Assetto Corsa teszt

2016. szeptember 09.
73.0481
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Amennyiben kedvelitek a meséket, gondolom a mostani sztori nem lesz ismeretlen. Adott egy nagyon pici olasz csapat, a KUNOS Simulazioni, akik tető alá hoznak egy szimulátor erényeket csillogtató autós stuffot PC-re. Az early access és tényleges megjelenés között szájról szájra terjed a játékosok között a hír, hogy itt van ez az új cucc, ami a reális fizikájával és vezetési élményével simán odaver még a legnagyobbaknak is. Amint elérhető, az eredmények tényleg azt sugallják, hogy itt bizony valami nagyon nagyot alkottak a srácok.
Advertisement


Fél évvel az egészen zajos siker után érkezik a hír, hogy már hegesztik a konzolos portokat. A kérdés már csak az, hogy lehet-e legit kihívója az olyan nagyágyúknak, mint a Forza Motorsport vagy a Gran Turismo. Nem árulok zsákbamacskát (plusz nyilván megnéztétek már az értékelő boxban szereplő számocskát): valószínűleg nem. Ne felejtsük el, a játék továbbra is egy nagyon pici stúdió munkája, akik meglehetősen szűkre szabott költségvetéssel dolgoznak.

Sajnos ebből következik az, hogy se az autók, se a pályák nem olyan minőségűek, mint a fentebb említettek esetében, de az időjárás-effektusokon is lehetne bőven mit javítani. Úgy tudnám összesíteni, hogy a részletekre nem tudtak kellően összpontosítani, gyaníthatóan a büdzsé szűkössége miatt. Ha ez nem lenne elég, még a karrier mód is nagyon necces lett, mert hihetetlenül hamar meg lehet unni.

Itt még több a piros autó!

Itt még több a piros autó!


Ennek ellenére mégis azt gondolom, hogy a szimulátorok rajongóinak bizony még így is telitalálat a program, mivel a fejlesztők nem kötöttek semmiféle kompromisszumot a vezetési élmény tekintetében és pontosan ugyanazt a kőkemény mechanikát varázsolják elénk, mint számítógépen. Ha neked ez számít igazán, akkor gyanús, hogy számodra tökéletes vétel az AC. Igyuk meg előre a feketelevest, nézzük, mik azok a dolgok, amik rányomják bélyegüket az élményre.

A fentebb említett játékokkal ellentétben a pénz szűkössége nagyon keményen érződik itt. Felejtsük el a klasszikus, adrenalin pumpáló intrót, átkötő videókat, hangalámondást. Nincsenek csilivili menüpontok, se semmi flikflakk, kifejezetten puritán, spártai egyszerűségű minden. A győzelmek után pontosan annyi ünneplést van, mint amikor elveszítünk egy futamot, azzal a különbséggel, hogy az előbbinél kapunk egy Tier pontszámot is, ha teljesítettük a bronz, ezüst vagy arany feltételeket. A beállításoknál iszonyú sok lehetőségünk van a babrálásra, ugyanakkor alig néhány pontról van leírás, hogy tulajdonképp mit is piszkálunk.

Vizuálisan nem rossz az anyag, noha sosem fog átlépni állkapocs leejtőbe. A pályák egész jól vannak kialakítva, illetve a világítást is nagyon modern engine hajtja. A járgányok néznek ki természetesen a legjobban, jutott rájuk figyelem és erőforrás bőven. Ha Forza 6 jellegű kidolgozottságot és részletességet kerestek itt, akkor rossz helyen kopogtattok, mert egyszerűen nem vetekedhet egy tripla A címmel ezen a téren (sem). Ettől függetlenül az alapok tényleg rendben vannak, technikailag egészen stabilan fut, de néha a képfrissítés megdöccen, főleg akkor, amikor teltházas versenyeket nyomunk.

Bele kell rúgnom a bevezetőben már picit ekézett karrier módba, mert legalább annyira unalmas, mint amennyire nem jutalmaz meg minket semmivel. A megszokott sablont követi, azaz több csoportra osztott, egyre nehezedő kihívásokat kell teljesítenünk, hogy aztán megnyíljon a következő csomag.

Elfogadnám garázsnak

Elfogadnám garázsnak


Ráadásul elég szűkös az itt elérhető géppark, valamint nagyon sokszor ismétlődnek a pályák is. Ez még önmagában véve nem lenne akkora katasztrófa, hiszen több tucatszor láttuk már ezt a formulát. Sajnos attól lesz kifejezetten gyenge, hogy érezhetően a KUNOS brigádjának sem ez volt a legfőbb milestone a projectben, mert a változatosságot messziről kerüli, ráadásul sokszor teljesen logikátlanul röhögve teljesítjük első helyen a kvalifikációt, hogy aztán maga a verseny meg rémálom legyen.

Ebben természetesen közrejátszik a mesterséges intelligencia is, ami gyors, kíméletlenül pontos, precíz, de cserébe alig hibázik, valamint előfordul, hogy simán kilök minket a pályáról. Nagyon nehéz az élre törni, még ennél is keményebb ott maradni, mert elég egyetlen apró hiba részünkről és máris búcsút inthetünk a továbbjutáshoz szükséges medáloknak. Bevallom, az én bicskám alaposan beletört ebbe a módba, mert nem tudtam egyszerre feldolgozni az autók és szakaszok állandó ismétlődését, az AI tökéletességét, meg persze az eleve lapos hangulatot. Ahol a GT meg a Forza megpróbál minket folyamatosan fejleszteni, ott az AC elvárja a perfekcionizmust az első másodperctől kezdve.

Szerencsére messze nem az egyszemélyes kampány a tartalom krémje, sőt! Ahelyett, hogy érmekre vadásszunk, vessük bele magunkat inkább a Special Events menüpontba, ahol különálló, egyedi futamok sokasága között választhatunk. Lehet hosszú vagy rövid a verseny, driftelés, hotlap kihívás, időre menő körözgetés, amik specifikus autó - pálya kombók köré épülnek. Persze az AI itt sem lesz megbocsájtóbb, kellően frusztráló még mindig, de maguk az események kategóriákkal érdekesebbek és izgalmasabbak, mint a már taglalt opciónál.

Az egyik pillanatban még egy klasszikus Lotus szörnyeteget terelgetünk a hatvanas évek külsejét kapott Monzában, hogy aztán tíz perccel később már jelenkori erőgépekkel rodeózzunk Silverstone-ban vagy a Nordschleife-n. Persze ezek nem strukturált versenyek, sokszor fog elönteni minket az érzés, hogy nem nyerünk velük semmit, de mégis bőven elegek ahhoz, hogy a vigyort visszarakják az arcunkra.

Így a legjobb versenyezni, sehol senki a láthatáron

Így a legjobb versenyezni, sehol senki a láthatáron


Miért? Azért, mert az Assetto Corsa semmit sem veszített a legjelentősebb pozitívumából a portolás közben: az abszolút reális vezetési élményből. Teljesen mindegy, hogy egy Fiat 500 Abarth-ot, egy Ferrari 599XX Evo-t, vagy egy Pagani Huarya-t irányítunk, a kasztni tömege, pályán tarthatósága, sőt, még a tapadás csökkenése is úgy van lemodellezve, hogy a sokat emlegetett Forza pehelysúlyú, nooboknak összetákolt valaminek tűnik mellette.

Egy pillanatig se tévesszen meg senkit a dolog, mert ettől függetlenül az AC nem egy könnyű játék. Vérrel és verejtékkel kell megküzdenünk minden egyes apró sikerért. Meg kell tanulnunk tisztességesen fékezni, kanyarodni és gyorsítani, ami joystickkal még keményebb meló, de kormánnyal sem lesz egyszerű. Amint viszont összeáll a dolog és elkezdünk másodperceket lefaragni az eredményeinkből, valamint a sarkokban kiszorítjuk a gépi pilótákat, na, az baromi jó érzés lesz. Egészen egyszerűen jó vezetni ebben a játékban innentől fogva.

A program nagyon ügyesen és okosan adagolja a különféle rásegítéseket, még akkor is, ha például az ideális vonalvezetést jelző csík valószínűleg a leghasználhatatlanabb, amit eddig ilyen dolgoknál tapasztaltam. Bekapcsolva hagyhatjuk az ABS-t, vagy pedig átállíthatjuk gyárira, ami azt jelenti, hogy pont úgy fog viselkedni, mint a való életben a megfelelő autók esetén. Ezeken kívül egyébként kedvünk szerint állítgathatunk majdnem mindent a verdákon, de ha nincs ehhez idegrendszerünk, akkor különféle presetek között is válogathatunk.

Az online szegmens is abszolút megsüvegelendő, mert szintén kellemesen feldobja a lehetőségeinket. Az algoritmus nagyon gyorsan talál nekünk futamokat, amikhez csatlakozhatunk gyakorlás vagy kvalifikáció közben is, hogy aztán 15 játékos ellen versenyezzünk. Teljesen lagmentes az élmény, viszont a mazsolákat sajnos nem lehet kizárni ezekről és bőven lesz olyan, amikor a host rosszul áll és egyszerűen kilép a versenyből, megszakítván azt.

Ez egy másik géposztály

Ez egy másik géposztály


Van még egy sarokpontja a játéknak, amit szerintem nyugodtan ki lehetne emelni a tájékoztatókban. Ez nem más, mint a belső nézetes élmény. Találunk sokkal kidolgozottabb és részletgazdagabb pilóta nézetet, de kevés hasonszőrű program adja vissza úgy a sebesség érzést, mint ez. Ehhez adjuk még hozzá a durván erős motorok dübörgését, a kerekek visítását, a váltók kattogását és máris egy újfajta élménnyel leszünk gazdagabbak. Ha tehetjük, fülhallgatóval játszunk, üljünk minél közelebb a tv-hez, ragadjuk meg a kormányt (ha van) és engedjük szabadon érzéseinket ezzel a klassz, de nem túlzottan megbocsájtó szimulátorral kapcsolatban.

Az Assetto Corsa-nak nem kevés hibája van. Külsőségekben, az autók és pályák felhozatalában semmilyen szinten sem tud versenyre kelni a kategória császáraival, sőt, még a Project Cars-al sem. A karrier mód sokszor frusztrálóan unalmas és középszerű, de talán a semmilyen a jó szó rá.

Ezen nem segít a grafika sem, ami még a kocsiknál tisztességes, de a többi szegmensben alig lépi át a közepes értékelést. Ugyanakkor a vezetési modell szinte tökéletes lett, semmiféle csorbát nem szenvedett az átírás közben.

Piros autó, cockpit nézet

Piros autó, cockpit nézet


Amennyiben számunkra ez utóbbi a lényeg és pusztán egy tökéletesre csiszolt élményre vágyunk, amit nagyon kevés más stuff képes megadni, egy pillanatig se habozzunk, mert itt garantáltan megtaláljuk ezt.

Mindenki más óvatosabban közelítsen, mert a fenti hibák, megspékelve a mesterséges intelligencia könyörtelenségével, azért elgondolkodtató. Reméljük a következő résznél lesz egy gazdag mecénás, aki több erőforrást és időt biztosít a fejlesztőknek, mert a hibák kijavításával, a részletesség emelésével bizony ott fog dübörögni a többi cím mellett.

Assetto Corsa / Tesztplatform: XBOX ONE

jó lesz ez!
  • Stílus:
  • Megjelenés: 2016. augusztus 30.
  • Ár: 14.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Az autók pöpecül festenek
  • A vezetési élmény hihetetlenül realisztikus
  • Jó online multi
  • A Special Events versenyei hangulatosak
  • Teljesen lapos karrier mód
  • Könyörtelen AI
  • Puritán körítés
  • Nincs instant sikerélmény
  • Hang
    7
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    7
7
6 hozzászólás

kpal

8 éve, 2 hónapja és 1 napja

Project Cars nálama legjobb még mindig.

válasz erre

Santonio

8 éve, 2 hónapja és 1 napja

Magam részéről továbbra is kihagyom, bár láthatóan van benne potenciál. De egyszerűen olyan keveset játszok autós játékkal, hogy felesleges.

válasz erre

zender

8 éve, 2 hónapja és 3 napja

Nálam ez biztos kimarad. Felháborítóan ****.

válasz erre

Tommy

8 éve, 2 hónapja és 3 napja

Egész meglepődtem a tesztet végigolvasva. meglepett smiley Sokkal ****abb játékra számítottam, és alapvetően érződik hogy te is hezitáltál iPet, de összességében ez egy pozitív hangvételű írás. mosolygó smiley

válasz erre

totyak

8 éve, 2 hónapja és 3 napja

Tesóm PC-n játszotta egy darabig, tetszett is neki, de már abbahagyta. Sokáig nem köt le, úgy veszem észre.

válasz erre

VaPe

8 éve, 2 hónapja és 3 napja

Na akkor lehet hogy mégis kipróbálom... mosolygó smiley

válasz erre
Assetto Corsa
14.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaM.O.R.P.H. profilja