Már a betöltéskor elkapja az embert a Minecraft hangulat, hiszen a blokkokból felépült világ azonnal visszaköszön, még a tűz lobogása is teljesen az említett sikerjáték kinézetét adja vissza - és nem lesz ez másként a későbbiekben sem. Aki játszott a Guncraft vagy Ace of Spades című csodával, annak rögtön ismerős lesz a környezet, hiszen a Blockstorm ugyanezen az úton jár, egy Minecraft világába épített FPS-ről beszélünk.
A CS típusú játékok szerelmeseinek tetszeni fog a folyamatos rohangálás, a fegyverek is ismerősek lesznek, hiszen a szokásus felhozatallal találkozunk: assault puskák, sniper puskák, különféle shotgunok, kés és persze bombák. Nem hiányzik sokak kedvence, az AK-47 vagy épp az Uzi sem. Minél nehezebb fegyvert viszünk magunkkal, annál lassabb lesz a futási sebességünk, amire bizony nagy szükségünk van a pályákon, tehát érdemes nagyon megfontoltan kiválasztani a harci szeközöket, amikkel csatába indulunk.
Három játékmód áll rendelkezésünkre, a deathmatch, team deathmatch és az assault, az ilyen stílusú játékok szerelmeseinek nem kell bemutatni a módokat, aki viszont nem ismeri ezeket a kifejezéseket: röviden és tömören, ilyen dara olyan dara és amolyan dara. A Deathmatch-ben mindenki mindenki ellen, magam részéről ezt szeretem a legjobban, a Team Deathmatch két csapat egymás elleni csatája, természetesen idegenekkel, de ha vannak ismerőseink, akkor összebeszélve rá tudunk csücsülni egy-egy szerverre. Az Assautl kipróbálására nem volt lehetőségem, gyakorlatilag mindig 0 a játékosok száma.
A játékmód megválasztása után következik a karakter kiválasztása, ami nagyon poén, mert olyan formák közül választhatunk, akik híres karakterek más játékokban vagy filmekben, itt van példának okáért az istencsászár megakirály Rambo, a Szupercsapat legnagyobb figurája, Mr. T, vagy épp Richard, aki a Hotline Miami játékban tűnik fel. Ezután a fegyverek és a csomagok összeállítása következik, ahol fontos a súlyra figyelni, ahogy már fentebb is említettem, hiszen ez befolyásolja a játéktéren a mozgásunkat.
A csata a szokásos dara, gyakorlatilag rohanásból, esztelen lövöldözésből áll az egész. Ami - ha lehet ilyet mondani - jobbá teszi mondjuk egy Counter Strike-nál, az az építés, bontás lehetősége, hiszen ez ebben a környezetben életmentő lehet. A stílus rajongói imádni fogják, ebben biztos vagyok, de a kicsit más jellegű, taktikai érzéket is igénylő játékosoknak - magamat is ide sorolom - a féktelen rohangálás és a különleges hangulat miatti kezdeti vigyor az arcon hamar dühbe fordul át.
A grafikai megvalósításról nagy eposzokban nyilván nem lehet beszélni, hiszen egy voxel alapú világ eléggé behatárolja a lehetőségeket. Nem kell finom vonalakra számítani csillivilli effektekkel, itt bizony minden kocka, minden blokk és semmi sem az, aminek látszik. Ugyanis minden bontható, alakítható, rombolható, kinek mi tetszik jobban. Bármikor, bárhol tudunk magunknak egy új falat építeni, hogy meghúzzuk magunkat mögötte, ugyanígy ha valami útban van, ásóval simán lebonthatjuk, vagy lőrést vághatunk, hogy onnan sniperezzük le az ellenséges arcokat.
Amit egyébként ebből a pixelvilágból ki lehetett hozni, azt a GhostShark csapat ki is hozta, egészen szép, színes világot tudtak teremteni a limitált grafikából, látványos és jól megtervezett pályákon zajlanak az összecsapások. Megfelelően vannak megtervezve mind a campelő sarkok, mind a nagy és üresnek tűnő, de mégis több kis beszögelléssel a rejtőzést segítő területek.
Hangok tekintetében sincs ok a panaszra, amit ettől a játéktípustól várunk, azt maximálisan hozza, kicsit retro fílinggel is vegyítve, több olyan hang, zörej és zene is van a játékban ami akár 10 évvel ezelőttre is visszarepít minket a múltba. A magam részéről ezt nem a negatívumok közé sorolom, sőt inkább jó érzéssel tölt el, a játékok hőskorát idéző hangulat csapott meg időnként általa.
A hangulat adott, ilyen környezetben, ebben a játékstílusban unalomra nem kell számítani, viszont egyelőre kevés a játékos a Blockstorm-ban. Már több mint egy hónapja elkezdtem a tesztet, és nem azért tartott ennyi ideig, mert annyira összetett az élmény, hanem szimplán üres volt szinte mindig az összes szerver. Ez a napokban és az új verzió megjelenésével jelentősen változott, bár most sincs tolongás, de már vannak olyan slotok, amik képesek betelni.
Konklúzióként számomra egy idő után unalomba fullad a dolog, a retro hangulat alábbhagy és a camperek is az ember agyára mennek. A jelenlegi játékosok között nagyon sokan vannak, akik semmi mást nem csinálnak mint egy alap fal elé építenek egy másikat, ami az embernek hirtelen fel sem tűnik, majd onnan kirohanva megkéselnek. Iszonyat frusztráló és egy idő után idegesítő, aminek hatására az ember inkább kilép, minthogy kárt tegyen a monitorban vagy a billentyűzetben, esetleg mindkettőben egy laza oroszlánüvöltés kíséretében.
Egyébként a fejlesztők szerint nagyon nem éri meg a folyamatos rejtőzés a játékban, én viszont ennek épp az ellenkezőjét tapasztaltam.
A játék (szarkazmus on) legnagyobb előnye hogy kicsi, manapság 150 megányi játék egy kész csoda. Olyan kevés helyet foglal, hogy amikor tisztítjuk a nem használt játékainkat a gépről, nagy eséllyel fent marad (szarkazmus off). További előnye, hogy Windows mellett Mac és Linux rendszerekre is elérhető, így egy kicsit tudja növelni a népszerűségét, aki Linuxon játszik, tudja miről beszélek.
Jó dolog, hogy pályaszerkesztő is van a játékban, ez nagy előny, ráadásul minden adott, hogy teljesen egyedi mapeket hozzunk létre, majd arra meginvitáljuk ismerőseinket.
Viszont az árát nem éri meg. Ha a Linuxos FPS-eket nézem, tonnaszámra várják a gémereket, ráadásul teljesen ingyen. Igaz, azok nem Minecraft-szerű világgal kecsegtetnek, ellenben nem is kell a folyamatosan camperkedők miatt idegeskedni.
A Blockstorm 0.96-os verziója július 3-án jött ki, elég közel áll már a végleges változat megjelenéséhez, ezért is volt most az ideje a tesztnek. Valamint azért is, mert eddig gyakorlatilag alig volt játékos, szinte ketten-hárman játszottunk mindössze, azonban mostanában kezdenek többen lenni, már 16 fős csaták is vívhatók.
Ha Minecraft rajongó vagy, és hiányzott belőle a dara, akkor ne hagyd ki, egyéb esetben nagyon gondolkodj el a megvételén, de legalábbis várd meg a végleges verziót, amikor már játékosok is többen lesznek remélhetőleg.
A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.