Ennek köszönhetően bár végleges dizájnt és formatervet egyelőre még mindig nem láthattunk, chipeket, áramköröket és egyéb hardveres dolgot viszont annál többet, ami mellett a beszámoló legfontosabb eleme számukra alighanem az volt, hogy egyáltalán mekkora és milyen hardver is került a gépezetbe. Nem is húzzuk tovább az időtöket, lássuk a lényeget!
A Project Scorpio a Digital Foundry szerint egy nyolc X86-os magból álló, egyenként 2,3 GHz-es teljesítményre képes processzort tartalmaz majd, ami jelentős előrelépés az Xbox One nyolcmagos Jaguar CPU-jához mérten, mely magonként 1,75 GHz-re volt képes, de a PS4 Pro ugyanilyen típusú, ámde 2,1 GHz-es CPU-jához képest is erőteljesebb.
Lényeges a változás mindemellett a GPU szempontjából is! Míg a PS4 Pro-ban 36 GCN számítási egység volt, melyek 911 MHz-re képesek, addig a Project Scorpio keretein belül 40 testre szabott számítási egység teljesít szolgálatot 1172 MHz-en.
Jelentős változás lesz a Project Scorpio-nál a memória kapcsán is! Míg az Xbox One ugyebár 8GB DDR3 RAM-mal rendelkezett, és a PS4 Pro-ban is csak 8GB GDDR5 RAM kapott helyet, a skorpió ezzel szemben már 12GB GDDR5 memóriával büszkélkedhet.
Ez jelentős növekedést eredményez a memória sávszélesség tekintetében is, hiszen míg ez a szám a PS4 Pro esetében 218GB/s és az Xbox One S-ben is 219GB/s, addig a Project Scorpio esetében már 326GB/s lesz.
Amivel kapcsolatban nem lesz komoly előrelépés, az a merevlemez mérete, hiszen egy szabvány, 1TB-os HDD kap helyet a konzolban, míg az optikai meghajtó tekintetében egy 4K UHD Blu-ray került a gépezetbe.
Hogy mindezt mekkora áron kínálja majd a Microsoft, az egyelőre nem ismert, ellenben az igen, hogy ezzel az erőforrással simán futtatni fogja 4K-ban is a játékokat, méghozzá masszív 60FPS mellett, sőt mi több, az eddig megjelent Xbox One-os címek is jobban teljesítenek majd rajta.