Bulletstorm teszt

2011. február 26.
79.6931
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Vannak az életben olyan helyzetek, amikor az ember azt hiszi, oltári nagy szerencséje van... pedig nincs. Mindenki ismeri a viccet a zuhanó repülővel és a süllyedő hajóval, ám a legtöbb vicchez hasonlóan az is csak addig mókás, amíg meg nem történik velünk. Legalábbis Grayson Hunt szerint biztosan. Amikor egy öngyilkos kamikazeakció után az űrhajója egy ismeretlen bolygó felszínén darabokra törik, szerencsésnek mondhatja magát, amiért túlélte a zuhanást. Azonban, amint egyre jobban megismeri a planétát, lassan rá kell ébrednie, hogy a zuhanásba belehalni talán nem is lett volna annyira szörnyű dolog. Megindul a bosszúszomjas hadjárat a túlélésért, melyet véreső és golyózápor övez. Bulletstorm teszt következik!


Kezdjük egy rövid kérdéssel! Mi a közös egy kigyúrt idiótában, egy halott férjben és egy intergalaktikus szökevényben? Azon felül, hogy egy halott intergalaktikus szökevény lehet kigyúrt is, és férj is, első ránézésre nem sok hasonlóságot láthatunk. Ha azonban megfigyeljük a környezetet amelyben feltűnnek, mindjárt több lesz a közös pont. A Serious Samet szerettük, hiszen megmutatta nekünk, hogy nem kell minden játéknak behódolni az éppen divatos trendeknek, s hogy igenis szükség van az ész nélküli lövöldékre, ahol annyit kell gondolkodnunk csak, mint egy darab kőnek a Duna fenekén, s nem fárasztani tovább az amúgy is kiégett agyunkat virtuális fejtörőkkel. A Painkiller ugyanezen a vonalon mozgott tovább, ám csilivili idegen világok hangulata helyett sokkal sötétebb tónussal rendelkezett. Jelen tesztünk alanyát nem kisebb csapatok készítették, mint a People Can Fly (Painkiller) és az Epic Games (Gears of War), így aki az utóbbi éveket nem egy vaskos kőtömb alatt töltötte, az valószínűleg mosolyra húzott szájjal olvassa az elkövetkező sorokat, a két csapat ugyanis nem nevezhető éppen amatőrnek.


Bulletstorm teszt - 2. kép

A történet azzal nyit, hogy berúgva vallatunk egy fejvadászt, aki a ránk - Grayson Hunt - kitűzött vérdíjra áhítozott, ám kissé melléfogott azzal, hogy alábecsülte az áldozatát. Miután egy légzsilip segítségével megismertetjük a világűrrel, felfedezzük a közelben azt a hajót, amin ex-parancsnokunk, Sarrano állomásozik, aki azon kívül, hogy egy igazi tetű, életünk megrontója is. Egy kisebb csetepaté után mindkét objektum a Stygia nevű üdülőbolygó felszínén landol, igaz, nem éppen diszkrét módon (értsd: becsapódik). Csapatunkból csak mi, és Ishi nevű haverunk éli túl - igaz, Ő is csak félig marad ember. Hamar rájövünk, hogy a bolygó nem éppen barátságos helyszín, ezért elsődleges célunk az elhagyása lesz. Mint az kiderül, Sarrano életben maradt, amelyből következik, hogy mentőhajót fognak érte küldeni. Feladatunk innen egyszerűnek hangzik: eljutni az ex-parancsnokunkhoz, megvédeni addig, amíg nem jön a mentőhajó, majd elhúzni a gyilkos planétáról. Sajnos azonban ez nem lesz éppen egy hétvégi piknik. Mit is várunk egy olyan helytől, ahol állig felfegyverzett katonák, őrjöngő kannibálok, emberevő növények között kell manővereznünk, vigyázva arra, nehogy Godzilla ránk taposson... csak úgy véletlen.

Bulletstorm teszt - 3. kép

A játék tisztes fegyverarzenált vonultat fel, minden megtalálható, mi szemszáj ingere. Az alap gépfegyver/pisztoly/sörétes/mesterlövész/gránátvető kombón kívül megszerezhetünk még egy átalakított bányászfegyvert, valamint egy olyan ágyút, amely két, összekapcsolt robbanótöltet lő ki, amely azon felül, hogy rátekeredik az ellenfélre, tetszőleges időben robbantható. Természetesen az összes golyószóró rendelkezik alternatív tüzelési móddal, igaz, ez manapság már alap dolognak tekinthető.

A fentiek mellett a játékban található meg az univerzum legvadabb, legdurvább fegyvere, amelyet leírhatatlanul nagy élmény volt kipróbálni: a robotdinó. Egy kis üldözéses jelent után hősünk ráteszi a mancsát egy távirányítóra, mellyel egy gigantikus méretekkel ellátott gépszörny felett veszi át a kontrollt. A Godzilla-szerű monstrum azon felül, hogy elképesztően vagányul néz ki, képes bármilyen nagyobb akadályt ledönteni, emellett - dobpergés - lézert tud lőni a szeméből... ja, és sebezhetetlen. A lányok talán nem értik, hogy miért örülök ennyire ennek, de aki egyszer is volt életében óvodás kisfiú, aki műanyag dinófigurával rombolta szét mások gondosan felépített Lego-építményeit, azt biztosan elkapja a nosztalgia.


Bulletstorm teszt - 4. kép

Ugyan a fenti golyóköpködők mind szépek és jók, a főszerepet a játékban mégsem ők kapják, hanem a jobb lábunk, illetve egy elektromos ostor. A Bulletstormról milliónyi sajtóanyagot lapátoltak ránk a készítők, s szinte mindegyikben láthattuk, ahogyan hősünk a legkeményebb ellenségeket is rövid időre röppályára állította a lába segítségével. Nos, nem véletlen szerepelt annyi alkalommal ez a jelenet, ugyanis tényleg rengetegszer fogjuk használni. A miniboss-szok kivételével bárkit elküldhetünk egy pár méteres repülőtúrára, ami egyrészt jó az aktuális alanynak, mert magasabbról messzebbre lát, másrészt viszont ilyenkor lelassulva száll, sebezhetővé válik, nem mellesleg, ha éppen egy kaktusz, vagy egy rozsdás vascső felé száguld... nos, az nem éppen kellemes halál.

A játék első perceiben rátesszük a kezünket egy elektromos ostorra - pontosabban szólva, azt tesszük a kezünkre. Az ostor ugyanazt a funkciót tölti be, mint a lábunk, azzal a különbséggel, hogy ezzel pont, hogy az ellenkezőjét tesszük az ellenségeinkkel, azaz magunk felé rántjuk őket - természetesen lassított módban, és a levegőben. A legjobb kombinálni a két fegyvert, tehát ez utóbbival magunk felé rántani, majd egy jól irányzott rúgással és egy "This is Sparta!" felkiáltással a mélybe küldeni az éppen aktuális ellenséget.

A gyilkoláson kívül mindkét fegyver fontos szerepet játszik a pályákon való továbbjutás szempontjából. Sokszor kell majd ajtókat berúgnunk, vagy éppen magunk felé rántani egy-egy objektumot, ezzel megkönnyítve az előrehaladásunkat.


Bulletstorm teszt - 5. kép

Rengeteg játékban kap fontos szerepet a gyilkolás, s valljuk be, bármennyire is poén volt eleinte pengével darabolni a Painkillerben, egy idő után szimplán monotonná vált a trancsírozás. Hogy ezt elkerüljék - mármint a monotonná válást, nem a véres darabolást -, a készítők beiktattak a játékba egy Skillshot névre hallgató rendszert. Ennek lényege, hogy egyfajta mini-achievementek teljesítve pontokat kapunk, amelyekből töltényt vásárolhatunk, vagy pedig fejleszthetjük a fegyvereinket. A mini-achievementek alatt a precíz gyilkolási metódusokat kell érteni, röviden szólva, ha stílussal ölünk, sok pontot kapunk, szóval érdemes precíznek lenni. Extra pontok járnak például a fejlövésért, azért, ha valakit a mélybe lökünk, vagy belerúgunk egy kaktuszba, vagy egy elektromos vezetékbe. Milliónyi skillshot van, s érdemes tanulmányozni őket, ugyanis nem egy elég viccesre sikerült. Példának okáért, ha egy pár tölténnyel urológusost játszunk miniboss-szal, akkor megkapjuk a "Fire in the hole!" nevű skillshotot, amit inkább most nem kezdenék el magyarázni.

Bulletstorm teszt - 6. kép

Az előbbieken felül találhatunk a játékban elszórva piás üvegeket, hírrobotokat és elektromos legyeket, melyeket elpusztítva - előbbit gyomrunkkal, utóbbi kettőt fegyverrel - extra pontokat kapunk.

Mindenezek mellett a Bulletsorm egész kellemes játékidővel rendelkezik, közepes nehézségen 8-10 óra alatt kényelmesen végigjátszható. Szerencsére a program eléggé dinamikusra sikeredett, éppen ezért pont elég az a két-három délután. A boss-harcok élvezetesek, és szerencsére sehol nem éreztem magam frusztrálva, nem találkoztam idegesítő dolgokkal, egyszóval abszolút meg voltam elégedve azzal, amit a People Can Fly a virtuális asztalomra pakolt. Nem beszélve arról, hogy véget ért a sprint több évtizedes uralkodása. A játékban nem a futás a leggyorsabb gyalogos közelekedési mód, hanem a csúszkálás. Azon felül, hogy így baromi gyorsan közlekedhetünk, ha elénk kerül egy ellenség, s mi netalántán belecsapódunk, felesleges a bocsánatáért esedeznünk, valószínűleg már messze fog szállni - ergo, ha valakinek nekicsúszunk, az felér egy rúgással.


Bulletstorm teszt - 7. kép

Ami a játék irányítását illeti, kicsit szokni kell a PC-seknek. Furcsa, hogy nem kaptunk dedikált használ gombot, így az "R"-rel (újratöltés) kell operálnunk, ha teszem azt, ki szeretnénk nyitni egy ajtót. Furcsa azonban, hogy a játékban nem tudunk ugrani. Ennek a miértjét nem igazán értem, nem sok vizet zavart volna az, hogyha néha az árkon-bokron való, vöröslő képernyővel való menekülést valóban az előbb említetteken át, és nem azok megkerülésével tudtam volna kivitelezni. Ezen felül még azzal volt problémám, hogy az átugrandó objektumoknál a játék nem mindig ajánlotta fel, hogy nyomja meg az "R" gombot, így addig kellett az egeret forgatva jobbra-balra mozognom az ilyen objektumok között, amíg meg nem láttam végre a feliratot. Ezektől függetlenül a játék tökéletesen irányítható, így akit ez a pár apróság nem zavar, annak nem lehet semmi kifogása sem ellene.


Bulletstorm teszt - 8. kép

Ami, a játék kinézetét illeti, a program alatt az Epic Games-ből kiindulva, természetesen az Unreal Engine 3.5 dübörög. A látvány szép, igaz, néhol lehetett volna szebb is. Ami problémám akadt vele, az mindössze az, hogy a játék vége felé már nem bírta a gépem a folyamatos "minden robban, minden omlik" jeleneteket, és hosszú másodpercekre képes volt ledobni a frame rátát. Az átvezető videók is lehettek volna szebbek, elég alacsony felbontásban "pompáznak", nem hiszem, hogy a játék olyan sokkal többet foglalt volna a merevlemezünkön, hogyha magasabb minőségben kerültek volna a lemezre. Egyébként a látványt úgy kell elképzelni, mintha a Riddick-féle Dark Athena bolygón játszódó díszleteit összegyúrták volna a Serious Sam második részével. Személy szerint nekem bejött ez a látványvilág, úgy voltam vele, hogyha már zúzni kell, azt tegyük inkább szép környezetben, mint dohos kazamatákban és köd lepte sírkertek között.

Ha valamiben, hát a hangokban nagyon nagyot alkottak a készítők. A zenék között nem találtam kiemelkedőt, s ha csak ezt néznénk, akkor a játék abszolút átlagos lenne. Az effektek teljesen korrektek, nem figyeltem fel gyengén szóló fegyverekre, erőtlen robbanásokra. Az ellenségek is rendben vannak, hörögnek, üvöltenek, amikor pedig rájönnek, hogy éppen a légzsilipet nyitottam ki mögöttük, "mádöfakkáznak" egyet, majd eltűnnek örökre. Egyszóval minden teszi a dolgát, úgy, ahogyan az a nagy könyvben meg van írva.

A szinkron azonban fergeteges. A szövegek kegyetlenül jól lettek megírva, rég találkoztam ennyire vicces játékkal, s ebben nagy szerepe van a színészeknek is. Amikor először megláttam a főszereplőt, egy "Nabazze, ez Logan!" felkiáltás hagyta el a számat, s még most is tartom magam az akkori véleményemhez: a főszereplő egy az egyben úgy néz ki, mintha az X-Men széria Rozsomák/Farkas nevű mutánsára ráhúztak volna még 30 kiló izmot. Stílusra a karakter olyan, mintha összegyúrták volna az előbb említett Logant, Han Solot, valamint Serious Samet. Tapló, bunkó, bosszúéhes, nem mellesleg elég kretén humora van. A karaktert egyébként Steven Blum szólaltatja meg, aki elég sokszor adta a hangját a fentebb említett mutánsnak, Wolverine afféle nem hivatalos hivatalos hangjának tekinthető.

Bulletstorm teszt - 9. kép

A Bulletstorm egy meglehetősen intelligens elmebeteg játék. Végig hű marad a címhez, a záporozó golyók mellett ömlik a vér, szakadnak a testrészek, s mindez egy meglehetősen jó humorú intergalaktikus szökevény tolmácsolásában kerül elénk. Akinek bejönnek a cikkben leírtak, annak ajánlom, hogy szaladjon el a legközelebbi boltba - bár, a zöldséges Mari néni nem biztos, hogy árulja a játékot -, és kezdjen neki Grayson Hunt kalandjának, nem fog csalódni benne!

Bulletstorm / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2011. február 25.
  • Ár: 8.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Ostor
  • Skillshot rendszer
  • Elképesztő poénok
  • Pörgős csaták
  • Az átvezetők lehetnének szebbek is
  • Nem lehet ugrani
  • Hang
    10
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
9
Bulletstorm teszt következik! '>
Bulletstorm teszt következik! '>
18 hozzászólás

davidka55

12 éve, 11 hónapja és 9 napja

szerintem a főhős tényleg olyan mint a star wars ból Han Solo ugyanolyan bunkó meg minden de tényleg nagyon jó a játék nagyon jól el lehet vele lenni akciódús hangulatos és vicces röhögő smileykacsintó smiley

válasz erre

jezzahun

13 éve, 10 napja

imádom! tegnap vettem meg,remélem jól fog mennimosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 2 hónapja és 15 napja

+1 nekem sem tetszik, iszonyat ****

válasz erre

Braddock

13 éve, 2 hónapja és 15 napja

Leszedtük a demót és nem volt számomra meggyőző a játék de majd azért kipróbálom!

válasz erre

Vendég

14 éve, 2 hónapja és 7 napja

Hatalmas game!

válasz erre

Vendég

14 éve, 2 hónapja és 15 napja

www.youtube.com/watch?v=h7Xh5wonNrE röhögő smiley ezt én müveltem kiakasottam a grafikát és melette bele ugrottam a vasbaröhögő smiley

válasz erre

Lac

14 éve, 2 hónapja és 17 napja

Vendég írta:
Nagyon durva a grafikája. Ahol az a dinós van, ott azért beszaggatott?mosolygó smiley
Nem, ott még simán vitte. Az utolsó fél órában akadt meg jó néhányszor. Dinós részből kettő van (nem tudom melyikre gondolsz): az első, amikor a robotot irányítod, kb. a játék 1/3-ánál van. Amikor a főellenség az életnagyságú szörny, az kb. a játék fele, 3/5-e.

válasz erre

Vendég

14 éve, 2 hónapja és 17 napja

Nagyon durva a grafikája. Ahol az a dinós van, ott azért beszaggatott?mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 2 hónapja és 17 napja

Kegyetlen jól néz ki!

válasz erre

Alex

14 éve, 2 hónapja és 17 napja

Megelőztél Lac! mosolygó smiley Már nagyon vártam a játékot és le is szerettem volna tesztelni, de lecsúsztam róla. Viszont le a kalappal, nagyszerű cikk lett egy remek játékról. Respect.

válasz erre

Vendég

14 éve, 2 hónapja és 17 napja

Nagyon jó cikk, a játék az utóbbi id?k lejobbja.

válasz erre

Lac

14 éve, 2 hónapja és 18 napja

Vendég írta:
a képek melyik verzióból vannak? pc?
Igen, 1280x1024-es felbontás, minden max, 2x-es élsimítás.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Bulletstorm
8.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja