A Vampyre Story teszt

2009. január 05.
74.7681
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A vámpírok a történelem egyik hatalmas kérdőjelei. A mai napig sincs róluk épkézláb feljegyzés, sem semmi olyan, amivel meg lehetne magyarázni létezésüket, viszont vannak olyan elvakultak, akik vakon hisznek bennük. A múlt folyamán rengeteg történet, könyv, film és természetesen játék is feldolgozta már a vérszívók témáját, hol ragaszkodva a darkos megközelítéshez, hol szakítva a sötét hagyományokkal, humorral és mesés bájjal történt az ábrázolás. Az A Vampyre Story vitathatatlan, hogy utóbbi kategóriába tartozik...

/>
A Vampyre Story teszt - 2. kép

Fél évtizedet vártunk arra, hogy végre kezeink között tudjuk a "vámpír sztorit", amihez a kalandjáték fanatikusok hatalmas reményeket fűztek, hiszen olyan neveknek is közük van az alkotáshoz, mint például Bill Tiller, Dave Harris vagy éppen William W. Tiller, akik a stílus fanatikusainak hadd ne mondjam mit jelentenek. Az A Vampyre Story most az ő és még egy rakat ember közös gyümölcse, amitől egy kis nosztalgiát ugyanúgy vártunk, mint egy csipetnyi reformálást. A végeredmény mégsem olyan, mint szerettük volna, de ezt majd később...


A Vampyre Story teszt - 3. kép

Történetünk főszereplője, egy párizsi opera énekesnő, Mona de Laffite. Az ő szívszorító történetét élhetjük át a játék indítása után, ami meg van toldva egy nagy adag humorbombával is. Mikor bebújunk hősnőnk virtuális ruhájába, éppen élete legnagyobb álmának beteljesülése előtt állunk, viszont nagyon gyors fordulat következik be, hiszen Baron Shrowdy, egy apró és rusnya vámpír megkívánja Mona nyakát, a nagy sötétség után pedig egy szintén sötét várban ébredünk Erdély játékbeli változatában, Draxsylvania-ban.

Itt hallgathatjuk meg először igazán Mona siránkozását, hiszen enyhe változáson esett át néhány óra leforgása alatt. Nagyon gyorsan eldöntjük, hogy eszünk ágában sincs itt maradni, nekünk bizony Párizsban a helyünk, hogy fellépjünk az operaházban, ami életünk álma volt. Mikor Baron grófot néhány vámpírvadász sikeresen megkínál egy kis karóval, elérkezettnek látjuk a pillanatot a kastélyból való meglépésre, az igazi történet pedig itt kezdődik meg, a mi feladatunk lesz Mona kisegítése innen, hiszen nem egyszer elmondja nekünk, hogy nem érzi jól magát ezen a helyen.


A Vampyre Story teszt - 4. kép

A történet további felderítését meghagynám nektek, annyit elárulhatok, hogy érdekes és csavaros történések állnak még Mona előtt, bár itt meg kell hagyni egy kisebb negatív dolgot is. Ez pedig nem más, mint hogy rengeteg történeti szál (legtöbb csak mellékes, de akkor is) elvarratlan marad a játék befejezésével. Elkezdődik valami és egyáltalán nem tudjuk meg, miért vagy egyáltalán mi lesz a vége. Persze ha kijátsszuk a játékot feltűnik egy apróság, ami a következő rész lenne, így reménykedhetünk, hogy ott majd választ kapunk minden kérdésünkre, mert ez így összességében kicsit lerombolja az amúgy nem rossz összképet.

A Vampyre Story teszt - 5. kép

A történettel kapcsolatban még (alapjaiban ez a kalandjátékok egyik legfontosabb része ugye...) meg kell hagyni, hogy nem végeztek hiánytalan munkát a fejlesztők, de szerencsére a humorérzéküket nem vesztették el. Bizony-bizony, a régi hagyományok most újra visszaköszönnek, hiszen az A Vampyre Story-ban kellő ismeretekkel hatalmas poénok durrannak el, bár bevallom őszintén, sokat még én sem értettem, ami átjött, azon még most is szakadok, persze ehhez kell egy magas szintű beleélés is a játékba, ami nem lesz nehéz, hiszen az első kattintások után magával tudja ragadni az embert.


A Vampyre Story teszt - 6. kép

Itt kellene rátérnünk rögtön a játék külcsínére, ami a kalandjátékokból ismerős szépséget adja vissza most is. Bár az alkotást végig a lilás és a sötétebb színek uralják, az összkép mégis valami csodálatos lett, köszönhető ez elsősorban a mesésen megrajzolt helyszíneknek is. A játék egy régi ismerős, a 2D és a 3D keresztezéséből alkot egy kerek egészet és itt jegyezném meg, hogy valami hiányzik a teljesség érzetéhez, nekem például nagyon kilátszik ez a kis 2D-3D játék, míg sok játéknál ezt szintekkel jobban össze tudták hozni. A grafika élményéből ez túl sokat mégsem von el, hiszen elég rátekintenünk a képekre, valami csodálatosak...


A Vampyre Story teszt - 7. kép

A "vámpír történet" irányítása nem fog túl sok nehézséget okozni, hiszen klasszikus point n click, tehát ahová kattintunk, oda megyünk. Lehetőségünk van tárgyakat megvizsgálni, felszedni, sőt még beszélgetni is velük, fokozva a poénosságot. Ha úgy hozza a sors, hogy egy magasabb helyen kell valamit tennünk vagy szűkebb átjárókon kell áthaladnunk, akkor sem esünk kétségbe, hiszen Mona képes denevérré alakulni, ami valami hihetetlen móka, ám sokszor mégsem érhető el. Ilyenkor jön a képbe a jobb vállunkon pihenő kis denevér, Froderick, akit szintén irányíthatunk, ha mi nem vagyunk képesek átalakulni bőregérré. Forederick egyébként szintén egy humor gyáros, néha olyan beszólásokat ereszt el, amitől szem nem marad szárazon, bár a legviccesebb részek azok, amikor maga Mona is denevérré alakul...

A Vampyre Story teszt - 8. kép

Az irányításhoz tartozik még az inventory rendszer is, ami stílusosan egy koporsó lesz. Ide gyűjtögethetjük a felvett tárgyakat, bár sok csak hologramként jelenik meg, hiszen a nagyobb tárgyakat a törékeny énekesnő nem képes magával hordozni. Az inventory-ban ilyenkor ezek a nagyobb tárgyak halványan jelennek meg és ha szükségünk van valamire, tudjuk merre találjuk. A tárgyak megvizsgálására és alapból a cselekvésre mindig négy lehetőségünk lesz. Ilyenkor egy stílusos kis menü jelenik meg négy ággal, ahol mindegyik ágnak megvan a maga funkciója. Ezek természetesen helyzettől függően változnak (nem túl jelentős változás...) általában az egyik beszélgetést jelent, a másik egy tárgy felvételét, a harmadik vizsgálódást, megtekintést, míg a negyedik stílusosan a denevérré alakulás opciója lesz. Ennek köszönhetően az irányítás nagyon is letisztultnak nevezhető...


A Vampyre Story teszt - 9. kép

Az A Vampyre Story-t hihetetlenül vártuk, a cikk írása közben is rengeteget küzdöttem az objektivitással, viszont néhány negatívum mellett akkor sem mehetünk el szótlanul. A játékban rengeteg bug van, amik nagy részét az első sebtapasszal ugyan lehet orvosolni, de még az után is marad néhány idegesítő dolog. Sokszor ok nélkül kilépegetett a játék vagy csak szimplán megfagyogat, de az átvezető videókkal is akadt gondom, amit mindenképpen jó lenne hamar orvosolni. További negatívum volt még, hogy a játék elég rövidke, egy ilyenből minimum dupla ilyen hosszúságút is kibírtunk volna. Számomra hihetetlen unszimpatikus volt még Mona szinkronhangja is, ezt a nyávogós, nyafogós hangot nem, hogy egy játékban, de élőben sem viselem el, így történhetett meg, hogy a sztorit kikapcsolt hangfalakkal játszottam végig úgy 80%-ban.

Természetesen sokszor visszakapcsolgattam, hogy pontos összképet kapjak a hangokról is, amik Monáét leszámítva rendben vannak, megfelelő akcentussal, megfelelő hanglejtésekkel és hangsúlyozásokkal lettek felvértezve, sőt a zenékkel (már amennyi van) sem volt túl sok gond, illettek ebbe a világba, ebbe a kicsit szédült környezetbe, de Mona hangja akkor is szörnyű, sőt fülrepesztő.


A Vampyre Story teszt - 10. kép

A játék egyik legfontosabb részét, a fejtörőket, a stílus védjegyét hagytam a végére, amikkel ismételten nem lehetünk maradéktalanul elégedettek. Sokszor viccesen könnyűek voltak az akadályok, de volt olyan nem is egyszer, hogy idegesen az Esc gombra nyúltam, sikerült ugyanis úgy elakadnom. Hidegvérrel (ami nekem nincs) mégis úgy gondolom, hogy nem lesznek túl nehezek ezek a fejtörők, amik megoldása közben is sok poén hangzik el, az oldottabb hangulat végett. A fejtörők száma és elhelyezése egyébként szintén elegendő és ötletes, tehát panaszkodásra csak a nagyon finnyásaknak lehet okuk, én most az vagyok...

A Vampyre Story teszt - 11. kép

Vártuk, nagyon vártuk szegényke "vámpír sztorit", meg is érkezett, bizony itt van és az érzelmeink felkavaródtak. Minden elfogultságomat félre téve a játék lehetett volna sokkal jobb is, én mindenesetre most örülök annak, hogy végre megjelent és kijátszhattam. Elvakult és kicsit nosztalgiázni vágyó kalandjáték fanatikusoknak ez egy kötelező darab lesz, akik most ismerkednek a stílussal, azok inkább válasszanak valami könnyebb darabot. Ha nem veted meg a humort és a sötétebb, mégis mesés ábrázolást, ez a te játékod lesz, de akkor is lehetett volna jobb...

A Vampyre Story / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: Kaland
  • Megjelenés: 2008. november 24.
  • Ár: 8.790 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • vámpírok
  • szép megvalósítás
  • oltári poénok
  • Mona szinkronhangja
  • idegesítő hibák
  • rövid
  • többet vártunk...
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.8
A Vampyre Story vitathatatlan, hogy utóbbi kategóriába tartozik... '>
A Vampyre Story vitathatatlan, hogy utóbbi kategóriába tartozik... '>
5 hozzászólás

Vendég

15 éve, 8 hónapja és 26 napja

nagyon **** a gameszomorú smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 4 hónapja és 6 napja

ez kafa

válasz erre

Maniac

16 éve, 6 hónapja és 17 napja

Valahogy éreztem, hogy ehhez a cikkhez te leszel az első hozzászóló...mosolygó smiley Bizony 2008 ragyogó év volt a point n click tekintetében, bár a So Blonde-től én hányingert kaptam...mosolygó smiley Ha az össz évi kalandjáték felhozatalt nézzük akkor meg még ragyogóbb volt, nálam a Dracula 3 és természetesen a Vampyre Story vitte a prímet toronymagasan... Az említett hármasból pedig sztem az Abbey volt a legszebben kivitelezve, pontosabban megrajzolva... Szerintem!mosolygó smiley

válasz erre

Trishtan

16 éve, 6 hónapja és 17 napja

Fene, ez én voltam ott lenn, csak vmiért kiléptetett a rendszer és nem tünt fel...

válasz erre

Vendég

16 éve, 6 hónapja és 17 napja

Hmm, 2008 egészen ragyogó év volt a point and clickek tekintetében. Volt ugyebár tavasz végén egy So Blonde, ősszel Abbey, év végén pedig a Vampire Story. Az utóbbi kettő hiába hemzseg a bugoktól, a gyönyörű, kézzel rajzolt hátterei és a csodás hangulat miatt számomra az év kalandjátékai! Ő Szőkeségemeg pont az egyes helyeken nagyon csicsás háttérrajz miatt nem nyerő nálam.
Idén pedig lesz Whispered World, amiről nézhettek egy interjút az AG-n, amíg a főoldal nem müxik (maga a videó a vége felé van, előtte So blonde és Insectiside interjúk vannak)

válasz erre
A Vampyre Story
8.790 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
rDAVE profiljamarco profilja