Battleborn teszt

2016. május 11.
71.7161
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
A Quantum Break kapcsán már kifejtettem, hogy mennyire kedvelem azokat a fejlesztőket, akik simán szembe mernek menni a trendekkel, illetve olyan elemeket kombinálnak össze, amit nagyon még nem láthattunk a játékvilág így is elég színes palettáján. A Gearboxnál dolgozó fiúk és lányok ilyenek, hiszen például a Borderlands minden, csak nem jól megszokott FPS és mégis, hatalmas sikere lett, teljes joggal.
Advertisement


Sőt, ha tovább megyek, akkor bizony az is kijelenthető, hogy a Gearbox a hibrid műfajok nagymestere. Gyanús, hogy a cel-shaded köntösbe bújtatott mészárlás és a rettentően kemény, odaszólogatós humor volt az alapkő, ami miatt hónapokat töltöttünk el Pandorán. Ugyanakkor az is biztos, hogy rendkívül ötletes, ahogyan a tradicionális FPS elemeket ötvözték a Diablo loot és kaland rendszerével. Ez a kettő együtt, megtoldva a coop mókával, garantálta a kellemes időtöltést az anyaggal.

A Battleborn papíron nem hangzik ennyire érdekesnek, hiszen van benne egy adag többszemélyes gyilkolás, némi MOBA, megkeverve taktikai elemekkel. Ezt öntsük még nyakon a fentebb említett játék poénjaival és rajzfilmes külsejével, szóval a végeredményt mégis nagyon lehetne szeretni. Sajnos néhány dolog azonban nem működik. És hogy mik ezek?

De sok szép virág

De sok szép virág


Első körben lássunk inkább azt, ami jól sikerült. Ilyen például a játékmechanika, ami kifejezetten szórakoztató, a turmix ellenére. Az alapok a belső nézetes lövöldékből jönnek, pont ezért rohangálni fogunk a pályákon, fegyvereinket elsütve, közelharci eszközeinket bevetve, mindezt saját szemszögből.

Minden más a MOBA-ból érkezik: durva mennyiségű választható karakter, különleges képességek, amik ellövése után meg kell várnunk, amíg a cooldown megtörténik, meg persze az is, ahogy szintet lépünk a pályákon. A hasonszőrű játékoknak van egy jól felépített, elnyújtott íve, ahol szépen lassan egyre erősebbek leszünk, megnyílnak addig elérhetetlen képességek, perkek, valamint a loot is egyre hasznosabb. Ezt itt felejtsük is el, ugyanis a Battleborn sokkal inkább a rövidebb távú szórakozást helyezi előtérbe.

Minden missziót, pályát vagy küldetést eléggé gyengén kezdünk, hogy aztán fél órával később szinte titáni erővel rendelkezzünk: vállalhatatlanul keményeket támadunk, miközben szinte sebezhetetlenné válunk. Atomreaktorral vetekedő erősségű lövések, orrszarvú-rohamok, kőkemény levegőből támadások és Drizzt Do'Urdent megszégyenítő szélmalom vágásokkal semmisíthetünk meg mindenkit. És igen, ezeket pont olyan király előidézni és gyönyörködni bennünk, mint ahogy olvasva hangzik. De hogy ne legyen annyira egyszerű minden, a Battleborn tulajdonképpen két játék egybe csomagolva.

Egy mindenkiért, mindenki egy ellen

Egy mindenkiért, mindenki egy ellen


Kapunk egy sztori módot, ami a konvencionális lövöldékhez áll közelebb. Egytől ötig terjed a játékosok száma, akik egy nagyon hosszú és komplex térképen találják magukat egy hordányi ellenféllel egyetemben. Különféle objektívákat kell teljesítenünk, nehéz akadályokat átlépnünk, aztán hatalmas főellenségeket legyőznünk.

Nyolc darab pálya található amúgy itt (plusz egy tutorial), amik hangulatukban leginkább a Destiny-ben található Raid dolgokra emlékeztetnek, csak nem olyan hosszan. Ott van aztán az ettől teljesen eltérő multiplayer, ami viszont szinte teljes egészében a különböző MOBA-ból merít, de főleg az Incursion módusz. Ha olyan dolgokkal kelsz és fekszel, mint a League of Legends, esetleg DOTA 2, akkor jóval hamarabb akklimatizálódsz, mint teszem azt, a CoD vagy Battlefield játékosok.

Nyugi, azok sem fognak elveszni benne, akik nem ismerték eddig a stílust, hiszen azért nem rakétasiló építésről van szó. A választható szereplőkre is erősen rányomja bélyegét a stílus. Ha nagyon gonosz akarnék lenni, azt írnám, hogy a mennyiségre törekedtek az alkotásnál, mintsem a minőségre, változatosságra, innovációra.

Hiába bújsz el a hegy mögé, megtalállak tesókám

Hiába bújsz el a hegy mögé, megtalállak tesókám


Nagyon sok szereplő emlékeztetni fog minket valakire, de azért akad itt néhány igazi gyöngyszem, mint például a talpig gentleman robot bérgyilkos, Marquis, illetve Shayne és Aurox bizarr duója. Szerencsére nem mindenkit érünk el rögtön. Összesen egyébként 25 karaktert nyithatunk meg küldetések elvégzésével, kritériák teljesítésével, szóval unatkozni biztosan nem fogunk. Első ránézésre nagyon nehezen fogjuk megkülönböztetni a hasonló osztályba tartozókat egymástól, viszont szerencsére ahogy fejlődnek, úgy érzünk rá erősségeikre és gyengéikre.

Ott van például a két pengével harcoló Rath, aki tökéletes választás a bossok darálásához, illetve a nagyobb tömegek sakkban tartásához. Amennyiben a védelmünket szeretnénk erősíteni, jó ötlet ISIC, egy MI, harci robot vázzal. Nagyon csábító, hogy mindenkit azonnal kipróbáljunk, de inkább koncentráljunk néhányukra, hogy igazán kiismerjük a játékmechanikát.

Ne felejtsük el azonban, hogy ezt a játékot abszolút online multira tervezték, így ha csak a szingli történetért vennénk meg, felejtsük el. Ha szólóban akarjuk ledarálni, akkor egy idő után unalomba és érdektelenségbe fog fulladni a játék. Ha esetleg vannak barátaink, akik szívesen becsatlakoznak, egyből jóra fordul minden.

A mesterséges intelligencia nem kiemelkedő, ugyanakkor rengeteg ellenfél hemzseg a pályákon, akiket szórakoztató lesz bedarálni, hogy aztán a már emlegetett főellenfelek hatékony legyőzéséhez különféle taktikákat alkalmazzunk.

Meh

Meh


Ahogy már említettem, akkor él igazán a Battleborn, amikor multizunk. Ha egy jól összerakott csapatban találjuk magunkat, mindenképp a fentebb emlegetett Incursion-t próbáljuk ki, mert az itt található győzelem - vereség - visszavágás hullámvasút, a megjósolhatatlan végkimenetel garantálja a jó szórakozást. A Capture egy sokkal tradicionálisabb rész, sajnos nem is mutat túl az eddig megszokott hasonló opción.

Van itt egy annál sokkal érdekesebb Meltdown is, ahol a minionjainkat kell feláldoznunk egy őrült AI oltárán. Minden átmenet nélkül kell védelmezőből átvedlenünk támadóba és ez nagyon jót tesz az egész dinamikának, pláne akkor, ha kiismertük szereplőink erősségeit.

Ami miatt viszont a stuff az esetek legnagyobb részében működik, az bizony a külsőség, a debil hangulat, meg a kőkemény beszólogatások szentháromsága. Soha, egyetlen pillanatra sem tudja magát komolyan venni a játék, ami hihetetlen jól áll neki. Teljesen mindegy, hogy hőseink dumálnak, esetleg az agyhalott főgonoszok, ha tudunk egy kicsit angolul, garantáltan jókat fogunk vigyorogni rajtuk.

Ehhez tegyük hozzá a stílusos grafikát (ami nem áll messze egy nextgen Borderlandstől, khmm) és végeredményben valami olyasmit kapunk, ami kiemelkedik a tucat lövöldék közül. Ha úgy tetszik, itt sikerült azokat az egyedi elemeket belepakolni, ami mondjuk a legtöbb szereplőből hiányzik.

A Márki akcióban

A Márki akcióban


Talán egy kissé túl sokat kockáztattak azzal, hogy MOBA stílusú fejlődési rendszert raktak a játékba, viszont szerencsére ez kifizetődik. Mivel a fókusz a rövid távon van, ezért a sok megnyitható szereplővel, illetve a különféle loot dobozokkal igyekezték kompenzálni a tartalmat. Ezek miatt nehéz nem kedvelni a Battleborn-t. Ettől függetlenül mindkét nagyobb szegmensre ráférne egy elég alapos polírozás, mert sajnos a jelen lévő hibák miatt túl könnyű belerúgni.

Az egyik ilyen, hogy a csata hevében irdatlan nehéz fejlődni. Nem rossz a D-padra és flippergombokra kihegyezett kezelés, ugyanakkor sokszor nagyon gyorsan történnek az események és túl hirtelen kell reagálni mindenre, egyszerre, így hibázni fogunk. A multiban felfedezhető nem kevés balansz probléma is, egyes karakterek túl erősre sikeredtek, ami a már említett rövidebb távon fejti ki hatását.

Ezen kívül túl sokszor fulladnak totális káoszba a meccsek, ahol halvány lila lövésünk sem lesz, ki kivel van, vagy mit csinál épp. Túl sok múlik az éppen aktuális játékosokon is. Ha mondjuk úgy akarunk nyomulni, mint a CoD-ban megszoktuk, akkor nem csak saját magunkat szívatjuk meg, hanem a társainkat is. Vannak olyan playerek is, akik a meccs elkezdésének pillanatában kilépnek, esetleg akkor, amikor a legnagyobb tűzharcban vagyunk épp és kellene a támogatás.

Pjú pjú pjú kaboooom

Pjú pjú pjú kaboooom


A szingli részben egyértelműen túl kevés a tartalom. Nyolc pálya közül 4 igazán szórakoztató, a többi szódával elmegy kategória. Úgy próbálják ezt feldobni, hogy két nehézséget kínálnak fel, egy normált, meg a hardcore-t. Ez utóbbinál egy fix mennyiségű respawn áll a csapat rendelkezésére, ami ha elfogy, Game Over.

Szóval, ahogy látjátok, olyan igazán komoly probléma nincs a játékkal. A felsorolt hibák mindegyike orvosolható (túl kevés tartalom, kaotikus PvP meccsek, remete játékosoknak nulla szórakozás) extra tartalom segítségével.

Cserébe ott a nagyon jó coop élmény, a kellemes, rajzfilmes külcsín, kemény poénok. Ha egy, a megszokottól jóval eltérő játékra vágysz, valamint kedveled az FPS-t és a MOBA-t, akkor szerintem tegyél vele mindenképp egy próbát.

Battleborn / Tesztplatform: XBOX ONE

jó lesz ez!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2016. május 03.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Stílusos grafika
  • Vicces párbeszédek
  • Amikor működik, akkor nagyon szórakoztató
  • Kevés single tartalom
  • Sokszor kaotikus PvP meccsek
  • Az irányítást szokni kell
  • Túl sok töltelék karakter
  • Hang
    7
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    7
7.3
7 hozzászólás

Santonio

8 éve, 6 hónapja és 4 napja

"Sokszor kaotikus PvP meccsek" - ez a halála egy ilyen játéknak. Ezért nem is kell.

válasz erre

Mordorer

8 éve, 6 hónapja és 11 napja

Aki megvette az ismerőseim közül, az mind tervezi eladni, pontosan ahogy írtad is, mert kevés a szingli tartalom. És ez nagy hiba szvsz, kicsit unalmas hogy ennyire erőltetik az online-t, mert lusták munkát fektetni bele.

válasz erre

Paint

8 éve, 6 hónapja és 12 napja

Nagyon jó lett a teszt, bár kicsit többet vártam a játéktól.... :/

válasz erre

Ronalddo

8 éve, 6 hónapja és 12 napja

Tök jó hangulatú teszt lett, meg is győzne a játékról, de inkább Paragon! kacsintó smiley

válasz erre

zender

8 éve, 6 hónapja és 12 napja

Ezek most tömegével jönnek ki és nagyon erős a verseny. Overwatch szerintem rendesen odaveri.

válasz erre

Terminator

8 éve, 6 hónapja és 12 napja

nem tudom, volt-e rá béta ha igen akkor lemaradtam. röhögő smiley Így nem nagyon venném meg, ki kéne próbálni.

válasz erre

Tommy

8 éve, 6 hónapja és 12 napja

Kár hogy a single ennyire lapos. wtf smiley

válasz erre
Battleborn
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja