Borderlands 2 teszt

2012. szeptember 19.
75.6311
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Sosem felejtem el, amikor 2009 őszén megjelent a Gearbox által fejlesztett Borderlands. A legtöbb videojáték-rajongóval egyetemben én is értetlenül álltam az alkotás előtt, és bár tetszett, amit láttam, hiányzott valami plusz ahhoz, hogy bele is kóstoljak a végeredménybe. Akkor el is siklottam mellette - voltak lényegesen érdekesebb címek is abban az időben -, de valamikor 2010 elején egy szokásos bevásárlás alkalmával mégis megakadt a szemem a játék dobozán egy nagy áruházban. Arra már nem emlékszem pontosan, hogy milyen indoktól vezérelve, de úgy döntöttem, hogy mégis adok egy esélyt neki, és betettem a kosaramba, az akkor már egészen korrekt összeget kóstáló termék dobozkáját.


Sokáig csak állt és porosodott a polcomon a játék, egyszerűen nem bírtam rávenni magamat a kipróbálásra, és a mai napig sem tudnám megmagyarázni azokat az érzelmeket, de még az alkotás dobozát a kezemben tartva sem fogott el az a varázs, mint ami a frissen vásárolt videojátékok esetében megszokott és elvárható. Aztán egy unalmas szombat délután mégis feltelepült a gépemre, és amint belekóstoltam az első pályába, hirtelen szíven ütött a felismerés, hogy mekkora óriási balfék is voltam, amiért korábban elmulasztottam ezt a nagyszerű játékot. Első ízben bevallom, hogy éppen az a része fogott meg a Borderlands-nek, ami korábban olyannyira taszított, ez pedig a küllem. A képregényeket idéző cell-shaded grafika egyszerűen remek volt, színes egyediséget szolgáltatott a megszürkült színtéren, de csakhamar a szerepjátékos FPS játékmenet és úgy alapjáraton az egész koncepció is magába szippantott.

Kinek nyomod Mikrobi?

Kinek nyomod Mikrobi?


Mint utólag kiderült, nem én voltam az egyetlen, aki hasonló cipőben járt a Gearbox alkotásával, hiszen rengetegen nem tudtak mit kezdeni vele a megjelenés előtt, ám a premierkor mégis örök szerelembe estek ezzel a kicsit őrült, kicsit poszt-apokaliptikus és kicsit groteszk, de mégis mesés - micsoda ellentétek - világgal. Bizonyára mindenki vágyik arra - ki titkon, ki nyíltan -, hogy az első szerelem élménye, az a bizsergető forróság, amit a későbbi, netán a megszokott kapcsolatok többsége már képtelen előidézni, ismét fellobbanjon ott mélyen legbelül. Erre vágytam én is a Borderlands 2 megjelenése előtt, hogy újfent felfedezzem a csiszolatlan gyémántot, hogy újra megmozgasson bennem valamit és azonnali viszonzatlan szerelembe ejtsen. Erre vágytam, ezt reméltem és most fülig ér a szám, ugyanis büszkén jelentem, hogy meg is kaptam mindezt a játéktól, ami már az első másodpercekben azonnal felidézte előttem a két évvel ezelőtti élményeket. Ehhez természetesen szükség volt arra, hogy az illetékesek ne módosítsanak, de legalábbis ne túl sokat a küllem milyenségén, az irányításon és a koncepción sem, de jó húzás volt a részükről az is, hogy rögtön az első másodpercekben már egy ismerős figurával fogunk találkozni, aki Claptrap lesz személyesen, a mindig vidám és szószátyár robot, aki mellett szem garantáltan nem marad szárazon.

Azért vigyázz, hogy be ne pörögj!

Azért vigyázz, hogy be ne pörögj!


Azonnal az első másodpercek után kiderül továbbá az is, hogy a Gearbox nem szándékozta elhagyni a járt utat a járatlanért cserébe, így nem csak a küllem vagy a kezelőfelület, de a játékmenet tekintetében sem eszközölt túl nagy változásokat. Ahogy haladunk előre a pályákon és küzdjük le a fő- vagy mellékküldetéseket, természetesen úgy fog feltűnni számunkra egyre több apró újítás, így a rengeteg új fegyver, a még mindig jellemző fegyverkészítő- és módosító opció megújult lehetőségei, valamint az egész mechanizmus, ami meghúzódik a háttérben, hiszen a Borderlands 2 bár még mindig megmaradt egy FPS akciójátéknak, sokkal hangsúlyosabbá váltak benne a szerepjátékot elemek, sőt mi több, ezek felelnek a leginkább a változatosságért is. Nagy változásokra természetesen nem is volt szüksége a Borderlands 2-nek, hiszen az első epizódban egy elég kellemes játékmenettel találkozhattunk, aminek igazából csak finomításokra volt szüksége, ennek köszönhetően a teljesen új tartalmak mellett - esetenként inkább helyett - a tökéletesítés a jellemző az alkotásra, lett légyen szó a küldetések rendszeréről, a fejlődési szisztémáról - még mindig három ágon fejleszthetjük hősünket -, a lövöldözésekről, netán a járművekről vagy a mesterséges intelligenciáról, amelyek közül utóbbi esetében sajnos csak tyúklépésnyi fejlődést tapasztalhatunk.

Ezt a Duke Nukem Foreverért!

Ezt a Duke Nukem Foreverért!


Természetesen van azért friss tartalom is bőven a játékban - hiszen egyrészt már a finomhangolás is annak tekinthető -, így például a fejlesztők teljesen új karakterekről és egy egészen új történetről is gondoskodtak számunkra. Kezdjük először a sztorival, ami csak átfedésekkel kapcsolódik az elődéhez, közvetlenül azonban semmi közük egymáshoz, annak ellenére sem, hogy számtalan visszatérő szereplő is megtalálható a Borderlands 2-ben, így például a bemutatkozó epizód főhősei, akik alapos nosztalgiát fognak szolgáltatni számunkra, miközben azon fáradozunk, hogy Handsome Jack grabancát próbáljuk meg elkapni, aki nem csak alaposan helyben hagyott minket, hanem a Hyperion Corporation kötelékében arra készül, hogy felborítsa az amúgy sem éppen nyugodtságáról híres Pandora világát. A folytatásban a bolygó egészen új és lényegesen nagyobb veszélyeket rejtő vidékeibe nyerhetünk bepillantást, amelyek sokkal változatosabbak is lesznek, mint az előző epizód helyszínei, de a helyzet - avagy a letűnt civilizációk által hátrahagyott tárgyak utáni kutakodás - semmit sem módosult az alatt az eltelt öt esztendő alatt, amennyi a játék világában eltelt a bemutatkozás óta.

A testem aránytalan, de rohadt kemény vagyok!

A testem aránytalan, de rohadt kemény vagyok!


A Gearbox ugyan nem akarta ugyanazokat a hősöket megtenni a második felvonás központi karaktereinek, akiket az elsőben már megismerhettünk, de így sem találták fel a spanyolviaszt, az új jövevények mindegyike ugyanis kísértetiesen hasonlít valamelyik korábbi szereplőre. A karakterek között ugyanis megtalálhatjuk a kötelező női hőst, Mayát, az élő hústornyot, avagy Salvadort, a csendes bevetésekre alkalmas Zer0-t, valamint a tipikus jófiút, akit esetünkben Axton testesít meg. Mindegyik karakter külön egyéniség lesz, és nem csak külsejüket, hanem képességeiket tekintve is komoly különbséget érzékelhetünk közöttük, de az igazán nagy újdonság varázsát azért egyik sem hozta el számunkra, ha csak a későbbiekben DLC formájában érkező új jövevény - vagy jövevények - nem módosítanak majd ezen az összképen. Addig azonban be kell érnünk a fenti négyessel, akik elég szűkös határok között saját szájízünk szerint formálhatók a külsejük tekintetében, a szintfejlődés segítségével pedig képességeiket tekintve is, hiszen minden egyes lépcsőfokot elérve egy tapasztalati ponthoz juthatunk hozzá, amelyek hőseink képességeire, bizonyos tekintetben pedig magára a játékmenetre lesznek komoly hatással.

Bocs, de nem láttátok Süsüt?

Bocs, de nem láttátok Süsüt?


Az első Borderlands esetében az egyjátékos mód mellett a legmélyebb nyomokat a többjátékos mód, egészen pontosan a kooperatív opció hagyta a rajongókban, hiszen a négy játékost támogató lehetőség keretein belül sokkal nagyobb élmények várták ránk. Nincs ez másként a folytatás esetében sem, az egyjátékos módban ugyanis néha kissé unalmassá tudnak válni a küldetések - túl sok felesleges caplatás, ismétlődések, tipikus "hozz ennyi, meg annyi ezt és azt" feladatok -, de amikor három másik játékossal együtt éljük át ugyanezt, az már a legtöbb esetben szórakoztató. Sőt, érdemes kiemelni, hogy az online kooperatív mód mellett immáron lokálisan, osztott képernyő segítségével is nekiláthatunk - hárman egy képernyő előtt - a hosszúra nyújtott, és néha sajnos azért ellaposodó történet felgöngyölítésének. Nyilván sokakat foglalkoztat, hogy a Gearbox-nak sikerült-e előbbre lépnie a küllem tekintetében, amivel már az első epizód is kitűnt társai közül, hiszen a legnagyobb és legösszetettebb projekt volt, amit valaha is megalkottak a cell-shaded technológia segítségével. Túl sok érdemi változást ezen a téren én személy szerint nem tapasztaltam, így a játék még mindig egy grafikus novellára emlékezteti az embert, de mind a karakterek, mind a helyszínek sokkal színesebbnek tűnnek, mint korábban, illetve azért az animációk is finomodtak egy kissé a megszokotthoz képest.

Figyelj csak, a menő karkötőm a szárnyaidért?

Figyelj csak, a menő karkötőm a szárnyaidért?


A Borderlands 2 esetében tehát kijelenthető, hogy a Gearbox nem mert túl forradalmi és túl nagy újításokba belevágni egyszerűen szerette volna megtartani rajongóit, méghozzá úgy, hogy a jól bevált recepthez egy kevéske újfajta fűszerkeveréket ad hozzá. Ez részint be is jött a csapatnak, hiszen mindaz, amit szerettünk a bemutatkozó részben, az megtalálható a folytatásban is, sőt, akadnak opciók, amelyeket tekintve alapos előrelépést tapasztalhattunk, ezáltal tehát, ha csak kicsivel is, de a Borderlands 2 mindenképpen jobban sikerült elődjéhez képest. Ne várjunk tőle reformértékű újdonságokat, a Gearbox ugyanis - kicsit sajnálkozva - nem vállalt be merészebb megoldásokat, de ennek ellenére is van annyi potenciál és újítás a játékban, hogy érdemes lesz beruházni rá, főleg azoknak, akik annak idején beleszerettek az első részbe is. Nálam ismét szerelem volt első látásra, így rajongóként is merem ajánlani bárkinek a folytatást!

Borderlands 2 / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2012. szeptember 21.
  • Ár: 7.399 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • új karakterek
  • kooperatív mód
  • még mindig egyedi a küllem
  • nem sok újdonság az elődhöz képest
  • még mindig butácska a mesterséges intelligencia
  • ismétlődő küldetések
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
8.8
36 hozzászólás

AngryKnight

11 éve, 7 hónapja és 13 napja

A legjobb játék amivel játszottam röhögő smiley

válasz erre

Vendég

11 éve, 7 hónapja és 18 napja

meglepődött smileymeglepődött smileymeglepődött smileymeglepődött smileymeglepődött smileymeglepődött smiley:confused

válasz erre

skyman

12 éve, 5 hónapja és 17 napja

Vendég írta:
A játék ócska ****, a teszt sekélyes, a képaláírásokra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy vicces.
A játék ****a, Manyek mindig is jó teszteket írt, a kép aláírások meg szerintem teljesen rendjén vannak. De ha csak ilyen értelmetlenségeket tudsz írni, akkor inkább tartsd magadba! Csak vigyázz nehogy állatorvost kelljen hívni hozzád kacsintó smiley Mert ez a sok hülyeség úgy látom, hogy már most betegséget okozott a fejedben.

válasz erre

skyman

12 éve, 5 hónapja és 17 napja

Huuu már nagyon vártam a folytatást mosolygó smiley Azt hiszem robogok is megvenni, és addig fel sem kelek a gép mellől amíg ki nem játszom. mosolygó smiley Remek teszt lett Manyek kacsintó smiley

válasz erre

marco

12 éve, 5 hónapja és 18 napja

Vendég írta:
A játék ócska ****, a teszt sekélyes, a képaláírásokra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy vicces.
Ehh, te melyik elutasított jelentkezőnk vagy?röhögő smiley

válasz erre

Maniac

12 éve, 5 hónapja és 18 napja

Vendég írta:
A játék ócska ****, a teszt sekélyes, a képaláírásokra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy vicces.
Erre azt szoktam mondani, hogy a vélemény olyan, mint egy egy segglyuk.röhögő smiley Mindenkinek van egy, de senki se kíváncsi a másikéra...mosolygó smileymosolygó smileymosolygó smileymosolygó smiley Bocs, de ha te közönséges vagy, akkor én is hadd alacsonyodjak le.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 5 hónapja és 18 napja

A játék ócska ****, a teszt sekélyes, a képaláírásokra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy vicces.

válasz erre

Vendég

12 éve, 5 hónapja és 20 napja

az első csak most jutott el hozzám, nagyon jó játék, évek óta nem játszottam ennyit és ezt a 2. részt meg is veszem kacsintó smiley!

válasz erre

Vendég

12 éve, 5 hónapja és 24 napja

Imádom, hatalmas játék. Megunhatatlan, pörgős.

válasz erre

Vendég

12 éve, 6 hónapja és 1 napja

Ez a játék singleben hihetetlen dögunalom.

válasz erre

Vendég

12 éve, 6 hónapja és 3 napja

Fejlődött az azért...mosolygó smiley

válasz erre

sasikaa

12 éve, 6 hónapja és 3 napja

A grafika fejlődött valamit? Mert nem sokat az tutti. Az biztos hogy ****a game, bár nem tud annyira lekötni mint az első. Nem tudom miért.

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Borderlands 2
7.399 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Monyo profiljaKisember001 profiljamarco profiljaXTomiX0029 profilja