Tim Sweeney, az Epic Games nagykutyája elmondta, hogy egy kisebb csapat jelenleg is munkálkodik az Unreal Engine 4-en, mellyel a PlayStation 3 és Xbox 360 konzolokat veszik célba.
Az Unreal Engine 3 olyan brilliáns játékok alatt dübörgött, mint a káprázatos Gears Of War, a BioShock és a Mass Effect. A PC-t, mint esetleges játék platformot sem hagyják ki a szórásból, de jelenleg a kozolokra fókuszálnak, mert picvezető pozíciójuk nagyobb anyagi potenciált hordoz magában, mint a számítógépes játékipar, ahol mértéktelenül elszaporodtak a kalóz másolatok, melyek dollár milliókkal rövidítik meg a szoftver gyártó cégeket.
Az Unreal Engine 3 természetesen továbbra is szolgálatban marad, megalapozza a fejlesztéseket és még jó ideig nem is fog eltűnni a porondról. Folyamatosan bővíteni és csiszolgatni fogják a jelen generáció élet ciklusának végéig, ami néhány évig ki fog még tartani. Az Epic Games eredetileg PC centrikus fejlesztő volt, de az Unreal Engine 3 megjelenése jót tett a konzolos iparnak, amllett, hogy nem ölte meg a PC-s piacot.
A Valve, a Blizzard és a hozzájuk hasonló neves stúdiók a jövőben is ki fognak tartani a PC mellett és alkotásaikkal színesítik a platform kínálatát, de a konzolok lépésről-lépésre törnek befelé a piacra. Hatalmas teret hódítanak a kiváló online képességeikkel és a nagyfelbontású grafikai tudásukkal. A sikeres anyagokat minél több felhasználóhoz el kell juttatni, mely üzletileg motiváló tényező.