Brothers In Arms: Road To Hill 30 teszt

2005. április 02.
90.0801
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Methas profilja, adatai
Methas
Úgy látszik a Második Világháború örök téma marad a játékiparban. Már éppen azt olvastam valahol, hogy lekövethető a játékok terén, hogy melyik időszaknak, melyik csata a témája (Második Világháború, Vietnámi háború, a jelenkor csatái) Ezt talán a Battlefield sorozattal lehet a legjobban követni: Battlefield1942, Battlefield Vietnam és a hamarosan megjelenő Battlefield 2. Azonban a Brothers in Arms ismét a második világháború eseményeihez tér vissza.



Brothers In Arms: Road To Hill 30 teszt - 2. kép

Méghozzá nem is akármelyik részét, hanem a már "agyonnyúzott" D-napot, azaz a normandiai partraszállást helyezi a középpontba. A különbség az eddigiektől, hogy kivételesen nem a tengerről partraszálló egység egy tagjaként küszködhetjük ki magunkat a német állásokig hatalmas géppuska és egyéb tűz közepette, hanem a 101st Airborne egyetlen egységének tagjaként érhetünk földet egy kis Francia városka mellett. Természetesen a már jól megszokott klisé szerint történnek az események. Eleinte teljesen egyedül kell nekivágni a nagyvilágnak és szépen összeszedegetni az embereket . Eleinte csak a csapat egy tagjaként kell a németeket irtani, de a történet előrehaladtával eleinte egy majd két kisebb csapat irányításával kell előrenyomulni a német ellenálláson. Az egységek főként gyalogságból állnak, de néha az egyik egység helyett egy tankot kapunk. A csapatoknak parancsokat lehet kiadni, mit csináljanak. Lényegében nem sok választásunk van parancsok terén. A "kövess", "fedezékbe", "fedezőtűz egy német egységre", valamint a "menj oda" parancsok közül lehet válogatni.


Brothers In Arms: Road To Hill 30 teszt - 3. kép

De térjünk vissza a történet elejére. A kezdés kicsit ismerős lehet a Medal Of Honor: Pacific Assult-ból, ugyanis a történet egy csata kellős közepével kezdődik hét nappal az ugrás után. Itt a néhány ellenséges katona lelövöldözése után jön egy tank és bármit teszünk nem lehet túlélni a lövéseit. Legalább is így tűnik elsőre. A rövid betekintést követően kezdődik a játék a kezdetek kezdetén, azaz az ugrás idejében. Már a történet elején elég szerencsétlenül kezdődnek az események: tizenhárom katona ül a gép fedélzetén amin utazunk, amit természetesen találat ér még az ugrás előtt, így kicsit korábban kell ugrani, mint az a terv szerint szól. Ennek is köszönhető, hogy a társaság elég szétszórtan ér földet. Az ezt követő húsz fejezet elég sablonos, de annál izgalmasabb. Azért sablonos, mert igazán ugyan arra a taktikára épül az összes küldetés: ellenség tűz alá vonás a fedezék mögül, megkerülése, lelövése. Az eseményeket az bonyolítja esetleg, hogy tényleg több német egységgel találkozunk egy-egy csatamezőn, így nem mindegy melyik irányból és milyen sorrendben támadjuk le a csapatokat.


Brothers In Arms: Road To Hill 30 teszt - 4. kép

Valamint, amikor tankokkal kell szembenézni, többnyire van velünk is egy tank, de nem mindig. Van olyan szituáció, amikor is az ellenséges gyalogságon átverekedvén magunkat még két tankkal is el kell bánni, illetve amikor minden páncéltörő eszköz nélkül kell átjutni egyedül egy olyan mezőn ahol három tank járőrözik, plusz még van némi gyalogsági kíséretük is. A géppuskafészkek megkerülése annyira talán nem is nevezhető bonyolításnak, mert javarészt nincs más választási lehetőség, ritka az, amikor szemtől szemben ki lehet iktatni egy ilyen géppuskafészket. Izgalmasnak azonban azért nevezném mindezek ellenére, mert szinte folyamatos akció helyzetek vannak, és sokszor gyorsan kell dönteni, ha élve szeretnénk látni az egységünk minden tagját a továbbiakban is. Azonban itt megint jön a játékban egy érdekesség. Ha a csata közepette kihullik valaki sorainkból, akkor sem kell tőle végső búcsút venni, mert a következő küldetésben már ismét ott vigyorog az embereink között. Ez magyarázható lenne azzal is, hogy új embert kapunk helyette, de akkor legalább a nevét írták volna át. Az életerőt illetően bevezettek még valamit. Az eddigi hasonló stílusú játékokban elég érdekesnek lehetett vélni azt, hogy az ellenséges területek mélyén elszórva lehet találni health packot és a mi fegyverünkhöz való lőszert. Ez az, amit itt kiküszöböltek, nincsenek health packok, és lőszert is csak néhol lehet találni (többnyire saját egységek közelében), és ott is csak egyféle fegyverhez. Ellenben bármely elejtett fegyvert fel lehet venni és használni. Természetesen csak korlátozott számban.


Brothers In Arms: Road To Hill 30 teszt - 5. kép

A gyógyító csomagok ugyan kimaradtak a játékból, azonban a készítők beépítettek így is némi segítséget: Ha háromszor egymás után sikerül elhaláloznunk, akkor felajánlja a játék, hogy meggyógyít mindenkit, és úgy tölti vissza a legutóbbi mentést. A történet előrehaladtával egyre keményebb akciókra lehet számítani, ezért előbb-utóbb még szükség lehet rá.
Pár szót érdemel még a játék mentési rendszere is. Nem lehet akárhol mentegetni, csak ahol waypoint-ok vannak, és itt automatikusan elmenti az aktuális állást a játék. A furcsa számomra az volt eleinte, hogy nem aszerint menti el, ahogy éppen a befutottunk a waypointba, hanem van egy előre rögzített felállás amit ekkor visszatölt, egyedül az emberek életenergia szintjét jegyzi meg. Ez hasznos lehet azokban a helyzetekben amikor úgy sikerül elérni egy ilyen pontot, hogy éppen lőnek valakire a csapatunkból, ilyenkor kivár egy kicsit a visszatöltés után és csak később jelennek meg az ellenfelek. Ellenben elég idegesítő tud lenni olyankor amikor felállítjuk a csapatot egy jó pozícióba, és a töltést követően már nincs lehetőségünk ezt újra kivitelezni.

Nem maradhat ki az ilyen stílusú játékok tárgyalásánál a használható fegyverek leírása sem. Mindenek előtt érdemes megemlíteni, hogy a célzás hasonló a Call of Duty-ban megszokottól, de mégsem olyan egyszerű. Sokkal pontatlanabb a fegyver, ha nem közelítünk rá, azonban a ráközelítést követően kiderül miért is. Még ekkor is annyira himbálja a fegyvert, hogy örömteli vele bárkit is eltalálni messzebbről. Természetesen itt is vannak pontosabb és pontatlanabb fegyverek. De talán merüljünk kicsit mélyebbre a fegyverek típus szerinti ismertetésében.


Brothers In Arms: Road To Hill 30 teszt - 6. kép

Pisztollyal igazán egy fajtával találkoztam, de azt is csak az elején használtam amíg nem sikerült egy puskát szerezni, ez pedig az akkoriban rendszeresített .45-ös Magnum. A géppisztolyok közül az amerikai Thompson-t és a német MP40-et lehet fellelni. Némely küldetés során megkapjuk alapfegyverként a Thompsont, azonban ebben a játékban nem olyan jó, szóval én az első adandó alkalommal le szoktam cserélni egy MP40-re. A Thompsonnal igazán az a baj, hogy szemben az MP40-el sokkal gyorsabban kiszórja a lőszert, ugyanakkor a hatásfoka jóval kisebb, talán azért, mert pontatlanabb. A gépkarabélyok közül szintén kétféle található a játékban. Az amerikai BAR és a német MP44. Itt már nehezebb eldönteni melyik a jobb. A német MP44 pontosabb, míg a BAR nagyobb tűzerővel bír. De ha egy ilyen párosításhoz netalán sikerült hozzájutnom, akkor attól elég nehezen válik meg az ember. A puskákat illetve már egy kicsit nagyobb a választék, azonban nem sokkal. A német oldalon a Mauser 98K lelhető fel, míg az amerikai oldalon háromféle puska található, az M1 Garand az M1 Carbine és a céltávcsővel felszerelt Sprinfield. Itt is lehet válogatni ki mit szeret. A nagyobb tűzgyorsaságot, vagy a pontosságot. A német Mauser 98K pontos ugyan de bolt-action rifle, tehát minden lövés után manuálisan kell kidobatni az üres töltényhüvelyt, ennél fogva elég alacsony a tűzgyorsaság. Ezzel szemben mind az M1 Garand, mind az M1 Carbine félautomata, így elég gyorsan lehet egymás után leadni a lövéseket, azonban valamivel pontatlanabbak. A két amerikai félautomata puska közt annyi a különbség, hogy az M1 Garand csak 5 lőszerrel rendelkezik táranként, míg az M1 Carbine 15-el. Ez utóbbihoz azonban csak akkor juthatunk hozzá, ha lelövik az ezt a fegyvert használó társunkat. A Springfield megint egy külön kategória. Ugyan ő is bolt-action rifle, de céltávcsővel van felszerelve, ezért ez a játék legpontosabb fegyvere. Szinte mindegyik lövéssel le lehet szedni egy ellenfelet. Azonban csak két pályán kapjuk meg.


Brothers In Arms: Road To Hill 30 teszt - 7. kép

Megemlíteném még a géppuskákat, amik igen nagy fejtörést szoktak okozni a játék folyamán. Az egyik az MG42-es amihez csak ritkán férhetünk hozzá, mert miután kilőttük mögüle az ellenséget, már nem kimondottan van rá szükség (azért néha van). A másik a tankok tetejére szerelt géppuska. Na én ezt már gyakrabban használtam (már ha volt tank a csapatban), igen hatásos a gyalogság irtására. A tankokat egyedül így lehet használni, egyébként csak parancsokat lehet nekik adni, hogy hova menjenek, mit lőjenek. Legvégére hagytam a robbanó ezközöket. Ezek mindegyike alkalmas tömeg pusztításra és tankok kiirtására egyaránt. A Bazooka és a Panzerfaust közt annyi különbség van, hogy a Panzerfaustot minden lövés után le kell cserélni, míg a Bazookát újra lehet tölteni. Részemről egyetlen pályán használtam ezek egyikét a tankok kiírtására. A másik robbanó eszköz a kézigránát. Ennek igazán nem sok hasznát vettem a gyalogság kiirtásában, mert csak ritkán sikerült megfelelően bedobnom az ellenség fedezéke mögé, azonban előszeretettel irtottam vele a tankokat. Ugyanis van egy olyan opció, hogy ha sikerül megkerülni az ellenséges tankot, akkor annak hátuljára felmászva bedobhatunk egy gránátot a tank belsejébe. Ilyenkor egyetlen gránáttal hatástalaníthatjuk a tankot, míg az előzőekben említett páncéltörőkből 3-4 is kell a tanknak, és a legtöbb esetben nem nehéz egy-egy tank mögé kerülni. Itt jegyezném meg hibának, hogy ha mozgó tank mögé sikerül odamenni, az ugyanúgy megáll, hogy felmászhassunk rá, mint a saját tankjaink, amikor géppuskázni akarunk. A közelharci fegyvereknek van még egy támadási módjuk, a Call of Duty-ban megszokott ütés. Ezt az ellenfelek is használják. Ilyenkor elhomályosodik a kép előttünk. Valamint hasonló "élményben" van részünk akkor is, amikor találat éri főhősünket, vagy egy gránát robban a közelben.


Brothers In Arms: Road To Hill 30 teszt - 8. kép

Ezzel talán el is érkeztünk a grafikához. Nem mondanám, hogy a legújabb grafikai motort használja, de nem találtam benne semmi különösebb kifogásolni valót. A környezet szépen ki van dolgozva, talán az emberek nem olyan tökéletesek, de láttam már rosszabbat is. A játék amúgy az Unreal 2 motorját használja, ez felismerhető a könyvtárszerkezetből is. A fizikát úgy láttam, szintén az Unreal 2-ből vették. Egyébként a vér rendesen fröcsög amikor találat ér valakit. Azonban nem szakadnak le a testrészek és a hullákat is elég gyorsan kiemeli. Ezzel gondoltak a készítők a fiatalabb nemzedékre is talán (bár szerintem rengeteg más helyen láthatnak különb dolgokat is).
A hangokról csak annyit említenék meg, hogy a menüben, ugyan egy a játékhoz illő zene szól, azonban a játék közben semmi zene nincs. Mondjuk én személy szerint ezt nem is hiányoltam. A játék hangjai szépen kidolgozottak, semmi kifogásolnivalót nem tapasztaltam rajta.


Brothers In Arms: Road To Hill 30 teszt - 9. kép

Végezetül némi apróság, amik elérhetőek a játékban. Vannak beépített lehetőségek "cheatekre", amiket fel lehet oldani a különféle nehézségeken való végigjátszással.
Az Old Movie mod akkor elérhető amikor a játékot easy fokozaton végig sikerült vinni. Ez a mod annyit tesz hogy, a legközelebbi játékban akár fekete-fehérben is nyomhatjuk a gémet, mintha a kornak megfelelő filmet néznénk.
Infinite Ammunition: Ez a normál szinten való végigjátszást követően válik elérhetővé, és a neve úgy gondolom elég sokat elárul magáról (kifogyhatatlan lőszer), úgyhogy nem is részletezném tovább.
Authentic mode: Ha hard nehézségi fokon sikerül kijátszani a játékot, akkor válik elérhetővé ez a mod. Hatására pedig kikerülnek a játékból a checkpointok, így a mentések is, valamint kiveszi az ikonokat( lőszer, életerő...) is.
Super Squad: Ez a mod akkor érhető el, ha az előbb említett Authentic modban sikerül a játékot végigvinni. Ennek hatására az egységeink életereje megnövekszik, több találatot kibírnak. Ez az általunk irányított karakterre nem érvényes.
Squad healing: Erről a cheatről már kicsit fentebb írtam. Ha háromszor sikerül meghalni egy pályán, akkor felajánlja a program, hogy úgy tölt vissza, hogy felgyógyít mindenkit.
Ennyit az úgynevezett cheatekről, amiknek egy része megkönnyíti a játékmenetet, másik része pedig éppen nehezíti. Természetesen vannak hozzá egyéb, konzolba beírható csalások is, ezek azonban már más lapra tartoznak.

Összességében egy kidolgozott, szép játékkal találhatjuk szemben magunkat. Melynek története egymásra épül pályáról pályára. A főhősünk gondolkodásmenetébe, személyes dolgaiba is belátást nyerhetünk az átvezető részek közben tartott elmondásai alapján. A többi szereplőt a pálya elején lefolytatott beszélgetésekből ismerhetjük meg kicsit jobban.
A játék még tapasztaltabb játékosok számára is 10-20 óra játékidőt jelent, ami ebben a stílusban mostanában elég jónak mondható.

Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Brothers In Arms: Road To Hill 30 teszt / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2005. március 18.
  • Ár: 9.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • kidolgozott történet
  • valósághű megoldások
  • kissé egysíkú játékmenet
  • már szinte mindegyik elemet láthattuk egy másik játékbanTovábbi képek a játékból:#kepjobb10# #kep11#
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
7.5
80 hozzászólás

tommygarros

7 éve, 3 hónapja és 8 napja

nem sokat játszottam vele de nem rossz

válasz erre

Vendég

7 éve, 5 hónapja és 24 napja

tt

válasz erre

marco

9 éve, 2 hónapja és 13 napja

davidka55 írta:
vendég nálam is
Lac már válaszolt rá.

"Frissítsd a játékot, az valószínűleg segít."

Már ha az incomatible hibára írtál.

válasz erre

davidka55

9 éve, 2 hónapja és 13 napja

vendég nálam is

válasz erre

davidka55

9 éve, 2 hónapja és 13 napja

rohadt jó a game nagyon király hangulata is van rendsen

válasz erre

marco

9 éve, 3 hónapja és 15 napja

Vendég írta:
Nagyon JÓ játék legyen még egy rész..




Szabó Patrik játékos.
BiA lesz még, ebben biztos vagyok.

válasz erre

Vendég

9 éve, 3 hónapja és 15 napja

Nagyon JÓ játék legyen még egy rész..




Szabó Patrik játékos.

válasz erre

Vendég

9 éve, 3 hónapja és 15 napja

Nagyon JÓ játék legyen még egy rész.

válasz erre

Vendég

11 éve, 6 hónapja és 14 napja

Nem tudom már,valamelyik hozzászóló azt írta,hogy koppintás.Azt nem tudom,hogy milyen játék koppintása ként értette a játékot,de így,hogy már ,hogy vagy 7-szer kivittem a rth30-at és az eib-ot,bizton állíthatom,hogy nem koppintása egyik játéknak sem.Szerény véleményem szerint ez az eddig készített legjobb,leghitelesebb,legélethűbb második világháborús játék,amit valaha csináltak.Nem rambo(pölö cod),nem buta öldöklés(pölö city interactive)...és ami a legfontosabb,van története,ráadásul nem akármilyen.Bár ezt az ember elvárja,ha igaz történet alapján készítették.Igazán szívszorító jelenetek vannak benne...Stratégiát kell alkalmazni és ezer féle képpen ki lehet vinni a játékot.Legfapadosabb szinten még talán elmegy az egyszemélyes hadsereg a fél német zászlóalj ellen,de közepes,vagy veterán szinten már ez kivitelezhetetlen.
Tehát nálam ez viszi a pálmát!!!

válasz erre

Lac

11 éve, 11 hónapja és 4 napja

Frissítsd a játékot, az valószínűleg segít.

válasz erre

Vendég

11 éve, 11 hónapja és 4 napja

valaki tudna segíteni, amikor elakarom indítani a multit ezt írja ki : incompatible cilent version.

válasz erre

Vendég

12 éve, 4 napja

nagyon tetszik!!!!

válasz erre
1234567a(z) 7 -ből
Brothers In Arms: Road To Hill 30
9.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

marco profilja