónapja és 16 napja

Sajnos az FPS és a Switch nem puszipajtások. Ez a kontroller egyszerűen nem erre való.

válasz erre

petrovicsz

4 éve, 10 hónapja és 17 napja

Mondjuk 9 ezer tényleg nem sok érte. És rohadt ritka Switchen az ilyen játék amúgy is.

válasz erre

muki

4 éve, 10 hónapja és 17 napja

Ez a tipikus egynek jó játék, már a PC verzió is az volt. Jó sokáig kellett várni erre a portra. meglepett smiley

válasz erre

Tommy

4 éve, 10 hónapja és 17 napja

A Swintch miért kapott egy teljesen saját verziót? meglepett smiley

válasz erre

Gólem

4 éve, 10 hónapja és 17 napja

Nincs switchem és eddig nem volt nagyon olyan játék ami miatt vettem volna.

válasz erre

VaPe

4 éve, 10 hónapja és 17 napja

Switch teszt! meglepett smiley De rég volt!

FPS Nintendon? Típusidegen.

válasz erre
Bulletstorm: Duke of Switch Edition
8.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja