Borderlands 3 teszt

2019. szeptember 29.
77.9151
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Sokáig nehezen tudtam azt elképzelni, hogy egy olyan játék is szórakoztató lehet (belső nézetben), ami nem szól másról, mint a temérdek loot felhalmozásáról, az állandó felszerelés váltogatásról, illetve a végtelen mennyiségű lövöldözésről. Persze a külső kamerás alkotások már bebizonyították, hogy azért van potenciál a formulában, de ez egy First Person Shooter formájában minimum kockázatos vállalás volt.
Advertisement


Jött azonban a Gearbox csapata és a klasszikus fogd meg a söröm felkiáltással kiadták a Borderlands első részét, ami sok szempontból úttörőnek bizonyult a műfajban. Létrehoztak egy teljesen őrült világot, ellátták tulajdonképpen végtelen mennyiségű felvehető kacattal, mindezt pedig megtoldották egy példaértékű gunplay-jel, illetve még a négy fős coop szegmensre is maradt erejük. Sztori, mint olyan csak nyomokban volt felfedezhető, de a fentiek miatt ez valójában senkit sem érdekelt, hiszen iszonyúan szórakoztató volt az egész turmix.

Mivel eléggé nagyot szólt, szinte azonnal be is jelentették a folytatást, ami három évvel később be is futott az akkori masinákra. Túl merész változtatásokat nem mertek eszközölni rajta, egy kicsi polírozás itt, fényezgetés ott és már kész is volt a második epizód. Természetesen ez is viszonylagosan nagy siker lett, meg is kapta a jól megérdemelt DLC csomagjait.

Szevasz szaszi, minden oké?

Szevasz szaszi, minden oké?


Furcsa módon jó nagy csend következett a franchise életében, amit aztán nem a sorszámozott folytatás tört meg, hanem a Pre-Sequel, ami az első és második epizód közötti "rést" volt hivatott betömni. Itt már érezhető volt a játékosokon, hogy kezdik unni egy picit a banánt, de így is korrekt számokat hozott a cím.

Ment aztán szépen a titkolózás Gearboxéknál hogy akkor most lesz harmadik rész, nem lesz, vagy mivan. Közben azért sikeresen kiizzadtak magukból egy Handsome Collection nevű valamit, ami egy közepesen érthető darab, hiszen mindösszesen a második, illetve a Pre-Sequel epizódot tartalmazta, felturbózott külcsínnel, minden kiadott DLC-vel a kurrens generációra, jó drágán.

Meg is kapták a magukét: a normális folytatás helyett ilyen kétes cuccokba ölik a zsozsót meg az időt/energiát. Talán ez, talán más hatott, de ami a lényeg, hogy végre megérkezett a várva-várt új epizód, a Borderlands 3.

A helyi Nagyvárad tér

A helyi Nagyvárad tér


Szokásomtól eltérően most egy kicsit előrébb hoznám az értékelést, már csak azért is, mert tulajdonképpen a végletek játékával állunk szemben. Ahogy látjátok, szép magas pontszámot kapott, ez viszont egy kicsit csalóka. Akik kedvelik ezt a franchise-t, azok egészen nyugodtan ruházzanak be rá, ugyanis a harmadik rész egy kőkemény biztonsági játék lett - szinte semmivel sem nyújt többet, mint bármelyik másik epizód, viszont a jól megismert alapokat betonbiztosan szállítja. Amennyiben eddig sem érdekelt ez az egész, úgy biztosan állíthatom, hogy ezek után sem fog, szóval az újoncok tulajdonképpen semmit sem vesztenek, ha kihagyják ezt a darabot.

Történetünk természetesen ismét Pandorán veszi kezdetét. Mi újfent egy Vault Huntert alakítunk, aki egy segélyhívás miatt érkezik a bolygóra. A helyi "jófiúk", azaz a Crimson Raiderek a pusztulás szélére sodródtak köszönhetően a Children of the Vault szektának, valamint vezetőiknek, Troy és Tyreen Calypsonak. Ráadásul még egy ősi Vault-nak is ellopják a térképét, így újfent a mi nyakunkba varrják a szituáció megoldását. Ennyi lenne a sztori alapja.

A későbbiek folyamán azért bonyolódik valamennyivel a helyzet, de ahogy eddig, úgy most sem ez a legerősebb pontja játékunknak, de gondolom ezzel senkit sem leptem meg.

Kiirtok mindenkit egy pisztollyal, mert ennyire laza vagyok

Kiirtok mindenkit egy pisztollyal, mert ennyire laza vagyok


Kalandunkat szereplőnk kreálásával kezdjük. Megint négy eltérő harcstílusú hunterrel kalandozhatunk. Moze egy igazi a tank a szó minden jelentésében. Egy kőkemény harcos, ráadásul a különleges képességével egy benga mechát tud megidézni, hogy a pusztítás teljes legyen. Amara egy szirén, aki mágikus támadásokkal operál.

FL4K egy igazi tetű/mesterlövész/beastmaster, de ha ez nem lenne elég, akkor még egy jószágot is meg tud idézni, biztos, ami biztos. Zane az utolsó szereplő, ő sem túlzottan békés, hiszen szakmáját tekintve bérgyilkos, cserébe egyszerré két képesége lehet aktív. Őszintén szólva nem egy szimpatikus csapat, csukott szemmel választottam közülük, véleményem szerint nem érik el az első vagy második részben látott kompániák szintjét.

Mielőtt nagyon elmélyedünk a játékmenetben, ejtsünk pár szót a grafikáról. Ahogy eddig, úgy most is cel-shaded, azaz rajzfilmes körítést kapunk a szokásos nyers, naturalisztikus stílussal megtoldva. Még mindig UE4-et használtak itt, amin viszont sajnos látszik már a kor, főleg a konzolos portok esetében. Az összkép nem rossz, hiszen kellően változatosak a lokációk (erre még visszatérek), viszonylagosan nagy a bejárható terület (habár több részre van tagolva).

A nagy flinta már fél egészség!

A nagy flinta már fél egészség!


Ugyanakkor az már a trailereken is látszott, hogy sok tekintetben eléggé messze van a jelenlegi krémtől, ami talán a karakterek kidolgozottságán érhető tetten leginkább. Ezen kívül találkoztam némi buggal, valamint sok esetben meglepően hosszú töltési időkkel, amiket nem indokolna a kivitelezés.

Pozitívumként mindenképp meg kell említenem, hogy továbbra is rendkívül véres a cucc, így csak úgy röpködnek a fejlövések meg a végtagok egy-egy jól sikerült sorozat után. PC-n valószínűleg valamivel korrektebb az egész, noha azért itt sem kell szégyenkeznie, de tény, hogy megérett a dolog egy komolyabb grafikus engine-re.

A játékmenet cserébe abszolút elviszi a hátán az egészet, mint ahogyan eddig is. Jó hír, hogy marad a négy személyes coop, ráadásul moderálták minden viták vezérét. Beállíthatjuk végre, hogy minden egyes játékos saját lootot kapjon, így nem egymás orra elől szedjük el a felszerelést. Persze azért ezt a lehetőséget is bent hagyták az önkínzók kedvéért.

Hmm, vajon ő szeret enni?

Hmm, vajon ő szeret enni?


Választott hősünk továbbra is tapasztalati pontokat kap feladatok elvégzése után, gyilkolászásért, sőt, tulajdonképp mindenért. Ezt követi értelemszerűen a szintlépés, majd pedig extra képességeink megnyitása/erősítése. A négy választható szereplő teljesen eltérő hátteret kapott, így mindannyiukkal másfajta játékstílust kell követnünk. Moze például a mecháját tudja felszerelni gránátvetőkkel, extra géppuskákkal, sőt, még egy railgun-nal is. A felső szint jelenleg az ötven, de azért ezt nem pár pillanat alatt fogjuk elérni, arra készüljünk fel.

A gunplay még mindig eszméletlen király: minden egyes flinta másképpen viselkedik. Egyszerre négy halálosztó eszköz lehet birtokunkban (ezeknek a száma is az elért szintekkel együtt növekszik), amik tulajdonképpen minden szcenáriót lefednek. Nekem az abszolút kedvencem az a shotgun volt, amit tárazás helyett eldobunk és bombaként fog viselkedni. Lesznek még ezen kívül agyahagyott dolgok, érdemes kísérletezni velük.

Nyilván nem a sorozat védjegyét veszik ki, így most is egészen döbbenetes mennyiségű lootot harácsolhatunk össze, olyanra szabva felszerelésünket így, amilyen re szeretnénk. Itt egyetlen negatívumot kell megemlítenem, ami a járművekre vonatkozik.

Hellóka, megadod az Insta profilod?

Hellóka, megadod az Insta profilod?


Nem értem miért nem voltam képesek ezen javítani Gearboxék, hiszen nem kevés kritika érte már ezt a szegmenst. Ahelyett, hogy mondjuk egy full alap kiosztást raknának bele, valamiért az analóg karokkal kell tovább szenvednünk ha gázt akarunk adni, urambocsá' kanyarodni, hogy a lövöldözést már ne is említsem. Utazni pedig sokat fogunk, hiszen ahogy említettem, viszonylag nagy a térkép. Szóval erre tényleg figyelni kellene legközelebb. Kanyarodjunk vissza azonban a pozitívumokhoz, mert egy másik alappillért még nem említettem meg, ami nem más, mint az éjsötét humor.

Egészen durva, hogy ebben az elcseszett világban mennyire kemény dolgokba képesek beleállni a fejlesztők, ráadásul cenzúra nélkül. Mindenki, de tényleg mindenki megkapja a magáét valamilyen formában: az influenszerek, a rasszizmus, a polkorrektség de még a végtelenül primitív altesti poénokat sem kímélik. Nem is emlékszem, mikor nevettem ennyire őszintén egy-egy monológon. Amiket azonban itt Claptrap sokszor leművel, azt tényleg tanítani kellene.

A tartalmat tekintve egyetlen nyikkanásunk sem lehet. Noha maguk a küldetések nem túlzottan változatosak (nyírj ki mindenkit is), legalább brutál sok van belőlük, plusz végre el tudjuk hagyni Pandorát, így idegen tájakon úgyszintén fogunk kommandózni. Egy ilyen stílusú cím esetében legalább annyira fontos az endgame szegmens, de a készítők azt ígérik, hogy folyamatosan csepegtetik majd az új kihívást, szóval ebben sem lesz túl sok hiba.

Kuss, én így kanyarodok

Kuss, én így kanyarodok


Az értékelésnél alapjában véve nem volt nehéz dolgom, hiszen szórakoztató, masszív darab lett a Borderlands 3. Egy igazi biztonsági játék, hiszen alig nyúltak bele a jól megismert formulába, tehát kijelenthető, hogy a műfaj rabjainak akartak kedvezni (ami, látván az eladásokat, beigazolódni látszik).

Így tehát ha Te ebbe a csoportba tartozol, gondolkodás nélkül vedd meg, szemernyit sem fogsz csalódni benne. Amennyiben a másik tábort erősíted, akkor messziről kerüld el, mert nem ezzel fogod megkedvelni a "lútendsút" mechanikát. Az viszont tuti, hogy Claptrap az egyik legnagyobb arc, akit videójátékban megismerhettünk!

Borderlands 3 / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2019. szeptember 13.
  • Ár: 5.499 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Remek gunplay
  • Éjsötét, beleállós humor
  • Co-op
  • Tonnányi loot
  • Hurka sztori
  • Rettenetes a járművek irányítása
  • Kicsit kopottas külcsín
  • Túlzottan a biztonságra törekszik
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
8
14 hozzászólás

iPet

4 éve, 10 hónapja és 7 napja

RyutheStaR írta:
Semmi személyeskedés nem állt szándékomban, csak a személyes véleményem írtam az olvasottak alapján.
Az, hogy abban mi állt...nos, arról meg nem én tehetek, ahogy arról sem, hogy más véleménnyel vagyok a "tesztedről", mint amit vársz/gondolsz. . A negatív kritikát is illene elfogadni, támadó pozíció helyett. De tényleg bocs, ha megsértettem az önbecsülésed. Ne értsd félre, nincs harag. mosolygó smiley
Figyi, az van hogy passzív-agresszíven kommunikálsz. Az égvilágon semmi gond nincs a negatív kritikával, simán jöhet, nem lehet mindenkinek megfelelni, ez teljesen nyilvánvaló és tök oké, ha szóváteszed ha neked nem szimpi az írás. De pl nem reagáltál arra, amit kérdeztem, hogy mondj olyan, a játékmenetet vagy a végső értékelést befolyásoló tényezőt, amit kihagytam, vagy ami nem volt megtalálható az előző három részben. Az viszont nem oké, hogy először idézőjelbe rakod a tesztem, azt sugallva, hogy számodra ez nem elfogadható, vagy gyenge, aztán meg a végére odaírod hogy amúgy nincs harag.

Tényleg nincs harag egyébként, remélem hogy majd a következő Borderlands cikket már elfogadhatónak találod mosolygó smiley

válasz erre

RyutheStaR

4 éve, 10 hónapja és 7 napja

iPet írta:
A személyeskedéssel saját magadat minősíted, nem engem.
Semmi személyeskedés nem állt szándékomban, csak a személyes véleményem írtam az olvasottak alapján.
Az, hogy abban mi állt...nos, arról meg nem én tehetek, ahogy arról sem, hogy más véleménnyel vagyok a "tesztedről", mint amit vársz/gondolsz. . A negatív kritikát is illene elfogadni, támadó pozíció helyett. De tényleg bocs, ha megsértettem az önbecsülésed. Ne értsd félre, nincs harag. mosolygó smiley

válasz erre

iPet

4 éve, 10 hónapja és 7 napja

RyutheStaR írta:
Nem vagyok hardcore fan, de megszerettem a sorozatot.
De bocs, ha megsértettelek, csak nekem annyira nem tűnt fel, hogy bármit írtál volna magáról a játékról...
Amúgy nem vagyok ufó és sajnálom, hogy 20 óra sem volt elég, hogy hozzászokj a vezetéshez, ajánlom az egykerekűt, azzal könnyebb boldogulni. kacsintó smiley

Apró megjegyzés végszóként: A minőség a részletekben rejlik. De végül is szíved joga, hogy milyen minőséget raksz le az asztalra.

A személyeskedéssel saját magadat minősíted, nem engem.

válasz erre

RyutheStaR

4 éve, 10 hónapja és 7 napja

iPet írta:
Látszik, hogy Te hardcore Borderlands fan vagy, így a játék neked készült, ez tiszta sor. Viszont az írásokat nem csak egy adott téma abszolút szakértői szokták elolvasni, hanem olyan játékosok is, akiket alapvetően teljesen hidegen hagy ez a vonal, de azért megnézi, hátha a képek vagy az általános leírás alapján megtetszik neki. Őket durván nem érdekli, hogy egy személyre szabott képesség helyett ezúttal három van, vagy hogy lehet becsúszva lőni, mint az Apex Legendsben. Fél bekezdés után simán elvesztenénk ezeket az olvasókat, ha minden egyes apró dologot megemlítenénk.

Illetve mond már meg, hogy mi az a tényező, ami szignifikánsan más, vagy jobban befolyásolja a játékmenetet és kihagytam a cikkből, valamint nem volt benne az előző részekben? A sztoriból nem sokat értettem? Ezen a sztorin mit nem lehet érteni? Ezt szerintem nagyon félreértetted. ****ul vezetek? Ne haragudj, de ha neked ez a kezelés fekszik/bejön, akkor te vagy az UFO, nem én. Botrányosan **** az autók kezelhetősége. Az olyanokat meg inkább felejtsd el, hogy heti egyszer, kétszer veszem elő a gépet. Nagyjából 20 órám van ebben a tesztben.
Nem vagyok hardcore fan, de megszerettem a sorozatot.
De bocs, ha megsértettelek, csak nekem annyira nem tűnt fel, hogy bármit írtál volna magáról a játékról...
Amúgy nem vagyok ufó és sajnálom, hogy 20 óra sem volt elég, hogy hozzászokj a vezetéshez, ajánlom az egykerekűt, azzal könnyebb boldogulni. kacsintó smiley

Apró megjegyzés végszóként: A minőség a részletekben rejlik. De végül is szíved joga, hogy milyen minőséget raksz le az asztalra.

válasz erre

iPet

4 éve, 10 hónapja és 7 napja

RyutheStaR írta:
Ma fejeztem be, vagyis tegnap.
Fura teszt lett, végigolvasva egy mondatot se nagyon írtál a játék újdonságairól vagy úgy bármiről is mélyebben, ezt akár a 2.részről is olvashattam volna. lol Túl felszínes lett.
Annyi megmaradt az írásodból, hogy olyan, mint az előző részek, nem sokat értettél a sztoriból, jó játék és ****ul vezetsz.

Még írtam volna a játékról, de hála az oldal frissítésnek eltűnt...és nincs kedvem megint mindent újra írni.

A pontszám viszont reális, mert tényleg jól sikerült. Érződik a játékban a munka és az elődjeihez képest is tényleg érezhetően frissebb és megújultabb MINDEN tekintetben. Az árát megéri. Szerintem.
(Nincs ám benne annyi bug nem kell megijedni és aki nem csak heti 1-2x veszi elő a konzolt, annak a vezetés sem fog problémát okozni.(Ha mégis, akkor béna vagy sajnálom.) ) mosolygó smiley
Látszik, hogy Te hardcore Borderlands fan vagy, így a játék neked készült, ez tiszta sor. Viszont az írásokat nem csak egy adott téma abszolút szakértői szokták elolvasni, hanem olyan játékosok is, akiket alapvetően teljesen hidegen hagy ez a vonal, de azért megnézi, hátha a képek vagy az általános leírás alapján megtetszik neki. Őket durván nem érdekli, hogy egy személyre szabott képesség helyett ezúttal három van, vagy hogy lehet becsúszva lőni, mint az Apex Legendsben. Fél bekezdés után simán elvesztenénk ezeket az olvasókat, ha minden egyes apró dologot megemlítenénk.

Illetve mond már meg, hogy mi az a tényező, ami szignifikánsan más, vagy jobban befolyásolja a játékmenetet és kihagytam a cikkből, valamint nem volt benne az előző részekben? A sztoriból nem sokat értettem? Ezen a sztorin mit nem lehet érteni? Ezt szerintem nagyon félreértetted. ****ul vezetek? Ne haragudj, de ha neked ez a kezelés fekszik/bejön, akkor te vagy az UFO, nem én. Botrányosan **** az autók kezelhetősége. Az olyanokat meg inkább felejtsd el, hogy heti egyszer, kétszer veszem elő a gépet. Nagyjából 20 órám van ebben a tesztben.

válasz erre

RyutheStaR

4 éve, 10 hónapja és 8 napja

marco írta:
Banyek, 30 perc a frissítési idő (mint mindenhol máshol, ez iparági sztenderd). Miért nem blogot írtál, ha ilyen hosszú? röhögő smiley
Mert lusta vagyok annyit írni. röhögő smiley De most már mindegy. mosolygó smiley

válasz erre

marco

4 éve, 10 hónapja és 8 napja

RyutheStaR írta:
Ma fejeztem be, vagyis tegnap.
Fura teszt lett, végigolvasva egy mondatot se nagyon írtál a játék újdonságairól vagy úgy bármiről is mélyebben, ezt akár a 2.részről is olvashattam volna. lol Túl felszínes lett.
Annyi megmaradt az írásodból, hogy olyan, mint az előző részek, nem sokat értettél a sztoriból, jó játék és ****ul vezetsz.

Még írtam volna a játékról, de hála az oldal frissítésnek eltűnt...és nincs kedvem megint mindent újra írni.

A pontszám viszont reális, mert tényleg jól sikerült. Érződik a játékban a munka és az elődjeihez képest is tényleg érezhetően frissebb és megújultabb MINDEN tekintetben. Az árát megéri. Szerintem.
(Nincs ám benne annyi bug nem kell megijedni és aki nem csak heti 1-2x veszi elő a konzolt, annak a vezetés sem fog problémát okozni.(Ha mégis, akkor béna vagy sajnálom.) ) mosolygó smiley
Banyek, 30 perc a frissítési idő (mint mindenhol máshol, ez iparági sztenderd). Miért nem blogot írtál, ha ilyen hosszú? röhögő smiley

válasz erre

RyutheStaR

4 éve, 10 hónapja és 8 napja

Ma fejeztem be, vagyis tegnap.
Fura teszt lett, végigolvasva egy mondatot se nagyon írtál a játék újdonságairól vagy úgy bármiről is mélyebben, ezt akár a 2.részről is olvashattam volna. lol Túl felszínes lett.
Annyi megmaradt az írásodból, hogy olyan, mint az előző részek, nem sokat értettél a sztoriból, jó játék és ****ul vezetsz.

Még írtam volna a játékról, de hála az oldal frissítésnek eltűnt...és nincs kedvem megint mindent újra írni.

A pontszám viszont reális, mert tényleg jól sikerült. Érződik a játékban a munka és az elődjeihez képest is tényleg érezhetően frissebb és megújultabb MINDEN tekintetben. Az árát megéri. Szerintem.
(Nincs ám benne annyi bug nem kell megijedni és aki nem csak heti 1-2x veszi elő a konzolt, annak a vezetés sem fog problémát okozni.(Ha mégis, akkor béna vagy sajnálom.) ) mosolygó smiley

válasz erre

Hentes

4 éve, 10 hónapja és 8 napja

Ha sikerül a bugokat lejjebb szorítani, én is nekilátok. Mivel az kb tavaszra lesz, addigra legalább az ára is feleződik. röhögő smiley

válasz erre

Ronalddo

4 éve, 10 hónapja és 8 napja

Majd ha megérkezik egy olyan javítás pakk ami eltünteti a bugokat akkor veszem is PC-re. Mondjuk hogy honnan fogom tudni hogy kijavították, nem tudom. röhögő smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

4 éve, 10 hónapja és 8 napja

[Tiltott felhasználó!]

VaPe

4 éve, 10 hónapja és 8 napja

Nem szeretem ezt a játékot, a cell shaded kikészít, de ez a teszt meggyőzne, ha nem próbáltam volna sosem! röhögő smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Borderlands 3
5.499 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja