Achtung! Cthulhu Tactics teszt

2018. december 07.
28.4371
iPet profilja, adatai
iPet
Pár évvel ezelőtt egy kedves cimborámmal azon tanakodtunk, hogyha egyszer Kickstarter kampányt indítanánk, mi kellene ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Végigbogarásztuk az akkori kínálatot és arra jutottunk, hogy mindegy, milyen formában és minőségben, de egy Cthulhu játékot kellene készítenünk, mivel az összes, Lovecraft nevéhez fűződő dolog négyszeres-ötszörös túlteljesítésben volt. Akkor ezt a projectet elvetettük, de úgy látszik, más is gondolt erre. Így születhetett meg az Achtung! Cthulhu Tactics játék.


Más mozgatórugóra nem nagyon tudok gondolni, mert ennyire, a minőségi középvonal alatti produktummal nagyon rég találkoztam. Pedig pont pár héttel ezelőtt fejtegettem a másik csulus tesztemben, hogy mennyire hálás lehetne ez a témakör, mert minden adott lenne a sikerhez: misztikum, időn túli lények, vérgőzös akciók, nyomozás, stratégia. Jelen tesztünk alanya ez utóbbit próbálná megfogni körökre osztott rendszerben, de nagyon sok ponton elvérzik. Viccből azért elolvastam az anyag promóciós leírását, de egy nagyot kellett kacagnom, mert olyan szavakkal dobálózik, mint innovatív, gyönyörű, magával ragadó.

Osztag vigyázz! Unalomba fulladj!

Osztag vigyázz! Unalomba fulladj!


Ezek a teszt utáni keserű gondolataim. Mielőtt részrehajlással vádolnának a kedves olvasók, védelmemben megjegyezném, hogy roppant boldogan ültem neki a stuffnak, mivel semmit sem tudtam róla, így reménykedtem benne, hogy az XCOM-ra épülő játékmenet jó pár órára le fog kötni. A második küldetés után érezhető volt, hogy nem ez lesz az év játéka, de még mindig reménykedtem. Aztán az ötödik végrehajtott misszió közben morzsázás nélkül megettem egy óriás szendvicset - valahol itt döbbentem rá, hogy ennyire unalmas, semmitmondó, ötlettelen anyaggal nem is tudom, mikor játszottam utoljára.

Amit a propaganda gépezet magával ragadó, izgalmas sztoriként ír le, az valójában ennyi: a második világháborúban köztudott volt a nácikról, hogy mindenféle okkult dologba beleártották magukat. Nekünk egy négy főből álló kommandót irányítva ki kell derítenünk, hogy mit csinálnak a nevenincs erdő mélyén, majd nyilván fel kell számolni a gócpontokat. Mindezt iszonyú gagyin megtervezett állókép formájában adja tudtunkra a program amolyan kijózanító intro gyanánt. Később még ennyi sem lesz, ugyanis néhány tőmondatban instruál bennünket egy kifejezetten idegesítő, brit akcentusú ezredes, írásos formában természetesen, a videó nem dívik 2018 végén.

Mesteri rajz, egyedi vonások

Mesteri rajz, egyedi vonások


Az XCOM-ra épülő játékmenetet pedig úgy értsétek, hogy szinte teljesen lemásolták azt. Adott a már emlegetett négy, totálisan semmilyen főhős, akikkel egy körökre osztott, taktikai szerepjátékban kell győzedelmeskednünk a túlerőben lévő németekkel szemben. Mindenkinek van egy bizonyos mennyiségű mozgás pontja, ebből kell gazdálkodnunk a lépés-fedezékbe vonulás-támadás szentháromságban. Az összes, ilyen játékoknál megszokott szabály érvényes: fedezékben nehezebben találnak el minket, ha oldalról kapunk el valakit, többet sebzünk, satöbbi. Két érdekesebb rész van. Az egyik a felhasználható másodlagos képességek csíkja.

A bal felső sarokban láthatunk egy mércét, ami egységekre van osztva. Ha sikerül valamilyen ellenfélen kritikus sebzést végrehajtanunk, kapunk egy újabb egységet. Minden karakter rendelkezik valamilyen támadási formával, ami a mozgáspontok helyett ezt a mércét csökkenti. Lőhetünk esetleg a szolgálati pisztolyunkkal extra sebzés reményében, vagy ellőhetjük a francia csaj megahalál csapását, ami három csíkot elhasznál, cserébe egy közepesen erős bakának a fél életét leviszi. A másik érdekesebb opció, hogy alapból csak ellenfeleink körvonalát látjuk. Persze ilyenkor is lőhetünk rájuk, de nagyon durva mínusz szorzóval. Érdemes tehát egy felderítőt előre küldeni, aki ezt a leplet lerántja róluk.

Azannya, világító kövek

Azannya, világító kövek


Sajnos itt ki is merül a legendás sorozattal való összehasonlítás. Az Achtung-ban a négy hősön kívül nem jönnek új karakterek, pont ezért nem is lehet véglegesen kinyírni őket. Nincs semmilyen formában mikromenedzsment, sem pedig központi bázis, amit fejleszteni kéne. Nem cserélgethetjük fegyvereinket, mindenki azt használja, amit a kezébe nyomtak induláskor. Felszerelésünket minimálisan variálhatjuk, azaz pakolhatunk be gránátot, távcsövet, medkitet, erősebb gránátot, erősebb lőszert oszt kalap. Amennyiben legényeink szintet lépnek, úgy kapunk elosztható képesség pontokat. Sikerült úgy megalkotni a perkeket, hogy pár kivételtől eltekintve édesmindegy, hogy költünk-e rájuk vagy sem, érdemben nem befolyásolják az akciót.

A külcsín amúgy annyira nem lenne rossz (nyilván a saját kategóriájában), viszont a harmadik pálya közben rájövünk, hogy változatosságot még minimálisan se keressünk. Minden játszható szekvencia pontosan ugyanúgy fog festeni, nulla változatosság van bennük. Van egy erdei terep, egy bunkeres, meg újból egy erdei, csak vannak benne furcsa jelekkel televésett kövek. Komolyan mondom, ha egy ingyenes pályaszerkesztővel nekiállnék, én egymagam komolyabb térképeket hoznék össze. Gondolom sejtitek, hogy a feladataink sem túlzottan változatosak: vagy ki kell irtani mindenkit, vagy meg kell vizsgálni valamit és utána kiirtani mindenkit. Wunderschön.

Látlak ám, kis huncut

Látlak ám, kis huncut


Zenékről meg hangokról tulajdonképpen felesleges is beszélni, mert azon kívül, hogy ellenfeleink német akcentussal gyaláznak minket, amikor mellélövünk, míg a játszható szereplők franciás vagy amerikai angolsággal káromkodnak egyet, semmilyen értékelhető ambient szekció nincs. A szavatosságról nem nagyon tudok mit írni, mert ugyan a stuff fejezetekre van osztva, ahol mindig van egy elsődleges illetve másodlagos lehetőség, de valahol a tizennegyedik, teljesen ugyanolyan küldetésnél abbahagytam, mert többször belealudtam - hozzátenném, így is nyolc órát beleraktam az egészbe, bár ennek a mozgatórugója inkább a reménykedés volt, hátha jobb lesz. Nem lett.

Ezek után gondoltam, hogy diszkont áron adják és jól leírhatom, hogy igen, valójában nem egy összeszedett alkotás, de cserébe olcsó, így pár kósza órára le fog kötni. Ilyen erővel mehetnék lottózni is, ott sem szokott összejönni még egy nyomorult kettes sem. Szóval még csak nem is olcsó a drága, amire már tényleg nem tudok mit mondani azon kívül, hogy azért ehhez az árazáshoz bátorság kellett. Még a pár napja tesztelt Persona Dancing majd harmincezer Forintos végösszegét is könnyebben megvédem a bíróság előtt, mint ezt.

Mé lett minden kék?

Mé lett minden kék?


Szóval kifejezetten (el)rémisztő darab lett az Achtung! Cthulhu Tactics. Ha már egy az egyben ellopta az XCOM mechanikáját, akkor igazán belerakhattak volna valamilyen minimális bázis menedzselést, mert ez így nagyon hurka. Repetitív feladatok és pályák, innovatívan nulla sztori, villámgyorsan unalomba fulladó játékmenet valamint masszív túlárazottság várja azt a bátor érdeklődőt, aki valamilyen indíttatásnak engedve beruház rá. Kerüljétek, jó messziről.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Achtung! Cthulhu Tactics teszt / Tesztplatform: PlayStation 4

csak ha nincs más
  • Stílus: stratégiai
  • Megjelenés: 2018. november 21.
  • Ár: 7.490 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Így hirtelen csak az jut eszembe, hogy kell benne taktikázni
  • Viharsebesen fullad unalomba
  • Nincs mélysége
  • Pöttyet túlárazott
  • Elképesztően önismétlő
  • Hang
    4
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    4
  • Hangulat
    3
4
5 hozzászólás

zender

4 napja és 7 órája

Tipikus iskolapéldája annak, hogyan kell egy remek alapanyagot és egy nevet megtépázni, tönkretenni.

válasz erre

VaPe

4 napja és 13 órája

Pedig ez rohadt jó játék lehetett volna...

válasz erre

Mordorer

6 napja és 4 órája

Kár érte.

válasz erre

Direktor

6 napja és 8 órája

Nem vártam tőle sokat, lévén indie cím, de a 4 pont azért sokkolt.

válasz erre

Tommy

6 napja és 8 órája

Hát ez ***** szomorú. Pedig én vártam.

válasz erre
Achtung! Cthulhu Tactics
7.490 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

marco profilja