Tovább bővült a notebookpiac Magyarországon is

2007. május 03.
2.0911
Advertisement
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Hírblock profilja, adatai
Hírblock
A hordozható rendszerek iránt régiószerte megfigyelhető, töretlen keresletnek köszönhetően az európai, közel-keleti és afrikai országokat átfogó EMEA régió minden előzetes várakozást meghaladó PC-értékesítést produkált 2007 első negyedévében.

Az IDC által közzétett előzetes adatok szerint az eladott PC-k 19,4 millió darabos mennyisége 13,2 százalékkal volt magasabb, mint 2006 első negyedévében, ezen belül a noteszgépek forgalma 34,3 százalékkal emelkedett. Az asztali gépes szállítások száma nem változott tavaly óta, de a hordozható eszközök iránti kitartó kereslet, és különösen az otthoni szegmens és a CEMA térség (Közép-Európa, Közel-Kelet és Afrika) folyamatai összességében véve növekedést eredményeztek.

A piac vezető szereplői, a HP és az Acer tovább növelték piaci részesedésüket, és a Toshiba, a Packard Bell, valamint az Asus is bővülésről számolt be. A Dell számára továbbra is hátrányos volt a vállalati kereslet lassulása és az otthoni szegmens kiskereskedői között zajló verseny. A Fujitsu Siemensnek és a Lenovónak a piaci átlagtól elmaradó mértékben sikerült növelnie eladásait.

„A szállítók többségénél a teljes régióra jellemző élénk noteszgép-kereslet volt a növekedés fő mozgatórugója” – mutatott rá Karine Paoli, az IDC személyi számítástechnikai csoportjának kutatási igazgatója. „A széles kínálatnak és az egyre vonzóbb dizájnnak köszönhetően Nyugat-Európában változatlanul erőteljes kereslet mutatkozik a hordozható eszközök iránt az otthoni felhasználók körében. A szállítók közötti éles verseny ugyanakkor az árakat is rendkívül kedvező szinten tartotta. E tényezők együttesen határozott, 40 százalékos növekedést eredményeztek az otthoni noteszgépek értékesítésében” – fűzte hozzá. „A 2004 óta növekvő telepített bázisból eredően a következő két évben is stabil két számjegyű növekedésre számítunk. Az otthoni felhasználók igényeinek kikristályosodása és finomodása minden szállító számára felülértékesítési (up-sell) lehetőségeket teremt.”

„A hordozható gépek terjedésének gyorsulása különösen a kelet-közép-európai térségben nyilvánvaló, ahol a noteszgépek értékesítése összességében véve 70 százalékkal nőtt. Ennek fő oka az otthoni piac bővülése, a háztartások növekvő vásárlóereje és a lendületes gazdasági növekedés, valamint az, hogy a nemzetközi szállítók piaci részesedésért folytatott éles versenye egyúttal az árakat is lenyomta” – magyarázta Stefania Lorenz, az IDC CEMA programmenedzsere.

Ennek eredményeképpen az eladott noteszgépek mennyisége a régió legtöbb országában meghaladta az asztali gépek értékesítési volumenét. „Ebben a negyedévben is a noteszgépek adták a teljes nyugat-európai PC értékesítés több mint 50 százalékát. A hordozható számítógépek gyorsuló kelet-közép-európai terjedése Csehországban és Magyarországon is 50% fölé emelte a noteszgépek összértékesítésen belüli arányát” – mutatott rá Morvay Eszter, az IDC EMEA PC Tracker vezető elemzője. „A noteszgépek a Közel-Keleten is lendületesen terjednek. Szaúd-Arábiában például a noteszgépek kétszer akkora mennyiségben fogynak, mint az asztali PC-k” – fűzte hozzá.

A Vista nem volt kiemelt növekedésösztönző tényező az első negyedév során, de a processzorváltásokkal együtt egyértelműen hozzájárult a növekedéshez és szerepe volt az asztali szegmens gépeinek lecserélésében is, ami csökkentette az asztali gépes eladások visszaesésének mértékét.

„Az otthoni felhasználók noteszgépek iránti kereslete és a CEMA régió további növekedése az év egészében fontos piacalakító tényező marad, az év második felében pedig az üzleti célú PC-k cseréjének élénkülésére számítunk, ami rövid távon kedvező kilátásokat ígér” – jelentette ki Karine Paoli. „Az árverseny ugyanakkor változatlanul éles marad minden szegmensben, az árbevétel-növekedés pedig szerényebb lesz. Ezért a szállítók rákényszerülnek majd, hogy megkeressék a piaci részesedés és a nyereség közötti kényes, optimális egyensúlyt” – tette hozzá.

A magyar piacon a régiós tendenciáktól kissé eltérő jelek mutatkoztak 2007 első negyedévében. Az asztali PC értékesítés közel 15%-ot zuhant darabszámban, ami elsősorban a tavaly év végi szárnyaló Sulinetes PC eladások okozta űrnek volt köszönhető. Az első negyedévben megjelenő Vistának sem volt még jelentősebb hatása. A notebook piac viszont tovább bővült, közel 30%-ot az előző év azonos időszakához képest. A hordozható számítástechnika iránti igény még jobban erősödött, ezt segítette elő a 3 mobilszolgáltató által kínált mobil-internet előfizetés kedvezményes notebook vásárlási feltétellel egybekötve.

* A HP megőrizte határozott vezető szerepét a piacon. Összességében véve 25 százalékos növekedést produkált, és változatlanul a noteszgépek szegmensében volt a legsikeresebb – 57 százalékos 2006 első negyedévéhez viszonyított növekedéssel.
* Az összesítést vizsgálva továbbra is az Acer növekedett a leggyorsabb ütemben az 5 vezető cég közül. Stabilan (46 százalékkal) bővítette eladásait a noteszgépek szegmensében, de az asztali gépek piacán is sikerült kiemelkedő, 48 százalékos növekedést elérnie.
* A Dell ismét visszafogott negyedévet zárt. Összesített eladásai némileg zsugorodtak, mivel az eredményekre továbbra is kedvezőtlen hatást gyakorolt a vállalati kereslet lassulása, valamint a HP által generált, illetve az otthoni gépeknél a kiskereskedelmi csatornában zajló verseny.
* A Fujitsu-Siemens Computers a 2006 második felére jellemző lassulást követően 2007 első negyedévében ismét az erősödés jeleit mutatta. Nyugat-európai teljesítménye hullámzó volt, de – különösen a noteszgép-szegmensben – sikerült javítania versenyképességét és ellátási lánca működését.
* A Toshiba továbbra is jól teljesített és megőrizte 5. helyét az összesített EMEA régióbeli rangsorban.
* A 6. illetve 7. helyen álló Lenovo és Packard Bell szintén egészséges teljesítményt nyújtott az első negyedévben. A Lenovo visszatért a biztató, 14 százalékos növekedési ütemhez, míg a Packard Bell különösen a lakossági szegmensben zárt sikeres negyedévet. Az Asus szintén tovább növelte részesedését a noteszgépek piacán, és megőrizte összesített 8. helyét.
1 hozzászólás

kpal

11 éve, 4 hónapja és 12 napja

mára stagnal a tála pc tarol mosolygó smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profilja