Ennek köszönhetően a Rockstar megerősítette, hogy nem kell félnünk a mikrotranzakciós lehetőségektől, azzal ugyanis nem kívánják felborítani az alkotás egyensúlyát, hiszen bárki elérheti a legjobb cuccokat úgy is, hogy közben egy fillérnyi valódi pénzt sem fordít a játékra.
A Rockstar szerint nyilván ehhez az kell, hogy a magas hírnév - avagy Reputation pontok - mellett elég in-game pénzt is összegyűjtsünk magunknak, amit az egy- és többjátékos mód küldetéseivel vagy az opcionális feladatok elvégzésével kivitelezhetünk, így versenyekkel, rablásokkal és így tovább, de bizonyos tárgyakat - még valós pénzért is - csak bizonyos hírnév után tudunk majd megvenni.
Kiderült továbbá, hogy a GTA Online hónapokkal a GTA 5 története előtt játszódik majd, a rajongók pedig egymástól nem tudnak majd lopni, így például nem juthatunk hozzá más garázsának féltve őrzött tartalmához még akkor sem, ha ugyanazt a házat birtokolják.
A GTA Online-ban mindemellett egy teljes egészében magunk által generált karaktert irányíthatunk, amit olyan alaposan személyre szabhatunk, hogy általános külsőségei mellett még azt is megszabhatjuk, hogy milyen életstílusa legyen és kik legyenek a felmenői, de természetesen olyan apróságokról sem kell lemondanunk, mint a sajátos ruhák, kiegészítők vagy hajköltemények.
A Rockstar megerősítette, hogy a megjelenést követő záros határidőn belül szeretnék majd alaposabban is bővíteni a GTA Online-t, de az ősz végére tervezik a Content Creator megjelentetését is, amivel a rajongóknak lehetőségük lesz saját tartalmakat varázsolni a GTA 5 multiplayer módjába. Jól hangzik? Ti csatlakoztok még ma a többjátékos ütközetekhez?
A GTA Online indulására itt Európában a mai napon, délután 1 órakor kerül sor!