Újabb Black Friday, ami inkább újabb Black failday

2015. november 20.
3.7281
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
Az Extreme Digital idén is meghirdette az amerikai mintára elnevezett egynapos akciót, a Black Friday-t, ami egyelőre semmi mást nem tud felmutatni mint dühös vásárlók ezreit.

Bár a hivatalos sajtóközlemény szerint minden rendben, csak kisebb fennakadások tapasztalhatók, a valóság ezzel szemben az, hogy rengeteg ember számára gyakorlatilag használhatatlan a vásárlás funkció.

A legtöbb panasz most nem az oldal működését vagy kínálatát érinti - bár utóbbi sem hasonlítható a valódi Black Friday-es akciókhoz -, hanem a vásárlási folyamat meghiúsulását. A hibajelenség egyébként egyértelműen programozási hiba, miszerint a kosárba tett termék kifizetésére klikkelve nem működik a fizetés, azonban a kosárból kikerül a termék. Ezt magunk is megtapasztaltuk egy próbavásárlás során: a kiválasztott termék a kosárból szimplán eltűnik ha a fizetésre nyomunk, majd egy hibaüzenet ugrik fel, nulla érdemi információval.

A másik jellemző hiba, hogy hiába tettük a kosárba a kiválasztott terméket, fizetéskor már az az üzenet fogad, hogy a termék elfogyott. A szintén programozási hibának betudható jelenség roppant bosszantó és érthetetlen is egy felhasználó számára, hiszen a fizikai boltban se veszi ki sorban állás közben a kosarunkból a senki a beletett árut, hanem amint a pénztárhoz érünk, kifizetjük azt, majd hazavisszük.

Csak panaszt lehet olvasni a webáruház Facebook oldalán

Csak panaszt lehet olvasni a webáruház Facebook oldalán


A termékkínálat a tavalyihoz képest némileg javult, de a valóság az, hogy a feltüntetett akciós árak jelentős része máshol a normális árnak felel meg, vagy ahhoz képest a kedvezmény mértéke minimális. A felhasználók zúgolódása egyébként már éjszaka elkezdődött, amikor először hajnal, aztán pirkadat volt feltüntetve nyitásnak - pedig mindenki 00:00 órára számított értelemszerűen. Ez komoly kommunikációs probléma a cég részéről.

A virtuális bolt Facebook oldalán hihetetlen méretű panaszáradat van, jelenleg már ezernél tart csak az egyik poszt alatt a hozzászólások száma (a többiről nem is beszélve), mindössze 75 like mellett, ami bár nem mérvadó de mégis figyelemre méltó adat.

A nap folyamán eddig érkezett hivatalos sajtóközlemények szerint azonban minden rendben, délelőtt 11 órára már majdnem a tavalyi összlétszám meglátogatta a lapot, sőt négy óra alatt 16 ezer megrendelés érkezett. A fentiek fényében persze kérdés, mi számít megrendelésnek...

Fontos megjegyezni hogy a fenti anomáliák csak és kizárólag az Extreme Digital webáruházra értendők, a többi hasonló akcióval készülő virtuális bolt - egyelőre legalábbis - zavartalanul üzemel.
25 hozzászólás

sarakrael

9 éve, 1 hónapja és 17 napja

Azt nem értem, hogy miért nem tanultak a tavalyi esetből, pontosan tudták, hogy itt komoly előkészületek kellettek volna.

válasz erre
123a(z) 3 -ből
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profilja