A Microsoft a jól bevált GDDR5 típusú memóriát sutba vágva, az eSRAM technológia mellett tette le a voksát az Xbox One kapcsán, a sokak számára meglepő döntésre persze jó néhányan reagáltak a játékipar nagyjai közül, legutóbb például a Techland munkatársa, Jakub Klarowicz osztotta meg tapasztalatit a témával kapcsolatban.
A GamingBoltnak nyilatkozva, Klarowicz elárulta, hogy neki és csapatának eddig csak pozitív tapasztalatai vannak a memóriával kapcsolatban:
Nagyon hasznos dolog az eSRAM, mivel mind a CPU, mind a GPU (textúrák, renderelés, stb.) számára rendelkezésre áll, ami nagyban megkönnyíti az optimalizálás folyamatát.
A fejlesztők visszajelzéseiből tehát nyilvánvalóvá vált, hogy bár az eSRAM hasznos, és sok potenciál lakozik benne, ennek kihasználására - a PS3 Cell processzorához hasonlóan - további erőfeszítéseket kell tenniük a programozóknak.