Sajnos 2011 decemberében búcsút kellett vennünk tőlük, így az akkor készülő S.T.A.L.K.E.R. 2-t sajnos soha nem kaphattuk meg.
Szerencsére a GSC Game World, mint a hamvaiból feltámadó Főnix madár, ismételten közöttünk van ugyanis nemrégiben bejelentették, hogy újra kinyit a stúdió és már dolgoznak is egy eddig be nem jelentett játékon.
Valentine Yeltyshev az eredeti és a jelenlegi csapat tagja adott interjút a GamesIndustry-nak:
Nos, ez több dolog együttes hatása, nem csak az anyagi vonzatok, hanem a személyes ellentétek az akkori CEO-val. A STALKER 2 már a fejlesztés közepén tartott, mikor realizáltuk, hogy még nem állunk készen arra, hogy befejezzük a játékot mert nem érte még el azt a minőséget amit akartunk volna.
A Clear Sky és a Call of Pripyat is inkább tekinthető kiegészítőnek, mint önálló játéknak, hiszen mindkettő a Shadow of Chernobyl-on alapszik. Felismertük, hogy a STALKER 2 teljesen más. Egyszerűen túl sok időt vett igénybe és mikorra készen állt volna, addigra eljárt felette az idő. Megvolt az egész forgatókönyv annak a tollából aki az eredeti STALKER-ét s írta, de ez csak a forgatókönyv, nem a teljes játék. Lényegében akkor közelebb álltunk a fejlesztés elejéhez, mint a befejezéshez.
Nehéz döntés volt, hiszen a csapat folyamatosan dolgozott egy teljes értékű játékon, de ők is és a CEO is értették, hogy a STALKER 2 nem fogja elérni azt a szintet amit akartunk. Ez volt az egyik probléma míg a másik a kiadói támogatás. Igazából kaptunk ajánlatokat anyagi támogatásra mikor elértük az Alpha fázist. Sőt tulajdonképpen mi magunk is állni bírtuk volna a fejlesztési költségeket, ám még így sem volt biztos, hogy utána elbírtuk volna e adni a játékot.
Tehát eléggé komplex indoka van annak, hogy miért is állítottuk le a fejlesztést. Soha nem zártuk le véglegesen a dolgot, de akkor tisztán láttuk, hogy ebből nem fogunk kimászni. Több csapatvezetőre lett volna szükség. Csináltunk volna több szintet, zónát, karaktereket és egy teljesen új motort. Egy teljesen új motor mely az alapoktól újra lett volna írva és egy tényleges next-gen lett volna.
Az X-Ray motor megelőzte a korát, de csak 2007-ben nem pedig 2010-ben. A Call of Duty és Battlefield játékok kezdtek előhozakodni az új motorjaikkal, így valami jobbra lett volna szükségünk. Már közel 70-80%-nál tartottunk vele. Hatalmas lépés lett volna az X-Ray motorhoz képest. Xbox 360-ra és PC-re készítve és tervben volt a PlayStation támogatás is.
Minden el van tárolva. A készített anyagok, eszközök és az új motor is.
Mi van a West Games-el, akik azt mondták náluk vannak a STALKER 2 eddig készült anyagai és a fejlesztőcsapat is?
Tényleg nem ismerem őket, de a történet egy kicsit vicces. Ezek a srácok lényegében úgy állítják be magukat, hogy a STALKER csapat, mert dolgoztak a STALKER-ön, de ez nem igaz. Mikor még a STALKER 2-n dolgoztunk akkor terveztük, hogy kiadunk egy böngészős játékot, ami a STALKER-ön alapszik így tartva meg a közönség érdeklődését amíg ki nem jön a teljes játék.
A projekt soha nem készült el. Hibák voltak. A West Games-es srácok dolgoztak egy STALKER projekten, ami egy flash játék volt. Szóval mikor úgy hirdették magukat, hogy a STALKER-ön dolgoztak, akkor meglepődtem. Biztos, hogy megnyernénk ellenük egy pert, de mi nem kezdünk ilyet. Rengeteg ötletet szedtek a STALKER-ből... Nem tudom mi járhatott a fejükben amikor ezt az egészet elkezdték. Igazából már egy ideje nem is hallottam róluk.
Jelenleg egy új, eddig be nem jelentett játékon dolgoztok. A piac sokat változott 4 év alatt, esetleg gondolkoztatok azon, hogy stílust váltotok és megpróbálkoztok a free-to-play modellel vagy esetleg a mobil platformra való nyitással?
Mi bízunk a rajongóinkban. A piac amelyiken jelen vagyunk az nem a 16 éves korosztály, hanem a 25-40 évesek. Nem hinnénk, hogy a free-to-play lenne a megfelelő modell a játékunknak. Tehát mi maradunk és készítünk régi vágású teljes árú játékot és szerintem a piac örülni is fog neki.