Ace Combat 7: Skies Unknown teszt

2019. január 24.
77.0971
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
A Namco Bandai, legnagyobb örömünkre, nemcsak a Tales sorozatát élesztette újra egy sikeres cím ráncfelvarrt újrakiadásával, hanem egy másik, hasonlóan neves franchise folytatásával is meglepett minket, a kedves rajongókat, ugyanis öt év várakozás után kaptunk egy új Ace Combat játékot. De nem is akármilyet; ugyan még 2015-ben jelentették be a szóban forgó címet, de úgy érzem, megérte várni: íme az Ace Combat 7: Skies Unknown.


Mielőtt bárki megkérdezné, hogy netalántán ismét egy "remake"-hez van e szerencsénk, biztosíthatok mindenkit, hogy nem, ez egy teljesen új játék; szomorú is lett volna, ha négy évig készítették volna egy régebbi játékuk frissített verzióját.

Sajnos itt nem egy tökéletesen különálló sztorit kapunk, mint, ahogy azt a Tales sorozatban megszokhattuk, de nem kell attól félni, hogy lemaradunk akármiről is, ugyanis mikor megkezdjük a kampányt, egy segítőkész női karakter felvilágosít minket a jelenlegi helyzetről. Egyetlen bökkenője a dolognak, hogy mivel a harcoló felek nevei túlságosan is hasonlóak, ezért nehéz lesz eleinte kiismerni magunkat a cselekményben, de a játékélmény emiatt nem fog egyáltalán romlani.

A sok piros négyzet azt mutatja, hogy másodlagos rakétáim bemérték az ellent.

A sok piros négyzet azt mutatja, hogy másodlagos rakétáim bemérték az ellent.


Segítségképp azért felvázolom kicsit a helyzetet; a történet az Ace Combat 04, és az Ace Combat 5 eseményeinek közvetlen folytatása (Play Station 2 korszak, mikor volt az már). A Föld egy fiktív változatán találjuk magunkat, melyet "Strangereal"-nek hívnak... találó. Itt két nagyhatalom, az Osea-i Föderáció és Erusea (akik az Usea-i kontinensen tartózkodnak) újra fellángoló konfliktusát élhetjük át első kézből.

Félretéve a nevekből fakadó zavart, úgy ahogy érthető az eleinte két oldalról mesélt sztori, melyek egy ponton nagyszerűen összefolynak és egy vonalon haladnak a végkifejletthez. Az általunk irányított karakter, aki az Osea-i Föderáció egyik ászpilóta (fedőneve "Trigger"), egy színtelen, szagtalan gáz, és bárki könnyedén beleképzelheti magát a helyébe. Kicsit sajnáltam ezt a megoldást, ugyanis jobban preferálom, ha van némi íz is abban a valakiben, akit én alakítok, de eleget éltettek a csapattársak ahhoz, hogy hamar elfelejtsem, és bugyután vigyorogjak azon, hogy ejj de jó pilóta vagyok.

Nem mindig az öldöklés van előtérben. Néha lopakodni is kell előtte.

Nem mindig az öldöklés van előtérben. Néha lopakodni is kell előtte.


Összesen húsz küldetés vár ránk a kampányban, melyek, egy-kettőt leszámítva, relatíve könnyedén teljesíthetőek. Ami nagyon tetszett az a pályák változatossága: nincs két ugyanolyan, és bár a feladatok itt-ott ismétlődnek apró-cseprő nehezítésekkel, a környezet és ezzel együtt a hangulat is mindig más; ennek a kettőse miatt nem bírtam sosem abbahagyni a játékot, hiába bosszantott fel alkalomadtán.

Jó, jó, hangulatos, nagyszerű, de milyen az irányítás, hm? Nos, könnyű. Ha nem akarjuk túlbonyolítani az egészet, akkor az egérrel irányítjuk a gép orrát (fel, illetve le), a "W" a gáz, az "S" a fék, az "A" és a "D" pedig az éles kanyarodás gombjai. Lehet a rágcsálónkkal is kanyarodni, de nekem jobban ment ezt a billentyűzeten csinálni, továbbá a "Q"-val és az "E"-vel lehet a függőleges tengely körül is forogni, de ez botrányosan lassú, és végső soron semmi hasznát nem láttam.

A kép közepén villódzó "Warning"-hoz jobb, ha hamar hozzászokunk.

A kép közepén villódzó "Warning"-hoz jobb, ha hamar hozzászokunk.


Emellett a "High-G-Turn" manővernek sem láttam túl sok értelmét, bár lehet azért, mert rosszul csináltam. Ha egyszerre nyomjuk a gázt és a féket (vagy két gomb helyett csak a 2-est tartjuk lenyomva), és "A-D"-vel irányt váltunk, akkor sokkal élesebb kanyarokat lehet venni mintha normálisan fordulnánk, cserébe viszont jelentős sebességvesztést szenvedünk el. Erre egyébként mindig érdemes figyelni, hogy ne kezdje el a fedélzeti számítógép mondogatni a "Stalling" vészjelzést, ugyanis ekkor annyira lassan megy a gépünk, hogy bármikor zuhanásba kezdhet.

A bal egérgomb a gépfegyverrel tüzel, a jobb pedig a speciálissal, mely alapjáraton egy sokoldalú, nagy töltényszámú rakéta szett, de minden küldetésre vihetünk emellett egy másik, különlegesebb rakétafajtából is egy adagot, mely lehet légelhárító, vagy szárazföldi. Természetesen ezeknek rengeteg altípusa van, nagyobb robbanóerejű, több célpontra is irányítható, és ehhez hasonlók, úgyhogy lesz választék rendesen. Erősen ajánlott a multizás előtt a kampányt végigcsinálni, mert amellett, hogy bele tudunk tanulni az irányításba, és megismerhetjük a kiegészítők és a fejlesztések rendszerét is, meg tudunk nyitni néhány vadászgépet, többek között egy csúcskategóriásat is, ha jól osztjuk be a küldetések után megszerzett pénzt.

Rakétáink végesek, így néha jobb földi célpontoknál lelassítani és a gépfegyvert használni.

Rakétáink végesek, így néha jobb földi célpontoknál lelassítani és a gépfegyvert használni.


Maga a kampány nem nehéz, és közepes fokozaton minimális fejfájással ugyan, de végig tudtam vinni. Általában ott voltak problémák, mikor valamit időre kellett csinálni. Legyen szó egy bizonyos pontmennyiség összegyűjtéséről, vagy bizonyos célpontok leszedéséről, de némi gyakorlás, és előre tervezés után ezek sem jelentettek akadályt. Mindez, azonban csak enyhe frusztrációval járt volna, ha nincs a játék egy aspektusa, ami nagyon hamar olyan méretűre tudta ezt erősíteni, hogy gyakorta előbújt belőlem a csapkodó óvodás pedig végtelenül türelmes ember vagyok... általában.

Ez pedig a vészjelző. Persze, lehet mondani, hogy végülis elérte a célját ez a mechanika, hisz odafigyelünk rá, de a probléma nem azzal van, hogy észreveszem e vagy sem, hanem annak gyakoriságával és intenzitásával. A vészjelzőnek három szintjével fogunk nagyon gyakran találkozni: mikor bemérnek minket, amikor rakéta jön felénk, illetve mikor az a rakéta túl közel kerül. A beméréssel még nincs baj, de mikor jön a rakéta, főleg ha egyszerre több, akkor olyan visítóparádét rendez a fedélzeti számítógépünk, hogy konkrétan belefájdult a fejem.

Maximum nyolc fejlesztés lehet drágaságunkon.

Maximum nyolc fejlesztés lehet drágaságunkon.


A riasztó sípolása mellett egy barátságtalan női hang is megállás nélkül közli, hogy "Missile, missile, missile..." mikor a rendszer észleli a közelítő problémát; biztos sokat Cybermorph-oztak a készítők fiatalkorukban, de ez kombinálva a bántó visongással rendkívül frusztrálóvá tette a halált, ugyanis tudtam, hogy ismét hallgathatom ezt a rákfenét, anélkül hogy haladtam volna akármennyit is előre. Kár, hogy nincs a hang menüben egy külön csúszka, amivel lejjebb lehetne venni ennek a hangját, mert nemcsak a gondolataimat, de a mesteri muzsikát sem lehet hallani ettől a hangzavartól.

A fejfájáson kívül nagyon sok veszélyt nem fognak a rakéták jelenteni számunkra. Eleinte, mikor gyengébb géppel hasítunk, hamar el kell kanyarodni, nem lehet az utolsó pillanatig várni, de mivel nem követnek a végtelenségig, minimális odafigyeléssel vagy a "G" benyomásával ("Flare") egyszerűen lehet védekezni ezek ellen. A mesterséges intelligencia nem feltétlenül okos ennyire, őket könnyebb leszedegetni a saját rakétáinkkal, főleg ha sikerül tökéletesen elkapni az ellenséges gépeket hátulról, vagy szemből.

A jobb alsó sarokban látható, hogy a DMG (sérülés) 96%-os; vagyis csoda, hogy nem estem még le az égből.

A jobb alsó sarokban látható, hogy a DMG (sérülés) 96%-os; vagyis csoda, hogy nem estem még le az égből.


A kampány és a multi mellett megtalálható a repülés szerelmeseinek kedvező "Free" mód is, ahol nincs ellenség, csak mi vagyunk és a látványvilág, így szabadon repülhetünk, mert repülni jó. Bár én jobban szeretem, ha lehet valamire lőni is, de sajna a kampány után csupán egy igencsak egyszerű többjátékos élmény vár ránk. Battle Royale vagy Team Deathmatch között válogathatunk; remélhetőleg ezek kiegészülnek majd. Szezonos rendszerrel van dolgunk, így a "Season Pass" tulajdonosok minimum hat csomagnyi új tartalomra számíthatnak.

Az Unreal Engine 4 hozza azt, amit elvárhatunk tőle. A repülők dögösen néznek ki, részletesek, és a környezet is elég csinosan fest... főleg, amikor az esőfelhőben repülve belénk vág a villám, és megbolondul a radar; ilyenkor lesz idő gyönyörködni a látványban, mert mást nem nagyon fogunk tudni. Kicsit bökte a szemem, hogy az átvezetőknél nem a szövegre mozogtak a karakterek ajkai, illetve az, hogy a városi és erdei területek sem voltak túl részletesek, de az utóbbi esetben érthető, ha nincs aprólékos munka, hisz legfeljebb egy villanás erejéig látjuk ezeket.

A játék tesztje PC-n készült, ahol a teszt írásának pillanatában még nem voltak éles multiplayer szerverek, így a játék ezen aspektusát február első hetében próbáljuk ki, és frissítjük tapasztalatainkkal ezt a tesztet.


Van lehetőség a manuális landolásra; nem nehéz, de szerencsére nem is kötelező.

Van lehetőség a manuális landolásra; nem nehéz, de szerencsére nem is kötelező.


A muzsika azonban lenyűgöző és nagyon hangulatos, főleg, mikor egy kifejezetten veszélyes ellenféllel, vagy meghatározó feladattal állunk szemben. A hangokkal, fent olvashattátok, voltak problémáim, de alapvetően, néhány szinkronszínészi laposságot leszámítva, kielégítő volt az élmény. Remélhetőleg idővel kezdenek valamit a vészjelzővel, mert lehet, hogy apróságnak tűnik, de attól félek, hogy a fejemen megjelenő két partizán őszhajszál emiatt nőtt ki.

Repülő-fanatikusoknak egyértelmű választás lesz az Ace Combat 7: Skies Unknown, de, aki eddig még legfeljebb a GTA-ban tapasztalt repülőgép irányítást, azt is könnyedén be tudja szippantani a játék. A Namco Bandai új üdvöskéje bárkivel meg tudja szerettetni a repülés, és a levegőben történő pusztítás élményét. A gond az árral lesz, ami a Season Pass nélkül is a konzolos verzióéval vetekszik, úgyhogy, mikor Február elsején elérhetővé válik, talán jobb a Deluxe verziót megvenni, mert ugyan az még drágább (Captain Obvious ismét lecsap), de legalább számíthatunk biztos kiegészítőkre.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ace Combat 7: Skies Unknown (PS4)18.799 Ft

Ace Combat 7: Skies Unknown (XBOX ONE)18.799 Ft

Ace Combat 7: Skies Unknown (PC)12.799 Ft

Ace Combat 7: Skies Unknown teszt / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Kellemes prezentáció
  • Változatos pálya-, és fejlődésrendszer
  • Magával ragadó játékmenet
  • Könnyű beletanulni
  • Irritáló a vészjelző hang
  • Van néhány bosszantó pálya
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.3
8 hozzászólás

RGgabor

10 hónapja, 1 hete és 1 napja

Csak egy apróság, és semmiképpen sem kötekedés jelleggel, de ha repülő emberek között bárki azt mondja, hogy a gépek "kanyarodnak", arra tutira ráborítják a hangárajtót, hiszen fordulók vannak, és nem kanyarok

válasz erre

muki

10 hónapja, 1 hete és 5 napja

Nagyon béna vagyok ezekben a játékokban, de ez amióta jönnek róla a videók, tetszik. Ennyiért biztos nem veszem meg, de ahogy jön egy félár, már veszem is.

válasz erre

Hentes

10 hónapja, 1 hete és 6 napja

Igencsak kíváncsi voltam a tesztre. Én rohadt béna vagyok ebben a stílusban és megvárom a multiplayt is, de ha az is jó, akkor veszem.

válasz erre

5t3v3nk3

10 hónapja, 1 hete és 6 napja

High G turn : Fékezés és fordulás, a leglátványosabb ilyen manőver a Pugachov féle Kobra, (érdemes rálesni a neten) ami nem csak a pilótát de a vasat is rendesen előveszi. Hatalmas G erő ébred mivel akár 300 km per órás lassulás is bekövetkezhet igen rövid időn belül( mintha egy sportkocsival falnak mennél) csak itt ugye van rajtad egy nyomás ruha, meg oxigénmaszk, stb..
Stalling: átesés, ahogy írtad is, nincs elég sebesség, nem ébred elég felhajtóerő a szárnyon, a gép kő stílusban repül tovább.
A Szájszinkron meg valszeg azért lehet, mert eredetileg japán nyelven beszélnek és lehet Angolhoz nem készült külön animáció.

Jó teszt, benevezek majd rá szerintem.

válasz erre

Patrik94

10 hónapja, 1 hete és 6 napja

Hát akkor most már biztos hogy kell. Vártam hogy milyen lesz az értékelés.

válasz erre

szattila

10 hónapja, 1 hete és 6 napja

Kell ez a játék csak gondolom érdemes lesz vegyek egy joystickot is.

válasz erre

Gargameth

10 hónapja, 1 hete és 6 napja

VaPe írta:
De vártsam már a tesztet. Multiról írhattál volna azért bővebben is, mert engem az érdekel leginkább. Illetve hogy milyen hosszú a kampány?
Sajnos nem állt módomban bővebben kipróbálni a multit, mert játékoshiány volt (hisz még nincs Február 1), de tervben van egy külön multiról szóló miniteszt is. A kampány pedig elég hosszú Egy küldetést jó esetben 20-25 perc alatt lehet lezavarni, ebből van húsz darab, és ha hozzávesszük az átvezető videókat, a küldetések közötti fejlesztgetéseket és eligazításokat, akkor minimum 10 órányi szóló játékra lehet számítani. Én normál fokozaton csináltam, könnyűn talán gyorsabban is megvan.

válasz erre

VaPe

10 hónapja, 1 hete és 6 napja

De vártsam már a tesztet. Multiról írhattál volna azért bővebben is, mert engem az érdekel leginkább. Illetve hogy milyen hosszú a kampány?

válasz erre
Ace Combat 7: Skies Unknown
19.790 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

gery1113 profilja