Xbox One: jó döntés volt az eSRAM a Techland szerint

2013. december 07.
2.4811
Advertisement
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
IAppearMissing profilja, adatai
IAppearMissing
A Microsoft a jól bevált GDDR5 típusú memóriát sutba vágva, az eSRAM technológia mellett tette le a voksát az Xbox One kapcsán, a sokak számára meglepő döntésre persze jó néhányan reagáltak a játékipar nagyjai közül, legutóbb például a Techland munkatársa, Jakub Klarowicz osztotta meg tapasztalatit a témával kapcsolatban.

A GamingBoltnak nyilatkozva, Klarowicz elárulta, hogy neki és csapatának eddig csak pozitív tapasztalatai vannak a memóriával kapcsolatban:

Nagyon hasznos dolog az eSRAM, mivel mind a CPU, mind a GPU (textúrák, renderelés, stb.) számára rendelkezésre áll, ami nagyban megkönnyíti az optimalizálás folyamatát.

A fejlesztők visszajelzéseiből tehát nyilvánvalóvá vált, hogy bár az eSRAM hasznos, és sok potenciál lakozik benne, ennek kihasználására - a PS3 Cell processzorához hasonlóan - további erőfeszítéseket kell tenniük a programozóknak.
9 hozzászólás

fantis6

10 éve, 11 hónapja és 1 napja

ennek ellenére ps4 leveri

válasz erre

kpal

11 éve, 2 hónapja és 10 napja

csak mégis lasabb Ps4-hez keppest.

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 11 napja

kylx írta:
http://www.redgamingtech.com/ps4-vs-xbox-one-gddr5-vs-ddr3-latency/
próbálom kiszűrni a lényeget...

PS4 GDDR5 memóriája kb. 172 GB/s adatot tud mozgatni.
XBOX1 DDR3 memóriája kb. 68 GB/s adatot tud mozgatni.
DE (!) a micrósok teóriája az, hogy a DDR3nál kisebb a RAM latency.
RAM latency: az az idő, amíg a memória irányító a memória modulnak átadja azt az infót, hogy melyik memória sorhoz férjen hozzá, és át is adja.
TEHÁT sok adatmozgatás = rengeteg ram latency - ez az elmélet.

Na, ha minden igaz ezen a honlapon (az egészet nem fordítom le)
A latency bizonyos számolásokkal DDR3nál 8nanosec, míg GDDr5nél 12ns.

Végeredményben azért van eSRAM (32mb!) az XBOXban, hogy a különbséget valamennyire csökkentse, mivel a két memória közti különbség erőteljesen érehzető. Hogyan? Úgy, hogy a kis 32 megás eSRAM 204 GB/s adatot tud mozgatni(!microsoft adat!) - a probléma viszont továbbra is fennáll: sajnos sok játék szenved ezért (1080p megjelenítésének hiánya) még.
Miért még? Meg kell ismerni a fejlesztőknek a konzolt, és a kis eSRAM-ot ahhoz, hogy kihasználják teljes potenciálját. Még az is lehet, hogy minden játék elmegy rajta 1080p-n, csak a fejlesztőknek fel kell kötni a gatyát.
Ezt komolyan összeszedted!meglepett smiley

válasz erre

kylx

11 éve, 2 hónapja és 11 napja

totyak írta:
Ha tudnám mi az az eSRAM, illetve tudnám miben különbözik a sima GDDR ramoktól, akkor lehet felfognám a hír értékét. Lusta vagyok utánanézni.
http://www.redgamingtech.com/ps4-vs-xbox-one-gddr5-vs-ddr3-latency/
próbálom kiszűrni a lényeget...

PS4 GDDR5 memóriája kb. 172 GB/s adatot tud mozgatni.
XBOX1 DDR3 memóriája kb. 68 GB/s adatot tud mozgatni.
DE (!) a micrósok teóriája az, hogy a DDR3nál kisebb a RAM latency.
RAM latency: az az idő, amíg a memória irányító a memória modulnak átadja azt az infót, hogy melyik memória sorhoz férjen hozzá, és át is adja.
TEHÁT sok adatmozgatás = rengeteg ram latency - ez az elmélet.

Na, ha minden igaz ezen a honlapon (az egészet nem fordítom le)
A latency bizonyos számolásokkal DDR3nál 8nanosec, míg GDDr5nél 12ns.

Végeredményben azért van eSRAM (32mb!) az XBOXban, hogy a különbséget valamennyire csökkentse, mivel a két memória közti különbség erőteljesen érehzető. Hogyan? Úgy, hogy a kis 32 megás eSRAM 204 GB/s adatot tud mozgatni(!microsoft adat!) - a probléma viszont továbbra is fennáll: sajnos sok játék szenved ezért (1080p megjelenítésének hiánya) még.
Miért még? Meg kell ismerni a fejlesztőknek a konzolt, és a kis eSRAM-ot ahhoz, hogy kihasználják teljes potenciálját. Még az is lehet, hogy minden játék elmegy rajta 1080p-n, csak a fejlesztőknek fel kell kötni a gatyát.

válasz erre

LolZ

11 éve, 2 hónapja és 11 napja

marco írta:
Szegényeknek dolgozniuk kell. Istenem. De szaaaar....röhögő smiley
"További erőfeszítéseket kell tenniük". Fuuu kemény biznisz mehet ott.röhögő smiley

válasz erre

totyak

11 éve, 2 hónapja és 12 napja

Ha tudnám mi az az eSRAM, illetve tudnám miben különbözik a sima GDDR ramoktól, akkor lehet felfognám a hír értékét. Lusta vagyok utánanézni.

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 12 napja

Vendég írta:
Ez nekünk akkor most jó?
Persze. Az a lényege, hogy sokkal gyorsabbak lesznek tőle a játékok.

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 12 napja

Ez nekünk akkor most jó?

válasz erre

marco

11 éve, 2 hónapja és 12 napja

Szegényeknek dolgozniuk kell. Istenem. De szaaaar....röhögő smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profilja